Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yh-äitejä ei arvosteta? Vaikka yksinhuoltajuus ei olisi oma valinta. Mikä autuus naimisissa olo on?

Vierailija
09.06.2018 |

Mies voinut lähteä lätkimään tai kuolla tms.
Miksi yksinhuoltajat saavat huonon ihmisen maineen automaattisesti?

Kommentit (255)

Vierailija
161/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ja iskä hengas samalla h.uumekämpällä

äitillä oli tapana maksaa p.illulla

Ei siinä lapsi rakas tullut ehkäisyä mietittyä.

Kun äiti oli 3 kk raskaana..äitin rikkaat vanhemmat lupas tehdä mitä vaan ja äiti meni vieroitukseen.

Isi ..meni linnaan lepäämään pariks kuukaudeksi

Äiti on kaikesta pilven poltosta tosi rento...

Se antaa vauvan trehdä ja syödä mitä tahansa

Elämä on

Käytätkö itse aina ehkäisyä?

Jos olet mies, oletko käyttänyt joka kerta kortsua siitä saakka kun ensimmäisen kerran seksiä harrastit?

En käytä..mutta käytän meta anfetamiinia

kristallikissa

Vierailija
162/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen kyllä monia erilaisia yh-äitejä. Heillä myös erilaiset tarinat taustallaan. Erään mies alkoi juomaan, mutta vasta sitten kun oli kaksi lasta ja hekin jo vähän vanhempia. Ei mitään ennusmerkkiä ja juominen sitä ennen vähäistä. Sitten nopeasti tilanne meni ihan pois hallinnasta ja ero tuli myös. Nykyisin mies taitaa olla raitistunut, mutta siihen meni monia vuosia. Olisi pilannut lastensa elämän jos olisivat jääneet yhteen. Ja tämäkin mies oli korkeasti koulutettu ja ikinä ei olisi uskonut, että näin kävisi, kun oli niin fiksukäytöksinen muutenkin.

Toisessa tapauksessa  oli kyse nuoresta pariskunnasta. Olivat vasta menneet naimisiin. Lapsi tuli sitten aika pian sen jälkeen. Mies teki itsemurhan lapsen ollessa pieni. Ennusmerkkejä oli, mutta kukaan uskonut että näin kuitenkaan kävisi. Apua oli haettu, mutta se auttanut. Tässäkin kyse todella kunnollisesta miehestä. Ja tämä pari oli tuntenut toisensa jo pitkän aikaa.

Sitten seuraava. Mies ja nainen olivat asuneet jo yli kymmenen vuotta yhdessä. Heillä monta lasta. Molemmat hyvissä viroissa. Mies lähti toisen matkaan. Syytti vielä naista kaiken jälkeen, että tämä oli syyllinen kaikkeen, vaikka itse oli ensin vuoden pettänyt ennen lopullista lähtöään. Hylkäsi "vanhat" lapsensa ja nyt leikkii kotia nuoremman naisen kanssa ja heillä lapsi.  Tämä tapaus saa vieläkin kiehumaan raivosta.

Nuori pariskunta oli ollut yhdessä vasta vähän aikaa. Kuitenkin oli suunniteltu yhteistä elämää ja nainen odotti lasta. Tämä mies oli ollut mielissään asiasta. Kaikki päättyi kuitenkin siihen, kun mies kuoli auto-onnettomuudessa.

Nainen ja mies olivat asuneet monia vuosia yhdessä ja oli lapsiakin. Molemmat hyvissä viroissa. Mies alkoi vähitellen tulla väkivaltiaiseksi. Ensin sanoin sitten teoin. Lopulta naisen oli pakko erota jo turvallisuutensa vuoksi.

Ja näitä juomistapauksia on monta.

Loppuun vielä pari tapausta joissa mies on jäänyt yh:ksi. Kyseessä nuorempi pariskunta. Nainen alkoi juomaan ja myöhemmin petti miestään. Parilla kaksoset. Mies sai kaksosten huoltajuuden eron jälkeen. Naista ei kiinnostanut lapsensa enää muutenkaan ja ei käynyt heitä tapaamassa. Kuitenkin ihan koulutettu nainen ja ei olisi uskonut, että näin käy.

Toisessa tapauksessa pariskunta olisi myös nuorempi. Heillä kaksi lasta. Nainen sairastui syöpään ja kuoli. Lapset jäivät isänsä hoitoon.

Minusta missään näissä tapauksissa ei voi syyttää puolisoa "huonosta" valinnasta. Sen takia mainitsen tuon koulutuksen ja hyvät virat, koska en halua, että kukaan tulee huutamaan että olivat wt-porukkaa. Itse en ajattele silti ketään wt-ihmisinä tai tarkoita sitä, että alemmin koulutetut olisivat jotenkin huonompia. Sitten olisin jo itsekin tällä hetkellä wt jo sen perusteella. 

Onhan noi ilmiselvåää white trashiä

Ryyppäävät ja hakkaavat toisiaan-.

Mulla ei oo yhtään tollaista kaveria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa sisäistä tuskaa ja pelkoa niissä ihmisissä, joilla perhe ja parisuhde on huonoissa kantimissa. Pelätään, että nainen ottaa mallia ja lähtee. Taustalla puhtaasti itsekkäät syyt. Aiheuttaa muille myös huonoa itsetuntoa, koska yksi ihminen todellakin tekee kahden ihmisen työt. 

Itse en pystyisi yksinhuoltajuuteen. Onneksi lapsia on vain yksi ja sekin jo kouluikäinen. 

Vierailija
164/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.ristallikissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ja iskä hengas samalla h.uumekämpällä

äitillä oli tapana maksaa p.illulla

Ei siinä lapsi rakas tullut ehkäisyä mietittyä.

Kun äiti oli 3 kk raskaana..äitin rikkaat vanhemmat lupas tehdä mitä vaan ja äiti meni vieroitukseen.

Isi ..meni linnaan lepäämään pariks kuukaudeksi

Äiti on kaikesta pilven poltosta tosi rento...

Se antaa vauvan trehdä ja syödä mitä tahansa

Elämä on

Käytätkö itse aina ehkäisyä?

Jos olet mies, oletko käyttänyt joka kerta kortsua siitä saakka kun ensimmäisen kerran seksiä harrastit?

En käytä..mutta käytän meta anfetamiinia

kristallikissa

Oletko tuhkis vai etkö välitä jos tulee aviottomia lapsia joista joudut sitten maksamaan ja olemaan niiden äitien tossun alla?

Lapseni isä ei ole huumehemmo tai muutenkaan yhteiskunnallisesti epämääräinen henkilö, päinvastoin täydellinen kansalainen joten siitä turha mussuttaa.

Keskimääräisellä elämän kolhimalla hampuusilla on kyllä paremmat arvot ja suurempi sydän kuin hänellä.

Vierailija
165/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö kuin se, että miehen häipymisestä syytetään naista. Miehen ei tarvitse kantaa mitään vastuuta, silti mies saa nimioikeuden suvulle. Useinhan miehen pakenemisesta nainen saa syyn niskoilleen. Nainen on olevinaan perheenrikkoja.

Ei ihme että te naiset olette niin masentuneita ja uupuneita. Kaikki tehdään itse, mitään ei itselle saada.

Vierailija
166/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka on kanhden lapsen yh. Molemmat lapset eri isille ja kummankaan isän kanssa hän ei ole seurustellut.

Sinällään "epätyypillinen" yh, koska hän oli opiskeluaikana ns kympin tyttö, kiltti kaunis ja vaalea. Hyvätapainen ja kiinnostunut vain vakavista parisuhteista. Opiskeli maisteriksi hyvin arvosanoin ja oli kiinnostunut jo nuorena perheestä ja avioliitosta. Meni ensimmäisenä naimisiinkin hyvän lapsirakkaan miehen kanssa. Erosivat muutaman vuoden päästä lapsettomina.

Ystävällä on hyvä ylemmäntason työpaikka. On hyvää vaimomateriaali. Vähän ihmeteltiin, kun ei eron jälkeen löytänyt uutta miestä, oli vain kiinnostunut jännämiehistä, joita taas ei pidemmän päälle kiinnosta tunnollinen ja ylikiltti nainen.

Ensimmäisen lapsen jälkeen kaikki omi iloisia siitä että hän sai toivomansa lapsen. Toinen lapsi heti perään random miehen kanssa oli vähän whaaat?

Mutta mitä siitä jos hän on onnellinen? Toisaalta hänestä on nykyään tullut selvästi katkera meille ydinpeerhellisille ja onkin suoraan haukkunut esim oman aviomieheni läpipaskaksi ja olisi itse mieluummin yksin kuin naimisissa tuollaisen miehen kanssa jne.

Ja siis kyseessä ihan normimies puutteineen ja plussineen.

Vierailija
167/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ilmiö kuin se, että miehen häipymisestä syytetään naista. Miehen ei tarvitse kantaa mitään vastuuta, silti mies saa nimioikeuden suvulle. Useinhan miehen pakenemisesta nainen saa syyn niskoilleen. Nainen on olevinaan perheenrikkoja.

Ei ihme että te naiset olette niin masentuneita ja uupuneita. Kaikki tehdään itse, mitään ei itselle saada.

Tämä. Oma yksinhuoltajuuteni alkoi lapseni ollessa 3 kk, mies löysi uuden naisen, ei sen jälkeen halunnut olla missään tekemisissä. Elatusmaksut on maksanut ulosoton kautta, nyt aikuisiässä olevaa lastani tavannut suurieleisesti kerran. Olen aina ollut ylpeä äitiydestäni ja lapsestani, enkä ymmärrä tuomitsijoiden ajatusmaailmaa. Yksinhuoltajahan tekee kaiken itse, toimii isänä ja äitinä. Itse olen istunut pk:ssa niin äitien- kuin isänpäivänä, kiikuttanut lasta harrastuksiin, laittanut palkkani riittämään lapsen tarpeisiin, tehnyt kotityöt itse jne. Nyt tyttöni on fiksu, pärjäävä, ja halutulla alalla yliopistossa opiskeleva.

Itse hieman ihmetellen kuuntelen nuorempien työtovereideni väsymystä kun mies on matkoilla, viikonlopun toisen päivän pitkät aamu-unet eivät toteudu, tai vuorovkona lasten viikolla uupumus on ylitsevuotavaa ja vaikuttaa työelämään. En katso alaspäin ketään, mutta tietyntyyppiset naiset, jotka tukeutuvat miehiinsä liikaa (eivät osaa kodin pieniä huoltotöitä, antavat miehen tehdä kaikki talouteen liittyvät asiat, eivät tee mitään päätöksiä itsenäisesti) saavat kulmakarvani kohoamaan.

Vierailija
168/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu piireistä missä elää miten tämä asia on, mutta joka tapauksessa aikuisten vastakkainasettelun sijaan voisi katsoa sitä tosiasiaa, että viime kädessä emotionaalisen vastuun kantaa LAPSI.

Vierailija
169/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on mainittu se, että yksin-tai lähihuoltajaisiä pidetään jotenkin suuresti arvostetuina lähes yli-inhimillisiä voimia omavina sankareina.

Miksi?

Siksi kaiketi, koska he ovat äärettömän pieni vähemmistö lähivanhemmista.

.

Etä-äiti on vallan kauhistus monen mielestä.

Miksi?

Siksi kaiketi, että väittämällä väitetään ja uskomalla uskotaan "lapsen paras paikka on äidin kanssa", vaikkei se noin aina menekään.

Vierailija
170/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkujat menkääs haukkumaan Tarja Halosta yksinhuoltajuudesta! Haluan todella nähdä lopputuloksen.

Tavjaa voi arvostella kyllä muustakin, ei se yyhoo ole ainoa vikansa.

Noin muuten, minäkään en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi kumppanikseen yksinhuoltajaa.

Sehän kertoo, että suhde ei onnistunut aiemminkaan, miksi onnistuisi nyt?

Oli vika sitten itsessä, tai kumppanissa, niin huonosti oli valittu se kumppani.

Jos puoliso on kuollut, niin silloin on leski, vain wt haluaa korostaa olevansa yh.

Ihminen joka luulee olevansa jotain...tämä kirjoittaja.

Voi kyynel, sattuuko nyt vähävaraisen yyhoon sieluun?

Vierailija
171/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina arvostanut yh-äitejä.

Olen ihan hyvin menestynyt yh-äidin kasvatti, enkä piitannut lapsuudessani pi(i)ruakaan, vaikka hyvin moni ystäväni vanhempi 70-luvulla KARSASTI minua, joka olin, mikä olin.

Hävetköön sielussaan tai levätköön rauhassa.

Naurettavat itseään jonakin ihmeellisinä avioliiton vuoksi kituneet pellet...

Vierailija
172/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tosi hyvin yyhoon joka ei ole tavannut ainuttakaan itselleen kelpaavaa urosta.pärjäilee mukavasti muksuineen ja katsoo säälien kanssasisariaan avio-ongelmineen.

Vierailija
173/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukkujat menkääs haukkumaan Tarja Halosta yksinhuoltajuudesta! Haluan todella nähdä lopputuloksen.

Tavjaa voi arvostella kyllä muustakin, ei se yyhoo ole ainoa vikansa.

Noin muuten, minäkään en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi kumppanikseen yksinhuoltajaa.

Sehän kertoo, että suhde ei onnistunut aiemminkaan, miksi onnistuisi nyt?

Oli vika sitten itsessä, tai kumppanissa, niin huonosti oli valittu se kumppani.

Jos puoliso on kuollut, niin silloin on leski, vain wt haluaa korostaa olevansa yh.

Ihminen joka luulee olevansa jotain...tämä kirjoittaja.

Voi kyynel, sattuuko nyt vähävaraisen yyhoon sieluun?

Voihan, KYYNEL, kun joku pikkurouvan pumpukka kuvittelee, että yksinhuoltajat ovat automaattisesti vähävaraisia.

Meitä on moneksi.

Vierailija
174/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi rahasta tappelu yyhoo-keskusteluissa on muutenkin noloa, kun suurinosa naisista elää muutenkin pitkälti miehen masseilla.:DDDDDD

Joo moni käy töissä, mutta talouden tulot on usein silti pitkälti miehen ansaitsemia ja monen vaimon elintaso olisi HUOMATTAVASTI niukempi ilman miehen panosta.

Niin, ainoastaan todella kovapalkkaiset naiset ja yyhoot tekevät elintasonsa ilman miehen masseja.

Vierailija
175/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin valittu mies/vaimo/nainen?

Voitko rehellisesti myöntää, ettetkö olisi ollut koskaan alkuhuumassa pari vuotta? Jopa neljä vuotta?

Ettetkö olisi ollut rakastunut korviasi myöten?

Ja halunnut lapsen sen suuren rakkautesi kanssa?

Sitten kävikin huonosti.

Vierailija
176/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi rahasta tappelu yyhoo-keskusteluissa on muutenkin noloa, kun suurinosa naisista elää muutenkin pitkälti miehen masseilla.:DDDDDD

Joo moni käy töissä, mutta talouden tulot on usein silti pitkälti miehen ansaitsemia ja monen vaimon elintaso olisi HUOMATTAVASTI niukempi ilman miehen panosta.

Niin, ainoastaan todella kovapalkkaiset naiset ja yyhoot tekevät elintasonsa ilman miehen masseja.

Olisi hyvin ystävällistä ja aikuismaista, jos tätä raha-asiaa ei yleisttäisi.

Minä en tiedä mitään miehen masseilla elämisestä, en myöskään siitä, että elintaso kohoaa erotessa.

Vierailija
177/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin valittu mies/vaimo/nainen?

Voitko rehellisesti myöntää, ettetkö olisi ollut koskaan alkuhuumassa pari vuotta? Jopa neljä vuotta?

Ettetkö olisi ollut rakastunut korviasi myöten?

Ja halunnut lapsen sen suuren rakkautesi kanssa?

Sitten kävikin huonosti.

Paska asenne on kyllä myös monella, ja vääränlainen mentaliteetti perhe- ja parisuhdeasioihin.

Ei tarvitse sitoutua jokaiseen sielunkumppaniin tai tyyppiin, joka on komee ja kiva ja hyvä panee...

Toisaalta ei tarvitse myöskään erota heti jos ihastuu hetkeksi toiseen tai liitossa on ”tylsää” tai muuta lapsellista p*skaa.

Vierailija
178/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yh-lapset ovat tutkitusti alttiimpia mielenterveysongelmille ja päätyvät todennäköisemmin rikolliselle polulle.

Vierailija
179/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni osa yksinhuoltajista ovat sitä koska heidän lapsen isä tai äiti on kuollut. Loput yyhoot nyt vain sattuvat olemaan yhteiskunnan pohjasakkaa. Ei sitä turhaan mielletä, yh = wt.

Vierailija
180/255 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyhoot on kansakuntamme alinta kastia. Kuka haluaa toisen jämiä ja muun siittämiä/synnyttämiä lapsia riesakseen? Pthyi!