Miksi äänestät Vihreitä tai Vasemmistoliittoa?
Paljon on ollut kysymyksiä miksi ihmiset äänestävät Kokoomusta. Mutta mikä saa ihmisen äänestämään Vihreitä tai Vasemmistoliittoa? Kummallakaan puolueella kun ei ole minkäänlaista kokemusta tai osaamista vastuulliseen taloudenpitoon? Mihin suuntaan valtiotalous, ja yksittäisen veronmaksajan tilanne, teidän mielestänne menisi jos Vihervasemmisto saisi aikaiseksi hallituksen?
Kommentit (49)
"tasa-arvo" Muuten psst Perussuomalaisetkin kannattavat sitä ihka oikeaa tasa-arvoa
Kun katsoo maamme tämänhetkistä tilaa, on helppo huomata, ettei minkäänlaista kokemusta tai osaamista vastuulliseen taloudenpitoon ole myöskään kokoomus-kepu-akselilla. Tuskinpa siis huonommin menisi vasemmiston tai vihreiden johtaessa. Toisaalta on myös erikoista, että vihreät ja vasemmistoliitto jälleen kerran rinnastettiin jonkinlaisiksi sisarpuolueiksi, vaikka vihreät on hyvin monissa asioissa paljon lähempänä kokoomusta kuin vasemmistoa.
Kokoomuksen "rahat mulle ja kavereille" politiikkako tämän maan pelastaa?
Vihreiden kannattajilla on korkein koulutus ja heistä suurempi osa on työelämässä kuin muiden puolueiden kannattajissa. Siitä voi päätellä jotain.
1) Koska luonto on tärkeempi kuin talous. Kun luonto voi huonosti, romahtaa talouskin.
2) Koska ihmiset ovat yhtä tärkeitä riippumatta siitä mihin sukuun syntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Näytätkö vielä mistä lähteestä löysit tuollaisen puolueohjelman?
Halutaan jättää jotain myös tuleville sukupolville, oma napa ei ole tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden kannattajilla on korkein koulutus ja heistä suurempi osa on työelämässä kuin muiden puolueiden kannattajissa. Siitä voi päätellä jotain.
Hyshys! Älä kerro tätä kokoomuslaisille tai kepulaisille. Kokoomuslaiset konsultit ja kepulaiset tukiaismaajussit ovat ainoita oikeita työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät varmaan keitä tehottomat yritystuet ja sote-uudistus hyödyttää...
Vierailija kirjoitti:
No ei voi. Sairaanhoitajatkin ovat olevinaan korkeasti koulutettuja ja hyvin työllistettyjä mutta poikkeuksetta kuitenkin ihan uunoja politiikan ja talouden osalta.
Hei onksil välii mitä mäkin äänestän. Jos kaikki äänestäis vihreit (kuten mä) niin meil olis lentävät autot, fuusiovoima ja kenenkään ei tarttis tehdä töitä. Massii tulis vaan ilmaseksi kaikille, jotta ois aikaa harrastaa luovii juttui...peace. Vasemmistolaiseksi en rupea, liikaa hommaa järkkäillä vallankumousta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät varmaan keitä tehottomat yritystuet ja sote-uudistus hyödyttää...
Vastaisitko kysymykseeni, kiitos?
Itse entisenä kokoomuksen äänestäjäni suurin syy on yritystuet. En ole koskaan nähnyt yhtä voimallista kampanjaa taloustieteilijöiltä, yritysmaailmalta ja markkinataloudelta niiden poistamisen vaatimiseksi. Ja sehän meni siis aivan vihkoon. Ja ihan alusta asti. Ja mitkään asia-argumentit eivät tukeneet niiden olemassaoloa.
Minun oli pakko tehdä päätelmä siitä, että nyt on jolloin käsi jonkun taskussa ja tällä taskunomistajalla käsi jonkun kurkulla. Mitään järkevää, markkinataloudellista, kansantaloudellisesti tai poliittisesti järkevää syytä tuohon mahalaskuun ei nimittäin ollut. Olen äärimmäisen tarkasti tutustunut niiden poistamisen hyötyperusteiden laskentaan sekä argumentteihin.
Eniten tästä on haittaa pienille ja pk-yrittäjille, joihin itsekin kuulun. Teen jotain mitä en kuvitellut tekeväni, protestiäänestän. Onneksi pkseutulaisena voin antaa äänen markkinaliberaalille vihreälle Antero Vartialle.
Haluan että maapallolla on elämää vielä lastenlastenikin aikana, siksi vihreät. Haluan että Suomi ei muutu täysin turvattomaksi valtioksi niin kuin Etelä-Afrikka jossa rikkaat asuvat muurien takana ja puolustavat itseään aseilla. Hyvinvointivaltiosta hyötyvät kaikki ja suurin osa suomalaisista sitä kannattaakin. Ja leikkaukset eivät ole minkään maan taloutta pelastaneet, eivätkä tule Suomeakaan pelastamaan. Tarvitaan työpaikkoja ja niitä ei ainakaan kokkareilta tule se on käynyt selväksi.
Yritystuet on vähän kuin kehitysapu. Kummatkin voidaan osoittaa laskennallisesti huonoksi jos ei mietitä yhtään niiden poistamisen seurauksia.
Otsikon perusteella ajattelin että voisin vastata. Sitten luin aloitusviestin ja neljä ekaa vastausta ja huomasin, ettei tässä taidettukaan hakea asiallista keskustelua. En siis viitsi osallistua. Mukavaa viikonloppua kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse entisenä kokoomuksen äänestäjäni suurin syy on yritystuet. En ole koskaan nähnyt yhtä voimallista kampanjaa taloustieteilijöiltä, yritysmaailmalta ja markkinataloudelta niiden poistamisen vaatimiseksi. Ja sehän meni siis aivan vihkoon. Ja ihan alusta asti. Ja mitkään asia-argumentit eivät tukeneet niiden olemassaoloa.
Minun oli pakko tehdä päätelmä siitä, että nyt on jolloin käsi jonkun taskussa ja tällä taskunomistajalla käsi jonkun kurkulla. Mitään järkevää, markkinataloudellista, kansantaloudellisesti tai poliittisesti järkevää syytä tuohon mahalaskuun ei nimittäin ollut. Olen äärimmäisen tarkasti tutustunut niiden poistamisen hyötyperusteiden laskentaan sekä argumentteihin.
Eniten tästä on haittaa pienille ja pk-yrittäjille, joihin itsekin kuulun. Teen jotain mitä en kuvitellut tekeväni, protestiäänestän. Onneksi pkseutulaisena voin antaa äänen markkinaliberaalille vihreälle Antero Vartialle.
Voisiko yritystuet uudelleennimetä esim. koulutusrahoiksi, eläkkeeksi ja sosiaaliturvaksi? Aatelkaa miten kokkarit leikkaisi niitä kilpaa ...
Äänestän vasemmistoliittoa, koska se on ainoa järkevä eduskuntapuolue. ”Vastuullinen taloudenpito” = 90% kansasta köyhtyy, Suomen kansantalous kutistuu ja isot korporaatiot voi paksusti
Jos haluan tuhota tämän maan, niin äänestän virheitä.
Jos taas kotona loisiminen alkaa kiinnostamaan enemmän, niin siirryn vassareiden leiriin.
Sinkkumies
Äärimmäinen tyhmyys tai/ja järjen puute, täysi ymmärtämättömyys politiikasta, kuten noiden ajaman ”politiikan”- tai rehellisemmin sanottuna mielisairauden seurauksista.
Eikai siihen muita syitä sitten tarvita.