Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies, enkä voi sille mitään, että kovin lyhyet hiukset naisella vähentävät naisen viehätysvoimaa omissa silmissäni

Vierailija
09.06.2018 |

Periaatteessa hiustenpituuden ei pitäisi vaikuttaa, koska ihan sama nainenhan se on pitkillä hiuksilla tai ilman. Silti esim. siilitukkaisista tai kaljuista naisista tulee minulle jotenkin häiritsevän androgyyni vaikutelma.

Mietin tässä, että onko mieltymykseni pitkätukkaisempiin naisiin biologinen vai pelkästään kulttuurin muokkaama?

Kommentit (204)

Vierailija
161/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tukka naisella on hirveä. En mä ainakaan halua panna ketään ketä näyttää pojalta.

Voisitko panna samaa lyhyttukkaista naista jos hänellä olisi päässään pitkätukkainen peruukki :D?

Joo ei ! Korkeintaan jos sillä muikkelilla on paperipussi päässä niin onnistuisi, muovisen kanssa saattaisi tulla ongelmia jossakin kohti.

Vierailija
162/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tukka naisella on hirveä. En mä ainakaan halua panna ketään ketä näyttää pojalta.

Voisitko panna samaa lyhyttukkaista naista jos hänellä olisi päässään pitkätukkainen peruukki :D?

Joo ei ! Korkeintaan jos sillä muikkelilla on paperipussi päässä niin onnistuisi, muovisen kanssa saattaisi tulla ongelmia jossakin kohti.

Mitä jos panisit vaan sitä muovipussiasi ? Ei olis mitään hiusongelmia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se johtuu siitä, että sinua kiehtoo naistyyppi, jolle sopii ja joka pitää pitkiä hiuksia. Naisiakin on eri tyyppisiä. Esim. olen aina kokenut että joku Karita tykkä jotenkin hukkuu siihen mustavalkoiseen dramaattiseen glamour-tyyliinsä. Kerran sitten selasi ikivanhaa naistenlehteä, jossa hänen tukkansa oli lyhyt ja kynitty sellaiseen pixie-tyyliin, eli tuulentuivertama, epätasaiset latvat sojoittivat kuin sulat. Hän näytti mielettömän upealta "poikatyttönä". Kiira Korpeakin voi pukea paremmin lyhyet hiukset. hänen klassisen tyylin kasvonpiirteensä latistuvat aina kun hänellä on hiukset auki.

Itse olen pitkien hiusten ystävä sekä miehillä että naisilla mutta hiukset ei ole mikään pääasia. Jos mies on muuten mukava, on aivan sama paitsi että epäsiisti parta olis kiva olla olematta.

Vierailija
164/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien hiusten ihailijat, mitä pidätte tällaisista omana aikanaan ihan muodikkaista kampauksista:

http://www.tunturisusi.com/nostalgia/hiukset8.jpg

http://www.shsverkko.com/images/a/a9/1930sHair.jpg

http://www.shsverkko.com/images/0/08/Marcel-kiharat.jpg

https://flockler.com/thumbs/9015/liisak-2-80-luku_s600x0.jpg

https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/menaiset.fi/s3fs-public/styl…

Itse olen jo sen verran iäkäs, että olen nähnyt hiusmuotien tulevan ja menevän. Joskus 80-luvun alkupuolella olisi näyttänyt todella vanhanaikaiselta nykyään nuorilla naisilla muodissa oleva pitkä suora päänmyötäinen tukka. Olin kuitenkin erilainen nuori ja vähät välitin mitä muut ajattelivat - ja annoin tukkani olla juuri sellainen, pitkä, suora ja päänmyötäinen, vaikka kaikilla muilla oli säkkäräpermikset.

Vierailija
165/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkien hiusten ihailijat, mitä pidätte tällaisista omana aikanaan ihan muodikkaista kampauksista:

http://www.tunturisusi.com/nostalgia/hiukset8.jpg

http://www.shsverkko.com/images/a/a9/1930sHair.jpg

http://www.shsverkko.com/images/0/08/Marcel-kiharat.jpg

https://flockler.com/thumbs/9015/liisak-2-80-luku_s600x0.jpg

https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/menaiset.fi/s3fs-public/styl…

Itse olen jo sen verran iäkäs, että olen nähnyt hiusmuotien tulevan ja menevän. Joskus 80-luvun alkupuolella olisi näyttänyt todella vanhanaikaiselta nykyään nuorilla naisilla muodissa oleva pitkä suora päänmyötäinen tukka. Olin kuitenkin erilainen nuori ja vähät välitin mitä muut ajattelivat - ja annoin tukkani olla juuri sellainen, pitkä, suora ja päänmyötäinen, vaikka kaikilla muilla oli säkkäräpermikset.

Tuo viimeinen noista, näyttelijä Louise Brooks oli  kertakaikkiaan ikonisen upea ilmestys valkokankaalla aikanaan !

'The Roaring Twenties' - 'Les Anneés Folles'.

Vierailija
166/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset karsii näköjään pahimmat urpot heti kättelyssä, mahtavaa :)

Ei käy kateeks nyt teitä pitkätukkaisia...

Homofobiaa ilmassa? Homofobiset muuten ovat tutkitusti useammin itse seksuaalisesti kiinnostuneita (myös) miehistä, kuin ei-homofobiset.

Hmm, nythän sinä itsekin tunnustat, että lyhyet hiukset ovat miesmäiset, kun puhut homoista.

Vierailija
167/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. tuo nainen tuossa kuvassa:

http://stylesweekly.com/wp-content/uploads/2015/07/22-gorgeous-super-sh…

Olisi todella nätti pitkillä hiuksilla, mutta nyt näyttää lähinnä joltain prepuberteetti-ikäiseltä pojalta.

AP

Onneksi kaikki eivät rakenna ulkonäköään sen pohjalta, että miellyttäisivät mahdollisimman suurta osaa miehistä.

On se varmaan eduksi rumemmille naisille, jotka kilpailevat samoista mieheistä.

Kieltämättä vientiä riitti aivan joka sortin kaksilahkeisten parissa sinä aikana, kun olin vielä todella hiljainen ja ujo, enkä osannut keskustella tai muodostaa omia mielipiteitä. Kun minulla ei vielä ollut henkisellä puolella mitään tarjottavaa miehille, tosi pitkä hiuskuontalo kyllä houkutteli miehiä lähestymään pääkopan tyhjyydestä huolimatta.

Minulla on pitkät, tuuheat, kiharat ja kiiltävät hiukset, jotka todellakin ovat kruununi. Pääkoppakaan ei kumise tyhjyyttä ja juuri se kyllä viehättää miehiä. Kauneus ja seksikkyys ei vie älyä pois.

Olen huomannut (varsinkin humanistisella alalla yliopistolla), että jotkut oikeasti luulevat, että jos nainen meikkaa ja huolehtii hiuksistaan, hän on jotenkin vähän tyhmä.

Vierailija
168/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset karsii näköjään pahimmat urpot heti kättelyssä, mahtavaa :)

Ei käy kateeks nyt teitä pitkätukkaisia...

Homofobiaa ilmassa? Homofobiset muuten ovat tutkitusti useammin itse seksuaalisesti kiinnostuneita (myös) miehistä, kuin ei-homofobiset.

Hmm, nythän sinä itsekin tunnustat, että lyhyet hiukset ovat miesmäiset, kun puhut homoista.

Oma tulkintasi vain.

Vierailija
169/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtavat hiustaiteilijat maailmalla, samaten kuin kansainväliset muotigurut, ovat pääasiassa homoja. Heidän naisihanne on poikatukkainen luurankomainen narkkari. Naiset, jotka eivät luota omaan makuunsa, ja hermoilevat keksittyjen ulkonäköpaineiden kanssa, seuraavat muotia. Heteromiehet tykkäävät perinteisesti naisellisista naisista.

Vierailija
170/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, että tuo on yhden sortin persoonallisuushäiriö, narsismiin viittaava, että ihminen kuvittelee itsestään liikoja? Kuten että hänen mielipiteensä olisi ventovieraille ihmisille jotenkin merkittävä. Eikä tämä ole vttuilua vaan ihan totta, tuo todellakin on persoonallisuushäiriön oire. Googleta grandiositeetti ellet usko.

Hä? Jos minä en viehäty lihavista ihmisistä niin minulla on persoonallisuushäiriö?!

Jotkut ne jaksaa leikkiä tyhmää. Mutta siltä varalta että oletkin todella tyhmä: jokaiselle on mieltymyksensä. Se ei tee ihmisestä persoonallisuushäiriöistä.

Mutta siitä saattaa olla merkkejä jos tekee avauksen keskustelupalstalla kuvitellen että jonkun yksittäisen ihmisen yksittäinen mieltymys on tärkeä yleisesti.

Vierailija
171/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilmankos! Itsellä tällainen fleda ja äijää ei löydy.

Osta peruukki, sellainen alkaa jo aika monellla ollakin ja Wishistä saat laatuperuukin kympillä, niin voit ostaa tekokarvat vaikka jokaiselle viikon päivälle ja ukkelit kuolaa perään! ;-D

Vierailija
172/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurin muokkaama, kuten kaikki kauneuskäsitykset, sen osoittaa jo se, miten erilaiset kauneuskäsitykset ovat eri aikoina ja eri kulttuureissa, jopa päinvastaisia. Ei se tee siitä sen pahempaa, pidä vain pitkähiuksista naisista ihan rauhassa, kaikilla meillä on omat mieltymyksemme, mutta mikään niistä ei ole syntynyt tyhjiössä ilman kulttuurihistoriallista laahusta ja kontekstia.

Nyt oli niin hyvä kommentti, että pakko kopsata se tähän: Kulttuurin muokkaama, kuten kaikki kauneuskäsitykset, sen osoittaa jo se, miten erilaiset kauneuskäsitykset ovat eri aikoina ja eri kulttuureissa, jopa päinvastaisia. Ei se tee siitä sen pahempaa, pidä vain pitkähiuksista naisista ihan rauhassa, kaikilla meillä on omat mieltymyksemme, mutta mikään niistä ei ole syntynyt tyhjiössä ilman kulttuurihistoriallista laahusta ja kontekstia.

Vierailija
173/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tavoin kerron mäkin yhden vankan mielipiteeni vastakkaisen sukupuolen ulkonäöstä. Ei sillä että sillä mitään merkitystä on, mutta kun kerran on avattu mielipideketju niin kerron nyt kuitenkin. Muodit ärsyttää mua ja muotien perässä juokseminen on mun mielestä mielikuvituksetonta ja persoonatonta touhua.

Tykkäsin ennen parrasta miehillä, silloin kun se ei ollut partahipsterigameofthroneswhatever-kopiojengin pilaama. Ennen parta herätti positiivisen odotuksen, nykyään partainen mies joutuu todistamaan olevansa muutakin kuin kädenlämpöistä massaa. Niin se maailma muuttuu... 

Vierailija
174/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla miesten osalta ja olen siis nainen. En panisi enkä alkaisi suhteeseen miehen kanssa jolla on lyhyet ns perus mieshiukset. Hyi h*lvetti. Miehet joilla on pitkät hiukset on niin kuumia!

Vierailija
175/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen eikä minua voisi vähempää kiinnostaa mielipiteesi siitä, mitä pidät viehättävänä.

Vierailija
176/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. tuo nainen tuossa kuvassa:

http://stylesweekly.com/wp-content/uploads/2015/07/22-gorgeous-super-sh…

Olisi todella nätti pitkillä hiuksilla, mutta nyt näyttää lähinnä joltain prepuberteetti-ikäiseltä pojalta.

AP

Ei se lyhyt tukka sovikaan kaikille. Mutta joillekin sopii

Vierailija
177/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama juttu lyhythiuksisten miesten kanssa. Harmi, että pitkätukkaisia miehiä on aika vähän!

Mä voisin koska tahansa kasvattaa pitkän tukan itselleni, mutta pelkään, että suurin osa naisista ei tykkäisi siitä kuitenkaan.

Anna palaa vaan! Minun nuoruudessani 1970-luvun alkupuolella kaikilla itseään kunnioittavilla nuorilla, varsinkin miehillä, täytyi olla pitkä tukka. Muutoin me itseämme kunnioittavat naiset emme vilkaisseetkaan.

Voin vakuuttaa, että kyllä aika sitten koulii ja parantaa sekä hiusasiat että muokkaa itsekunnioituksenkin uusien vaatimusten mukaisiksi.

Vierailija
178/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rööperin kolli kirjoitti:

AP on oikeassa lyhyet hiukset sopivat hyvin harvoille naisille.

Siinä on monen suomalaisen naisen valittava kahdesta pahasta pienempi. Leikkauttaako ohuet hiukset hyvään lyhyeen malliin jolloin hiukset ovat hyväkuntoisen näköiset vai kasvattaako pidemmät a la Rauli badding Somerjoki.

Vierailija
179/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en pidä tatuoinneista, en viehäty yhtään niistä miehistä joilla niitä on.

Jos käsivarressa vilahtaa lyhythihaisen paidan alta tatuointi puhumattakaan täyteen tatuoiduista, niin ei kostu ei niin millään.

Vierailija
180/204 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en pidä tatuoinneista, en viehäty yhtään niistä miehistä joilla niitä on.

Jos käsivarressa vilahtaa lyhythihaisen paidan alta tatuointi puhumattakaan täyteen tatuoiduista, niin ei kostu ei niin millään.

Niin ja piti vielä sanoa etten voi sille mitään , sorry kaikki tatuoidut miehet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi