Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies, enkä voi sille mitään, että kovin lyhyet hiukset naisella vähentävät naisen viehätysvoimaa omissa silmissäni

Vierailija
09.06.2018 |

Periaatteessa hiustenpituuden ei pitäisi vaikuttaa, koska ihan sama nainenhan se on pitkillä hiuksilla tai ilman. Silti esim. siilitukkaisista tai kaljuista naisista tulee minulle jotenkin häiritsevän androgyyni vaikutelma.

Mietin tässä, että onko mieltymykseni pitkätukkaisempiin naisiin biologinen vai pelkästään kulttuurin muokkaama?

Kommentit (204)

Vierailija
141/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tukka naisella on hirveä. En mä ainakaan halua panna ketään ketä näyttää pojalta.

" Ketään, ketä " ....just'joo !

Heh,heh..

Vierailija
142/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun preferenssi on yleinen ja sillä on evolutiivinen pohja. Pitkät, hyväkuntoiset hiukset indikoi nuoruutta ja terveyttä, jotka molemmat on toivottuja piirteitä kumppanissa. Kulttuurin mukamas muokkaamat kauneusihanteet on bullshittiä. Ihanteet on sekä miehillä että naisilla universaaleja.

Ja näihin universaaleihin kauneusihanteisiin, joita kulttuuri ei ole muokannut lainkaan, kuuluu mm. Mauritanian naisten pakkolihotus, Twiggyn laihuus, Etiopian naisten kiekoilla venytetyt alahuulet, burmalaisen kansan renkailla venytetyt naistenkaulat, kiinalaisten naisten lootusjalat, Mayojen maissintähkien muotoiseksi vauvana muotoillut päät ja ihan vaan jo lähilänsimaissa tyylit aina empirestä ja rokokoohon, milloin on vaatteilla naisille tehty illuusio valtavasta takamuksesta ja milloin suuresta vatsasta, jotta näyttäisi aina olevan raskaana.

Ihan samalla lailla universaalisti ihaillaan myös vaikka Aurinkokuninkaan ajan miesten puuterikasvoja, pöyheitä kiharakampauksia ja siroja nilkkoja kuin myös Wodaabe-heimon miesten meikkiä ja mekkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäisen, ja suorastaan kapinallisen, aikuisen (yli kolmikymppisen) naisen tunnistaa siitä, että hänellä on pitkä tukka.

Vaatii aikamoista jämäkkyyttä säilyttää hiuksensa, kun ikätoverit ja kampaajat ovat niitä koko aika kynimässä ja kuohitsemassa, haukkuen hiuslaatusi samaan hengen vetoon.

Moni kaltaiseni on lakannut tyystin käymässä kampaajalla tästä syystä, tai käy vain yhdellä tietyllä fiksuksi todetulla. Usein myös ystävä leikkaa, tai leikkaa itse, kun tarvitsee tasoitella latvoja.

No tämä on kyllä totta. Itse käyn kampaajalla 1-2 kertaa 1-2 vuodessa. Kasvatan pitkän ja napsaisen taas polkkatukaksi. Saan minimaalisesti kaksihaaraisia - en värjää, en käytä tavallista shampoota tai hoitoainetta, enkä kärtsää kuumalaitteilla. Kampaajat ihastelevat kaunista luonnollista väriäni ja tukan paksuutta, eivätkä haluakaan kyllä kyniä. :) Otsatukan tasoitan itse, ja itseasiassa nyt on taas pidempi kasvatusprojekti päällä, ja varmasti seuraavan kerran tasoittelen vähän itse, jos kuivuutta löytyy latvoista kesän jäljiltä. 

Mulla on ollut lapsena ja nuorena lyhyt tukka, joten tämä tulee sitten sieltä, että haluan pitää pitkää. 

Vierailija
144/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja tykkään itselläni pitemmistä hiuksista. Tällä hetkellä hieman yli olkapäiden pituus. Tykkään kovasti hiuksistani.

Minulle on ihan sama millasta tyyliä muut naiset pitää, olen hetero niin en ole etsimässä naisista kumppania. Jotkut naiset ovat kauniita on heillä paljon tai vähän hiuksia.

Mutta se mitä en tajua on lyhythiuksisten naisten jatkuva pitkähiuksisten mollaus. Minulla on paksut hiukset ja nämä on helppo laittaa. Minua ei kiinnosta olla rohkea ja räväkkä. En jaksa jatkuvaa leikkaa leikkaa jankutusta. Toiset tykkää pitemmästä, annetaan meidän olla pitkähiuksisia koska haluamme. Vaikka oiski noloo ja niin ohimennyt juttu.

Itse en ole pitkätukkaisena kuullut koskaan mitään leikkaa leikkaa -jankutusta vaan päinvastoin vakuutteluja siitä, ettenhän koskaan leikkaa hiuksiani. Jännän erilaiset kokemukset, varmasti ärsyttää tuo leikkauksen vaatiminen, ottaa nimittäin päähän myös se miten tuntemattomat naiset vannottavat pitämään tukan aina pitkänä. Etenkin humalassa yökerhossa.

Vierailija
145/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipideasioista ei vpi kiistellä.

Minusta miehet näyttävät viehättävimmiltä lyhythiuksisina ta kaljuina ja ilman partaa , viiksiä tai pulisonkeja.

Antiikin Rooman miesten hius- ja partatyyli oli minusta hyvä.

Mutta tää onkin vaan mun mielipiteeni.

Muuten, jos hiuslaatu on ohut, niin hiuksista ei saa pitkinä kauniita tai laittaminen ja kihartaminen vaatii aikaa ja vaivaa.

Tuskin ap:kasn viehättyy siitä, että neitosella on päässään rotanhännän näköinen hiuskasvu.

Vierailija
146/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama juttu lyhythiuksisten miesten kanssa. Harmi, että pitkätukkaisia miehiä on aika vähän!

Miehelle ei kuulu pitkä tukka. Ihan niin kuin miehelle ei kuulu mekkokaan.

Miehen pitää näyttää mieheltä. 

Ahaa, miehet siis alkoivat näyttää mieheltä vasta kun housut ja sakset keksittiin. :D 

Kyllä on pienestä kiinni. :| 

Vierailija
147/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tukka naisella on hirveä. En mä ainakaan halua panna ketään ketä näyttää pojalta.

Eli pitkätukkainen mies kelpaa? Kiva, että oot noin avoin sukupuolien suhteen. :) 

Vierailija
148/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun preferenssi on yleinen ja sillä on evolutiivinen pohja. Pitkät, hyväkuntoiset hiukset indikoi nuoruutta ja terveyttä, jotka molemmat on toivottuja piirteitä kumppanissa. Kulttuurin mukamas muokkaamat kauneusihanteet on bullshittiä. Ihanteet on sekä miehillä että naisilla universaaleja.

No et ole ainakaan kultturiantropologiaan ja kansatieteeseen tutustunut, kun noita universaaleiksi tarkoitettuja viisauksiasi täällä  latelet.

Afrikkalaisheimojen , malaijiheimojen ja eskimoiden ja mongolien, lähi-idän, Intian, Australian aboriginaalien  ja Amerikan alkuperäisasukkaiden kauneusihanteethan ovat perinteisesti poikenneet hyvinkin paljon toisistaan .

Samoin se, mitä eri aikakausina missäkin on pidetty kauneusihanteina (esim. barokin aikakausi, renessanssi, 1800- luku ja sitten vaikkapa   1920-luvun ihanteet)

Niimpä, muoti muuttuu, kauneusihanteet ei. Ihan tutkitusti. Myös alkuperäiskansoilla jotka esim. lihottavat naisiaan, miehet himoitsevat hoikkia naisia. Yhteisön suosimiin ulkonäköihanteisiin kun vaikuttaa moni muukin asia kuin miesten evolutiiviset preferenssit.

T. Se jolle vastasit

Vierailija
149/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on paljon myös siilitukkaisia naisia, kun naiset ovat vapauttaneet itsensä viimeisen kahden vuoden aikana. Useimmiten niillä on maiharitkin, kånken-reppu ja pyöreät silmälasit. Farkkutakki myös.

Vierailija
150/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa kiukuttelevat kaikki rouvat, jotka ovat lammasmaisesti antaneet nyrhiä itselleen kunnon tätitukan. :D

Ottavat tuekseen jopa syöpäsairaat, kun tietävät miten tuskaisen hidasta on yrittää kasvattaa itselleen harakan pesä-vaiheen kestäessä sitä pitkää tukkaa. Ja voi sitä kampaajan motkotusta, kun tätitukasta yrität alkaa rauhassa kasvattamaan! :D

Tunnustaisitte nyt vaan suoraan, että pottakampaukseen alistuminen kaduttaa, eikä oo kanttia ja luovuutta alkaa sitä harakanpesä-vaihetta elämään.

Vierailija
151/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri muokaa voimakkaasti kauneusihanteita. Ja ihanteet eivät todellakaan ole universaaleja. Opiskele vähän tätä asiaa ennen kunin tietämättömyyttäsi julistat kovin innokaasti. Tietoa löytyy varmasti. Toki hyväkuntoiset hiukset indikoi ainakin jossain jossain määrin nuoruutta ja terveyttä. Hiukset ja erilaiset hiustyylit tosin merkkaavat nykykulttuurissa paljon muitakin asioista.

Myöskään ihmiset parinvalinta ei ole ihan niin yksioikoinen, että haetaan pelkästään "nuoruutta ja terveyttä". Kyllä sitä haetaan niin paljon muitakin asioita ja ominaisuuksia. Tärkeysjärjestykset ja toivomukset vaihtelevat paljon eri yksilöillä. Ja eri kulttuureissa.

Vierailija
152/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et ole ainakaan kultturiantropologiaan ja kansatieteeseen tutustunut, kun noita universaaleiksi tarkoitettuja viisauksiasi täällä  latelet.

Afrikkalaisheimojen , malaijiheimojen ja eskimoiden ja mongolien, lähi-idän, Intian, Australian aboriginaalien  ja Amerikan alkuperäisasukkaiden kauneusihanteethan ovat perinteisesti poikenneet hyvinkin paljon toisistaan .

Samoin se, mitä eri aikakausina missäkin on pidetty kauneusihanteina (esim. barokin aikakausi, renessanssi, 1800- luku ja sitten vaikkapa   1920-luvun ihanteet)

Niimpä, muoti muuttuu, kauneusihanteet ei. Ihan tutkitusti. Myös alkuperäiskansoilla jotka esim. lihottavat naisiaan, miehet himoitsevat hoikkia naisia. Yhteisön suosimiin ulkonäköihanteisiin kun vaikuttaa moni muukin asia kuin miesten evolutiiviset preferenssit.

T. Se jolle vastasit

No ainakin siitä 1800-luvun lopun viktoriaanisesta 'tiimalasi'-tyyppisestä, sitomisella ja valaanluilla muokatusta  korsettivartaloihanteesta on sittemmin onneksi luovuttu .

Vierailija
153/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa kiukuttelevat kaikki rouvat, jotka ovat lammasmaisesti antaneet nyrhiä itselleen kunnon tätitukan. :D

Ottavat tuekseen jopa syöpäsairaat, kun tietävät miten tuskaisen hidasta on yrittää kasvattaa itselleen harakan pesä-vaiheen kestäessä sitä pitkää tukkaa. Ja voi sitä kampaajan motkotusta, kun tätitukasta yrität alkaa rauhassa kasvattamaan! :D

Tunnustaisitte nyt vaan suoraan, että pottakampaukseen alistuminen kaduttaa, eikä oo kanttia ja luovuutta alkaa sitä harakanpesä-vaihetta elämään.

Olisin aivan onnessani jos mun tarvitsisi vaan esittää, että omat hiukseni ovat olemattomat ja että se olisi vaan oma valintani, toki sinähän sen varmaan paremmin tiedät. ”:DDDDDD”

Vierailija
154/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset karsii näköjään pahimmat urpot heti kättelyssä, mahtavaa :)

Ei käy kateeks nyt teitä pitkätukkaisia...

Homofobiaa ilmassa? Homofobiset muuten ovat tutkitusti useammin itse seksuaalisesti kiinnostuneita (myös) miehistä, kuin ei-homofobiset.

Vierailija
155/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään sukupuolikysymys, vaan oma henkilökohtainen preferenssi, joka voi olla niin naisilla kuin miehilläkin. Itsekin olen nainen, joka pitää pitkistä hiuksista miehillä.

Vierailija
156/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko panna samaa lyhyttukkaista naista jos hänellä olisi päässään pitkätukkainen peruukki :D?

Vierailija
157/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sytojen jälkeistä tukkaa 2.0 nyt metrin verran....ja onnekseni mies, jolle on ihan sama, onko tukkaa yhtään vai se metri, tai kiloja liian vähän vai liikaa. Ei sellaisista ole elämänkumppaneiksi, jotka järkyttyvät jo hiustenleikkuusta, imho, kuten tytär sanoisi. N39

Vierailija
158/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilmankos! Itsellä tällainen fleda ja äijää ei löydy.

Tuohan on Evoluutio-versio legendaarisista Kouvola- ja KananPerse-tukasta. Ei tarvitse TOD. ihmetellä jos ei sauvaa eli patukkaa ole tarjolla.

Vierailija
159/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Itse en voi deittailla liian lyhyitä tai pönäköitä miehiä. Viisari alkaa väristä vasta yli 180-senttisistä. Vaikka tämä onkin kovin perinteinen preferenssi, en vaan voi sille mitään. Toisaalta ehkä se on sopivaa, kun omat hiukseni yltävät peffaan asti. Eli perinteinen vakka etsii perinteistä kantta.

Vierailija
160/204 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin, kun leikkasin hiukseni, varsin huvittavaa. Hiusten leikkuu oli yksi mallityö, joita tein nuorena paljon. Sai tyyppi mennäkkin. Vuosikymmenen viihdyin lyhyissä. Nykyisen puolison kanssa aloitin seurustelun lyhyessä kuontalossa. Nykyisin pitkä tukka ja saa ollakkin. Paljon helpompi laittaa. Miehissä kaljut viehättää minua. Lihavat ja pitkätukkaiset miehet taas ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän