Olen mies, enkä voi sille mitään, että kovin lyhyet hiukset naisella vähentävät naisen viehätysvoimaa omissa silmissäni
Periaatteessa hiustenpituuden ei pitäisi vaikuttaa, koska ihan sama nainenhan se on pitkillä hiuksilla tai ilman. Silti esim. siilitukkaisista tai kaljuista naisista tulee minulle jotenkin häiritsevän androgyyni vaikutelma.
Mietin tässä, että onko mieltymykseni pitkätukkaisempiin naisiin biologinen vai pelkästään kulttuurin muokkaama?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikille naisille sopii paremmin pitkä tukka kuin lyhyt tukka. Monista, etenkin keski-ikäisistä, tulee kovin karskin näköisiä, kun leikkauttavat tukkansa.
Kampaajat ja muutkin tyyligurut tuputtavat naisille lyhyttä tukkaa. Haukkuvat naisten hiuslaatua, että on muka liian ohut ja harva ja vaikka mitä pitkän tukan pitämiseen. Tosi harvoin niin oikeasti on!
Lyhyt tukkainen nainen on ahkerampi asiakas kampaamoille, koska tukkaa pitää leikata useammin, tai se kasvaa pois muodostaan. Samaten joutuu ostamaan enemmän muotoilutuotteita.
Naiset myös uskottelevat toisilleen, että ainakin tietyssä iässä asiaan muka ihan kuuluisi leikkauttaa hiuksensa lyhyeksi, että olisi siistin ja asiallisen näköinen jne. Väittävät että lyhyt tukka freesaa, piristää, nuorentaa yms, mutta äärettömän harvoin se niin tekee. Paljon useammin tekee naisesta karskin näköisen tantan. Oikein korostaa sitä miten leuka on jo kadonnut ja kaula on jo vähintään yhtä paksu kuin pää.
- nelikymppinen nainen -
Kyllä se pitkä tukka ei mitenkään automaattisesti kaunista minkäänikäistä naista. Varsinkaan ohut, suora ja huonokuntoinen. Jos sulla on pitkät, kapeat kasvot tai iän myötä valahtaneet piirteet, niin kyllä ne pitkät roikkuvat hiukset vain pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa hiustenpituuden ei pitäisi vaikuttaa, koska ihan sama nainenhan se on pitkillä hiuksilla tai ilman. Silti esim. siilitukkaisista tai kaljuista naisista tulee minulle jotenkin häiritsevän androgyyni vaikutelma.
Mietin tässä, että onko mieltymykseni pitkätukkaisempiin naisiin biologinen vai pelkästään kulttuurin muokkaama?
Kyllä se on biologista. Sinä olet vielä tosi mies, etkä mikään estrogeenien myrkyttämä puoli-ihminen, niin kuin suurin osa nykyajan ihmisistä. Uroksen kuuluu kiihottua pitkistä ja tuuheista hiuksista, punaisista huulista, leveästä perästä ja hyvän kokoisista rinnosta. Itseäkin naisena häiritsee kaikki miehiksi itseään muuntavat naiset. Pettävät sukupuolensa!
Vierailija kirjoitti:
No ilmankos! Itsellä tällainen fleda ja äijää ei löydy.
Ei se siitä fledasta riipu, vaan ihmisen persoonallisuudesta. Alussa katsoo vain ulkonäön mukaan, mutta sitten ei paljon sitä ulkonäköä edes huomaa, kun tuntee tyypin.
Vierailija kirjoitti:
Esim. tuo nainen tuossa kuvassa:
http://stylesweekly.com/wp-content/uploads/2015/07/22-gorgeous-super-sh…
Olisi todella nätti pitkillä hiuksilla, mutta nyt näyttää lähinnä joltain prepuberteetti-ikäiseltä pojalta.
AP
Niin, mutta jos sillä on tosi huonot hiukset, niin toihan on silloin parempi, kun joku puolikalju hiirenhäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on biologista. Sinä olet vielä tosi mies, etkä mikään estrogeenien myrkyttämä puoli-ihminen, niin kuin suurin osa nykyajan ihmisistä. Uroksen kuuluu kiihottua pitkistä ja tuuheista hiuksista, punaisista huulista, leveästä perästä ja hyvän kokoisista rinnosta. Itseäkin naisena häiritsee kaikki miehiksi itseään muuntavat naiset. Pettävät sukupuolensa!
Pettävät sukupuolensa? Tollaista typeryyttä en olekaan hetkeen kuullut. :) Se, mistä mä pissaan, ei millään tavalla määritä mun ulkonäköä niiltä ostin, mille itse voin mitään (hiukset, vaatteet, koristukset). Kuten ei myöskään määritä mitenkään sitä, mistä minä pidän, mitä osaan ja mistä olen kiinnostunut.
On se vaikeaa. (Ei ole.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi todella nätti pitkillä hiuksilla, mutta nyt näyttää lähinnä joltain prepuberteetti-ikäiseltä pojalta.
AP
Niin, mutta jos sillä on tosi huonot hiukset, niin toihan on silloin parempi, kun joku puolikalju hiirenhäntä.
Voi voi, missä ihmeessä te muut naiset aina muka näette semmoisia puolikaljuja hiirenhäntiä? Kun minä olen nähnyt vain muutamilla ihmisillä, ja he ovat olleet laitapuolen kulkijoita, joilla siisteys ja terveys muutenkin retuperällä. Miehiä että naisia.
Älkää nyt hupsut uskoko kaikkea mitä teille väitetään tavallisen ihmisen tavallisesta hiuslaadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Voi voi, missä ihmeessä te muut naiset aina muka näette semmoisia puolikaljuja hiirenhäntiä? Kun minä olen nähnyt vain muutamilla ihmisillä, ja he ovat olleet laitapuolen kulkijoita, joilla siisteys ja terveys muutenkin retuperällä. Miehiä että naisia.
Älkää nyt hupsut uskoko kaikkea mitä teille väitetään tavallisen ihmisen tavallisesta hiuslaadusta.
Kai sitä nyt omat hiuksensa ja niiden ominaisuudet ja mahdollisuudet tuntee. Ja näkee samanlaisia ympäristössään.
Minulla on ohut ja silkkinen hiuslaatu ja suomalaisilla on paljon samanlaisia.
Ei kasva juurikaan olkapäiden alapuolelle ja siinäkin pituudessa latvat jo hapsuuntuu vaikka kuinka hoitaisi.
Ei vaan näytä hyvältä , ei kertakaikkiaan.
Nyt hiukseni on juuri leuan alapuolelle kivassa mallissa ne näyttävät runsaammilta kuin oikeasti ovatkaan.
Joka aamu pestävä ja laitettava.
Miehiä on silti riittänyt , ei tunnu siltä että olisi hiusten pituudesta homma ollut kiinni.
Maailmassa on tosi tosi vähän naisia kenelle sopii lyhyt tukka. Tarkoitan nuoria naisi, eläkkeläiset tiedenkin melkein kaikki lyhyttukkaiset. Kun olen nähnyt naisella todella rumaa kampausta päässä ja lyhyt siis aina ajattelen että miksi se naine halua olla sellainen koska lyhyt ja joskus myös puoli pää on kalju, se on ihan hirveä. Mutta jokaisella on oikeus olla ruma ja valita hiusten leikkaus mitä haluaa. Minä vaan tykkän pitkistä hiuksista naisilla.
N28
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on tosi tosi vähän naisia kenelle sopii lyhyt tukka. Tarkoitan nuoria naisi, eläkkeläiset tiedenkin melkein kaikki lyhyttukkaiset. Kun olen nähnyt naisella todella rumaa kampausta päässä ja lyhyt siis aina ajattelen että miksi se naine halua olla sellainen koska lyhyt ja joskus myös puoli pää on kalju, se on ihan hirveä. Mutta jokaisella on oikeus olla ruma ja valita hiusten leikkaus mitä haluaa. Minä vaan tykkän pitkistä hiuksista naisilla.
N28
Niin. Sinulla saa olla tuollainen mielipide. Ja kenellä tahansa muullakin. Sellaisen mielipiteen takia vaan ei kannata tuomita koko ihmistä, tehdä oletuksia hänen persoonastaan tai älystään. Myöskään puolison valintoihin ei ole sen enempää naputtamista, kuin että kertoo sen mielipiteensä.
Kuten meillä: minä toivoisin miehelle partaa, mutta hän ei halua pitää sitä. Hän on se, joka elää partansa kanssa jatkuvasti, minulle se on vain silmien edessä.
”Jokaisella on oikeus olla ruma”. Päivän paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Itse olen myös laittanut merkille, että naisilla on aivan älytön kriittisyys hiuksiin. Empä ole ikinä vielä nähnyt tuollaisia puolikaljuja hiirenhäntiä.
M35
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan normaalilta, en minäkään syty harvahiuksisista miehistä. N30
Kaikki on suhteellista.
Vai onko parempi, jos on likaiset ja takkuiset pitkät hiukset, joissa on täitä?
Vai lyhyet ja puhtaat?
Entäs jos on pitkät ja alaselkään ulottuvat rastat? Pitkät hiukset nekin on.
Vierailija kirjoitti:
”Jokaisella on oikeus olla ruma”. Päivän paras.
Mä tiedän, olen hauska :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Itse olen myös laittanut merkille, että naisilla on aivan älytön kriittisyys hiuksiin. Empä ole ikinä vielä nähnyt tuollaisia puolikaljuja hiirenhäntiä.
M35
Älä muuta sano. Ja minä olen siis nainen. En voi ymmärtää. Varmaan samoja naisia, jotka marisevat, ettei muka ole ikinä mitään päälle pantavaa, vaikka kaapit pursuaa vaatteita. Musta se on ainoastaan rasittavaa, kun naiset ovat niin hysteerisiä hiuksistaan, vaatteistaan ja muusta sellaisesta turhasta. Ja että onko kodin sisustus nyt nykyisen muodin mukainen, vai perätä toissakevään, voi hirvitys. Ihan turhaa tohinaa sanon minä. Ei noihin asioihin kiinnitä huomiota kuin toiset samanlaiset tyhjäpäät. Ottaisivat vaan rennosti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
M35
Älä muuta sano. Ja minä olen siis nainen. En voi ymmärtää. Varmaan samoja naisia, jotka marisevat, ettei muka ole ikinä mitään päälle pantavaa, vaikka kaapit pursuaa vaatteita. Musta se on ainoastaan rasittavaa, kun naiset ovat niin hysteerisiä hiuksistaan, vaatteistaan ja muusta sellaisesta turhasta. Ja että onko kodin sisustus nyt nykyisen muodin mukainen, vai perätä toissakevään, voi hirvitys. Ihan turhaa tohinaa sanon minä. Ei noihin asioihin kiinnitä huomiota kuin toiset samanlaiset tyhjäpäät. Ottaisivat vaan rennosti. :)
No ei se nyt ole mitään tyhjäpäisyyttä, jos sattuu elämään kulttuurissa, jossa teko-kaikki on kuuminta hottia ja kenestäkään ei voi tietää, onko puolet sen karvoista feikkejä vai ei. Se, että sinä et tunne paineita, ei tarkoita että kaikki on samanlaisia.
Mä itse kuljen esim. kainalo- ja säärikarvoissa, mutta koen silti paineita. Juhliin sheivaan, mutta muuten en halua maksaa vaivaa, koska asia on minun mielestäni typerä. Mulla on myös paksuhko tukka ja olen siihen useimmiten tyytyväinen, mutta niin sitä vaan aina vertaa muihin. Oon jo elänyt er-nuoruuden, enkä ole ikinä ollut se pintaliitäjä, mutta silti tiedän miltä ne paineet tuntuu. Olis hirveetä, jos niitä pitäis vielä noudattaa hysteerisesti, yök.
On se tyhjäpäisyyttä ja laumasieluisuutta. Mitä useampi siihen lammasmaisesti lähtee mukaan, sitä rankempaa se on niille, jotka mieluiten olisivat kuitenkin oma itsensä. Joutuvat entistä enemmän silmätikuiksi ja painostuksen alle. Perhanan pään karvoituksen, rättien, lumppujen ja mööpeleiden ja sohvatyynyjen takia. Vain sellaiset ihmiset tarvitsevat muodin, joilla ei ole omaa makua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama miesten suhteen, jotka eivät hyväksy kaljuuntumistaan ja yrittävät peitellä sitä, tai jotka eivät enää pysty mitenkään peitellä sitä, mutta ajattelevat, että vähän hiuksia on parempi kuin ei mitään ja kulkevat ympäriinsä pelle hermanni-lookissa.
Kalju on hieno! Tykkään. En oikein tykkää pitkästä tukasta miehellä, tule mieleen Harlekiini-kirjat.
Makuja on monia ja se on hyvä asia.
Mitä sitä taivastelemaan. Käyttäisit aikasi jonkun tärkeämmän asian pohtimiseen.
Näin biologina pakko kommentoida. Miehiä viehättää yleensä sisäsyntyisesti naisten ominaisuudet jotka viittaavat hedelmällisyyteen. Pitkät hiukset kertovat hyvästä naishormonitasosta.