Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko vastaan tämän työpaikan?

Vierailija
08.06.2018 |

Haen henkilökohtaista avustajaa. Työn aloitus elokuussa 2018, koeaika 4 kk.
Olen kolmekymppinen liikuntarajoitteinen nainen. Vietän itseni näköistä, onnellista ja itsenäistä elämää, teen töitä, opiskelen yliopistossa ja elän avoliitossa. Arkeni toimivuuden turvaamiseksi minulle on myönnetty henkilökohtaista apua 32 tuntia kuukaudessa (keskimäärin 8 tuntia viikossa). Määrittelen itse työajat tarpeen mukaan kolmeksi viikoksi kerrallaan - pääasiallisesti ne ovat iltapäivä- ja ilta-aikoja, 13-23 välillä, mutta muutkin ajat ovat toki joskus mahdollisia.

Työhön kuuluu avustaminen kodin siivoustöissä. Isot siivoustyöt, kuten imurointi, lattianpesu, mattojen tamppaaminen, ikkunoiden pesu, vaatteiden ripustaminen ja silittäminen, roskien vieminen eri lajittelupisteisiin ja muu kodin siivoamisessa avustaminen sujuu sinulta siis ongelmattomasti ja pystyt ottamaan näissä ohjausta vastaan ja toimimaan myös omatoimisesti tämän jälkeen. Vaikka sinulla olisi omat tavat siivouksessa omassa kodissasi, edellytän että avustajanani toimit minun tavallani - oma-aloitteinen työote on kuitenkin plussaa, mutta pystyt ottamaan vastaan ohjausta.

Työsuhteessa lähdetään nimittäin siitä, että asiat tehdään minun toiveideni mukaan ja minun tahdissani. Olen toisinaan, aurinkoisuudestani huolimatta, melkoisen harkitseva pohdiskelija, tiettyjä rutiineja rakastava ihminen, ja minulle tärkeää on esimerkiksi kierrättäminen ja tietyt kulutusvalinnat, joiden kyseenalaistaminen ei tietenkään kuulu tehtävääsi.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu.....

Lisäksi tulemme ulkoilemaan yhdessä ja käymään uimahallissa. Toivon, että uimahallissa käyminen ei ole sinulle ongelma - saat rauhassa myös itse treenata uimahallissa sillä aikaa, kun itse harjoittelen, mikä on monelle kiva työsuhde-etu. Kunhan olet aina apunani ja seuranani silloin, kun sitä toivon.

Luultavasti varsinkin talviajan ulkopuolella harjoittelen kanssasi julkisten kulkuneuvojen käyttöä silloin tällöin, joten toivon että sekin sujuu mutkattomasti. Luonnollisesti käynnit eri paikoissa ovat avustajalle maksuttomia.

Yleensä viikon toinen vuoro on enemmän esimerkiksi liikuntaan ja toinen kodinhoitoon paremmin keskittyvä. Iltavuorojen tulee onnistua, sillä ne varmasti sopivat jatkossakin omaan elämäntilanteeseeni (opiskelu) parhaiten.

Työt tapahtuvat xxxxx ja xxxxxxx. Asun xxxxxxx, johon hyvät yhteydet xxxxxxxx puolelta. Lisäksi vuorot voivat tapahtua muuallakin xxxxxxseudulla. Pääasiassa kodin lisäksi xxxxxxx yliopistolla, muualla xxxxxxx keskustassa tai xxxxxxxx uimahallissa.

Edellytyksenä on, että asioiminen uimahallissa onnistuu naisten puolella.

Työhön sisältyy avustaminen kodin siivoustöissä, kaupassa käymisessä sekä uimahallissa käynti yhdessä sekä ulkoilu.

Vierailija
2/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa siivooja, älä avustajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Vaikka lupaisit palkkaakin.

Vierailija
4/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu...

Ehdoton vaatimus avustajan työssä on täysi vaitiolovelvollisuus ja luottamus. Olen itse luonteeltani erittäin puhelias, aurinkoinen, pohdiskeleva ja intuitiivinen tyyppi. Minulle tärkeitä asioita ja arvoja ovat kirjallisuus, ihmissuhdeasiat, luovuus, eettisyys, ekologisuus ja itsensä kehittäminen ja kaikenlainen keittiöpsykologia ja myötätuntoisuus. Vaikka olen seurallinen ja puhelias, olen myös sellainen, että viihdyn yksin ja teen itsenäisesti töitä. Olen persoonaltani energinen, sosiaalinen, tunteellinen ja herkkä tyyppi, joka ohjaa sinua kohteliaasti - ethän astu varpailleni, vaan tehdään asiat sujuvasti yhteistyössä.

itsenäiseltä näyttävää elämää, jota olet mukana mahdollistamassa.

Vaikka esimerkiksi sosiaali- ja terveydenhuoltoalan koulutuksesta saattaa olla apua tähän työhön hakemisessa, pelkällä hoitajan asenteella ei kannata hakea tähän työhön, sillä perusperiaate on itsenäisyys ja meidän väisemme yhteistyösuhde. Kissojen tai lasten kanssa työskentelyn tulee onnistua - ei siis kissa-allergiaa ja tulet kiltin ja ihanan sisäkissani kanssa hyvin toimeen.

Vierailija
5/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kotisiivous on kamalaa, etenkin, jos vielä pitää toimia asiakkaan ei-niin-ergonomisten välineiden ja menetelmien kanssa.

Vierailija
6/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. En ole siivooja.

Vierailija
7/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.........

Vierailija
8/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa esimerkiksi julkisilla paikoilla asioidessamme odotan, että osaat myös pysyä ns. taustalla, sillä kysymys sinun työssäsi on minun arjestani ja elämästäni. Edellytän, että ymmärrät kaikkina aikoina kyseessä olevan työsuhde, vaikka olenkin työnantajana joustava, "kaverillinen" ja mukava - tulet avustajana olemaan elämässäni läheisesti läsnä ja olennainen osa arkeni sujumista!

Avustajan työ eroaa esimerkiksi hoitotyöstä siten, että välillämme on työnantajan ja työntekijän suhde. Minä työnantajana huolehdin palkanmaksuun, työvuoroihin ja poissaoloihin liittyvät kysymykset, ja palkanmaksajana toimii xxxxxx kaupunki. Työvuorot kannattaa itsekin merkitä aina muistiin. Pidämme työsuunnitelmaa kolmeksi viikoksi kerrallaan, vaikka tapaamispaikka ja tehtävät toki vaihtelevat tilanteen mukaan.

Kuulun todennäköisesti pian xxxxx-liittoon, jolloin tuntipalkka on hieman tavallista (8,08 euroa) korkeampi, tuntien sopiminen joustavaa ja työehdot ovat TES:in mukaiset. Työtunteja on tällä hetkellä 32 tuntia kuuukaudessa eli keskimäärin 8 tuntia viikossa. On mahdollista, että elämäntilanteeni muuttuessa tuntimäärä lisääntyy tulevaisuudessa.

Ota yhteyttä, niin sovitaan aika työhaastattelulle! Lähetä minulle sähköpostitse työhakemus, josta käy ilmi työ- ja koulutustaustasi, asuinpaikkasi, miksi kiinnostuit työtehtävästä, miksi sopisit siihen ja mitä itse toivot ja odotat minulta työnantajana.

Vierailija
9/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi. En ole siivooja.

Enkä minä, joka olen siivooja. Ammattilaisella on vara valita työpaikkansa.

Vierailija
10/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoitus piti laittaa tänne osissa koska noin pitkää tekstiä ei saanut kirjoittaa kerralla.

Vierailija
11/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaikuttaa ihan ok,lta. Sinun kannattaa kuitenkin vakuuttaa hakija, että olet itse sellainen, että kunnioitat myös työntekijän rajoja. Työntekijällä on oma elämä. Kauhutarinat tuosta työstä liittyvät juuri siihen, että vaaditaan liikaa avustajalta. Jos työsuhde on rajattu eikä sisällä työntekijän simputusta, alistamista taikka henkilökohtaisen elämään tunkeutumista niin ok.

Vierailija
12/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nappaa orjan työt

Vierailija
13/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaikuttaa ihan ok,lta. Sinun kannattaa kuitenkin vakuuttaa hakija, että olet itse sellainen, että kunnioitat myös työntekijän rajoja. Työntekijällä on oma elämä. Kauhutarinat tuosta työstä liittyvät juuri siihen, että vaaditaan liikaa avustajalta. Jos työsuhde on rajattu eikä sisällä työntekijän simputusta, alistamista taikka henkilökohtaisen elämään tunkeutumista niin ok.

Onko avustajilla oikeasti noin karmean huono palkka?

Vierailija
14/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tuollaiseen työhön lähtenyt edes parikymppisenä, jolloin ei vielä lukion jälkeen ollut löytynyt opiskelupaikkaa. Silloin menin hoitoapulaiseksi sairaalaan, ja ehdottomasti edelleen tekisin saman valinnan verrattuna tuohon em. työhön.

Vierailija
15/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En osaisi arvostaa työnantajaa, joka ei osaa tiivistää työpaikkailmoitustaan lyhyemmäksi.

Vierailija
16/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. 10€/h ja tuollainen vaatimuslista. Älä unta näe. Haet orjaa, et työntekijää.

Vierailija
17/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi tuollaiseen työhön lähtenyt edes parikymppisenä, jolloin ei vielä lukion jälkeen ollut löytynyt opiskelupaikkaa. Silloin menin hoitoapulaiseksi sairaalaan, ja ehdottomasti edelleen tekisin saman valinnan verrattuna tuohon em. työhön.

Mä olen sillä tiellä edelleen, 13 euroa tunti. En lähtisi ap:n orjaksi.

Vierailija
18/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, jos maksaisit 100 € tuntipalkkaa. Kohtuuttomat vaatimukset, kohtuuton palkka.

Vierailija
19/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarve työpaikalle mutta kuulostaa siltä että avustaja ei saa näkyä  tai kuulua - hän on töissä. Sinä sen sijaan saat ja vaadit olla persoonasi. Voi se varmaan joltain onnistua mutta en kyllä jaksaisi olla mikään mielipiteetön orja jatkuvasti pölöttävälle ihmiselle joka vaatii olla oikeassa sanomissaan asioissa.

Joko joustat siinä että työntekijäkin saa olla mielipiteellinen persoona tai sitten suitsit omaa käytöstäsi ihmiselle, joka on sinulle kuitenkin vain töissä.

Vierailija
20/62 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tai no, jos ainoana vaihtoehtona olisi puhelinmyyjä, niin ehkä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme