Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teitå syytetty myymälävarkaaksi ilman mitään syytä?

Vierailija
08.06.2018 |

Minut pysäytti tänään Prismassa vartija joka vaati nähdä taskut, nehän oli äkkiä näytetty minulla kun oli näet legginsit, toppi ja huppari. En vieläkään ymmärrä, mikä minussa oli niin epäilyttävää kun rahapussi kädessä kipaisin hakemassa maitopurkin !

Kommentit (234)

Vierailija
221/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oltiin miehen ja meidän vauvan kanssa koruliikkeessä ostamassa minulle vihkisormusta. Pieni liike, muita asiakkaita ei ollut. Meni 5min kun vartija tuli paikalle :D ihan selvästi myyjä sen kutsunut meidän takia. Ostettii kuitenkin tonnin vihkisormus, muuttui myyjän käytös täydellisesti kun tajusi että aiotaan oikeasti jotain ostaa :DD ja ihan normaalin näköisiä ollaan ukon kanssa. Ja vartijahan kyyläsi oikein urakalla meitä siellä pienessä kaupan tilassa :D lähti kaupasta pois hetki meidän jälkeen

En olis tollasesta paikasta ostanut

Vierailija
222/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäilty Anttilassa ja Maxissa. Typeriä työntekijöitä...

Lisäksi sellossa vartiat ilmestyivät yhteen aikaan lähelle pörräämään. Olin masentunut tuolloin, joten hieman hompsuinen. Sairaslomalla. Tilillä 100K, joten ehkä muutakin tekemistä kuin pikkorikollisena hääräily...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, kerran tarvitsin kipeästi pienen määrän käteistä bussiin ja siksi kiireessä lähdin palauttamaan pulloja lähikauppaan, seisoin panttikuitin kanssa kassalla varmaan lähemmäs kymmenen minuuttia ennenkuin arvon myyjä suvaitsi havaita minut juoruamiseltaan toisen myyjän kanssa, eikö tämä lopulta minut huomattuaan alkanut väittää minua varkaaksi ja vaati laukun ym. tarkastamista?!?! Yritin sanoa etten edes ole käynyt kaupassa, vaan palautin vain eteisen automaattiin pulloja, sitkeästi vittuili niin kauan että vaadin tarkastamaan liikkumiseni nauhalta. Kyllä sitten pyydeltiin anteeksi, mutta mulle se oli myöhäistä. En tiedä mistä kys. myyjä sai tuollaisen psykoosin alun perinkään, enkä ole tuossa ässässä enää sen jälkeen asioinut, IKINÄ.

Vierailija
224/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus nuorempana ruokakaupassa, kai hieman väsyneenä ja ajatuksissani. Haahuilin hyllyjen välissä, kun etsin ihan vaan keksejä. Kassa pyysi avaamaan laukun ja siihen oli parkkeerannut vartijakin hänen taakseen. Mitään ylimääräistä ei ollut, mutta kyllä otti pattiin. En mennyt enää koskaan siihen kauppaan

Vierailija
225/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäilty Anttilassa ja Maxissa. Typeriä työntekijöitä...

Lisäksi sellossa vartiat ilmestyivät yhteen aikaan lähelle pörräämään. Olin masentunut tuolloin, joten hieman hompsuinen. Sairaslomalla. Tilillä 100K, joten ehkä muutakin tekemistä kuin pikkorikollisena hääräily...

Ei vartijat sun pankkitilin saldoa tiedä.  Sitä paitsi, kyllä yhtä lailla ne minkkiturkkiset hienot rouvat näpistelevät, ei vain köyhät.

Vierailija
226/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
227/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt monesti miksi monissa kaupoissa,esim, prismassa, haalarissa lukee vartija ja sitten ne kuljettavat koreja ees sun taas ja auttavat mummoja ostosten kanssa. Tyttären kaveri oli kesätöissä juurikin prisman lehtiosastolla ja kysyin siltä mitä vanhoille lehdille tehdään, vastaus oli että ne laitetaan kiertoon , kuka mitäkin lukee ja jos oli joku innokas käsityö ihminen, kopsasi ohjeet ja myi torissa näitä kalliita lehtiä 13€ hintaan. Tuoretuotteita sai ottaa kotiin ilmaiseksi jos kukaan ei ollut ostanut. Että näin täällä Hämeessä.

Rautakirja on kyllä aina hyvittänyt myymättömät lehdet ja on juuri siksi kannattavaa kaupankäyntiä. Myymättömät lehdet palautetaan järjestelmän kautta ja ma aamuna lehtien tuoja ottaa edellisen viikon myymättömät lehdet mukaan.

Vierailija
228/234 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, vaikka käytökselläni voisi :D Joskus haahuilen ympäri kauppaa yrittäessäni muistaa mitä piti ostaa ja kyykistelen alahyllyllä kassi lattialla.

Useamman kerran on kyllä hälärit soineet vaatekaupassa ja parikin kertaa olen kauppakassin sisältöä käynyt näyttämässä kassalla, ja vasta toisella tarkastuksella on hälytysnappi löytynyt🙄

Kerran kävi niin että Kappahlista Henkkamaukkaan siirtyessä, portit soivat jälkimmäisessä. Tutkivat lopulta Kapphlinkin kassin sisällön, ja siellä oli hälytin ihan selkeästi jossain vaatteessa. Eivät tietenkään voineet irrottaa sitä h&mssä, ajattelivat varmaan että olen varastanut tuotteen, ja käskivät menemään Kappahliin. Siellä myyjä oli ihan kuutamolla kun kaivoin kassista tuotteen ja selitin siinä olevan hälyttimen kiinni. Luuli että olen palauttamassa/ostamassa.

Vierailija
229/234 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain POLIISILLE tarvitsee näyttää reput, taskut tai laukut.

Muistakaa se!

Joo, jos haluaa mieluummin olla siinä jossain vartijoiden välissä odottamassa poliisia kaikkien töllisteltävänä, niin kannattaa pitää tästä oikeudestaan kiinni.

Vierailija
230/234 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijaksihan pääsee kuka tahansa, jopa rikoksista tuomittuja. Tästähän oli juttu taannoin. Ei siellä kurssilla ole mitään paykologisia testejä. Näin sinne päätyy millaisia rasistisia mulkkuja tahansa. Myymälävarkaissa on vain paljon ns.hyviltä kansalaisilta näyttäviä tyyppejä, joita nämä eivät käräytä. Tyhmä on se varas, joka ulkoasultaan jo viestittää epäilyttävää.

Vierailija
231/234 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vartija ilmestyi K-kaupan karkkihyllyllä selän taa ja käski  ottaa sen  suklaapatukan pois taskusta, kysyin että mistä taskusta? Miulla kun oli pelkästään maksimekko ja lompakko kädessä, ei laukkua... vartija mulkoili minua kuin koettaen jotenkin taikoa mekkooni ne taskut ja lähti sitten harppomaan pois äsähtäen jotain. Olin raapinut jalkaani, liekö se sitten oli näyttänyt taskuun laittamiselta tai  kyseessä oli pistokoe että jos jäisikin varas kiinni!

Vierailija
232/234 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun herkkää, hiljaista, kilttiä 11-vuotiasta lelukaupan omistaja väitti myymälävarkaaksi. Melkein samantien totesi erehtyneensä henkilöstä mutta poika järkyttyi pahasti. Olin niin vihainen, "ai tosiaan, er se sinä ollutkaan". Palautetta sai.

Vierailija
233/234 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeastaan ihmettelen, ettei ole. Vietän usein pitkiä aikoja hyllyn vieressä ja tutkin myös tarkkaan tuoteselosteet, jos olen ostamassa jotain minulle ennestään tuntematonta tuotetta ja nykyisin pitää kaivaa lukulasit laukusta sitä varten (ja joskus jopa koon/hinnan lukemista varten). Toisinaan kaivan laukusta vielä kännykän jos haluan etsiä tuotteesta lisätietoa, teen hintavertailua tai lasken kännykän laskimella hintoja. Vaatekaupassa saatan myös joskus kaivaa laukusta vielä värimalliviuhkan värisävyjen vertailua varten.

Toisaalta sitä en tiedä, josko olen näissä tilanteissa ollut jonkin valvontakameran tarkan zoomailun kohteena. Usein kuljen myös niin omissa ajatuksissani, etten välttämättä huomaisi jos olisinkin jonkun myymäläetsivän tai vartijan tarkkailun kohteena ellei tämä nyt ihan iholle ryhtyisi tunkemaan.

Vierailija
234/234 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vartija pysäytti mut kun olin jo maksanut ostokseni ja menossa ulos. Oli vähän noloa esitellä laukun sisältöä siinä kaikkien töllistellessä ympärillä.

Tietysti kysyin mistä epäily johtui. No joku "tarkkasilmäinen" oman elämänsä myymäläetsivä oli kuulemma nähnyt minun työntävän pyyhkeitä laukkuuni kodintekstiiliosastolla. Oikeasti se "pyyhe" oli kaulahuivini, jonka riisuin kun tuli kuuma.