Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teitå syytetty myymälävarkaaksi ilman mitään syytä?

Vierailija
08.06.2018 |

Minut pysäytti tänään Prismassa vartija joka vaati nähdä taskut, nehän oli äkkiä näytetty minulla kun oli näet legginsit, toppi ja huppari. En vieläkään ymmärrä, mikä minussa oli niin epäilyttävää kun rahapussi kädessä kipaisin hakemassa maitopurkin !

Kommentit (234)

Vierailija
201/234 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt monesti miksi monissa kaupoissa,esim, prismassa, haalarissa lukee vartija ja sitten ne kuljettavat koreja ees sun taas ja auttavat mummoja ostosten kanssa. Tyttären kaveri oli kesätöissä juurikin prisman lehtiosastolla ja kysyin siltä mitä vanhoille lehdille tehdään, vastaus oli että ne laitetaan kiertoon , kuka mitäkin lukee ja jos oli joku innokas käsityö ihminen, kopsasi ohjeet ja myi torissa näitä kalliita lehtiä 13€ hintaan. Tuoretuotteita sai ottaa kotiin ilmaiseksi jos kukaan ei ollut ostanut. Että näin täällä Hämeessä.

Vierailija
202/234 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kyllä se ihan syystä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/234 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin miehen ja meidän vauvan kanssa koruliikkeessä ostamassa minulle vihkisormusta. Pieni liike, muita asiakkaita ei ollut. Meni 5min kun vartija tuli paikalle :D ihan selvästi myyjä sen kutsunut meidän takia. Ostettii kuitenkin tonnin vihkisormus, muuttui myyjän käytös täydellisesti kun tajusi että aiotaan oikeasti jotain ostaa :DD ja ihan normaalin näköisiä ollaan ukon kanssa. Ja vartijahan kyyläsi oikein urakalla meitä siellä pienessä kaupan tilassa :D lähti kaupasta pois hetki meidän jälkeen

Vierailija
204/234 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuntuu että vartioilla nousee pissi päähän ja tekevät virkaintoisena ylilyöntejä. Minut napattiin Lidlistä kassan jälkeen, olin kuulemma pistänyt LIHAPIIRAKAN taskuun. Aloin vain nauraa kun  syytös oli  niin älytön ja sanoin että tuossa on takkini, tutki se nopeasti ennenkuin maidot lämpiää tuolla kassissa.

Vierailija
205/234 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan syytetty, mitä oikeastaan ihmettelen. Joskus kaupassa on samaan aikaan useampi henkilö, joihin en todellakaan halua törmätä, joten hiippailen nopeasti pois aurinkolasit päässä. Jos olisin vartija niin olisin jo pysäyttänyt minut :]

Jos jollakin on aurinkolasit silmillään sisätiloissa, oletan että hän peittelee niillä opiaattien tai opioidien pienentämiä pupillejaan ja sitä ns. Subutex-kiiltoa.

Vierailija
206/234 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kauan sitten. Olin ehkä 80-luvun alussa tai 70-luvun lopussa kummitätini perheen luona Espoon Leppävaarassa, jossa oli sen ajan kuuluisa Maxi-market. Kävin siellä yksikseni eräänä päivänä ja tutkiskelin valikoimaa. Ostin lopulta keltaisen paidan ja kun pääsin ovesta ulos, minut pysäytti naispuolinen myymäläetsivä, joka syytti minua kaulakorun varastamisesta ja vaati saada tutkia kassini. No eihän sieltä mitään korua löytynyt koska en tosiaankaan ollut varastanut mitään. Hän oli kuitenkin tosi vihainen ja syytti minua varkaaksi.

Kun kerroin illalla tapauksesta kummitädilleni, hän suuttui kovasti. Hän oli aiemmin työskennellyt myymäläetsivänä ja sanoi minut pysäyttäneen myymäläetsivän toimineen väärin.

Vierailija
207/234 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan toi viimevuotinen kirjoittelija jolla selkee fiksaatio vartijoita kohtaan vielä palstalla.

Noita vuodatuksia lukiessa tuli pakosti mieleen, että onko joku vartija käyny painaa sen muijaa vai mistä toi katkeruus johtuu 😂

Vierailija
208/234 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oltiin miehen ja meidän vauvan kanssa koruliikkeessä ostamassa minulle vihkisormusta. Pieni liike, muita asiakkaita ei ollut. Meni 5min kun vartija tuli paikalle :D ihan selvästi myyjä sen kutsunut meidän takia. Ostettii kuitenkin tonnin vihkisormus, muuttui myyjän käytös täydellisesti kun tajusi että aiotaan oikeasti jotain ostaa :DD ja ihan normaalin näköisiä ollaan ukon kanssa. Ja vartijahan kyyläsi oikein urakalla meitä siellä pienessä kaupan tilassa :D lähti kaupasta pois hetki meidän jälkeen

Kultasepänliike todennäköisesti ostaa tietyn ajallisen määrän näkyvää vartiointia, ja silloin vartija tosiaan seisoo siellä esillä. Turhaan se vartija tyhjässä liikkeessä seisoisi. Ei sen mystisempää.

Vierailija
209/234 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, kassa päätti että olin varas ja tarkasti taskuni. Mitään ei tietysti löytynyt, mutta hän vain mulkaisi minua pahasti, eikä pyytänyt edes anteeksi.

Toivottavasti nykyään henkilökuntaa opetetaan käyttäytymään niin, ettei epäillyt siirry toisen kaupan asiakkaiksi.

Vierailija
210/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tein ihan äärimmäisen ääliömäisen tempun kun yritin varastaa yhden lautasen kerran kaupasta ja jäin siitä kiinni. tuli 200 euron sakot ja tilanne oli niin nolo etten ikinä enää edes kuvittele varastavani yhtään mitään. en ymmörtö niitä jotka pystyy varastelemaan. en ymmärrä edes omaa tyhmää päähänpistoani.443

Vierailija
211/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.Olin teininä Anttilassa kaverin kanssa. Reput selässä.Jtn meikkejä katsottiin ja lopulta ostettiin jtn pientä tyyliin karkkia/purkkaa

Kassalla sanottiin että tyhjennä repun sisältö ja taskut tohon hihnalle. Kaverilla ei ollut juuri mitään, meni mun edellä, ja mun kohdalla sitten olikin mielenkiintosta kun taskuista löytyi kuitteja, kolikoita, pampuloita, kiviä.Repussa oli hitosti kamaa. Muistan sen häpeän ja nolouden tunteen, kun joka tavaran kohdalla sanoin et sit on tämmönen ja tämmönen ja kumosin siihen hihnalle.

No, sitten se kassa vissiin kyllästyi tähän mun tavaroiden kaivamiseen kun alkoi palvella mun takana olevaa ihmistä.

Nöyryyttävä reissu. Ja kuulun niihin ihmisiin, jotka ikinä ei oo varastanut mistään eikä koskaan.Näin jälkeenpäin vähän itseasiassa harmittaa, että olis voinu siihen jotain kommentoida, että jos haluat mun taskut ja repun tarkistaa ni ole edes kiinnostunut.

Vierailija
212/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijalle ei tarvitse näyttää taskuja !!

Meikä ei ainakaan näyttäisi, koska mulla on aina kumeja taskussa.

N22

Vierailija
213/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin teininä ostaa kuukautissiteitä yhdessä alepassa mutta en sitten kehdannut kun erittäin ilkeä ja vihainen naismyyjä/hyllyjen täyttäjä kyttäsi vieressä vartijan kera ja kerra kun olisin ostanut sama myyjä kielsi sekoittamasta hyllyjen valikoimia. Siinä alepassa en tuon jälkeen käynyt kuin pari kertaa ostaen euron ostoksia. Voisivat jotkut myyjätkin vähän miettiä miten käyttäytyvät lapsia ja teinejä kohtaan, kaikki eivät ole varastamassa tai sotkemassa heidän työtilojaan. Vaikuttaa myös siltä että joillain vartijoilla saattaa olla tapana kytätä jos ostaa euron ostoksia, mutta tulisi tietää se että asiakas on voinut ostaa suosikkiostoksensa jo toisesta kaupasta ja hakee sitten ne muut euron ostokset toisesta kaupasta jossa myydään eri tuotteita/merkkejä. Joillain asiakkailla on myös rumat käytöstavat alkaa kovaan ääneen nauraa "se ostaa vaan euron jugurtin/kaakaon/pullan" miksi ostaisin kaikki ostokset vain yhdestä kaupasta. 

Vierailija
214/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijalle ei tarvitse näyttää taskuja !!

Ei tarvitse ei, mutta vartijalla on oikeus tutkia niin taskut kuin laukutkin, sanoi asiakas mitä tahansa.  Tosin vasta sen jälkeen kun vartija on ilmoittanut, että asiakas on otettu kiinni näpistyksestä epäiltynä. 

Vierailija
215/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 20v niin steissin Alepan vartiat tutkivat laukkuni. Ei siellä ollut mitään. He jäivät vartioiksi ja minusta tuli maisteri.

Varmaan vaikutin jotenkin omituiselta. Myöhemmin todettiin adhd.

Maisteri osaa kirjoittaa sanan vartija, vartio on ihan eri asia.

Vierailija
216/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon taitaa olla harhaisia tai syyllisiä liikenteessä, kun niin monta on seurattu ja kytätty kaupassa. Ehkä ne ovat muita asiakkaita, jotka luulevat teitä vartijoiksi.

Vierailija
217/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi on maksanut siitä kovalla kädellä että minusta tulisi vasikka. Olin vuosia vasikka.

Tähän liittyy paljon vedätystä sen nimen tekoon mikä minulle tehtiin, eli vasikka. En ole nähnyt televisiosta tai kenenkään kehonkielestä tai edes maailman vanhimman ihmisen suusta niin oksettavaa vedätystä jota tehtiin minun fc vasikka nimellä, en edes auringosta.

Onneksi ei enää. Toki aivopieruja löytyy mutta pyrimme eliminoimaan ne.

Vierailija
218/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kun etsin karkkihyllyltä gluteenitonta karkkipussia niin vartija tuli niskaan hengittämään.

Niin..ja sitten??

Tietäähän nuo huohottavat patukkapellet.

Vierailija
219/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena joo, oltiin kaverin kanssa karkkiosastolla ja kerättiin irtsareita pussiin kun pussit punnittuamme tuli siihen vartija väittämään kivenkovaan että punnituksen jälkeen lisättiin vielä paljon karkkia pusseihimme. Tilanne saatiin onneksi selvitettyä. Kuultiin sitten myöhemmin että oli muitakin lapsia samasta asiasta syyttänyt. Lapsena sitä ei silloin tullut mietittyä, mutta jälkikäteen on tullut mieleen että ehkä siellä oli sitten joskus jotkut lapset latoneet pusseihin vielä paljon karkkia punnituksen jälkeen ja siksi se vartija käyttäytyi noin.

Vierailija
220/234 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis tollasesta paikasta ostanut.