Onko teitå syytetty myymälävarkaaksi ilman mitään syytä?
Minut pysäytti tänään Prismassa vartija joka vaati nähdä taskut, nehän oli äkkiä näytetty minulla kun oli näet legginsit, toppi ja huppari. En vieläkään ymmärrä, mikä minussa oli niin epäilyttävää kun rahapussi kädessä kipaisin hakemassa maitopurkin !
Kommentit (234)
Kyllä, kun etsin karkkihyllyltä gluteenitonta karkkipussia niin vartija tuli niskaan hengittämään.
Ei ole koskaan syytetty, mitä oikeastaan ihmettelen. Joskus kaupassa on samaan aikaan useampi henkilö, joihin en todellakaan halua törmätä, joten hiippailen nopeasti pois aurinkolasit päässä. Jos olisin vartija niin olisin jo pysäyttänyt minut :]
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kun etsin karkkihyllyltä gluteenitonta karkkipussia niin vartija tuli niskaan hengittämään.
Niin..ja sitten??
No just sellasta myyjien tuijottamista saa joskus kestää, mutta myymälävarkaaksi ei ole vielä syytetty.
Ainahan ne hyökkää mun kimppuun, koska erotun massasta persoonallisella ulkonäöllä.
Ihan valtaväestöön kyllä kuulun.
Mulla on kyllä varaa ostaa kaikki mitä tarvitsen, on hyvä virka..
Ikinä en ole varastanut mitään.
Prismasta ei voi kipaista hakemassa maitopurkkia, koska maidot ovat perimmäisessä nurkassa, kassalta kilometrin päässä!
Missään muussa maassa ei tarvitse sietää näitä haalareissa hiihtäviä kuulapäitä tuijottamassa kuin Suomessa. Enkä ole varastanut kaupoista, vaan olen hyväpalkkainen ihminen. Vartointi maksaa ja nostaa hintoja ja siltikin kauppojen hävikki on kova. Missä mättää? Kantavatko kuulapäät kavereineen arvotavaraa ulos?
Kerran jouduin kaupassa tyhjentämään reppuni, kun epäilivät näpistyksestä. Oli aika nöyryyttävää tyhjentää likaisia hikisiä vaatteita, joita treeneissä pidin päälläni. Kaikki ihmiset katsoivat silmät pyöreinä minua. Varmasti ajattelivat omassa päässään vtun varas.
En kyllä enää mennyt kyseiseen kauppaan. Ilman syytä tehty tarkastus tuntui hävettävältä.
Pamppupoikaa voi kohdella kuin ilmaa kun et ole varastanut. Ei tarvitse vastata mitään, ei edes pysähtyä jos et ole juttutuulella. Jos käy käsiksi syyllistyy vakavaan rikokseen.
Vain POLIISILLE tarvitsee näyttää reput, taskut tai laukut.
Muistakaa se!
Yli 20 v sitten vänkäsin Minimanin myyjän kanssa pitääkö minun maksaa kaupassa mukana ollut kirjaston kirja. Kirja siis piippasi jo sisään mennessä ja myyjä alkoi hokemaan että kyllä minun pitää se maksaa. Ihan kumma tilanne. Olin ihan että mitä sä nyt takoitat, tämä on kirjaston kirja, joka piippaa. Myyjä vaan hoki että kyllä se silti pitää maksaa. Toinen myyjä sitten tajusi tilanteen pääsin jatkamaan matkaa kirjani kanssa.
Näin on, tästä käytiin täälläkin piitkä vääntö ja lopulta vartijakin myönsi että näin on.
Vierailija kirjoitti:
Pamppupoikaa voi kohdella kuin ilmaa kun et ole varastanut. Ei tarvitse vastata mitään, ei edes pysähtyä jos et ole juttutuulella. Jos käy käsiksi syyllistyy vakavaan rikokseen.
Samoin voit suhtautua piippaavaan hälyttimeen kassalla. Siis kävellä ohi kuin kuuro. Siis kun et ole varastanut.
Kauppojen henkilökunta varastaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vartijalle ei tarvitse näyttää taskuja !!
No vaikka ei tarvitse, niin pääseehän siinä itse helpommalla, jos ei ole mitään varastanut. Jos ei suostu näyttämään, vartija kutsuu poliisin, jota sitten odotellaan ties kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Näin on, tästä käytiin täälläkin piitkä vääntö ja lopulta vartijakin myönsi että näin on.
Mutta miksi olla ääliö? Toinen tekeekin työtään ja jos asiallisesti pyytää näyttämään taskut sekä pahoittelee jossei mitään löydy niin miksi tehdä asioista vaikeita? Sitäpaitsi jos vartija on varma että varastit hän voi ottaa sinut kiinni ja siinähän menetit monta tuntia elämästäsi.. Vartija ei välttämättä saa edes nuhteita jos tosiaan näytti siltä että varastat ja sinä kaupalta hyvitykseksi jonkun kahvilipun. Jee.
mua ei ole syytetty, mutta vartijat on seuranneet kaupassa muka huomaamattomasti ja menneet seisomaan kassan viereen, kun ole maksamassa. jotain ne epäilee, en tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vain POLIISILLE tarvitsee näyttää reput, taskut tai laukut.
Muistakaa se!
Jos sulla on kiire johonkin muualle esim. töihin, niin mielummin tyhjentää sen repun jos ei kerta ole syyllinen. Ei ole kiva soittaa pomolle myöhästyvänsä myymälävarkauden epäilyn takia. Poliisien odottaminen kestää varmaan jonkin verran.
Tämän takia kannattaa raottaa kauppakassia pyytämättä, työtään ne vartijatkin vain tekevät. Joskus mietitty että kun näkee hyllyjen välissä jonkun kähmivän povitaskuaan, että hän pilailee muka varastavansa nähdäkseen kuinka reagoidaan. En ilmiantaisi vaikka näkisin jonkun kantavan televisiota ulos.
Vartijalle ei tarvitse näyttää taskuja !!