Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun Alkossa kysytään papereita, kun olet 35-vuotias

Vierailija
08.06.2018 |

Useimmat kyllä antavat olla, kun kysyn että "anteeksi mitä?" ja katsovat tarkemmin. Mutta sitten on näitä, jotka vaativat papereita edelleen. Mikä näitä vaivaa? Voisi ottaa imarteluna, mutta tuntuu pelkältä kiusaamiselta.

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin paremmaksi hähähää kirjoitti:

Se kun ostat pari siideriä s-matketista, ja sinulta kysytään paperit. Ja olet 35-vuotias.

Kun ostaa pari siideriä prismasta ja kysytään henkkarit. Ja olet 45-vuotias.

Vierailija
62/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit iloinen, että näytät nuoremmalta kuin olet. Kauheaahan se olisi, jos näyttäisit 10 vuotta ikäistäsi vanhemmalta, olit sitten minkä ikäinen tahansa.

Eiköhän tämä aloitus ole tehty juuri siksi, että ap näitä kommentteja ("olet niin nuoren näköinen") haluaa kaikilta kalastella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän v**tu tässä henkkarin näyttämisessä on niin mystistä. Paljon helpompaa ja nopeampaa näyttää ne paperit, kun järjestää se pakollinen mielenilmaisu, vaikka olisit 70 vuotias. Paperit kysytään nuoren näköisiltä, ei sen tarvitse olla se finninaama amisviiksi. 

Ei mua yleensä haittaa näyttää papereita, mutta kyllä se välissä korpeaa kun haluais ostaa esimerkiksi ex-tempore alkosta skumpan tai kaupasta yhden saunoluen mutta niitä ei saa kun ei tullut lompakko mukaan. Itse säilytän autossa aina käteistä tankkausta ym. varten jolloin ei ole yleensä tarvis ottaa lompakkoa kotoa mukaan joka reissulle. Olen toki "vasta" 30-vuotias.

Ajokortti sulla on toivottavasti kuitenkin kun autolla liikut, sehän tulee ajossa pitää mukana? Sillä voi todistaa henkilöllisyytensä alkossa/kaupassa vaikkei se virallinen todistus olekaan.

Ei ole enkä asiasta koskaan ole asiasta sakkoa saanut, poliisi on pari kertaa tarkastanut henkilöllisyyden ihan vaan koneelta (ylinopeussakko x 2). Mieheni on poliisi (tosin ei kenttäpoliisi) ja hän on sanonut että ei siitä käytännössä mitenkään sanktioida.

Vierailija
64/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No multa ei aina kysytä...

N21

Vierailija
65/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, voi.

Imarteluna otan, kun minultakin satunnaisesti paperit kysytään.

Ikävä kyllä harvenevassa määrin.

T. nainen 43

Vierailija
66/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen. Papereita ei tarvitsisi kysyä, jos se ikä laitettaisiin siihen maksukorttiin.

Tämä on yksi keksinnöistäni, mutta ei kelpaa ..

Sinkkumies

Vierailija
67/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin taannoin olutta Citymarketista ja maksoin itsepalvelukassalla. Kun skannasin oluen viivakoodin, niin se laite hälytti myyjän paikalle. Ajattelin, että jes, nyt pääsen näyttään henkkareita, niin pa$kat. Myyjä kerran vilkaisi ja vetäisi saman tien korttinsa laitteen läpi ja vahvisti asiakkaan olevan täysi-ikäinen.

M47

Vierailija
68/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei montaa sekuntia ole aikaa kassalla arvioida asiakkaan ikää, päätös pitää tehdä samantien, lyhyen vilkaisun perusteella. Työnantaja antaa hyvin pian palautetta jos papereita ei kysytä tarpeeksi usein. Syyttäkää kauppaa ja lainsäädäntöä, älkää sitä kassaa...

Itse myyjänä inhoan ikärajatuotteiden myymistä juurikin tämän seikan takia. Moni parikymppinen menee helposti kolmikymppisestä ja vice versa.

Lainsäädännön taakse piiloutuminen on pelkuruutta.

Miten se on pelkuruutta että noudattaa työnantajansa määräyksiä? Tulee kuule fudut jos en tee niin kuin ohjeistetaan. Miten voikin olla ihmiset näin pihalla O_o. Edelleenkin syyttäkää lainsäätäjää ja holhousyhteiskuntaa!

Vierailija
69/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin paperit viime vuonna, kun ostin simaa. Olihan siinä muistaakseni 0,5% alkoholia... Olin 26-vuotias.

Vierailija
70/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on laki, get over it. Alkon työntekijätkin ovat vain ihmisiä, eikä se iän arvioiminen todellakaan ole aina helppoa. Itse otan kohteliaisuutena, kun multa kysytään paperit (tosin yhä harvemmin nykyään...).

Vierailija
71/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat kyllä antavat olla, kun kysyn että "anteeksi mitä?" ja katsovat tarkemmin. Mutta sitten on näitä, jotka vaativat papereita edelleen. Mikä näitä vaivaa? Voisi ottaa imarteluna, mutta tuntuu pelkältä kiusaamiselta.

Idiootti. Viiden vuoden päästä itket kun papereita ei enää kysytä.

Vierailija
72/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki on laki, get over it. Alkon työntekijätkin ovat vain ihmisiä, eikä se iän arvioiminen todellakaan ole aina helppoa. Itse otan kohteliaisuutena, kun multa kysytään paperit (tosin yhä harvemmin nykyään...).

Haleja :)

Itseltä lopettivat kyselemiset dialyysin aikana mutta ny elinsiirron jälkeen kyselleet molemmat kerrat ku oon hakenu 12kk aikana ruuanlaittopunkkua :p

Pihvistä van tulee parempi kun toisen puolen hieman käristää voissa, kääntää pihven ja kaataa punkua, oliiviöljyä jna sekaan ja saa olla niinku keitetty.

Vierailija
73/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs R-kioskilla?

Kyllä sinne tullaan niin polleana (lainatut) autonavaimet kourassa ilman papereita esittämään isoa tyttöä tai poikaa.

Onneksi tuli aikanaan laki, joka määrää, jos ei jopa pakota, kysymään henkkaria kaikilta vähääkään nuoren näköisiltä asiakkailta.

Vierailija
74/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOOO jos yhtään lohduttaa, minulta kysyttiin Englannissa paperit, kun ostin yskänlääkettä. Yskänlääkkeen myynti on kielletty alle 16-vuotialle. Itse olen 35 :DD 

Vierailija
75/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 43 v ja minulta on kysytty paperit Alkossa tänä vuonna. Mitä ihmeen haittaa paperien kysymisessä on? En ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät tästä ongelman.

Multa kans Prismassa ja sama ikä. Mietin kuumeisesti mistä on kyse kun kassa pyysi paperit. Sanoin että voin toki näyttää, mutta miksi. Sanoi että kun on tuo siideri. Meinasin lentää pehvalleni! Tuosta on kyllä saanu hyvät naurut monesti vielä jälkikäteenkin. Mutta ei tuo mua haittaa, ei se oo aina kassoillakaan helppoa eli turha loukkaantua suuntaan taikka toiseen.

Hyvä. Joistakin kun on todella vaikeaa sanoa ikää. Usein olen luullut alaikäiseksi pojaksi jotain nelikymppistä naista. 😳

T. Kassa

Sama täällä. Nykyisin moni varhaisteinikin on jo lihava ja sitten hiusmuoti on ihan samanlainen noilla molemmilla ryhmillä. 

t. toinen kassa

Vierailija
76/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haleja :)

Itseltä lopettivat kyselemiset dialyysin aikana mutta ny elinsiirron jälkeen kyselleet molemmat kerrat ku oon hakenu 12kk aikana ruuanlaittopunkkua :p

Pihvistä van tulee parempi kun toisen puolen hieman käristää voissa, kääntää pihven ja kaataa punkua, oliiviöljyä jna sekaan ja saa olla niinku keitetty.

Ei niitä kiinnosta, mihin sen punkun käytät. Alkoholia ei saa myydä alaikäiselle. Piste.

Vierailija
77/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolta vaasalaiselta marketilta meni viikoksi alkoholin myyntiluvat JUHANNUSVIIKOLLA, kun tyrivät ikärajavalvonnan. Eivät olleet tyytyväisiä asiakkaatkaan silloin... Snnetaan myyjien tehdä työnsä ja näytetään ne paperit kysyttäessä.

Vierailija
78/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NOOO jos yhtään lohduttaa, minulta kysyttiin Englannissa paperit, kun ostin yskänlääkettä. Yskänlääkkeen myynti on kielletty alle 16-vuotialle. Itse olen 35 :DD 

Monethan käyttää yskänlääkkeitä amfetamiinin tekoon ja sen takia epäilyttävältä näyttävältä henkilöltä kirjataan tiedot ylös jotta huomataan sitten jos se tulee ostamaan liian usein. Ei ehkä kannattaisi näyttää narkkarilta.

Vierailija
79/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isolta vaasalaiselta marketilta meni viikoksi alkoholin myyntiluvat JUHANNUSVIIKOLLA, kun tyrivät ikärajavalvonnan. Eivät olleet tyytyväisiä asiakkaatkaan silloin... Snnetaan myyjien tehdä työnsä ja näytetään ne paperit kysyttäessä.

Tuosta en ollut kuullutkaan aikaisemmin, mutta kyllä, täysin samaa mieltä kanssasi!

Vierailija
80/156 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi työkaveri, joka välillä muuten vain kysyy papereita arviolta 40+ naisilta. Alkuhämmennyksen jälkeen asiakas etsii henkkarinsa joita työkaverini vilkaisee ja vastaa suurinpiirtein "kiitos, olin kyllä ihan varma, että oot alle kolkyt, ku oot niin nuoren näköinen 😊" kukaan ei ole pahastunut.

Kerran kysyin työkaverilta niin, että miksi tekee tätä? Vastas että välillä on vaan kiva piristää jonkun päivää.

Työkaverillani on takana vuosikymmenten kokemus asiakaspalvelusta ja hyvä pelisilmä siitä, kelle tämän kysymyksen voi esittää.

Portsarit tekee tätä myös. Vanhemmat naiset saa hyvälle tuulelle kysymällä henkkareita :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi