Kun Alkossa kysytään papereita, kun olet 35-vuotias
Useimmat kyllä antavat olla, kun kysyn että "anteeksi mitä?" ja katsovat tarkemmin. Mutta sitten on näitä, jotka vaativat papereita edelleen. Mikä näitä vaivaa? Voisi ottaa imarteluna, mutta tuntuu pelkältä kiusaamiselta.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi työkaveri, joka välillä muuten vain kysyy papereita arviolta 40+ naisilta. Alkuhämmennyksen jälkeen asiakas etsii henkkarinsa joita työkaverini vilkaisee ja vastaa suurinpiirtein "kiitos, olin kyllä ihan varma, että oot alle kolkyt, ku oot niin nuoren näköinen 😊" kukaan ei ole pahastunut.
Kerran kysyin työkaverilta niin, että miksi tekee tätä? Vastas että välillä on vaan kiva piristää jonkun päivää.
Työkaverillani on takana vuosikymmenten kokemus asiakaspalvelusta ja hyvä pelisilmä siitä, kelle tämän kysymyksen voi esittää.
Portsarit tekee tätä myös. Vanhemmat naiset saa hyvälle tuulelle kysymällä henkkareita :)
Joo, aina huvittaa lukea näitä. Kyllä me kassat ne teidän vanhojen naisten oikeat iät tiedetään viiden vuoden tarkkuudella naamasta katsomalla. Kysytään kuitenkin ne henkkarit jottei tuu välikohtausta kun joku pro mielensäpahoittaja... ja sellaisia kyllä keski-ikäisisten naisten joukosta.
Miksi teidän pitää sitten kysyä papereita meiltä selkeästi 35-vuotiailta? Sääntö kun on, että alle 30-vuotiailta kysytään. Ja ei, kukaan normaali ei ota sitä imarteluna, ainoastaan kiusaamisena, mitä se onkin.
Itse olen imarreltu, jos minua luullaan nuoremmaksi :D En ymmärrä miksi siitä pitäisi loukkaantua? Sitä paitsi jos miesmyyjä kysyy papereita, niin kenties on kiinnostunut ja haluaa tietää nimen :D
Vakavasti puhuen: kassojen on pakko kysyä paperit, koska ohje. Jos ei kysy tulee vaikeuksia. Lähin Prisma menetti alkopitoisten myyntioikeudet tietyksi ajaksi kun kärähti alaikäiselle myynnistä. Yksi kassa antoi periksi ja sitten kaikki kassat joutuivat pahoittelemaan ja selittelemään, miksei asiakkaat saaneetkaan sidukoitaan ja keppanoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä paperit kysytään yökerhon ovella kaikilta
Vaikka vaari saapuisi rollaattorilla, niin sisään ei pääse jos paperit unohtuneet vanhainkodin yöpöydän laatikkoon
Näin väsyneenä tämä mielikuva huvitti kovasti😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 40v enkä todellakaan lapsen kasvoinen tms ja noin joka toinen kerta kysytäön paperit. Ehkä sit näytän 29 vuotiaalta koska alle 30 v näköisiltä tulee kysyä
Aika rupsahtaneen näköisiä sitten nykyajan alle kolemkymppiset kun nelikymppisiä heidän omien sanojensa mukaan jatkuvasti sekoitetaan heihin. Itse erotan kaulan, silmien ympäristön ja käsien ihosta aivan leikiten yli kolmekymppisen saati sityen nelikymppisen. Suosittelen tosiaan myyjille käyntiä optikolle.
Tai sitten he haluavat syystä tai toisesta imarrella keksi-ikäisiä kääkkiä kysymällä heiltä papereita😊Tiedän kyllä että jotkut ovat piloillaan kysyneetkin ja takahuoneessa nauraneet kun vanhat ihmiset ovat hyvillään papereita näyttäneet.
No joo, mun iho ei kyllä ole muuttunut miksikään siitä kun olin 30v. -tuo 40v
Ei syytä alapeukuttaa, kyllä jotkut ovat tuollaisia luonnonoikkuja. (En ole tuo hyväihoinen)
Olen 39-v. ja 166 cm, hoikka mieshenkilö. Multa kysytään edelleen papereita silloin tällöin, niin Alkossa kuin Lidlissäkin. Olen päätellyt tämän johtuvan siitä, että keskimääräistä lyhyemmät henkilöt mielletään jotenkin automaattisesti "nuoriksi". Erityisesti tämä korostuu, jos olen ajanut parran samana päivänä, koska ihoni on varsin hyväkuntoisen näköinen ollakseni melkein nelikymppinen äijä. Luulen kuitenkin, että pituudellani (tai siis lyhyydelläni) on tässä tapauksessa enemmän merkitystä ikäni virheellisen visuaalisen määrittämisen kanssa.
Multa kysyttiin, 39v mies, olin krapulassa ja myyjä huomattavasti minua nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin, 39v mies, olin krapulassa ja myyjä huomattavasti minua nuorempi.
Pituus 185cm, joten ei ne pelkästään lyhyiltä niitä papereita kysy. Monesti miehet näyttävätkin nuoremmilta. Hupparit tms. päällä eikä sitä jumalattoman vanhentavaa meikkikerrosta kuten useilla naisilla.
Miehet näyttävät nuoremmilta koska rasvoittuva iho. Naiset kurpahtavat meikkien ja liiallisen ihon pesun ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ovat huonompia arvioimaan ikää
Yleisesti myös hoikkia luullaan nuoremmiksi, vaikka olis lihavaa samanikäistä kurttuisempi. Sinänsä outoa, koska nykynuoret (ainakin naiset) on nimenomaan keskimäärin paljon paksumpia kuin keski-ikäiset ja sitä vanhemmat. Usein myös pitempiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti myös hoikkia luullaan nuoremmiksi, vaikka olis lihavaa samanikäistä kurttuisempi. Sinänsä outoa, koska nykynuoret (ainakin naiset) on nimenomaan keskimäärin paljon paksumpia kuin keski-ikäiset ja sitä vanhemmat. Usein myös pitempiä.
Olisko tässä se, että pienuus yhdistyy ihmisten mielissä keskenkasvuisuuteen?
Multa on kysytty 38-vuotiaana, mutta mulla on hormonihäiriö ja olen tosi pieni tyyppi jolla ei parta kasva kunnolla.
Haluu tietää kuka olet ja haluais päästä niistään sua pöksyyn.
Portsareilla sama motiivi.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä tuo on kiusallista kun ikää 40v.
No ei todellakaan ole. Kiva olohan siitä tulee.
T: toinen 40v mies
Vierailija kirjoitti:
Tälle on englanninkielinen termi "humble bragging"
"Voi että mua ottaa päähän, mä oon jo 35, mutta silti multa kysytään paperit Alkossa, siis voi viude"
Uskotaan, olet nuorekas ja nuoren näköinen, hyvä sinä. Läpy läpy!
No minulla ei ole ainakaan tarkoitus kehua itseäni. Tiedän näyttäväni nuorelta, mutta olen kyllä silti hyvin yllättynyt, kuinka nuoreksi ihmiset ovat minua luulleet (ihan lapseksi). En tosin postaa tästä somessa. Ehkä sitä pitäisi hankkia aikuisampi kampaus tms.
Olen 18, ja minulta ei yleensä kysytä papereita..