Jokailtainen tissuttelu nostanut painoa melkein 10 kilolla!
Olen 170 cm ja ennen painoin 52 kg.. Ja olen aina ollut hoikka... Mutta nyt viimeisen vuoden aikana olen alkanut melkein joka ilta juomaan yhden siiderin/lasin viiniä, kai rentoutuakseni.. Olen toki huomannut että vatsa on vähän pyöristynyt ja jalat leventyneet, mutta järkytyin kun kävin eilen puntarilla pitkään aikaan! Se näytti 60,8 kg..
Miten nopeasti kilot pois? Lopetan juomisen tottakai.. Mutta kuntosaliin ei ole varaa.
Ennen kävelin joka päivä 6 km reipasta vauhtia.. Sekin loppui kun muutimme ja tässä on kaikki lähellä. Varmasti lenkkeilyn lopettaminen on myös nostanut painoa.. aargh! Ahdistaa ihan sairaasti!
Kommentit (23)
Ikä? Kuulostas että olet ennen ollut todella hoikka eikä uusi lukemakaan vielä ole hälyyttävä. Tietysti 10 kg vuodessa on aika paljon.. Tilanne varmaan korjaantuu itsestään jos lopetat tissuttelun ja aloitat taas lenkkeilyn.
Kilo rasvaa vastaa karkeasti arvioituna 7000 kilokaloria.
Haluat tiputtaa 9 kg, joten sinun tulee pudottaa 63 000 kilokaloria pois kehosta.
Jos normaali kulutuksesi on esim. 2000 kilokaloria, saat kilot pois:
- Paastoamalla 31,5 päivää, eli kuukauden
- Syömällä 1500 kcal päivässä seuraavat 126 päivää, eli 4 kuukautta
Tai voit syödä sen mitä nytkin, mutta liikkua 500 kilokalorin kulutuksen verran enemmän joka päivä, jolloin aikaa menee jälleen se 4 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole varaa? Siihen viinan kanssa läträämiseen joka ilta kuitenkin oli varaa!?
Nyt prioriteetit kuntoon ja salille mars!
Mitä hittoo sä komentelet!!
Niin siis 60 kg on ihan normaali paino tuon mittaiselle. Ennen olet ollut alipainoinen.
Kuntosali painonhallinnassa on aivan yliarvostettua.
Olennaista on syömisen määrä - vertaa nauttimiesi ruokien ja juomien energiasisältöä liikunnassa kulutettavaan. Oikea ruokailu on painonhallinnan olennaisin asia. Tunnen paljon terveenhoikkia ihmisiä, jotka eivät juuri liikuntaa harrasta.
Liikunta on toki kyllä hyväksi muuten ja osaltaan auttaa myös painonhallinnassa. Lenkkeily on edullinen ja yleiskunnon kannalta hyvä. Jos mahdollista liikkua poluilla, kehittää se myös keskivartalon lihaksia.
Kuntosalilla käynti lähinnä kasvattaa lihaksia ja siten "kiinteyttää". Ulkonäköasia enemmän kuin terveys.
Ärsyttää tuollaiset salihirmut jotka luulee että paino ei lähde muualla kuin neljän seinän sisällä fitnessvaatteet päällä.
Ap, pelkästään sillä saat nesteet pois kun lopetat juomisen kokonaan, etkä muutenkaan syö sokeria. Alat tekemään taas reippaita kävelylenkkejä, 2-3 kilsaakin päivässä riittää.
Yhdeksän kiloa vuodessa on aika paljon, silti alle kilo kuukaudessa. Voidaan olettaa, että tuosta on nestepöhöä pari kolme kiloa. Muu on hankittu viinalla ja liikkumattomuudella. Yksi siikku on sellaiset pari sataa kilokaloria, yksi vinkkulaisi noin sata (edellyttäen, että vinkku ja siikku eivät ole sokeripommilaatuja), eli ei niillä kovin nopeasti liho. Mutta joo, jos kaikki on päälle kulutuksen, lihoo juuri suunnilleen kilon kuussa. Pyylevöityminen lakkaa, kun viina jää pois, mutta hoikistumiseen tarvittaneen liikuntaa. Pidetään kuitenkin mielessä, että ikäkin vaikuttaa. Aika harva viisikymmenkiloinen on enää kolmekymppisenä saman painoinen vaan muutama kilo on tullut lisää. Silti! Kymmeniä kiloja ei vanhetessakaan kuulu paisua. Eli vesimelonia ja kävelylenkkejä ehdotan, nyt on kesäkin eli kiva liikkua ulkona ja se on ilmaistakin :) Onko ap:llä polkupyörää? Sillä saa kivasti alakroppaa kiinteämmäksi. Eihän tuo lähtötilanne vielä mikään katastrofi ole.
Hyppelet hyppyskällä puol tuntia päivässä, kävelet reippaasti pari kilsaa päivässä ja lopetat sidukan lipittämisen. Ei sen kummempaa. Nopeasti lähtee.
Huh hyvä tietää niin osaan olla lopettamatta tissuttelua. Nyt paino niin lähellä normaalin alarajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali painonhallinnassa on aivan yliarvostettua.
Olennaista on syömisen määrä - vertaa nauttimiesi ruokien ja juomien energiasisältöä liikunnassa kulutettavaan. Oikea ruokailu on painonhallinnan olennaisin asia. Tunnen paljon terveenhoikkia ihmisiä, jotka eivät juuri liikuntaa harrasta.
Liikunta on toki kyllä hyväksi muuten ja osaltaan auttaa myös painonhallinnassa. Lenkkeily on edullinen ja yleiskunnon kannalta hyvä. Jos mahdollista liikkua poluilla, kehittää se myös keskivartalon lihaksia.
Kuntosalilla käynti lähinnä kasvattaa lihaksia ja siten "kiinteyttää". Ulkonäköasia enemmän kuin terveys.
Tietenkin syöminen ja juominen on olennaisinta, koska se on ainoa tapa saada kaloreita kehoon.
Mutta jätit sen huomioimatta, että lihas kuluttaa energiaa myös levossa ollessaan. Mitä enemmän lihaksia, sitä suurempi lepokulutus.
Ei se salilla käyminen siis ole ollenkaan turhaa tai vain ulkonäköasia. Puhumattakaan siitä, että välttää esim. toimistotyöstä aiheutuvat niska- ja hartiavaivat pitämällä lihakset kunnossa.
Ap tässä, kiitos vinkeistä..
Tiedän kyllä että 60 kiloa tällä pituudella ei tee minusta vielä ylipainoista mutta pelottaa että puolen vuoden päästä olen sellainen.
Meillä menee hyviä lenkkipolkuja tuossa lähellä... Ihan hirveän vaikea lopettaa tuo juominen, olen niin samperin yksinäinen täällä ja ainoa asia joka tekee olon paremmaksi on yksi lasi viiniä tai siideriä.
Niin ja ikää minulla on siis 26v, kun joku kysyi. - Ap
Joka-iltaiseen tissutteluun löytyi rahaa muttei salikorttiin? Tottakai painoa pystyy tiputtamaan ilman saliakin mutten silti ymmärrä tuota logikkaa.
Jos haluat tietää todellisen painosi niin mittaa se uudelleen kun olet ollut pari päivää ilman alkoholia. Kilo tai pari tulee lisää sillä alkoholi kuivattaa kroppaa aika paljon.
No, itse en ole esim viiniä ikinä ostanut, vaan mies. Meillä on viinikaapit aina täynnä pulloja, siideriä olen ostanut itse ehkä kaksi kertaa viikossa, 2-3 tölkkiä. -ap
Ihme häly siitä että noin pitkä painaa 60 kiloa. Moni lyhyempikin painaa saman verran, mutta on silti normaalipainoinen. Voi luoja!
Vierailija kirjoitti:
Ihme häly siitä että noin pitkä painaa 60 kiloa. Moni lyhyempikin painaa saman verran, mutta on silti normaalipainoinen. Voi luoja!
Onko täällä joku sanonut että ap on lihava??
Siitä nyt ei olekkaan kyse. Jos tissuttelua jatkaa, niin vuoden päästä on toiset kymmenen kiloa kropassa. Entäs parin vuoden päästä? Sitten ollaankin jo ylipainoisia.
10 kiloa illassa? melkoinen tahti
Miksi ap:n pitäisi painaa taas 52 kg? Ihan sairasta. Riittää että pudottaa neljä tai kolme kiloa. Mielestäni 56 tai 58 kg 170 senttiselle on ok... Ihan uskomattomia kommentteja täällä.. :D
Aika moni 170 cm pitkä painaa yli 60 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se paino itsessään ole hälyyttävää vaan se, että sitä on tullut kymmen kiloa lisää vuoden aikana!
Mitä luulet tapahtuvan seuraavan kymmenen vuoden aikana jos ei tee elämäntaparemonttia tässä vaiheessa?
Ei minunkaan mielestäni ap:n tarvitse pudottaa kymmentä kiloa. Siitä nyt ei olekkaan kysymys, tajutkaa jo!
Miten niin ei ole varaa? Siihen viinan kanssa läträämiseen joka ilta kuitenkin oli varaa!?
Nyt prioriteetit kuntoon ja salille mars!