Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heitti ulos ja lopetti suhteen.

Vierailija
07.06.2018 |

Olen siis noin puolenvuoden ajan tapaillut ja alkanut seurustelemaan leskeksi jääneen miehen kanssa. Mies oli jäänyt leskeksi noin 5 vuotta sitten (vaimo oli menehtynyt onnettomuudessa) ja heillä on 11.v tyttö ja 17.v poika. Olin siis ensimmäinen nainen, jota mies oli alkanut tapailemaan kunnolla onnettomuuden jälkeen, vaimon menetys oli kuulemma helvet#n kova ja nyt vasta alkoi olemaan valmis kokeilemaan uutta suhdetta.
Jo alkuvaiheessa tapailua mua alko ärsyttämään kun kävin miehen luona ja siellä oli valokuvia ex vaimosta (lasten huoneessa ehkä ymmärrän, mutta vitriinissä oli pari valokuvaa lapsista ja ex vaimosta), exsän maalaama taulu, eksän tekemä tilkkutäkki.
Kaikki suju ihan hyvin, mies on kiltti, hauska, hyvä isä, fiksu ja erittäin komea. Meillä oli hyviä keskusteluja, hän oli erittäin hurmaava ja huomioon ottava. Mutta kokoajan tuntu että eksä on siellä jossain taustalla. Tottakai hän kertoi eksästään, mutta pyysin ettei hän puhuisi hänestä. Ymmärrän että vaimon menetys oli rankka, mutta siitä oli jo 5 vuotta. Oltiin puhuttu jopa yhteenmuutosta jossain vaiheessa, kuhan lapset tottuvat ajatukseen ja minuun, ei halunnut hätiköidä tai hämmentää lapsiaa. Minun mielestä kyllä lapsienkin pitäisi jo päästä asiasta pikkuhiljaa yli, vaikka ymmärrän että lapsille vanhemman menetys on rankka asia, mutta asiasta on jo sen 5 vuotta ja lapsetkin olivat sen verran pieniä.
Mutta tavattiin viime lauantaina ja tarkoitus oli olla yötä hänen luonaan. Mies alkoi tekemään ruokaa ja otti kaapistaan jonkun vanhan keittokirjan. Autoin häntä ruoan jälkeen siivoamaan keittiön ja huomasin, että keittokirja on eksän tekemä ja minulla keitti yli. Mies lähti hakemaan tytärtään kaveriltaan ja minä jäin hänen luokseen siksi aikaa. Päätin sitten heittää keittokirjan pois ja sen vanhan ruman tilkkutäkin, jos sinne aion kerran muuttaakkin. Vein eksän valokuvat lasten huoneeseen. En halua elää talossa, missä on kuollut eksvaimo läsnä. Mies tietenkin huomasi asian ja alkoi huutamaan minulle, että minulla ei ole oikeutta koskea hänen eksänsä tavaroihin ja paineli hakemaan kirjan ja täkin roskiksesta. Yritin selittää hänelle, että hänen on aika päästä yli eksästään, koska tämä on kuollut ja en aio asua talossa, missä on jonkun eks akan tavaroita. Mies heitti pyysi minua poistumaan ja sain illalla viestin, että tämä on tässä.
En tiedä mitä ajatella, miehen pitäisi päästä jo yli jos on minun kanssani. Yritin laittaa hänelle vielä viestiä ja soittaa, mutta hän ei vastaa. Mitä tehdä?

Kommentit (249)

Vierailija
161/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sivusta.Minusta edesmennyt puoliso ei ole ex.Vanhempani ja isovanhempani ovat kuolleet,mutta ei he mitään ex-äitejä ole.

Anteeksi kuinka?

Mitä epäselvää yllä olevassa oli? Kukaan ei puhu kuolleista omaisistaan ex-omaisina, miksi ihmeessä suhteen päättyessä kuolemaan puoliso olisi yhtäkkiä exä?

Tuskin kukaan leski niin sanookaan, ap tässä on puhunut miehen edesmenneestä vaimosta " exänä" vähätellääkseen miehen surua.

Eron jälkeen ollaan exiä, tosin en silloinkaan pitäisi pahana että esillä on lasten äidin kuvia(se on myös heidän koti eivätkä he ole eronneet toisesta vanhemmasta).

Avioliiton päättyessö kuolemaan se kuollut on leskelle ensinmäinen vaimo, edesmennyt vaimo tai vaimovainaja.

Jos minä kuolisin, niin haluaisin että mieheni rakastaisi elämässään paljon kuolemani jälkeen eikä liikaa surisi. Tilkkutäkkini ja tilpehöörini saisi viskata uusi vaimo minne mielii.  Ja hyvä jos viskaisi  vanhat romppeet uuden tieltä.

Sisimmässähän se  eteenpäin kantava muisto rakkaudesta säilyy, joka antaa voimaa jatkaa, mikäli tunne on ollut aito ja hyvä.  Ei se tosiaan mistään kamoista tai tavaroista ole kiinni. 

Tarkoitatko siis, että jos sinä kuolisit, miehesi uusi tyttis saisi viskata sinun lastesi muistot sinusta minne mielii? Turha sinun 11- ja 17-vuotiaiden lastesikaan olisi edes tilkkutäkkiä sinusta saada pitää? Muistaisivathan he sinut ilman turhaa tilpehööriäkin, joten parempi että raivaavat turhat sinusta muistuttavat roippeet pois, jotta uusi tyttis voi täyttää kodin itse valitsemallaan tilpehöörillä?

Mutta elämä jatkuu kuolemankin jälkeen. AP

Vierailija
162/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sivusta.Minusta edesmennyt puoliso ei ole ex.Vanhempani ja isovanhempani ovat kuolleet,mutta ei he mitään ex-äitejä ole.

Anteeksi kuinka?

Mitä epäselvää yllä olevassa oli? Kukaan ei puhu kuolleista omaisistaan ex-omaisina, miksi ihmeessä suhteen päättyessä kuolemaan puoliso olisi yhtäkkiä exä?

Tuskin kukaan leski niin sanookaan, ap tässä on puhunut miehen edesmenneestä vaimosta " exänä" vähätellääkseen miehen surua.

Eron jälkeen ollaan exiä, tosin en silloinkaan pitäisi pahana että esillä on lasten äidin kuvia(se on myös heidän koti eivätkä he ole eronneet toisesta vanhemmasta).

Avioliiton päättyessö kuolemaan se kuollut on leskelle ensinmäinen vaimo, edesmennyt vaimo tai vaimovainaja.

Jos minä kuolisin, niin haluaisin että mieheni rakastaisi elämässään paljon kuolemani jälkeen eikä liikaa surisi. Tilkkutäkkini ja tilpehöörini saisi viskata uusi vaimo minne mielii.  Ja hyvä jos viskaisi  vanhat romppeet uuden tieltä.

Sisimmässähän se  eteenpäin kantava muisto rakkaudesta säilyy, joka antaa voimaa jatkaa, mikäli tunne on ollut aito ja hyvä.  Ei se tosiaan mistään kamoista tai tavaroista ole kiinni. 

Ei muistot olekaan tavaroissa, mutta eiköhän mies itse päätä mitä säilyttää ja miten pitkään, ei tuoreen suhteen toinen osapuoli.

Itse olen puolitoista vuotta karsinut tilpehöörejä hiljalleen, onneksi nykyinen kumppani ymmrtää sem eikä käyttäydy kuin ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Tarkoitatko siis, että jos sinä kuolisit, miehesi uusi tyttis saisi viskata sinun lastesi muistot sinusta minne mielii? Turha sinun 11- ja 17-vuotiaiden lastesikaan olisi edes tilkkutäkkiä sinusta saada pitää? Muistaisivathan he sinut ilman turhaa tilpehööriäkin, joten parempi että raivaavat turhat sinusta muistuttavat roippeet pois, jotta uusi tyttis voi täyttää kodin itse valitsemallaan tilpehöörillä?

Mutta elämä jatkuu kuolemankin jälkeen. AP

Tietenkin jatkuu, mutta ei se tarkoita että elämä ennen puolison kuolemaa pitäisi unohtaa tai edes lakaista maton alle.

Kuten ketjussa on sanottu, ei leski lakkaa rakastamasta edesmennyttä eikä se rakkaus ole pois uudelta kumppanilta.

Jos tätä ei ymmärrä, parempi kun ei edes yritä suhdetta lesken kanssa.

Vierailija
164/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

No niin minäkin aattelin, että jos seurustelemme ja puhumme yhteenmuutosta, ei minun mielestäni minun tarvitse katsella enää mitään edesmenneen puolison tilkkutäkkejä ja voin itse vaikka ostaa miehelle uuden keittokirjan, vanhan käsinkirjoitetun tilalle (käsialakin oli vähän epäselvää mitä sitä katsoin) 

Tottakai minun olisi pitänyt kysyä asiasta, eikä ominpäin heittää mitään pois ja lapsilla saa toki kuvia olla. Mutta minä olen nyt ja edesmennyt vaimo oli 5 vuotta sitten. Lapset ja mies kyllä sydämmessään muistavat häntä. 

Ymmärrätkö sinä, että ne tavarat ovat varsinkin niille LAPSILLE tärkeitä ja he haluavat säilyttää ne? Sinun ei todellakaan pidä seurustella lesken kanssa, koska kirjoituksistasi vai huokuu empatiakyvyttömyys ja miten törkeän kylmä ihminen olet. Ymmärrätkö sinä, että olette juuri alkaneet seurustella ja sinä koet oikeuksesi heittää edesmenneen vaimon ja lasten äidin tavaroita pois? Miten sinulla voi tulla edes mieleen tuommonen asia, en ymmärrä. Ei ihme, että mies haluaa ottaa sinuun etäisyyttä ja toivottavasti ymmärtää katkaista välit kokonaan.

Vierailija
165/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä miehessä on niin ihmeellistä, että sinun pitää roikkua siinä?

Vierailija
166/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että toimivaa uutta suhdetta voi syntyä ennen kuin uusiopari hankkii uuden yhteisen kodin ja pääsee aloittamaan ns puhtaalta pöydältä.

Monille on kertynyt kokemuksia siitä, että ex tai edesmennyt puoliso näkyy liikaa kodissa, joka on ollut entisen puolison kanssa.

Totta. En voi kuvitella, että muuttaisin yhteiseen kotiin, jossa on asunut pariskunta ja toinen lähtenyt pois jostain syystä.

Vierailija
167/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole provo. Tiedän tapauksen, jossa ex-vaimo kuoli oman käden kautta. Mies löysi sitten uuden nuoremman naisen. Tämä nainen tuhosi miehen lasten silmien edessä kaikki lasten äidin jäljelle jääneet tavarat, kaikki lakanat, verhot, ym. Sai totaaliraivarin ruokapöydässä, kun tyttärellä oli äidin vanha sormus kädessä. Hävitti repimällä kaikki kaulakorut, ym. sitten, mitkä löysi. Lapset, joita oli kolme, muuttivat äidin isovanhempien luokse. Eivät ole missään tekemisissä isänsä kanssa. Ei taida tietää, että on isoisä nykyään. Tää oli vähän sekavan lyhyt kirjoitus, mutta jos joku tunnistaa.

Vierailija
168/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä " 'exä' on mennyttä ja uusi nainen nykyhetkeä"-jankkaajat sosiopaateja vai ainoastaan typeriä? Ei leskeyteen voi soveltaa ajatuksia, jotka sopivat avioeroon.

Se on helppoa sanoa että ei muistot ole tavaroissa, jos ei ole ollut tilanteessa josss joutuu lajittelemaan puolison omaisuutta tään kuoleman jälkeen.

Vierailija
169/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä roiku hänessä, en vaan halua menettää häntä. ja mies on ylipäätänsä erittäin hurmaava, komea, herrasmies, hauska ja hänen kanssaan on hyviä keskustelujaja hän on hyvä keskustelija. Hän on erittäin fiksu ja tietää kaikesta vähän kaikkea. Hän on rehellinen ja luotettava, hyvä sängyssä ja myös kookas sieltä.. Hän on hyvä isä lapsilleen, sellainen jonka kanssa minäkin voisin kuvitella perustavani perheen. Hän on hyvässä työpaikassa toimitusjohtajana. Hän kohtelee minua kauniisti, osti kukkia ja avaa ovia. Niinkuin klassinen herrasmies. Kukapa sellaisesta ei pitäisi?

Vierailija
170/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä roiku hänessä, en vaan halua menettää häntä. ja mies on ylipäätänsä erittäin hurmaava, komea, herrasmies, hauska ja hänen kanssaan on hyviä keskustelujaja hän on hyvä keskustelija. Hän on erittäin fiksu ja tietää kaikesta vähän kaikkea. Hän on rehellinen ja luotettava, hyvä sängyssä ja myös kookas sieltä.. Hän on hyvä isä lapsilleen, sellainen jonka kanssa minäkin voisin kuvitella perustavani perheen. Hän on hyvässä työpaikassa toimitusjohtajana. Hän kohtelee minua kauniisti, osti kukkia ja avaa ovia. Niinkuin klassinen herrasmies. Kukapa sellaisesta ei pitäisi?

Kuullostat harnaisen pahalta gold diggeriltä :DD Häpeä nyt jo

Vierailija
171/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole totta. Voin antaa miljoonan kenelle tahansa jos on todistettavissa ;) hihooh

Vierailija
172/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi seuraava tosi tarina. Ystäväni muutti eronneen miehen luo kotiin johon vaimo oli jättänyt paljon tavaraa. Miehen ollessa työssä, ystäväni sisusti uudelleen. Siirteli huonekaluja ja sisustus tavaroita. Mies sai raivarin, kun tuli kotiin. Mihinkään ei olisi saanut koskea, koska ex vaimo oli sisutanut niin kauniisti. Ystäväni omat tavarat ovat kellarissa pahvilaatikoissa. Hän on jäänyt, koska ehti luopua omasta asunnosta. Ja Tukholmassa on vaikea löytää edullista asuntoa.

Voi raukkaa, toivottavasti pääsee pois tuosta tilanteesta. Hyvä asia että tavarat on jo valmiiksi kellarissa muuttokunnossa pahvilaatikoissa. 

(kohta tähänkin varmaan ilmestyy naista syyllistävä handsmaidstale-jengi !)

Kiitos ymmärtävästä kommentista

Olen sanonut, että voi muuttaa tarvittaessa minun luo. Mutta se rakkaus.

Vierailija
173/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sairas jos jatkaa sinun kanssasi. Olet oksettava

Vierailija
174/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet AP? Kuulostat teiniltä. Olet myös aika epätoivoinen.

Vierailija
175/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piisamirottaa lainatakseni: Typerä nainen!!

Vierailija
176/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ex? Ei kuollut ole mikään entinen.

Vierailija
177/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herääkin kysymys, miksi hän sinun kanssasi olisi? Onneksi huomasi ajoissa puutteesi.

Ei kuollut vaimo ole mikään exä, joka haluttaisiin edes unohtaa. Lapsetkin vielä näkemässä kuinka yrität tuhota heidän äitinsä muiston.

Vierailija
178/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit luovuttaa. 

Kysehän ei sinänsä ole muutamasta tavarasta, vaan tekosi sisältämästä viestistä, joka kertoo miten lapsellinen, kehittymätön ja typerä olet. Miten ymmärtämätön sen suhteen, mitä lapset ovat menettäneet ja miten tämä perhe on syntynyt ja muotoutunut. Kaltaisesi ihminen ei voi koskaan tulla tällaiseen perheeseen uudeksi vaimoksi tai äitipuoleksi. Mies on sinulle liian fiksu, tai sinä hänelle liian tyhmä.

Että turhaan pistelet viestejä.

Vierailija
179/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin äitinä ja lapsena kysyn. Jos mies heittäisi roskiin äitisi antamia tavaroita, etenkin itse tekemiään, niin se olisi ihan ok?

Mulle ei olisi. Minulla on esimerkiksi isoäitini tekemä parisängyn päiväpeitto. Se on tosi tärkeä minulle, isoäitini perintö. Se jos heitettäisiin roskiin niin sotahan siitä syttyisi. Siinä kajottaisiin minuuteeni ja minun historiaani. Ei käy.

Vierailija
180/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot naurettava, kun olet mustasukkainen kuolleelle. Ethän edes asunut siellä vielä. Olipa hyvä, että asia selveni miehelle jo tässä vaiheessa ja kykeni tekemään oikean ratkaisun ajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan