Mies heitti ulos ja lopetti suhteen.
Olen siis noin puolenvuoden ajan tapaillut ja alkanut seurustelemaan leskeksi jääneen miehen kanssa. Mies oli jäänyt leskeksi noin 5 vuotta sitten (vaimo oli menehtynyt onnettomuudessa) ja heillä on 11.v tyttö ja 17.v poika. Olin siis ensimmäinen nainen, jota mies oli alkanut tapailemaan kunnolla onnettomuuden jälkeen, vaimon menetys oli kuulemma helvet#n kova ja nyt vasta alkoi olemaan valmis kokeilemaan uutta suhdetta.
Jo alkuvaiheessa tapailua mua alko ärsyttämään kun kävin miehen luona ja siellä oli valokuvia ex vaimosta (lasten huoneessa ehkä ymmärrän, mutta vitriinissä oli pari valokuvaa lapsista ja ex vaimosta), exsän maalaama taulu, eksän tekemä tilkkutäkki.
Kaikki suju ihan hyvin, mies on kiltti, hauska, hyvä isä, fiksu ja erittäin komea. Meillä oli hyviä keskusteluja, hän oli erittäin hurmaava ja huomioon ottava. Mutta kokoajan tuntu että eksä on siellä jossain taustalla. Tottakai hän kertoi eksästään, mutta pyysin ettei hän puhuisi hänestä. Ymmärrän että vaimon menetys oli rankka, mutta siitä oli jo 5 vuotta. Oltiin puhuttu jopa yhteenmuutosta jossain vaiheessa, kuhan lapset tottuvat ajatukseen ja minuun, ei halunnut hätiköidä tai hämmentää lapsiaa. Minun mielestä kyllä lapsienkin pitäisi jo päästä asiasta pikkuhiljaa yli, vaikka ymmärrän että lapsille vanhemman menetys on rankka asia, mutta asiasta on jo sen 5 vuotta ja lapsetkin olivat sen verran pieniä.
Mutta tavattiin viime lauantaina ja tarkoitus oli olla yötä hänen luonaan. Mies alkoi tekemään ruokaa ja otti kaapistaan jonkun vanhan keittokirjan. Autoin häntä ruoan jälkeen siivoamaan keittiön ja huomasin, että keittokirja on eksän tekemä ja minulla keitti yli. Mies lähti hakemaan tytärtään kaveriltaan ja minä jäin hänen luokseen siksi aikaa. Päätin sitten heittää keittokirjan pois ja sen vanhan ruman tilkkutäkin, jos sinne aion kerran muuttaakkin. Vein eksän valokuvat lasten huoneeseen. En halua elää talossa, missä on kuollut eksvaimo läsnä. Mies tietenkin huomasi asian ja alkoi huutamaan minulle, että minulla ei ole oikeutta koskea hänen eksänsä tavaroihin ja paineli hakemaan kirjan ja täkin roskiksesta. Yritin selittää hänelle, että hänen on aika päästä yli eksästään, koska tämä on kuollut ja en aio asua talossa, missä on jonkun eks akan tavaroita. Mies heitti pyysi minua poistumaan ja sain illalla viestin, että tämä on tässä.
En tiedä mitä ajatella, miehen pitäisi päästä jo yli jos on minun kanssani. Yritin laittaa hänelle vielä viestiä ja soittaa, mutta hän ei vastaa. Mitä tehdä?
Kommentit (249)
Liian tarkkaan mietitty kertomus yksityiskohtineen keittokirjoista ym. En jaksa uskoa tähän provoon. 2/5
Pitäisiköhän jaakon hakea unelmien poikamieheen, hänhän on komea, hyvässä työpaikassa, ilmeisen hyvä sängyssä ja oikein herrasmies!
Vierailija kirjoitti:
Hei, tahdon vielä selventää sen verran sinulle joka kommentoit viestini alle; olen kyseisen naisen kanssa keskustellut asiasta ja hän ei halua ottaa vastaan kieltävää vastausta. Yleensä minä pyrin hoitamaan kaikki ristiriita tilanteet kasvoitusten tai puhelimessa, jos kasvoitusten näkeminen ei ole vaihtoehto.
Ja tilannehan on se, että me emme seurustelleet, tapailimme vain. Minä lopetin suhteen ja sen jälkeen alkoi soitot monta kertaa päivässä, kuten myös tekstiviestit.
Olen pahoillani, että joudun alentumaan tälle tasolle. T. Jaakko
Jos tämä on totta niin hyvä että ap:n todellinen luonto selvisi tässä vaiheessa. Tuollainen epätasapainoinen takertuja (ap) olisi ollut jo melkoinen riskivalinta ”äitipuoleksi” (yhteisiä lapsiakin jo suunnitellut....)
Mikähän seuraavaksi olisi alkanut haitata ap:n mielenrauhaa? Ne lapset, muistutus siitä ensimmäisestä vaimosta?
Sairasta tuollainen torkkupeitosta ja keittokirjasta nillittäminen.
Hakisin lähestymiskiellon ap:lle jos ottaa vielä yhteyttä, ihan lasten turvallisuudenkin tähden.
Itselläni on exältä ja jopa hänen nyksältääkin kaikenlaista tavaraa ja tarviketta ja heillä on ollut lainassa lasten huonekaluja ym. Ei mitään ongelmaa.
Ei rakastava isä, hyvä kumppanina, komea, hyvässä asemassa hyvällä palkalla ja isomunainenkin vielä, ottaisi ap:n kaltaista ihmistä joka ei ymmärrä empatiaa ja on mustasukkainen lasten kuolleelle äidille, ottaisi muuta kuin pantavaksi.
Nyt on kyllä jo niin huono provo!!!
Vaadin ehdottomasti parempia!!
Mulla ei ole ex kuollut, mutta eksä se on joka tapauksessa. Mun uusi nainen laittoi vuoden seurustelun jälkeen surutta eksän tavarat roskiin, enkä mä siitä hernettä nenään vetänyt. Jouti mennäkin, mitä sitä vanhassa roikkuu, kerranhan täällä eletään. Ja yksikään lapsista ei saanut traumaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä että ap:lla ja Jaakolla on sama kirjoitustyyli, jopa samanlaisia kielioppivirheitä. Viimeistään nyt selvisi että huijausta koko tarina.
Miksi ihmiset jaksaa sepittää näitä keksittyjä aloituksia? Eikö omasta elämästä löydy sisältöä?
Onpa huono provo