Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heitti ulos ja lopetti suhteen.

Vierailija
07.06.2018 |

Olen siis noin puolenvuoden ajan tapaillut ja alkanut seurustelemaan leskeksi jääneen miehen kanssa. Mies oli jäänyt leskeksi noin 5 vuotta sitten (vaimo oli menehtynyt onnettomuudessa) ja heillä on 11.v tyttö ja 17.v poika. Olin siis ensimmäinen nainen, jota mies oli alkanut tapailemaan kunnolla onnettomuuden jälkeen, vaimon menetys oli kuulemma helvet#n kova ja nyt vasta alkoi olemaan valmis kokeilemaan uutta suhdetta.
Jo alkuvaiheessa tapailua mua alko ärsyttämään kun kävin miehen luona ja siellä oli valokuvia ex vaimosta (lasten huoneessa ehkä ymmärrän, mutta vitriinissä oli pari valokuvaa lapsista ja ex vaimosta), exsän maalaama taulu, eksän tekemä tilkkutäkki.
Kaikki suju ihan hyvin, mies on kiltti, hauska, hyvä isä, fiksu ja erittäin komea. Meillä oli hyviä keskusteluja, hän oli erittäin hurmaava ja huomioon ottava. Mutta kokoajan tuntu että eksä on siellä jossain taustalla. Tottakai hän kertoi eksästään, mutta pyysin ettei hän puhuisi hänestä. Ymmärrän että vaimon menetys oli rankka, mutta siitä oli jo 5 vuotta. Oltiin puhuttu jopa yhteenmuutosta jossain vaiheessa, kuhan lapset tottuvat ajatukseen ja minuun, ei halunnut hätiköidä tai hämmentää lapsiaa. Minun mielestä kyllä lapsienkin pitäisi jo päästä asiasta pikkuhiljaa yli, vaikka ymmärrän että lapsille vanhemman menetys on rankka asia, mutta asiasta on jo sen 5 vuotta ja lapsetkin olivat sen verran pieniä.
Mutta tavattiin viime lauantaina ja tarkoitus oli olla yötä hänen luonaan. Mies alkoi tekemään ruokaa ja otti kaapistaan jonkun vanhan keittokirjan. Autoin häntä ruoan jälkeen siivoamaan keittiön ja huomasin, että keittokirja on eksän tekemä ja minulla keitti yli. Mies lähti hakemaan tytärtään kaveriltaan ja minä jäin hänen luokseen siksi aikaa. Päätin sitten heittää keittokirjan pois ja sen vanhan ruman tilkkutäkin, jos sinne aion kerran muuttaakkin. Vein eksän valokuvat lasten huoneeseen. En halua elää talossa, missä on kuollut eksvaimo läsnä. Mies tietenkin huomasi asian ja alkoi huutamaan minulle, että minulla ei ole oikeutta koskea hänen eksänsä tavaroihin ja paineli hakemaan kirjan ja täkin roskiksesta. Yritin selittää hänelle, että hänen on aika päästä yli eksästään, koska tämä on kuollut ja en aio asua talossa, missä on jonkun eks akan tavaroita. Mies heitti pyysi minua poistumaan ja sain illalla viestin, että tämä on tässä.
En tiedä mitä ajatella, miehen pitäisi päästä jo yli jos on minun kanssani. Yritin laittaa hänelle vielä viestiä ja soittaa, mutta hän ei vastaa. Mitä tehdä?

Kommentit (249)

Vierailija
181/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sivusta.Minusta edesmennyt puoliso ei ole ex.Vanhempani ja isovanhempani ovat kuolleet,mutta ei he mitään ex-äitejä ole.

Anteeksi kuinka?

Mitä epäselvää yllä olevassa oli? Kukaan ei puhu kuolleista omaisistaan ex-omaisina, miksi ihmeessä suhteen päättyessä kuolemaan puoliso olisi yhtäkkiä exä?

Tuskin kukaan leski niin sanookaan, ap tässä on puhunut miehen edesmenneestä vaimosta " exänä" vähätellääkseen miehen surua.

Eron jälkeen ollaan exiä, tosin en silloinkaan pitäisi pahana että esillä on lasten äidin kuvia(se on myös heidän koti eivätkä he ole eronneet toisesta vanhemmasta).

Avioliiton päättyessö kuolemaan se kuollut on leskelle ensinmäinen vaimo, edesmennyt vaimo tai vaimovainaja.

Jos minä kuolisin, niin haluaisin että mieheni rakastaisi elämässään paljon kuolemani jälkeen eikä liikaa surisi. Tilkkutäkkini ja tilpehöörini saisi viskata uusi vaimo minne mielii.  Ja hyvä jos viskaisi  vanhat romppeet uuden tieltä.

Sisimmässähän se  eteenpäin kantava muisto rakkaudesta säilyy, joka antaa voimaa jatkaa, mikäli tunne on ollut aito ja hyvä.  Ei se tosiaan mistään kamoista tai tavaroista ole kiinni. 

Kannattaa myös ottaa huomioon lasten ikä. Jos teineiltä kysyy, voi vastaus olla ettei tartte säästää, mutta monelle se vaihe jolloin todella kiinnostutaan siitä mistä on lähtöisin, vanhat tavarat kelpaa muistoksi jne., tulee sitten aikuisena esim. omien lasten kautta.

Itse säilöisin todennäköisimmät kiinnostuksen herättäjät jonnekin vintille yms. Tilkkutäkki ja keittokirja, saati valokuvat ei paljoa tilaa vaadi.

Vierailija
182/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ex? Ei kuollut ole mikään entinen.

Älä nyt ole lapsellinen ja lässytä. Kuollut on entinen ihminen. Vainaja. Ei se siitä muuksi muutu vaikka kuinka vänkytät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan näin äitinä ja lapsena kysyn. Jos mies heittäisi roskiin äitisi antamia tavaroita, etenkin itse tekemiään, niin se olisi ihan ok?

Mulle ei olisi. Minulla on esimerkiksi isoäitini tekemä parisängyn päiväpeitto. Se on tosi tärkeä minulle, isoäitini perintö. Se jos heitettäisiin roskiin niin sotahan siitä syttyisi. Siinä kajottaisiin minuuteeni ja minun historiaani. Ei käy.

Mulle äiti on virkannut parivuoteen päiväpeiton. Ihan jumalattomasti töitä lappu kerrallaan. 

Vierailija
184/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sivusta.Minusta edesmennyt puoliso ei ole ex.Vanhempani ja isovanhempani ovat kuolleet,mutta ei he mitään ex-äitejä ole.

Anteeksi kuinka?

Mitä epäselvää yllä olevassa oli? Kukaan ei puhu kuolleista omaisistaan ex-omaisina, miksi ihmeessä suhteen päättyessä kuolemaan puoliso olisi yhtäkkiä exä?

Tuskin kukaan leski niin sanookaan, ap tässä on puhunut miehen edesmenneestä vaimosta " exänä" vähätellääkseen miehen surua.

Eron jälkeen ollaan exiä, tosin en silloinkaan pitäisi pahana että esillä on lasten äidin kuvia(se on myös heidän koti eivätkä he ole eronneet toisesta vanhemmasta).

Avioliiton päättyessö kuolemaan se kuollut on leskelle ensinmäinen vaimo, edesmennyt vaimo tai vaimovainaja.

Jos minä kuolisin, niin haluaisin että mieheni rakastaisi elämässään paljon kuolemani jälkeen eikä liikaa surisi. Tilkkutäkkini ja tilpehöörini saisi viskata uusi vaimo minne mielii.  Ja hyvä jos viskaisi  vanhat romppeet uuden tieltä.

Sisimmässähän se  eteenpäin kantava muisto rakkaudesta säilyy, joka antaa voimaa jatkaa, mikäli tunne on ollut aito ja hyvä.  Ei se tosiaan mistään kamoista tai tavaroista ole kiinni. 

Kannattaa myös ottaa huomioon lasten ikä. Jos teineiltä kysyy, voi vastaus olla ettei tartte säästää, mutta monelle se vaihe jolloin todella kiinnostutaan siitä mistä on lähtöisin, vanhat tavarat kelpaa muistoksi jne., tulee sitten aikuisena esim. omien lasten kautta.

Itse säilöisin todennäköisimmät kiinnostuksen herättäjät jonnekin vintille yms. Tilkkutäkki ja keittokirja, saati valokuvat ei paljoa tilaa vaadi.

Valokuvat, henk koht kirjeet ja taulut ja  korut lapsille.

Tilkkutäkit yms krääsä ( oletteko tyhjentäneet krääsää pursuavaa kuolinpesää?) ei yleensä kiinnosta perillisiä .

Vierailija
185/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole provo. Tiedän tapauksen, jossa ex-vaimo kuoli oman käden kautta. Mies löysi sitten uuden nuoremman naisen. Tämä nainen tuhosi miehen lasten silmien edessä kaikki lasten äidin jäljelle jääneet tavarat, kaikki lakanat, verhot, ym. Sai totaaliraivarin ruokapöydässä, kun tyttärellä oli äidin vanha sormus kädessä. Hävitti repimällä kaikki kaulakorut, ym. sitten, mitkä löysi. Lapset, joita oli kolme, muuttivat äidin isovanhempien luokse. Eivät ole missään tekemisissä isänsä kanssa. Ei taida tietää, että on isoisä nykyään. Tää oli vähän sekavan lyhyt kirjoitus, mutta jos joku tunnistaa.

Siinä on äijällä onnistunu vaimovalinnat jep jep-

Vierailija
186/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

No niin minäkin aattelin, että jos seurustelemme ja puhumme yhteenmuutosta, ei minun mielestäni minun tarvitse katsella enää mitään edesmenneen puolison tilkkutäkkejä ja voin itse vaikka ostaa miehelle uuden keittokirjan, vanhan käsinkirjoitetun tilalle (käsialakin oli vähän epäselvää mitä sitä katsoin) 

Tottakai minun olisi pitänyt kysyä asiasta, eikä ominpäin heittää mitään pois ja lapsilla saa toki kuvia olla. Mutta minä olen nyt ja edesmennyt vaimo oli 5 vuotta sitten. Lapset ja mies kyllä sydämmessään muistavat häntä. 

Selvä juttu. Eli jos jatkatte seurustelua, et salli äitinsä menettäneiden lasten pitää muistona äidistään edes tämän itsensä tekemää tilkkutäkkiä ja reseptikirjaa. Jos saan pyytää sen verran rehellisyyttä sinulta, niin kertoisitko tämän miehelle ihan suoraan ennen kuin suhde vakavoituu uudestaan. Voit kertoa sen vaikka viestillä kuten nytkin kerroit. Aiotko toimia rehellisesti?

Vierailija
187/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt erittäin hullun teon heittäesssi kuolleen ihmisen/äidin tavaroita roskiin!

Niistä, kuten kuolleen vaimon valokuvistakin, olisi voinut keskustella eikä siirrellä, jos/kun olit muuttamassa ilmeisesti exäsi kotiin.

-

Kuoleman käsittely on tietysti jokaiselle oma prosessinsa; se ei auta yhtään, jos kuolleen vaimon tekemä, rakas ja henkilökohtainen, tilkkutäkki heitetään roskiin tai valokuvat katoavat lasten huoneisiin...

-

Mies ei ole päässyt irti VAIN viisi vuotta sitten tapaturmaisesti kuolleesta vaimostaan, eikä se auttanut, kun teit, ap, mitä teit.

En ole lukenut ketjua kokonaan, koska en näitä miljoonan kommentin repostuksia jaksa lukea, mutta moni puhuu asiaa.

Enkä jaksa olla myötätuntoisempi.

Vierailija
188/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap on nyt lynkattu, niin jollain tavalla ymmärrän myös häntä. 

En usko että ap on paha ihminen. Ap:lla on vinoutunut suhtautuminen miehen suruun kuolleesta vaimostaan. Luulen että tämä on tilanne missä ap voisi oppia itsestään; miksi lesken muiston vaaliminen on niin suuri juttu? Koetko jääneesi kakkoseksi ap? Nyt olisi ison itsetutkiskelun paikka. 

Kuulostaa myös siltä, että ap on hautonut vihaa sisällään: nähnyt näitä esineitä ympäri asuntoa, kuunnellut miehen/lapsien puhuvan edesmenneestä jne. On varmaan halunnut yrittää olla ymmärtävä, mutta sisällä kuohunut. Ja asiasta ei varmaankaan ole kovin paljoa puhuttu rakentavaan sävyyn, ja kun asioista ei puhuta niin on hirveän "helppo" lähteä rakentamaan niitä omia demoneita vielä vahvemmiksi ja rakentaa koko tilanteesta paljon pahempi kuin mitä se todellisuudessa onkaan. Ja sitten on kilahtanut, ja heitetty tavaroita roskiin. 

Mun mielestä, jos haluat yhtään yrittää saada miestä takaisin, selität juurta jaksain fiiliksesi ap ja sen mistä ne mahtavat juontua. Kirjoita vaikka kirje. Teit todella suuren mokan, mutta veikkaan että moni sinunkin postauksen lukija on tehnyt isoja mokia. Et ole kuitenkaan pettänyt, mikä on silti pahempi virhe kuin se mitä teit, vaikka omasi oli omalla tavallaan karmea. Et ainakaan voi mitään tässä tilanteessa hävitä. Jos tämä suhde on tarkoitettu toimivaksi, niin mies palaa takaisin. Ja jos hän haluaa vielä yrittää, niin älä ikinä koskaan ylitä rajoja. Niistäkin kannattaa puhua, toisen ajatuksia ja toiveita ei voi koskaan tietää täysin jos niistä ei puhuta suoraan, tuosta ex-vaimon asiasta ei selkeästikään oltu puhuttu.

Tsemppiä, nyt pää pystyyn ja mietit syvään tekemääsi, älä kuitenkaan jää ikuisiksi ajoiksi märehtimään (vaikka terapia ei olisi varmaan pahitteeksi, ei se ole kellekään haitaksi). 

Vierailija
189/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, enpä olisi tätäkään päivää uskonut näkeväni, että olen keskustelun aihe jossain sivustolla. Ystäväni oli lukenut tätä keskustelua ja alkoi tuntumaan liian tutulta, joten linkkasi tämän minulle ja tässä ollaan. Taino, ellei jollain muulla miehellä ole samalla hetkellä täysin samaa ongelmaa, mutta tohdin epäillä.

Heidi hyvä; en ensinnäkään pidä siitä, miten kerrot täällä yksityiskohtia myöten minun ja lapsieni elämästä. En myöskään pidä siitä sävystä, miten puhut edesmenneestä aviovaimostani.

Kieltämättä oli yllättävää saada tietää oikea luontosi ja ajattelutapasi tätä kautta, mutta parempi näin.

Olet myös vääristellyt joitakin kertomiasi asioita täällä, mutta tiedät kyllä itse mitä tarkoitan. En tahdo, että puhut enää yhtään minusta, lapsistani tai edesmenneestä aviovaimostani. En myöskään tahdo olla sinuun enää yhteyksissä ja toivon, että jätät myös ystäväni rauhaan tämän asian tiimoilta. Emme selvästikään sopineet toisillemme millään tapaa ja siksi toivonkin, että löydät jostain toisaalta mukavan miehen itsellesi. Hyvää kesän jatkoa! T. Jaakko

Vierailija
190/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo. Ei noin toimi kukaan ja tule sitten tänne tilittämään. Ei kukaan.

Vierailija
191/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se muuten ole ex-vaimo vaan edesmennyt vaimo. Jos eivät ole eronneet.

Vierailija
192/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, enpä olisi tätäkään päivää uskonut näkeväni, että olen keskustelun aihe jossain sivustolla. Ystäväni oli lukenut tätä keskustelua ja alkoi tuntumaan liian tutulta, joten linkkasi tämän minulle ja tässä ollaan. Taino, ellei jollain muulla miehellä ole samalla hetkellä täysin samaa ongelmaa, mutta tohdin epäillä.

Heidi hyvä; en ensinnäkään pidä siitä, miten kerrot täällä yksityiskohtia myöten minun ja lapsieni elämästä. En myöskään pidä siitä sävystä, miten puhut edesmenneestä aviovaimostani.

Kieltämättä oli yllättävää saada tietää oikea luontosi ja ajattelutapasi tätä kautta, mutta parempi näin.

Olet myös vääristellyt joitakin kertomiasi asioita täällä, mutta tiedät kyllä itse mitä tarkoitan. En tahdo, että puhut enää yhtään minusta, lapsistani tai edesmenneestä aviovaimostani. En myöskään tahdo olla sinuun enää yhteyksissä ja toivon, että jätät myös ystäväni rauhaan tämän asian tiimoilta. Emme selvästikään sopineet toisillemme millään tapaa ja siksi toivonkin, että löydät jostain toisaalta mukavan miehen itsellesi. Hyvää kesän jatkoa! T. Jaakko

Voiko tää olla totta? Joko tämä on oikeasti provo tai sitten olen nähnyt kaiken.

Vierailija
193/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en voi olla itse ajattelematta, että mikäli tämä aloitus on oikeasti totta, ja sinä, Jaakko olet tarinan mies, niin et voi itsekään kyllä olla penaalin terävin kärki kun alennut tätä kautta kirjoittelemaan. Ja se että tarinaa on aloittaja muutellut, sitä tekee varmaan jokainen juuri tunnistamisen pelossa. En ole siis ap:n puolella, mutta ei tänne keskustelupalstalla vastaaminen (sen sijaan että laitettaisiin henk koht viesti) kerro mistään kovin suuresta älykkyydestä. 

Vierailija
194/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei ole totta joten Jaakkokaan ei ole totta.

Olisit ap yrittänyt pitää vähän uskottavampana tarinasi.

Vierailija
195/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on yksi syy, miksi sinkkuaikoina eräs kriteereistä miehelle oli se, ettei hän ole leski. Kuolleen rinnalla jäisi aina kakkoseksi.

Jos ap:n siirtämissä kuvissa olisi elossa oleva ex, jokainen varmaan ymmärtäisi ap:n tuohtumuksen, mutta kuolleiden kohdalla tilanne on toinen.

Totta. Jopa kuolleen anopin kanssa jää kakkoseksi. Mikään ei voita äidin keitoksia, tekemisiä, sanomisia, olemista. Miehellä on työhuoneessaan parikin äitinsä kuvaa, mutta ei yhtään kuvaa minusta. Sentään jo kohta 25 vuotta oltu naimisissa ja äiti kuolleena sitäkin pidemmän ajan.

Vierailija
196/249 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tahdon vielä selventää sen verran sinulle joka kommentoit viestini alle; olen kyseisen naisen kanssa keskustellut asiasta ja hän ei halua ottaa vastaan kieltävää vastausta. Yleensä minä pyrin hoitamaan kaikki ristiriita tilanteet kasvoitusten tai puhelimessa, jos kasvoitusten näkeminen ei ole vaihtoehto.

Ja tilannehan on se, että me emme seurustelleet, tapailimme vain. Minä lopetin suhteen ja sen jälkeen alkoi soitot monta kertaa päivässä, kuten myös tekstiviestit.

Olen pahoillani, että joudun alentumaan tälle tasolle. T. Jaakko

Vierailija
197/249 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että ap:lla ja Jaakolla on sama kirjoitustyyli, jopa samanlaisia kielioppivirheitä. Viimeistään nyt selvisi että huijausta koko tarina.

Vierailija
198/249 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me ruokitaan tätä provoilijaa? Hänet tunnistaa tyylistä, vaikka yrittääkin vähän muunnella sitä. Nyt ei kuitenkaan oltu "kolmikymppisiä". Hei, hei, tyyppi, siis ap, oletko vähän riippuvainen sepittämisestä? Teepä ihan oikeita novelleja ja tarjoa niitä viihdelukemistoille (Kolmiokirja). Nää on jo rasittavia täällä.

Vierailija
199/249 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minkähän pörssiyhtiön toimari kirjoittaa yhdys sanat kuten risti riita tilanteet erikseen😂

Kirjoitus tyylienne puolesta sovitte toisillenne kuin nyrkki silmään, Heidi ja Jaakko😂😍👌🏾

Vierailija
200/249 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minkähän pörssiyhtiön toimari kirjoittaa yhdys sanat kuten risti riita tilanteet erikseen😂

Kirjoitus tyylienne puolesta sovitte toisillenne kuin nyrkki silmään, Heidi ja Jaakko😂😍👌🏾

anteeksi pörssi yhtiön tarkoitan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi