Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te k-antasuomalaiset jotka olette tehneet dna-etnisyystestin, millaisia tuloksia ootte saaneet?

Vierailija
06.06.2018 |

En itse ole tehnyt testiä, mutta harkitsen rahan säästämistä siihen. Millaisia tuloksia olette saaneet? Kuinka yleistä k-antasuomalaiselle on, että saa tulokseksi reilusti yli 50% suomalainen? Tuttavani teki testin ja sai vastaukseksi, että hän on 92% suomalainen ja 8% skandinaavista alkuperää. Jos tuo on kovin yleistä meille suomalaisille niin en viitsi tilata testiä ollenkaan, ois nimittäin tylsää saada tuollainen tulos..

Kommentit (303)

Vierailija
201/303 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että mistä ihmeestä niin monella suomalaisella on skottiperimää. Miksi juuri Skotlanti? Se on niin kaukanakin. Jo ajat sitten törmäsin tähän ilmiöön.

Skotlannistakin on aikoinaan muuttanut Suomeen ihmisiä siis jo satoja vuosia sitten. Esimerkiksi Ramsay- ja von Wright-suvut ovat alkujaan Skotlannista tulleet.

Esim. viikingeissä oli myös skotteja. Onhan se luonnollista kun merillä on kuljettu, että ihmiset ovat myös saaneet jälkeläisiä matkojen seurauksena ja pariskuntiakin on syntynyt (ainakin ryöstämällä).

Vierailija
202/303 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös meillä ole myös kärpäeen kanssa samoja dna molekyylejä sekä hiiren ja rotan , kysyn vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/303 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kun Skoteissa on Viikinkejä, ne purjehti ensin Irlantiin 720 jkr ja sieltä etelän kautta itä-Englantiin , hyökkäsivät Yorkshireen ja Skotlantiin jonka valloittivat 800 luvulla jkr , sieltä ovat

minunkin esi-isäni mac Tavishit eli Thomsonit lähtöisin , tulivat Suomeen 1855 puunostoon ja

laivalta jäi pois merimies Thomson joka oli mummoni vaari , siis Suomessakin löytyy viikinkien

jälkeläisiä , sana viiking tulee sanasta vik eli lahti kuten Suomenlahti , sieltähän ne Ukrainasta lähteneet rutsit ensin tulivat , rus tarkoittaa tsekiksi jänistä ja lapin tarkoittaa jänistä ranskaksi .

Euroopan kuninkaalliset tarvitsi valkoisia turkiksia viittoihinsa , niinpä niitä metsästettiin naapuri

maista , Ukrainan lipun värit ovst kelta-sininen kuin on Ruotsinkin , niinpä ruotsalaisten alkukoti

on ollut Ukrainassa jonne ne valkoiset saapuivat Intian ha Pakistanin vuoristosta , kun valkoinen ihminen viihtyy parhaiten viileässä ja hämärässä , väite että meidän esi-isät tuli keski-Aftikasta

ei voi pitää paikkaansa , miksi ne olisivat tänne kylmään Pohjolaan tulleet kun Afrikassa oli tilaa

ja ruokaa yllin kyllin joka mustalle ihmiselle

204/303 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulos: 70% Suomalainen, 26% Skandinaavi, 3% Magyar ( Unkarilainen ? ) Esivanhemmat on Länsi-Uudeltamaalta ( Siuntio ja Pohja ) , Hämeestä Sahalahdelta, Etelä-Pohjanmaalta Kauhavalta  ja Itä-Suomesta Suonenjoelta, ja mummon äiti kai Turusta.  Tehty Family Tree Dna:lla v. 2015 

Vierailija
205/303 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt FTDNA:lla ja olen 70% suomalainen. Yli 10% brittein saarta + irlantia, 10% baltiaa ja loput skandinaviaa ja Keski-Eurooppaa. Ei ole sukututkimusten pohjalta ketään engl/skottia/irkkua suvussa.

Vierailija
206/303 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muhiksen ja ayshan jälkeläinen. Pedari siis itsekin.

Vierailija
207/303 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni syntyi Kalifornian Berkeleyssä, oonko mä nyt puoliksi amerikkalainen? Åitini syntyi Kauhajoella Pohjanmaalla.  Saisinko kaksoiskansalaisuuden näillä perusteilla?   ; )

Vierailija
208/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkytyin kun 23&me mukaan olin vain 99% suomalainen. Loppu oli 0.5% skandinaavi ja 0.5% yleisesti pohjoiseurooppalainen. Veikkaan että nämäkin alleelit ovat kyllä oikeasti suomalaista alkuperää

just. Että homo sapiensin alkuperä on Suomessa. Haloo. Sinulla on miljoonia esivanhempia Suomen ulkopuolella. Tänne on tullut vaikka kuinka paljon porukkaa naapurimaista, joiden vanhemmat taas tulleet omista naapurimaista. Tämä näkyy sukututkimuksessa kun tutkitaan muutakin kuin se isälinja.

Testeissä ei kuitenkaan näy muut kuin missä korreloi tämän päivän muut testaajat.

Vierailija
209/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku niin typerä, etä antaa geenitietonsa henkilötietoineen jollekin firmalle ulkomaille? Huhuijakkaa. Ettekö tiedä, että minne ne tiedot menee....

Vierailija
210/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt FTDNA:lla ja olen 70% suomalainen. Yli 10% brittein saarta + irlantia, 10% baltiaa ja loput skandinaviaa ja Keski-Eurooppaa. Ei ole sukututkimusten pohjalta ketään engl/skottia/irkkua suvussa.

kellään ei ole Suomessa kaikki sukulinjat tehtynä. Että tietäisi äidinäidinäidinisänisänäidinisänäidinisän vanhemmat esim. 10 sukupolvea taaksepäin jo samaan aikaan eläneitä esivanhempia 10. polvessa oli yli 1000. 9.polvi, 8.7.6.5.4.3... yhteensä tuhansia ihmisiä. 20 sukupolvea yli miljoona.

Vierailija
211/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku niin typerä, etä antaa geenitietonsa henkilötietoineen jollekin firmalle ulkomaille? Huhuijakkaa. Ettekö tiedä, että minne ne tiedot menee....

Suomalaisten "genomit" on jo selvillä. Ovat niin paljon osallistuneet ettei haittaa vaikka yksittäinen Pirkko antaa tietonsa.

Nyt jo hyvin helpolla saisi pahat sedät suomalaiset pois kartalta targetoimalla vaikka tietynlaisen flunssan meihin tms. ja nyt en puhu tästä nykyisestä.

Myös Kyllikki Saaren murhaajan saisi selville helposti mutta kun suomalainen virkavalta ei halua. Muissa maissa on ok.

Vierailija
212/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en ole koko ketjua lukenut mutta näyttääkö joku testi neanderdaaligeenien määrän?

Vierailija
213/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieman noita inuitteettigeenejä, alankin nyt uhriutumaan kuinka minua on kohdeltu väärin saamelaisuudestani johtuen ;) 

Vierailija
214/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs perusteella joku luulee, ettei karjalaiset ole suomalaisia?

Karjalaisethan olivat ihan oma kansansa jolla oli oma kieli ja kantasuomalaiset syrjivät ja halveksivat karjalaisia.

Varsinkin rajakarjalaiset, eli enimmäkseen ortodoksiset karjalaiset. Heidän perimässään on paljon Keski-Euroopan vaikutusta.

Vierailija
215/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs perusteella joku luulee, ettei karjalaiset ole suomalaisia?

Karjalaisethan olivat ihan oma kansansa jolla oli oma kieli ja kantasuomalaiset syrjivät ja halveksivat karjalaisia.

Täyttä pötyä. Evakoista yli 95 prosenttia oli suomenkielisiä. Eivät ole mikään kansa vaan yksi Suonen heimoista kuten hämäläiset ja savolaiset. Opiskele vähän historiaa.

Karjalaiset puhuivat karjalankieltä.

Osa karjalaisevakoista puhui/puhuu karjalankieltä, osa karjalan murretta.

Vierailija
216/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tumma suomalaiseksi (tummanruskeat hiukset, ruskeat silmät, iho ei suomalaisen punertava, vaan helposti ruskettuva), mutta niin vain tuli tulokseksi, että olen 100% suomalainen.

No se vaaleus suomalaisissa onkin skandinaavista perua.

Ei välttämättä. Vaaleita on myös paljon Itämeren ympäristössä muuallakin, esim.Pohjois-Saksassa, jossa monen suomalaisenkin juuret ovat. Myös slaavit ovat monesti vaaleita.

Vierailija
217/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että mistä ihmeestä niin monella suomalaisella on skottiperimää. Miksi juuri Skotlanti? Se on niin kaukanakin. Jo ajat sitten törmäsin tähän ilmiöön.

Skotlannistakin on aikoinaan muuttanut Suomeen ihmisiä siis jo satoja vuosia sitten. Esimerkiksi Ramsay- ja von Wright-suvut ovat alkujaan Skotlannista tulleet.

Mikä oli heidän motiivinsa syy? ;)

Vierailija
218/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä paljastui että äidin isä olikin saksalainen sotilas, eipä ollutkaan kaatunut suomalainen.

Minulle valehdeltiin tässä asiassa 56 vuotta.

Vierailija
219/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaisten perimässä usein kasakkaa vaikka se ei kirkonkirjoissa näykkään. Isovihan ja alueella ryöstelleiden ja raiskanneiden kasakkapartioiden ansiosta.

Vierailija
220/303 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen puhdasrotuinen suomalaisnainen. DNA-testin mukaan siis 100%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan