Te k-antasuomalaiset jotka olette tehneet dna-etnisyystestin, millaisia tuloksia ootte saaneet?
En itse ole tehnyt testiä, mutta harkitsen rahan säästämistä siihen. Millaisia tuloksia olette saaneet? Kuinka yleistä k-antasuomalaiselle on, että saa tulokseksi reilusti yli 50% suomalainen? Tuttavani teki testin ja sai vastaukseksi, että hän on 92% suomalainen ja 8% skandinaavista alkuperää. Jos tuo on kovin yleistä meille suomalaisille niin en viitsi tilata testiä ollenkaan, ois nimittäin tylsää saada tuollainen tulos..
Kommentit (303)
Mä tein testin ja pyysin laskulle. Sain vastauksen että "Hai sie, nyt on testitulos valmis mutta sulle ei kyllä velaksi anneta yhtään mitään ja jos haluat tuloksen niin sun pitää tuoda vähintään hevonen pantiksi." 😭
Suomi, Mongolia, japani/korean Peninsula siinä minun koktaili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että mistä ihmeestä niin monella suomalaisella on skottiperimää. Miksi juuri Skotlanti? Se on niin kaukanakin. Jo ajat sitten törmäsin tähän ilmiöön.
Skotlannistakin on aikoinaan muuttanut Suomeen ihmisiä siis jo satoja vuosia sitten. Esimerkiksi Ramsay- ja von Wright-suvut ovat alkujaan Skotlannista tulleet.
Suurimman osan skottiperimä ei näiltä aatelissuvuilta kuitenkaan ole peräisin. Täällä on käyty sieltä kauppamatkoilla, ryöstelemässä ja raiskaa.massa.
Oon persu, ja odotetusti tulokseksi tuli 100% valkoinen n33 ke ri
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset (homo sapiens) ovat lähtöisin Afrikasta ja nykyaikaisen ihmisen kantamuoto on tummaihoiset afrikkalaiset. Etnisyys on jälkeenpäin keksittyä keinotekoisuutta.
Höpö höpö, kaikki ihmiset ovat lähtöisin meressä elävistä yksisoluisista.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein testin ja pyysin laskulle. Sain vastauksen että "Hai sie, nyt on testitulos valmis mutta sulle ei kyllä velaksi anneta yhtään mitään ja jos haluat tuloksen niin sun pitää tuoda vähintään hevonen pantiksi." 😭
Hyvin, hyvin epäkorrektia. Mutta naurahdin🤣
laskin että 17 sukupolvea sitten päädytään noin 1500 luvulle
saan että siihen aikaan minulla on elänyt yli 130 000 esi-isää/äitiä
suomen väkimäärä ollut 300-350t
sitten kun mennään 1300-luvun loppuun ja 1400-luvun alkuun sukupolvia on ollut noin 20
eli noin miljoona esivanhempaa
lopputulos jos on suomalaista syntyperää niin kaikki ollaan sukua :)
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka tyhmiä ihmiset on :D Myheritage on täysi huijaus ja ihmiset lähettelee omia dna näytteitään sinne, ties mihin käyttöön.. Eikä riitä edes omat näytteet vaan koko suvun näytteet ja sitten tehdään nettiin sukupuu.Takokaa nyt järkeä päähän!!
Kuinka tyhmä sitten onkaan sellainen, joka tuomitsee tyhmäksi jonkin asian josta ei selvästikään tajua yhtään mitään?😁
Vierailija kirjoitti:
laskin että 17 sukupolvea sitten päädytään noin 1500 luvulle
saan että siihen aikaan minulla on elänyt yli 130 000 esi-isää/äitiä
suomen väkimäärä ollut 300-350t
sitten kun mennään 1300-luvun loppuun ja 1400-luvun alkuun sukupolvia on ollut noin 20
eli noin miljoona esivanhempaa
lopputulos jos on suomalaista syntyperää niin kaikki ollaan sukua :)
Niinhän me hyvin pitkälti olemme :) Kaikkien sukupuussa törmätään ennemmin tai myöhemmin esipolvikatoon eli siihen että samat henkilöt ovat esivanhempiasi useampaa eri kautta. Aivot nyrjähtävät, kun miettii että jos vanhempasi ovat toistensa etäserkkuja, myös sinä olet heille molemmille etäserkku ja myös oman itsesi etäserkku😄
Muistaakseni n. 75 % suomalainen, 15 % baltti ja 10 % skandinaavi. En jaksa tarkistaa tarkkoja prosentteja.
M37 kirjoitti:
Tein testin vuosia sitten itselleni ja vanhimmalle pojalleni. Sen tulokseksi 56% skandinaavi, 42% suomalainen ja 2% baltialainen. Isäni on ruotsalainen. En ole varma miten kone arpoo tulokset. Poika olikin enää 24% skandinaavi, mutta lisäksi 0,8% Pohjois-Amerian intiaani 🤔 Samoja geenejä kuitenkin n. 50% testin mukaan.
Testitulosten saapumisen jälkeen sain puhelun Tel Avivista. Yrittivät kaupitella lisää testejä 🤔 Sisäinen salaliittoteoreettikoni sai kuitenkin vettä myllyyn
Poika on siis perinyt sinun skandi-DNA:stasi vähän alle puolet, mikä kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Vähän niin kuin sinulla on vähän päälle puolet isäsi oletetusta 100 % skandi-DNA:sta. Kai sillä pojalla äitikin on... Noi intiaanit on jotain taustakohinaa ja varmaan viittaa varmaan alkuperäiskansoihin yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä tietää myös se, että saman perheen lapsella voi olla jokin etnisyys, joka ei näy hänen vanhempiensa testituloksissa. Näin meillä ainakin meni.
Lapsen yksi etnisyys voi periytyä joltain isovanhemmalta.
Nämä eivät mene 50-50, vaan siihen geenipooliin valikoituu eri tekijöitä ymmärtääkseni aika sattumanvaraisesti.
Testi ei siis huijaa, jos esim pojallanne on 12 % balttia, mutta sinulla ja puolisollasi ei näy balttigeenejä. Jomman kumman, tai vaikka molempienkin, puolelta ne kuitenkin tulevat.
Isyystesti olisi ehkä paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä tietää myös se, että saman perheen lapsella voi olla jokin etnisyys, joka ei näy hänen vanhempiensa testituloksissa. Näin meillä ainakin meni.
Nämä eivät mene 50-50, vaan siihen geenipooliin valikoituu eri tekijöitä ymmärtääkseni aika sattumanvaraisesti.
Testi ei siis huijaa, jos esim pojallanne on 12 % balttia, mutta sinulla ja puolisollasi ei näy balttigeenejä. Jomman kumman, tai vaikka molempienkin, puolelta ne kuitenkin tulevat.
No se DNA-testihän on käytännössä isyystesti, jos isäkin tekee sen...
Olen tehnyt. Olin 99 prosenttisesti suomalainen.
95.4% Suomalainen
3.2% Skandinaavi
1.4% Baltti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se DNA-testihän on käytännössä isyystesti, jos isäkin tekee sen...
Ei toki oikeudessa pätevä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon etnisyysarvion takia ainakaan.
Näiden testien perusteellahan voidaan antaa 100 prosenttinen lapsilisä 100 prosenttisille suomalaisille, mutta 70 prosenttiselle vain 70 prosenttia. Sama myös esimerkiksi palkanmaksussa.
Testit pakollisiksi. kirjoitti:
Näiden testien perusteellahan voidaan antaa 100 prosenttinen lapsilisä 100 prosenttisille suomalaisille, mutta 70 prosenttiselle vain 70 prosenttia. Sama myös esimerkiksi palkanmaksussa.
Ja jos on alle 50 prosenttia suomalainen, niin pitää mennä takaisin omaan kotimaahansa.
Sama minulla! 98 pros.suomalaista ja kaksi prosenttia balttilaista alkuperää.