Älkää koskaan sekaantuko alkoholisteiden elämään, ellei ole pakko
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan normaali haluaisi olla osallisena alkoholistin elämässä? Kuvottavaa ihmisroskaa...
Ihmisiä ovat hekin ja ihmisillä on puolensa.
Usein ystävä tai lähiomainen alkoholisoituu.
Minun kaverini on kaveri nuoruusajoilta saakka, meillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita.
Kaveri on selvänä hyvää seuraa, laaja yleistieto.
Voin keskustella hänen kanssaan mm. 1900-luvun historiasta ja maailmanpolitiikasta, monen elämässään hyvin menestyneen yleissivistys on käsittämättömän ohut.
Vierailija kirjoitti:
Se nainen tuskin on sen miehen kaltoinkohtelun uhri vaan alkoholisti joka vedättää. Hän pystyisi varmasti lähtemään, mutta kun on löytänyt hyödyllisen idiootin, eli sinut, niin yrittää jotain peliä vetää, joska vaikka hyötyisi jotenkin. Mies ei varmasti pakota häntä juomaan vaan hän saattaa vaikka käyttää miestä taloudellisesti hyväkseen. Ei noista porukoista ota erkkikään selvää kuka milloinkin kaltoinkohtelee ketäkin. Pahinta alkoholistin kaltoinkohtelua, ainakin heidän omasta mielestään, on jos ei anna hänelle viinaa.
No jos kävelykyky on meonossa, niin pian hänestä ei ole paljon riesaa. Unohda!
Samaa mieltä. Joskus sellainen en minä, mutta tuo mies juttu on alkoholistinaiselle keino kieltää oma riippuvuus. Joku ymmärtävä ihminen sopii hyvin tähän.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistien...
Ennen kuin joku ehtii tähän olennaiseen seikkaan puuttua. Kirjoitan vähän tunnekuohussa, niin siksi tämä virhe.
ap
Tarkoitat varmaan, että kirjoitat kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia ovat ne alkoholistit joiden pohja on vielä hyvän matkaa edessäpäin. Voimia riittää vielä siihen kampanjointiin jossa syy omiin juovuksissa tehtyihin mokiin on jonkun muun. Nyt siis kuitenkin puhe henkilöistä joille juominen aiheuttaa ongelmia.
Kun on jo todella pohjalla ei liikene kiinnostusta enää tuohon.
Ehkä näin. Lopussahan ne makaa alasti omissa ulosteissaan ja koti on sikolätti. Ei sekään läheisille helppoa ole. Ystäviä ei siinä vaiheessa enää ole.
Alkoholi aiheuttaa 10 – 15 vuodessa heroiiniriippuvuuteen verrattavan, erittäin vakavan riippuvuuden, josta hyvin harva pääsee eroon ennen kuolemaansa, joka taas suurimmassa osassa johtuu alkoholin aiheuttamista sairauksista.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan normaali haluaisi olla osallisena alkoholistin elämässä? Kuvottavaa ihmisroskaa...
Usein ystävä tai lähiomainen alkoholisoituu.Minun kaverini on kaveri nuoruusajoilta saakka, meillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita.
Voin keskustella hänen kanssaan mm. 1900-luvun historiasta ja maailmanpolitiikasta, monen elämässään hyvin menestyneen yleissivistys on käsittämättömän ohut.
Kestätkö ystävääsi jos hän on ympäripäissään?
Mikä siinä niin kauheaa on. Minä ainakin jaksan katsella alkoholistiystäviäni. Monet raittiit ystävät ovat paljon rasittavampia. Toki joskus on kova huoli jos kaverista ei kuulu mitään enkä tiedä onko hän esim. vaikka kaatunut ja halkaissut päänsä. Mutta on alkoholismissa myös hyvä puolensa. Esim. jos on tullut riitaa tai on tapahtunut jotain noloa, niin on mukavaa jos kaveri ei muista asiaa jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein ystävä tai lähiomainen alkoholisoituu.Minun kaverini on kaveri nuoruusajoilta saakka, meillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita.
Voin keskustella hänen kanssaan mm. 1900-luvun historiasta ja maailmanpolitiikasta, monen elämässään hyvin menestyneen yleissivistys on käsittämättömän ohut.Kestätkö ystävääsi jos hän on ympäripäissään?
En. Esim, jos erehdyn ottamaan hänet mukaan kun käyn asioilla, että hän saisi hoidettua jonkun omansa ja hänellä on 3 tölkkiä olutta eväänä(+ pohjat) on hän täysin sietämätön. Menee jalattomaksi ja kieli solmuun, mun omat asiat jäävät hoitamatta kun häntä täytyy paimentaa. En myöskään jaksa hänen luonaan kyläillä, jos hän on selvästi juopunut. Puhelimen joudun hänen takiaan oitämään yöllä äänettömänä. Pahinta on, ettei hän osaa arvioida mahdollisuuksiaan enää. Kaveri asuu rivitalokämpässä ja haluaa harrastaa auton rakentelua. Ei tietysti ole rahaa vuokratalliin. Yritän välttää tilannetta, jossa hänen ikuisuusorojektinsa on levällään minun tallissani.
Pahimpia ovat ne alkoholistit joiden pohja on vielä hyvän matkaa edessäpäin. Voimia riittää vielä siihen kampanjointiin jossa syy omiin juovuksissa tehtyihin mokiin on jonkun muun. Nyt siis kuitenkin puhe henkilöistä joille juominen aiheuttaa ongelmia.
Kun on jo todella pohjalla ei liikene kiinnostusta enää tuohon.