Älkää koskaan sekaantuko alkoholisteiden elämään, ellei ole pakko
Kommentit (49)
Viina menee kaiken edelle, kun alkoholistista on kyse. Näin se vaan on. Avun tarjoajaa käytetään sumeilematta hyväksi ja mikä tahansa nyyhkytarina pystytään keksimään, jos se vie siinä omassa viinantuskassa eteenpäin. Aina löytyy jokin syy juomiselle, on iloja, on suruja, on tylsää, on rahaa, ei ole rahaa, mitä tahansa. Ja arvostella ei saa, koska jokainen on vapaa ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Miä olen omaa tyhmyyttäni mennyt naimisiin alkoholistin kanssa. Luulin että mies muuttuu kun raitistuu. Selvänä olikin maailman paras mies.
Raittiutta kesti häihin asti mutta sen jälkeen on ollut korkeintaan pari viikkoa raittiina. Juominen on jatkuvaa. Kaikki omat rahansa menee viinaan ja suuttuu minulle jos en rahoita juomista. Ajaa humalassa töihin ja hakee lähialkosta ruokatunnilla viinaa jotta jaksaa olla töissä
Epäluotettava, unohtaa antamansa lupaukset ja epäilen että pettää. Voi kumpa jäisi kiinni niin saisi joku ihanan lemmikin.
Jestas sentään. Miksi et eroa?
Ja taas näitä (sairaiden) alkoholistien vihaketjuja!
Vierailija kirjoitti:
Ketään ongelmaihmistä ei voi koskaan auttaa, joten turha teeskennellä että voisi.
Miten määrittelet "ongelmaihmisen"?
Kyllä useinkin voi auttaa. Vaikeimpia tapauksia ovat syvällä päihderiippuvuuden kierteessä olevat. Mutta heilläkin on selviytymisen mahdollisuus, tosin vain prosentin luokkaa.
Kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelisin sinuna itse sinne kyttikselle väsäämään rikosilmoa laittomasta uhkauksesta. Jos vaan saisit todistusaineistoa, myös lähestymiskieltoa voisit hakea.
Olisivat kimpussa entistä enemmän ehkä.
Kannattaa kai kokonaan vaan jättää huomiotta jatkossa.
Mieheni isä, 80-v, antoi kerran yhdelle naapurialkoholistille rahaa. Sen jälkeen ei antanut, mutta se alkoholisti kävi koko ajan kinumassa rahaa vuosia. Hirveä riesa. Appi ei enää uskaltanut avata ovea kenellekään ennen kuin tarkasti ikkunasta salaa. Alkoholisti kai kuoli ja se loppui siihen.
Meidän vanhus naapuri taas kerran teetti naapuruston alkoholistilla ruohonleikkuun rahaa vastaan. Tälle naisleskelle tuli iso riesa, kun se alkoholisti sitten ramppasi yhtenään pyytelemässä pikkuhonmia. (Kännispäissään.)
En sekaannu, mutta ne sekaantuu mun elämään vinkumalla viinarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo... lapsi on käsittääkseni isällään asiallisessa hoidossa.
Eli todella tyhmää ja ajattelematonta minulta sekaantua millään tavoin kuvioon. Nainen vain oli kovin onnettomana ja ystävällinen, sympaattisen oloinen. Mietin hieman sitäkin, että otanko isään yhteyttä ja kerron kuvion. Nainen on ihan tämän miehen vankina. Ei ainoastaan psyykkisesti vaan on alkoholin myötä menettänyt liikuntakykynsä osittain. Eli katkokävelyn piirteitä.
Mutta parempi varmaan, että jätän asian nyt tähän. Naapuri oli ehkä vähän liioittelua, eivät ihan pyöri samassa pihapiirissä, mutta n. 100 metrin päässä asuvat.
Älä todellakaan sekaannu enää heidän puuhiinsa. Tuskin se nainenkaan niin symppis on miltä vaikuttaa. Nyt kovetat luonteesi, muuten olet kohta todella kusessa.
Onko jotain muuta tahoa kuin poliisi, jolle ilmoittaa aikuisen ihmisen kaltoinkohtelusta?
Nyt on todellakin sellainen tilanne. Eli tämä mies pitää viinan voimalla naisen alistuneena. Nainen itse ei saa alkosta juotavaa, jo kävelykin on niin heikkoa, ettei pääse. Ja minä olen tietysti jyrkästi kieltäytynyt.
Niin jää vaivaamaan tämä tilanne. Mitä te kiltit ja empaattiset ihmiset tekisitte?
Ihan vain jättää asia sikseen? Vai olla ex-mieheen yhteydessä? Lapsella ei käsittääkseni ole mitään hätää isänsä hoivissa. Eli mitään lasuja ei tarvita.
ap
Voi nääs nääs kirjoitti:
?
Mitä tarkoitat?
Eli ketjun on perustanut sairas alkoholisti vai joku vihaa sairaita alkoholisteja?
Kunnolla sairas alkoholisti ei pysty tänne kirjoittamaan, se ainakin on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain muuta tahoa kuin poliisi, jolle ilmoittaa aikuisen ihmisen kaltoinkohtelusta?
Nyt on todellakin sellainen tilanne. Eli tämä mies pitää viinan voimalla naisen alistuneena. Nainen itse ei saa alkosta juotavaa, jo kävelykin on niin heikkoa, ettei pääse. Ja minä olen tietysti jyrkästi kieltäytynyt.
Niin jää vaivaamaan tämä tilanne. Mitä te kiltit ja empaattiset ihmiset tekisitte?
Ihan vain jättää asia sikseen? Vai olla ex-mieheen yhteydessä? Lapsella ei käsittääkseni ole mitään hätää isänsä hoivissa. Eli mitään lasuja ei tarvita.
ap
Anna nyt jukoliste olla. Se nainen ei sun apua kaipaa. Kaivat vaan verta nenästäs jos puutut sen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Voi nääs nääs kirjoitti:
?
Mitä tarkoitat?
Eli ketjun on perustanut sairas alkoholisti vai joku vihaa sairaita alkoholisteja?
Kunnolla sairas alkoholisti ei pysty tänne kirjoittamaan, se ainakin on selvä.
Vihaketju! Pääsy kielletty!
Älä anna alkoholisitille tai muille riippuvaisille rahaa, niitä rahoja et näe enää koskaan ja aina on käsi ojossa sen jälkeen. Kokemusta on.
Voiko alkoholistinaisen kanssa olla kaveri? Tulee mieleen vaan kun tänne on piilotetu näitä miesvihajuttuja "rivien väliin".
Vierailija kirjoitti:
Voiko alkoholistinaisen kanssa olla kaveri? Tulee mieleen vaan kun tänne on piilotetu näitä miesvihajuttuja "rivien väliin".
Minne? Eikö ihmisten ikävistä teoista saa keskustella jos tekijä on mies?
Se nainen tuskin on sen miehen kaltoinkohtelun uhri vaan alkoholisti joka vedättää. Hän pystyisi varmasti lähtemään, mutta kun on löytänyt hyödyllisen idiootin, eli sinut, niin yrittää jotain peliä vetää, joska vaikka hyötyisi jotenkin. Mies ei varmasti pakota häntä juomaan vaan hän saattaa vaikka käyttää miestä taloudellisesti hyväkseen. Ei noista porukoista ota erkkikään selvää kuka milloinkin kaltoinkohtelee ketäkin. Pahinta alkoholistin kaltoinkohtelua, ainakin heidän omasta mielestään, on jos ei anna hänelle viinaa.
No jos kävelykyky on meonossa, niin pian hänestä ei ole paljon riesaa. Unohda!
Voit joskus sanoa hänelle, että apua on saatavilla jos haluaa muuttaa elämäänsä. Että voi ottaa yhteyttä A-klinikalle, terveyskeskukseen tms. Enempää en puuttuisi, paitsi väkivaltatilanteessa soittaisin poliisit.
Jos joutuu lähelle niin vedetään mukaan näihin kuvioihin väkisin. Jos on etäinen niin on ylpeä joka kaipaa opetuksen. Jos autat niin joku iskee silmänsä sinuun ja sitten kun olet etäinen olet taas ylpeä..ja tarvitset opetuksen. Ylipäätään lähellä asuessa voi saada ihan minkä keksityn taikka väännellyn "syytteen".
Sehän on nyt aina suuri vihan aihe jos sinun täytyy saada nukkua.
Alkoholisteille se oma elämä on ainut muista ei väliä. Niin kauan kuin viina hallitsee muista ihmisistä ei ole väliä.
Ja omista teoista unohtuu osa jos ihminen juo paljon. Eli itse muistaa ne, mutta alkoholisti ei.
Vierailija kirjoitti:
Voi mutta se vaatii paljon molemmilta. Ihan rapajuopponaisesta ei ole ystäväksi kun kaltaiselleen.
Joo... lapsi on käsittääkseni isällään asiallisessa hoidossa.
Eli todella tyhmää ja ajattelematonta minulta sekaantua millään tavoin kuvioon. Nainen vain oli kovin onnettomana ja ystävällinen, sympaattisen oloinen. Mietin hieman sitäkin, että otanko isään yhteyttä ja kerron kuvion. Nainen on ihan tämän miehen vankina. Ei ainoastaan psyykkisesti vaan on alkoholin myötä menettänyt liikuntakykynsä osittain. Eli katkokävelyn piirteitä.
Mutta parempi varmaan, että jätän asian nyt tähän. Naapuri oli ehkä vähän liioittelua, eivät ihan pyöri samassa pihapiirissä, mutta n. 100 metrin päässä asuvat.