IL: Tuntematon nainen potkaisi vaunuissa nukkuvaa vauvaa
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti mitä porukkaa täällä on! Jotkut ääliöt vielä puolustelevat potkijaa. Tutkituttakaa päänne! Lastenrattaita ei potkita olivatpa ne sitten tuplarattaat tai tavalliset, tai olivatpa ne kuinka oven tukkeena. Voit pyytää vanhempaa ystävällisesti siirtämään rattaita tai auttaa vanhempaa varovaisesti rattaiden siirrossa, että pääset ohi.
Julkisilla liikennevälineillä kuljettaessa pieniä lapsia kannattaa nimenomaan kuljettaa rattaissa, koska esim. 2,5 vuotias ei jaksa kävellä useamman kilometrin matkaa. Rattaat on otettu mukaan yleensä juuri kanssamatkustajia ajatellen. Väsynyt ja parkuva lapsi, on vähemmän rasittava, kuin rattaissa istuva taapero ja nukkuva vauva.
Miten siitä huomauttaminen, että kukaan ei potkinut vauvaa vaan vaunuja on potkijan puolustelua?
Pitääkö ihan kaikesta soittaa lehteen?!!!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti mitä porukkaa täällä on! Jotkut ääliöt vielä puolustelevat potkijaa. Tutkituttakaa päänne! Lastenrattaita ei potkita olivatpa ne sitten tuplarattaat tai tavalliset, tai olivatpa ne kuinka oven tukkeena. Voit pyytää vanhempaa ystävällisesti siirtämään rattaita tai auttaa vanhempaa varovaisesti rattaiden siirrossa, että pääset ohi.
Julkisilla liikennevälineillä kuljettaessa pieniä lapsia kannattaa nimenomaan kuljettaa rattaissa, koska esim. 2,5 vuotias ei jaksa kävellä useamman kilometrin matkaa. Rattaat on otettu mukaan yleensä juuri kanssamatkustajia ajatellen. Väsynyt ja parkuva lapsi, on vähemmän rasittava, kuin rattaissa istuva taapero ja nukkuva vauva.
No eihän tuossa saanut osumia kuin vaunu.
Sinusta on siis ihan sallittua potkia toisten tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
Lapseni olessa muutaman kuukauden ikäinen puistossa ehkä kolmevuotias lapsi heitti ison kiven rattaisiin. Minulla on päätä nopeammat refleksit ja ennen kuin ehdin tajuta olin lyönyt tätä tuntematonta lasta. Se oli vain läpsäisy naamaan. Aikuista ihmistä olisi varmaan lyönyt kunnolla.
IL: Nainen hakkasi pikkulapsen
Av-palstailija 1: Ei se sitä mitään hakannut, vaan läpsäisi.
Av-palstailija 2: Sinun mielestäsi on siis ihan ok satuttaa pieniä lapsia!!
Vierailija kirjoitti:
Lapseni olessa muutaman kuukauden ikäinen puistossa ehkä kolmevuotias lapsi heitti ison kiven rattaisiin. Minulla on päätä nopeammat refleksit ja ennen kuin ehdin tajuta olin lyönyt tätä tuntematonta lasta. Se oli vain läpsäisy naamaan. Aikuista ihmistä olisi varmaan lyönyt kunnolla.
Niin, tuo varmaan kuuluu samoihin reflekseihin kun se, että lapsen nukkuessa vanhempien välissä, äiti herää siihen kun mies on kääntämässä kylkeä. Suojeluvaisto ottaa vallan aivoissa ja sitä vain toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuo varmaan kuuluu samoihin reflekseihin kun se, että lapsen nukkuessa vanhempien välissä, äiti herää siihen kun mies on kääntämässä kylkeä. Suojeluvaisto ottaa vallan aivoissa ja sitä vain toimii.
Sinä siis puolustelet lasten hakkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis puolustelet lasten hakkaamista.
Ei, ennemminkin pohdiskelen miksi toisilla se vaisto on niin vievä, että lyö lasta ja toisilla niin heikko ettei toimi mitenkään vaikka oma lapsi olisi vaarassa.
onko tuo isukki ollut 16 v vasta kun eka lapsi syntynyt??
Veikkaan että isompi lapsi on metelöinyt ja siksi potkijalta on mennyt hermo.
Noloa kalastella lukijoita blogilleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton jutun lukeneena, otsikossa on kyllä virhe. Nainen potkaisi vaunuja, ei sitä lasta!
Tietenkään ei sitäkään olisi saanut tehdä, mutta pikkasen eri asia potkia lasta kuin esinettä???Rattaat eivät ole mitkään turvakehikko, vaan jos joku menee potkaisemaan rattaita, on erittäin todennäköistä, että lapsi satuttaa itsensä. Ei niissä ole mitään ihmeempiä pehmusteita, turvakaaria tai turvatyynyjä. Tässä on käynyt vain hyvä tuuri, ettei lapsi ole satuttanut itseään.
Eihän tuo väittänytkään, että vaunut ovat jokin turvakehikko, vaan huomautti virheellisestä otsikoinnista. Vai onko mielestäsi tilanne oikeasti samanarvoinen kuin se, että joku potkisi vauvaa suoraan vaikka kylkeen?
Vai virheellinen otsikointi. Jos menet potkimaan lastenvaunuja on erittäin todennäköistä, että sitä vauvaa sattuu. Se on vähän sama, kun menet potkaisemaan polkupyörää, jota joku ajaa. Todennäköisesti pyöräilijä kaatuu ja satuttaa itsensä. Eli sinun mielestäsi on ok potkia pyöriä ja lastenvaunuja, jos ei osu suoraan pyöräilijään tai jos ei osu suoraan vauvaan. Hankkiudu hoitoon!
Sulla on huono logiikka, sekoittelet eri asioita keskenään.
Sulla taitaa olla vikaa sekä järjessä että mielenterveydessä. Pienten vauvojen niskat eivät kestä mitään kovia retkahduksia. Sen vuoksi lapsia kuljetetaan autoissa turvakaukaloissa selkä menosuuntaan. Minun mielestäni lastenvaunujen potkiminen on täysin verrattavissa pyöräilijän potkimiseen. Molemmilla on erittäin suuri loukkaantumisen vaara, jos kulkuväline kaatuu tai törmää johonkin vauhdilla.
Kiinnostaisi nähdä video tästä tapahtuneesta ja varsinkin kohta väitetystä täysillä potkaisemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jutusta tuli mieleen lähinnä klikkikalastelu, en juurikaan yllättynyt kun jutun lopussa oli linkki lasten äidin blogiin. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun IL julkaisee vastaavia juttuja bloggaajien hyväksi. En siis väitä etteikö tapahtumat olisi varmasti totta mutta miksi, miksi kaikesta pitää raportoida iltapäivälehtiin??
Koska tuon tyylisiin lehtiin kirjoittavien toimittajien työnkuva on suoltaa nettiin tekstejä joita av-mammat sitten käyvät lukemassa?
Vierailija kirjoitti:
Tämän uutisen kommenteista huomaa taas kuinka paljon suomalaiset vihaavat lapsia ja lapsiperheitä. Täysin avoimesti. Ja hyväksyvät jopa väkivallan lapsia kohtaan. Tai lapsiperheiden omaisuutta kohtaan.
Minäkin vihaan mummoja, teinipissiksiä, nuoria jotka liikkuvat laumoissa tekemässä tyhmyyksiä ja ennen kaikkea vihaan ihmisiä jotka avoimesti vihaavat lapsia, mutta en minä ketään näistä mene potkimaan vaikka kuinka ärsyttäisi! En heitä, enkä heidän omaisuuttaan.
Mun mielestä kommenteista huomaa vain sen, että ihmiset eivät enää kauheasti usko näitä some -ja iltisuutisia. Toki jotkut uskoo ihan mitä vaan ja juuri tästä syystä monet 'someraivot' ovat lähteneet liikkeelle, kun ei yhtään ole kriittisyyttä siihen, mitä lehdissä/somessa tulee vastaan.
Tässäkin kyseisessä jutussa on ristiriitaisuuksia (iltis -ja blogikommentit erilaisia) ja siksi sitä ei nyt niin vakavasti kannattaisi ottaa. Jotain varmaan on junassa sattunut, koska ovat poliisille asti ilmoittaneet, mutta mitä, sitä emme saa koskaan aukottomasti tietää.
Ja kyllä minunkin mielestä on hieman liioiteltua ottaa mukaan poliisit ja nyt tämä bloggaaja jo miettii josko veisi asian eteenpäin ja ihan kunnolla poliisit alkaisivat tutkimaan tapahtunutta. Eli valvontakameroiden katsominen jne... Minun mielestä turhaa poliisien resurssien tuhlaamista, varsinkin kun ei tullut henkilövahinkoja, eikä rattaisiinkaan tainut tulla kolhuja.
Itse jatkaisin elämääni (koska tämä ei ole mielestäni kovin iso asia) ja jos samantyyppinen tapahtuma tulisi jatkossa, niin siinä hetkessä koittaisin jotenkin järkevästi kohdata asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän uutisen kommenteista huomaa taas kuinka paljon suomalaiset vihaavat lapsia ja lapsiperheitä. Täysin avoimesti. Ja hyväksyvät jopa väkivallan lapsia kohtaan. Tai lapsiperheiden omaisuutta kohtaan.
Minäkin vihaan mummoja, teinipissiksiä, nuoria jotka liikkuvat laumoissa tekemässä tyhmyyksiä ja ennen kaikkea vihaan ihmisiä jotka avoimesti vihaavat lapsia, mutta en minä ketään näistä mene potkimaan vaikka kuinka ärsyttäisi! En heitä, enkä heidän omaisuuttaan.
Mun mielestä kommenteista huomaa vain sen, että ihmiset eivät enää kauheasti usko näitä some -ja iltisuutisia. Toki jotkut uskoo ihan mitä vaan ja juuri tästä syystä monet 'someraivot' ovat lähteneet liikkeelle, kun ei yhtään ole kriittisyyttä siihen, mitä lehdissä/somessa tulee vastaan.
Tässäkin kyseisessä jutussa on ristiriitaisuuksia (iltis -ja blogikommentit erilaisia) ja siksi sitä ei nyt niin vakavasti kannattaisi ottaa. Jotain varmaan on junassa sattunut, koska ovat poliisille asti ilmoittaneet, mutta mitä, sitä emme saa koskaan aukottomasti tietää.
Ja kyllä minunkin mielestä on hieman liioiteltua ottaa mukaan poliisit ja nyt tämä bloggaaja jo miettii josko veisi asian eteenpäin ja ihan kunnolla poliisit alkaisivat tutkimaan tapahtunutta. Eli valvontakameroiden katsominen jne... Minun mielestä turhaa poliisien resurssien tuhlaamista, varsinkin kun ei tullut henkilövahinkoja, eikä rattaisiinkaan tainut tulla kolhuja.
Itse jatkaisin elämääni (koska tämä ei ole mielestäni kovin iso asia) ja jos samantyyppinen tapahtuma tulisi jatkossa, niin siinä hetkessä koittaisin jotenkin järkevästi kohdata asian.
Näinhän sitä normaalisti ajattelee, luovuttaa että pääsee itsekin helpommalla. Mutta hulluihin törmänneenä neuvoisin ottamaan heti mahdollisimman tiukat vastatoimet, tiedä kenen lasta tuo on seuraavana päivänä potkimassa, ehkä sinun. Olisi edes jossakin seurannassa, poliisi pitäisi vähän silmällä. En ole nimittäin eläessäni nähnyt kenenkään potkivan lastenvaunuja, sairashan tuo on, vaikka kuinka olisi vieraiden kakaroiden huuto ottanut korviin.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ihan kaikesta soittaa lehteen?!!!?
Jos on huomionkipee narsisti, joka haluaa ilmaista mainosta blogilleen ja julkisuutta niin joo.
Koko stoori haiskahtaa sille itselleen. Kunhan nyt haluaa uhriutua ja saada sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis en mä sanonutkaan että uskon tähän juttuun täysin koska blogissa (ja sen kommenteissa) ja lehdessä asia esitetty vähän eri tavoilla. Mutta jos suurin osa silti jollain tavalla "puolustelee" tätä potkijaa koska
1. Osui vaan vaunuun eikä lapseen
2. Ehkä sillä oli huono päivä
3. Ehkä lapset/lapsi piti meteliä niin meni hermo
Niin kyllähän tämä lukijoiden asenne on perseellään.
Kenenkään omaisuutta ei potkita. Ketään ihmistä ei potkita. Eläimiä ei potkita.
En minäkään nyt ihan poliisia olisi soittanut koska mitään ei onneksi sattunut, mutta onhan tämä ihmisten asenne omituinen. Kyseessä kuitenkin pieni vauva vaunuissa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että isompi lapsi on metelöinyt ja siksi potkijalta on mennyt hermo.
Noloa kalastella lukijoita blogilleen!
Mun on vaikea käsittää näitä joitain kommentteja tässä ketjussa. On vaikea ymmärtää, miksi joidenkin mielestä on ok potkia toisten omaisuutta, etenkin kun asiaan liittyvät lapset. Mitä väliä sillä on, jos joku metelöi? Ei se oikeuta potkimaan mitään tai ketään. En minäkään potki kenenkään autoja tai mopoja, vaikka niistä lähtee ääntä. Tai koiria. En vaikka kuinka ärsyttää niiden paskat pitkin katuja. Tai lapsia. En vaikka kuinka ärsyttää joidenkin huutavat penskat ympärillä.
Sun mielestä on varmaan ok, jos potkaisen sinun omaisuutta, jos minua ärsyttää jokin asia sinussa?
Jos on oikeasti potkaistu kunnolla muualle kuin renkaaseen niin rikosilmoitus pahoinpitelystä.Ihan kunnon poliisiasia.En kyllä itsekään tykkää matkustaa rattaiden kanssa...mutta keskustaan on melkein pakko.Joku aina tuuppimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän sitä normaalisti ajattelee, luovuttaa että pääsee itsekin helpommalla. Mutta hulluihin törmänneenä neuvoisin ottamaan heti mahdollisimman tiukat vastatoimet, tiedä kenen lasta tuo on seuraavana päivänä potkimassa, ehkä sinun. Olisi edes jossakin seurannassa, poliisi pitäisi vähän silmällä. En ole nimittäin eläessäni nähnyt kenenkään potkivan lastenvaunuja, sairashan tuo on, vaikka kuinka olisi vieraiden kakaroiden huuto ottanut korviin.
No mun lasta, jos menee potkimaan, niin hän todennäköisesti laittaisi naisen ns. nippuun, yli 20v. roteva poika kun jo on...
Miten ne poliisit sitä nyt pitäisi seurannassa, jos ei ole mitään syytä (rattaiden potkiminen on huonoa käytöstä, mutta tuskin kovin iso rikos) ja eihän poliiseilla ole aikaa vahtia jotain randomia keski-ikäistä naista? Kuitenkaan ei mikään terroristi ole ja siksi ei missään rekisterissä.
Tietysti joku mielentilan tutkiminen olisi ehkä paikallaan, mutta mitäpä luulet pääseekö Suomessa helpolla siihenkään?
Meni tosiaan vähän maku jutusta, kun mukana oli äidin blogin nimi. Ilmainen mainos kyllä kelpaa vaikka on muka niin järkyttynyt 😒