IL: Tuntematon nainen potkaisi vaunuissa nukkuvaa vauvaa
Kommentit (113)
Jutusta tuli mieleen lähinnä klikkikalastelu, en juurikaan yllättynyt kun jutun lopussa oli linkki lasten äidin blogiin. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun IL julkaisee vastaavia juttuja bloggaajien hyväksi. En siis väitä etteikö tapahtumat olisi varmasti totta mutta miksi, miksi kaikesta pitää raportoida iltapäivälehtiin??
Pk-seudun lähijunat ovat aina täynnä päihde- ja muita ongelmaisia, jotka aiheuttavat häiriötä muille matkustajille. Onneksi tarvii käyttää hyvin harvoin.
Juupajuu. Ilmaista mainosta blogille. Oliko tällaisia juttuja yhtä paljon lehdissä silloin, kun ei ollut internettiä ja kaikilla sometilit, nimet ja kuvat esillä? Nykyihmiset ovat todella huomionkipeitä, julkisuuteen hakeudutaan ihan vain julkisuuden vuoksi.
Ei nyt ihan yhtä törkeitä, mutta vastaavaa on nähty ja koettu.
Kadunmies katsoi parhaaksi avautua minulle metrossa vaunuistani, en enää muista tarkalleen mitä, mutta sitten saikin puoli vaunua kuunnella kovaäänistä selkeäsanaista luentoani siitä minkälainen kotikasvatuksen puute vaivaa ihmistä joka liikkuu kaupungilla päissään ja sitten vielä arvostelee muita.
Anteeksi paikallaolleille, mutta mulla kytkeytyy tällainen tukari-luennoitsija-vaihde herkästi päälle kun lapseni ovat kyseessä.
Ei toki saa potkaista, mutta väkisinkin tulee mieleen, että olivatko tuplavaunut vaunupaikalla vaiko ehkä oventukkeena.
Monet päihdeongelmaiset naiset vihaavat vaunuja, syynä varmaan oman elämän lapsiin/ lapsuuteen liittyvät ongelmat.
Hieman kannattaisi katsella sinne peiliinkin. Tuplavaunut siinä kaikkien tien tukkeena, kun on muutenkin ahtaat käytävät. Todennäköisesti itse harottaneet leveesti siinä vieressä ja taapero huutanut koko matkan. Ei ihme, että jos menee hermot. Ja tämänkin perheen on ihan pakottava pakko ollut matkustaa junassa vaunujen kanssa??!! Seuraavalla kerralla äidille vauva kantoreppuun ja isi kantaa taaperon.
En ymmärrä kuka uskoo näitä juttuja.
Iltiksessä on joka päivä joku ylipainoinen huomionhakuinen nainen keksimässä ties mitä juttuja, niin kuin se auringonottaja jolle muka joku kuiva zumbaaja kävi valittamassa.
Nyt on ylipainoinen huomionhakuinen äityli mainostamassa blogiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jutusta tuli mieleen lähinnä klikkikalastelu, en juurikaan yllättynyt kun jutun lopussa oli linkki lasten äidin blogiin. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun IL julkaisee vastaavia juttuja bloggaajien hyväksi. En siis väitä etteikö tapahtumat olisi varmasti totta mutta miksi, miksi kaikesta pitää raportoida iltapäivälehtiin??
Koska julkisuudenkipeys ja narsistinen luonne. Minä, minä, MINÄ ja MINUN lapset! Ai kauheeta katsokaa, mitä minulle, meille ja meidän lapsille on tapahtunut!
Tuleeko bloggaaja-Annettesta nyt julkkis?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko bloggaaja-Annettesta nyt julkkis?
Oikein megamanaatti julkkis, onhan kyseessä vauvanpotkinta hui sentään ja mammuli julkisissa.
Eilen ratikkaan tunki joku mies rattaiden kanssa, oli aivan pakko keskelle ahdasta käytävää saada ne rattaat, ei ollut edes vaunupaikkavaunu! Kiva siinä sitten kun kukaan ei pääse ohi, tuijotin kyllä sitä miestä ilmeellä tosissasko olet, kun tuli ovista sisään. Mikä ihmisiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Raflaava otsikko.
Kukaan ei potkaissut vauvaa.
Nainen potkaisi rattaita.
Näitä "suomalaiset ovat lapsivihaisia" -aloituksia saa lukea koko ajan, ja lehdistökin on ottanut kopin tällaisesta.
Pienen vauvan itkun ymmärrän, sitä tulee sietää täysin, koska se on vauvan ainoa kommunikointikeino. Ei se minua häiritsekään, enkä suutu siitä, vaikka herään öisin naapurin vauvan itkuun.
Puhettava ymmärtävä ja tuottava lapsi sen sijaan kun metelöi, en hyväksy sitä.
Ei mene yhtään päivää, että huonosti käyttäytyvät kakarat eivät häiriköisi jossain liikennevälineessä, kaupassa tai ihan vaan vaikka kadulla. Vanhempien tehtävä on kasvattaa ja ojentaa huonosti käyttäytyviä lapsiaan, eikä vaan todeta, että "suomalaiset sitten ovat lapsivihaisia", kun kyseessä tosiaan on oman lapsen huonot tavat.
Minä olen siis tuon potkijan puolella.
Ei, en hyväksy sitä, että hän potkaisi rattaita, joissa oli lapsi. Kuriapitämättömiä kiintymysvanhempia sen sijaan pitäisi potkia, ja mielellään isolla joukolla.
Minullakin käy hermoon tuollaiset "vähän äänekkäät" perheet, joissa pennut kiipeilevät tyyliin seinille ja hirveä apinahuuto koko ajan.
Tee palvelus koko ihmiskunnalle äläkä poistu kotoasi ennen kuin harkitset asiaa kunnolla.
Et ole tarpeeksi hyvässä henkisessä kunnossa ollaksesi ihmisten keskuudessa jos sinun mielestäsi on ok turhautua junan uloskäynnillä oleviin rattaisiin niin että _tahallaan tulee niiden rattaiden kohdalta vielä ulos, ja potkaisee niitä mennessään_.
Kaikenlainen saattaa ärsyttää tuolla ulkona, mutta vastuullinen aikuinen toimii siten että menee vaikka eri oven kautta ulos, etenkin kun junassa tällainen on hyvinkin mahdollista.
Seuraavaksi tällainen ihminen saattaa tönäistä pyöräilijän auton alle, koska häntä harmittaa.
Suljettu laitos on tällaiselle ihmiselle oikea paikka.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan yhtä törkeitä, mutta vastaavaa on nähty ja koettu.
Kadunmies katsoi parhaaksi avautua minulle metrossa vaunuistani, en enää muista tarkalleen mitä, mutta sitten saikin puoli vaunua kuunnella kovaäänistä selkeäsanaista luentoani siitä minkälainen kotikasvatuksen puute vaivaa ihmistä joka liikkuu kaupungilla päissään ja sitten vielä arvostelee muita.
Anteeksi paikallaolleille, mutta mulla kytkeytyy tällainen tukari-luennoitsija-vaihde herkästi päälle kun lapseni ovat kyseessä.
Turha tuota on pyydellä anteeksi, teit aivan oikein. Voi kun ihmiset oppisivat pitämään suunsa kiinni, jos eivät osaa muuta kuin ilkeillä - etenkin tuollaisessa tilanteessa, mikä ei varmasti ikävää kommentointia vaatinut. Varsinkaan tuon kaltaisilla tyypeillä ei ole varaa arvostella toisia, joten ansaitsevat kyllä suorat sanat. Harmi vain, että tarpeeksi moni ei uskalla laittaa heitä kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ratikkaan tunki joku mies rattaiden kanssa, oli aivan pakko keskelle ahdasta käytävää saada ne rattaat, ei ollut edes vaunupaikkavaunu! Kiva siinä sitten kun kukaan ei pääse ohi, tuijotin kyllä sitä miestä ilmeellä tosissasko olet, kun tuli ovista sisään. Mikä ihmisiä vaivaa?
Kultaseni, kaikissa raitiovaunumalleissa on vaunupaikat.
Variotramissa toki 3. ja 4. ovilla ei ole oikein kunnolla tilaa vaunuille, mutta yleensä huomioin tukalan tilanteen käytävällä pitämällä ovia auki kunnes toikkaroijat ovat joko ulkona vaunusta tai aloillaan.
Pus pus, meille kaikille on kyllä ratikoissa tilaa. Paitsi välillä Länsisataman jälkeen ei.
T: Raitiovaununkuljettaja
Siis tää perhe oli vielä soittanut poliisille *silmien pyöritystä*..... On kyllä helvetin yksinkertaista porukkaa.
Joo, oli ikävä tapahtuma (jos ihan oikeasti tapahtui niin kuin kerrottu), mutta että piti poliisia vaivata tällaisella mun mielestä pikkuisella sattumuksella. Sitähän saisi olla jatkuvasti soittamassa poliisille, jos kaikista "hulluista" ja niiden touhuista jaksaisi välittää.
Sitten vielä se, että bloggaajallekin tiedoksi!, vaikka kuinka väität, että joku potkaisi VAUVAA (luin blogista), niin ei, kukaan ei potkinut teidän lapsia, vaan rattaita. Onhan sekin hullua, mutta faktat kuntoon.
Typerä tapahtuma ja typerää, että Iltalehti viitsi tehdä siitä jutun.
Eikö olisi aika hankala potkaista vaunuissa makaavaa vauvaa? Ei kiinnosta lukea tämän kaltaisia juttuja mutta veikkaanpa, että joku on potkaissut tai tönäissyt jalallaan vaunuja, mahdollisesti jopa vain alaosaan, ja se tarkoittaa jonkun mielessä vauvan potkimista.
Ei kai rattaille käynyt kuinkaan?
Vaunuun potkaisi, mutta ei vauvaa. Sama kun potkaisisi itseään melkein päähän.
Kuka av-vela on kyseessä?