IL: Tuntematon nainen potkaisi vaunuissa nukkuvaa vauvaa
Kommentit (113)
Törkeää käytöstä potkia yhtään mitään/ketään mutta silti herää epäilys onko nyt kuitenkaan tapahtunut ihan näin kun tämä äiti väittää. Jos nainen on vahingossa osunut rattaisiin tms?
Potkaisi täysillä kuulostaa niin uskomattomalta.
Tosin meitä on moneen junaan, tässä tapaukseessa kirjaimellisesti. :D
Siis jos potkaisen taloa, jossa on lapsi sisällä, niin potkaisin lasta?
Omat kokemukset lapsiperheistä junassa on pääosin negatiivisia. Ei suostuta asettumaan niin, että muut pääsevät ohi ja tahallaan estetään muita pääsemästä junasta pois. Pari kertaa olen joutunut todella työntämään vaunuja sivuun, että pääsen asemalle, koska Kerkko-Kyllikin äidin tai isän mielestä heidän ei tarvitse ajatella muita, kun heillä on se oma rakas hedelmä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että isompi lapsi on metelöinyt ja siksi potkijalta on mennyt hermo.
Noloa kalastella lukijoita blogilleen!
Mun on vaikea käsittää näitä joitain kommentteja tässä ketjussa. On vaikea ymmärtää, miksi joidenkin mielestä on ok potkia toisten omaisuutta, etenkin kun asiaan liittyvät lapset. Mitä väliä sillä on, jos joku metelöi? Ei se oikeuta potkimaan mitään tai ketään. En minäkään potki kenenkään autoja tai mopoja, vaikka niistä lähtee ääntä. Tai koiria. En vaikka kuinka ärsyttää niiden paskat pitkin katuja. Tai lapsia. En vaikka kuinka ärsyttää joidenkin huutavat penskat ympärillä.
Sun mielestä on varmaan ok, jos potkaisen sinun omaisuutta, jos minua ärsyttää jokin asia sinussa?
En tainnut sanoa että potkaisija teki oikein? Mutta voin kuvitella että jos on ollut jotain metelöintiä tms. niin se on potkaisijan hermoa kiristänyt. Koska selvästihän potkaisijalla jotain ongelmia on.
Itse tuomitset muita mutta sitten olet tulossa potkaisemaan minun omaisuutta. Vaikutatpa miellyttävältä ihmiseltä.
Edelleen olen sitä mieltä blogin mainitseminen lehtijutussa oli mautonta ja vaikutti klikkausten kalastelulta koska blogi ei varsinaisesti liittynyt tapahtuneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan yhtä törkeitä, mutta vastaavaa on nähty ja koettu.
Kadunmies katsoi parhaaksi avautua minulle metrossa vaunuistani, en enää muista tarkalleen mitä, mutta sitten saikin puoli vaunua kuunnella kovaäänistä selkeäsanaista luentoani siitä minkälainen kotikasvatuksen puute vaivaa ihmistä joka liikkuu kaupungilla päissään ja sitten vielä arvostelee muita.
Anteeksi paikallaolleille, mutta mulla kytkeytyy tällainen tukari-luennoitsija-vaihde herkästi päälle kun lapseni ovat kyseessä.
- ja jos oisin ollut tuolla paikalla, oisin todennäköisesti kääntynyt kadunmiehen puolelle. Mikä oikeus sinulla sitten on liikkua kaupungilla ja pakottaa muut kuuntelemaan todennäköisiä typeriä mielipiteitäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan yhtä törkeitä, mutta vastaavaa on nähty ja koettu.
Kadunmies katsoi parhaaksi avautua minulle metrossa vaunuistani, en enää muista tarkalleen mitä, mutta sitten saikin puoli vaunua kuunnella kovaäänistä selkeäsanaista luentoani siitä minkälainen kotikasvatuksen puute vaivaa ihmistä joka liikkuu kaupungilla päissään ja sitten vielä arvostelee muita.
Anteeksi paikallaolleille, mutta mulla kytkeytyy tällainen tukari-luennoitsija-vaihde herkästi päälle kun lapseni ovat kyseessä.
Turha tuota on pyydellä anteeksi, teit aivan oikein. Voi kun ihmiset oppisivat pitämään suunsa kiinni, jos eivät osaa muuta kuin ilkeillä - etenkin tuollaisessa tilanteessa, mikä ei varmasti ikävää kommentointia vaatinut. Varsinkaan tuon kaltaisilla tyypeillä ei ole varaa arvostella toisia, joten ansaitsevat kyllä suorat sanat. Harmi vain, että tarpeeksi moni ei uskalla laittaa heitä kuriin.
Ja miksi sinunkaltaisillasi sitten on varaa arvostella toisia ja antaa suorat sanat? Muiden ihmisten tulisi siis oppia pitämään suunsa kiinni, jos eivät osaa kuin ilkeillä - mutta tämä ei tietenkään koske sinua, jonka suusta tulevat kettuilut ovat kuulijoilleen puhdasta kultaa, vai?
Otsikossa potkaistiin vauvaa, tekstissä vaunuja, olisikohan totuus, että oli tönäissyt vaunua, että pääsee ohi.
Näistä kommenteista tulee väistämättä mieleen ajatus, että heti, kun nainen on saanut puristettua itsestään sen kakaran, hän onkin yhtäkkiä ylempi olento, Äiti, jolle sallitaan kaikenlainen ajattelemattomuus muita kohtaan. Ihan sama mitä se kultapojunne tekee, muiden ihmisten reaktiot siihen ovat väistämättä väärin, elleivät ne ole suunnatonta ihailua.
Herätkää, mammat, kaikki nisäkkäät tällä pallolla lisääntyvät. Te ainoina kuvittelette tehneenne jotain hienompaa ja saavuttaneenne jotain.
Teitä tässä pitäisi potkia, ei rattaita.
Raflaava otsikko.
Kukaan ei potkaissut vauvaa.
Nainen potkaisi rattaita.
Näitä "suomalaiset ovat lapsivihaisia" -aloituksia saa lukea koko ajan, ja lehdistökin on ottanut kopin tällaisesta.
Pienen vauvan itkun ymmärrän, sitä tulee sietää täysin, koska se on vauvan ainoa kommunikointikeino. Ei se minua häiritsekään, enkä suutu siitä, vaikka herään öisin naapurin vauvan itkuun.
Puhetta ymmärtävä ja tuottava lapsi sen sijaan kun metelöi, en hyväksy sitä.
Ei mene yhtään päivää, että huonosti käyttäytyvät kakarat eivät häiriköisi jossain liikennevälineessä, kaupassa tai ihan vaan vaikka kadulla. Vanhempien tehtävä on kasvattaa ja ojentaa huonosti käyttäytyviä lapsiaan, eikä vaan todeta, että "suomalaiset sitten ovat lapsivihaisia", kun kyseessä tosiaan on oman lapsen huonot tavat.
Minä olen siis tuon potkijan puolella. Ei, en hyväksy sitä, että hän potkaisi rattaita, joissa oli lapsi. Kuriapitämättömiä kiintymysvanhempia sen sijaan pitäisi potkia, ja mielellään isolla joukolla.
Minullakin käy hermoon tuollaiset "vähän äänekkäät" perheet, joissa pennut kiipeilevät tyyliin seinille ja hirveä apinahuuto koko ajan.
En ikinä silti kävisi väkivaltaiseksi.
Totean siis, että todennäköisesti ollut joku mt- ja/tai päihdeongelmainen tyyppi, jota on myös kuulemma ymmärrettävä, ainakin kukkahattutanttien mukaan.
Onhan näitä, lapsivihaajia siinä kuin koiravihaajiakin. Molemmat ihmistyypit jollain tapaa sairaita.
Mun lastenrattaita kohtaan on kolme kertaa käyttäytynyt uhkaavasti sama nainen. Siis tullut kadulla vastaan, mm. pyörällä, jonka renkaalla puski rattaisiin. Kohdisti vihansa selvästi mun lastenrattaita/alle 1v lasta kohtaan, huusi kuin palosireeni ja pukki pyörällään kohti.
Toisella kerralla soitin poliisit, kun ei ekan kerran suullinen palaute ilmeisesti ollut mennyt perille. En tiedä löysivätkö naista, mutta kun se kolmannen kerran tuli vastaan, mulkoili vain ja käveli kohti, mutta ei muuta (uskaltanut?).
Iltalehteen ei kyllä olis tullut mieleenkään soittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän uutisen kommenteista huomaa taas kuinka paljon suomalaiset vihaavat lapsia ja lapsiperheitä. Täysin avoimesti. Ja hyväksyvät jopa väkivallan lapsia kohtaan. Tai lapsiperheiden omaisuutta kohtaan.
Minäkin vihaan mummoja, teinipissiksiä, nuoria jotka liikkuvat laumoissa tekemässä tyhmyyksiä ja ennen kaikkea vihaan ihmisiä jotka avoimesti vihaavat lapsia, mutta en minä ketään näistä mene potkimaan vaikka kuinka ärsyttäisi! En heitä, enkä heidän omaisuuttaan.
Mun mielestä kommenteista huomaa vain sen, että ihmiset eivät enää kauheasti usko näitä some -ja iltisuutisia. Toki jotkut uskoo ihan mitä vaan ja juuri tästä syystä monet 'someraivot' ovat lähteneet liikkeelle, kun ei yhtään ole kriittisyyttä siihen, mitä lehdissä/somessa tulee vastaan.
Tässäkin kyseisessä jutussa on ristiriitaisuuksia (iltis -ja blogikommentit erilaisia) ja siksi sitä ei nyt niin vakavasti kannattaisi ottaa. Jotain varmaan on junassa sattunut, koska ovat poliisille asti ilmoittaneet, mutta mitä, sitä emme saa koskaan aukottomasti tietää.
Ja kyllä minunkin mielestä on hieman liioiteltua ottaa mukaan poliisit ja nyt tämä bloggaaja jo miettii josko veisi asian eteenpäin ja ihan kunnolla poliisit alkaisivat tutkimaan tapahtunutta. Eli valvontakameroiden katsominen jne... Minun mielestä turhaa poliisien resurssien tuhlaamista, varsinkin kun ei tullut henkilövahinkoja, eikä rattaisiinkaan tainut tulla kolhuja.
Itse jatkaisin elämääni (koska tämä ei ole mielestäni kovin iso asia) ja jos samantyyppinen tapahtuma tulisi jatkossa, niin siinä hetkessä koittaisin jotenkin järkevästi kohdata asian.
Joo siis en mä sanonutkaan että uskon tähän juttuun täysin koska blogissa (ja sen kommenteissa) ja lehdessä asia esitetty vähän eri tavoilla. Mutta jos suurin osa silti jollain tavalla "puolustelee" tätä potkijaa koska
1. Osui vaan vaunuun eikä lapseen
2. Ehkä sillä oli huono päivä
3. Ehkä lapset/lapsi piti meteliä niin meni hermo
Niin kyllähän tämä lukijoiden asenne on perseellään.
Kenenkään omaisuutta ei potkita. Ketään ihmistä ei potkita. Eläimiä ei potkita.
En minäkään nyt ihan poliisia olisi soittanut koska mitään ei onneksi sattunut, mutta onhan tämä ihmisten asenne omituinen. Kyseessä kuitenkin pieni vauva vaunuissa.
Täysin samaa mieltä. Täysin riippumatta otsikoin "vääryydestä", lasten metelöinnistä, siitä, että vahinkoa ei tapahtunut, tai siitä, että ko. bloggari ilmeisesti ärsyttää monia ihmisiä, tuo teko ei ollut hyväksyttävä ja se oli väkivaltainen. Ei kerta kaikkiaan ole ok toimia noin, ja yhteiskunnan on tuomittava tuollainen.
Kliketiklikkasin kun huomiohoroiltiin.
21-vuotias muija on pannut 15 vuotiaan jannun kanssa ja lapsi syntynyt saman vuoden lokakuussa. Tulkitsetteko samoin? Ja tietenkin täysi-ikäisenä seurustellut ym. ties kuinka pitkään lapsen kanssa. Näissä ei valitettavasti tasa-arvo toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Kliketiklikkasin kun huomiohoroiltiin.
21-vuotias muija on pannut 15 vuotiaan jannun kanssa ja lapsi syntynyt saman vuoden lokakuussa. Tulkitsetteko samoin? Ja tietenkin täysi-ikäisenä seurustellut ym. ties kuinka pitkään lapsen kanssa. Näissä ei valitettavasti tasa-arvo toteudu.
Huomiohoroilusta olen kanssasi samaa mieltä. Lienee blogin lukijakunta supistunut niin uhkaavasti, että pitää yrittää kaikkea mahdollista saadakseen lukijoita (niin kuin masentunut mutsikin pyrkii aina uudelleen otsikoihin mitättömillä aiheillaan).
Mutta esikoisella on eri isä kuin näillä nuoremmilla lapsilla.
Moniko teistä kävi klikkaamassa blogiin?