Naiset ja käsilaukut...
Kertokaa kun en näin miehenä pysty ymmärtämään niiden merkitystä tai tarkoitusta...
Kommentit (89)
Itse kannan harvoin laukkua lyhyillä reissuilla. Joskus mies saa tunkea taskuunsa lompakkoni, takkiaikana se kyllä kulkee mukana.
Pidemmille pätkille reppu on kätevämpi juomapullon takia, joskus läppärin takia. Opiskeluaikoina pidin kyllä laukkuakin, kun ei tarvinnut kuin pari kynää, vihko, puhelin (ei äly), lompakko, vettä, evästä, ja varmaan joku paperi laukun pohjalla. Laukku maksoi euron kirpparilla.
Kalliit laukut on hemmetin rumia kyllä mun mielestä.
Olen vähän hurahtanut käsilaukkuihin. Laukku ja kengät kruunaavat tavallisen pukeutumisen. Kahden viikon sisällä olen ostanut kaksi laukkua. Stockmannin kanta-asiakasalennuksella sain ihanan M.Korsin laukun 200 eurolla ja ylioppilasjuhliin ostin laukun, joka sopi uusiin baljettisandaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän hurahtanut käsilaukkuihin. Laukku ja kengät kruunaavat tavallisen pukeutumisen. Kahden viikon sisällä olen ostanut kaksi laukkua. Stockmannin kanta-asiakasalennuksella sain ihanan M.Korsin laukun 200 eurolla ja ylioppilasjuhliin ostin laukun, joka sopi uusiin baljettisandaaleihin.
Baljetti
Mulla on kolme laukkua. Iso, pieni ja kallis. Mukana on aina lompakko, puhelin ja avaimet. Ei muuta.
Laukussani kulkee puhelin, laturi, avaimet, pieni sateenvarjo säätiedotteen mukaan, kuukautissuojia, puuteri, huulipuna/rasva, pieni käsirasva, pieni lompakko, joskus vesipullo, särkylääkettä, migreenilääkettä, nenäliina, laastari, kampa. Laukku on kooltaan n. 22x15x7 cm.
Näitä ei mukanaan saisi kantaa mutta auta armias jos joudun työmatkalla sadekuuron armoille. Tulisin töihin hiukset märkänä ja meikit huuhtoutuneena. "Kamalaa kun naiset ei nykyään edes laittaudu sieväksi".
Tai jos migreeni tai kuukautiset yllättäisivät eikä olisi särkylääkettä. "Kamalaa kun naisia aina sattuu jonnekin."
Tai jos käsirasvaa ei saisi käyttää. Naiset nähkääs pesevät kätensä saippualla joka vessakäynnin jälkeen. "Kamalaa kun naisten kädetkin on kuivat ja kynnet rumat".
Ei saisi kantaa kampaa mukanaan. "Kamalaa kun naiset eivät laita edes hiuksiaan kauniiksi".
Laastariakaan ei saa olla hätätilanteen takia mukana. "Kamalaa, eikö sulla ole edes laastaria tähän mun haavaan? Eikö naiset osaa mitään suunnitella etukäteen?"
Jep. Teetpä niin tai näin, aina olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Laukussani kulkee puhelin, laturi, avaimet, pieni sateenvarjo säätiedotteen mukaan, kuukautissuojia, puuteri, huulipuna/rasva, pieni käsirasva, pieni lompakko, joskus vesipullo, särkylääkettä, migreenilääkettä, nenäliina, laastari, kampa. Laukku on kooltaan n. 22x15x7 cm.
Näitä ei mukanaan saisi kantaa mutta auta armias jos joudun työmatkalla sadekuuron armoille. Tulisin töihin hiukset märkänä ja meikit huuhtoutuneena. "Kamalaa kun naiset ei nykyään edes laittaudu sieväksi".
Tai jos migreeni tai kuukautiset yllättäisivät eikä olisi särkylääkettä. "Kamalaa kun naisia aina sattuu jonnekin."
Tai jos käsirasvaa ei saisi käyttää. Naiset nähkääs pesevät kätensä saippualla joka vessakäynnin jälkeen. "Kamalaa kun naisten kädetkin on kuivat ja kynnet rumat".
Ei saisi kantaa kampaa mukanaan. "Kamalaa kun naiset eivät laita edes hiuksiaan kauniiksi".
Laastariakaan ei saa olla hätätilanteen takia mukana. "Kamalaa, eikö sulla ole edes laastaria tähän mun haavaan? Eikö naiset osaa mitään suunnitella etukäteen?"
Jep. Teetpä niin tai näin, aina olet väärässä.
Niinpä. Tai jos ne kuukautiset alkavat ja pitääkin lähteä kesken työpäivän kauppaan, niin siitähän vasta poru alkaa. Tai joku kaataa bussissa kahvit päälle mutta ei saa olla nenäliinoja mukana?
Mulla on kaksi laukkua. Yksi päivittäiseen käyttöön ja toinen isompi reissaamista varten.
Päivittäisessä käytössä on A5-kokoinen nahkawristlet, ja tällä hetkellä siellä on 2xkännykkä, maksu- ja muut kortit, lounarit, aurinkolasit, pieni lääkerasia, huulirasva, tamponeja, avaimet, puhdistusliina ja kuulokkeet. Kevyt ja paksuutta noin neljä senttiä, jos sitäkään. Avaimissa ei killu miljoonaa valtavaa avaimenperää, raybanit on suojapussissa, lääkerasia on lituskainen, kuulokkeet on pienet ja langattomat. En vaan jaksa penkomista.
Naurettavimman näköistä on se, kun on joku merkkilaukku ja sitten se on tungettu niin täyteen tavaraa kuin vaan mahtuu, koska pitää esitellä sitä merkkiä.
Toinen älyvapaa juttu on minikäsilaukku ja sitten joku kangaskassi. Miksei sitä minikäsilaukkuakin voi laittaa sinne kangaskassiin ja kantaa vain yhtä kassia? Ainiin, mut sit se logo ei näy.
Ja mihin helvettiin tarvitaan kolikkokukkaroa? Ja miksi meikkipussia pitää kantaa mukana? Miksi pitää päivän aikana meikata? Naiset on välillä todella outoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi laukkua. Yksi päivittäiseen käyttöön ja toinen isompi reissaamista varten.
Päivittäisessä käytössä on A5-kokoinen nahkawristlet, ja tällä hetkellä siellä on 2xkännykkä, maksu- ja muut kortit, lounarit, aurinkolasit, pieni lääkerasia, huulirasva, tamponeja, avaimet, puhdistusliina ja kuulokkeet. Kevyt ja paksuutta noin neljä senttiä, jos sitäkään. Avaimissa ei killu miljoonaa valtavaa avaimenperää, raybanit on suojapussissa, lääkerasia on lituskainen, kuulokkeet on pienet ja langattomat. En vaan jaksa penkomista.
Naurettavimman näköistä on se, kun on joku merkkilaukku ja sitten se on tungettu niin täyteen tavaraa kuin vaan mahtuu, koska pitää esitellä sitä merkkiä.
Toinen älyvapaa juttu on minikäsilaukku ja sitten joku kangaskassi. Miksei sitä minikäsilaukkuakin voi laittaa sinne kangaskassiin ja kantaa vain yhtä kassia? Ainiin, mut sit se logo ei näy.
Ja mihin helvettiin tarvitaan kolikkokukkaroa? Ja miksi meikkipussia pitää kantaa mukana? Miksi pitää päivän aikana meikata? Naiset on välillä todella outoja.
Hmm... Koskaan tullut ajatelleeksi, että meikki ei pysy koko päivää hyvänä jos välillä ei korjaa? Tai jos jotakin sattuu ja pitää korjata?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi jotkut kantaa särkylääkkeitä mukanaan, eikö kotiin asti pärjää jos hedari iskee?
Miksi kärsiä kotiin asti, jos lääkettä voi kantaa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa kun ollaan liikkeellä, niin missä mies kantaa vaikkapa käsidesin tai vaihtovaipan? Taskussako?
näin isänä kerron , että repussa :) . Toki ymmärrän naisten perustelut, mutta naisena kyllä käyttäisin reppua.
Laukku on kätevämpi. Reppu pitää ottaa pois selästä aina kun tarvitsee jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisella ei ole Louis Vuittonia, niin en pidä minään.
Terveisin Pena rakennustyömaalta?
Surullista miten moni yläpeukutti kommenttiasi. Kai nyt jokainen järjellä varustettu ihminen tajuaa, että tuo Vuitton-kommentti on provo. Luultavasti vieläpä naisen kirjoittama. Miehet eivät ymmärrä naisten laukuista ja niiden merkeistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baljetti <3
Tuli mieleen lapsuusaikani minua nuoremmat tytöt jotka sanoivat aina että leikkivät Barbeilla ja boneilla (poneilla) :D
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalin laukku on pelkistetty muodoltaan ja somisteiltaan, kohtuullisen kokoinen, hillityn värinen, beige, harmaa, musta, ruskea. Siinä voi olla olkahihna, asiallinen solki tai ketjua.
Haha. Vai että sellainen on aseksuaalin laukku. Avoimesti seksuaalisen naisen laukku on tietysti alligaattorinnahkaa tai leopardikuosinen, kiiltävää pintaa ja punaista väriä unohtamatta. Aito ja oikea miestennielijän käsilaukku. -Eri
Aviomiehelläni on aito ja iso Vuittonin olkalaukku ja vetoketjuun on kiinnitetty söpö avaimenperä. Miehellä on paljon erilaisia laukkuja eri tilanteisiin eikä hän ihmettele miksi minulla tai muilla naisilla on laukkuja.
Jospa miettisit sitten omia asioitasi.
Jos joskus saat puheyhteyden elävään naiseen, voit kysyä häneltä ja pääset tuskistasi.
Lompakko, kännykkä, kotiavaimet, duuniavaimet, duuniläppäri, eväät, puuteri, nenäliinat, tarvittaessa sateenvarjo. Huomattavasti mukavampi kantaa laukussa kuin käsissä / farkkujen taskussa.
Offtopic: Jos käsilaukut ei ole sulta pois, niin miksi ottaa niistä kierroksia..?
Minua on aina ihmetyttänyt, miten miehet pärjäävät ilman käsilaukkua tms. Näyttää aika epätoivoiselta, kun mies tunkee rojujansa joka taskuun, eikä millään meinaa mahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laukku on freudilaisittain naiselle alitajuisesti vagina-kohtusymboli. Siksi se on tärkeä ja siihen panostetaan. Laukun malli, käyttötapa ja käsittely kuvaavat hänen persoonaansa ja seksuaalisuutensa ominaisuuksia. Juuri kukaan ei kulje laukku avoinna.
Seksuaalisuuden manitsit niin kerrohan millainen käsilaukku on aseksuaalilla naisella?
Hauska teoria. Mulla on yksi laukku, tuon mukaan seksuaalisuuteni on kulmikas, lisäksi olen orientoitunut mustaan nahkaan ja etnisesti profiloituneisiin miehiin nimeltä Jouni. No, miksei.
Vierailija kirjoitti:
No selittäkääpä toiselle miehelle miksi niitä laukkuja pitää olla niin paljon? Ymmärrän että arkeen ja juhlaan pitää olla erilaiset laukut, mutta mihin nainen tarvitsee vaikka 5 samankokoista arkilaukkua, 10 juhlatilaisuuksia varten, 3 treenilaukkua jne. Vaimoni ei osaa asiaa perustella muilla kuin, että on kivaa ostaa uusia laukkuja. Mikä siinä se kiva juttu on? Rahanmeno vai uutuudenviehätys?
Kertokaa mullekkin.. oon nainen. Mulla on yksi arkikäsilaukku ja 2 juhlalaukkua: toinen musta, toinen vaalea, käyttö asun mukaan. Treenikamoja varten on iso adidaksen -kassi (ollut 15v).
Kas, naisvihamielinen trolli pääsi tulistumaan. Laukut katkaisivat kamelin selän. Pitäiskö sun hankkia reppu?