Naiset ja käsilaukut...
Kertokaa kun en näin miehenä pysty ymmärtämään niiden merkitystä tai tarkoitusta...
Kommentit (89)
Käsilaukussa kuljetetaan tarvittavia tavaroita, mm. puhelinta, lompakkoa, avaimia, meikkipussia, varasidettä/-tamponia, mitä nyt kukakin tarvitsee.
Kannan käsilaukussa tavaroitani. Naisten vaatteissa on harvoin hyviä taskuja. Laukussani on mm. Avaimet, lompakko, kännykkä, särkylääkettä, kosteuspyyhkeitä, pieni meikkipussi, varalla tamppooneja ja pikkuhousunsuojia, kolikkokukkaro, laastareita, kynä ja paperia, välipalapatukoita. Miten nämä sitten pitäisi kuljettaa?
No selittäkääpä toiselle miehelle miksi niitä laukkuja pitää olla niin paljon? Ymmärrän että arkeen ja juhlaan pitää olla erilaiset laukut, mutta mihin nainen tarvitsee vaikka 5 samankokoista arkilaukkua, 10 juhlatilaisuuksia varten, 3 treenilaukkua jne. Vaimoni ei osaa asiaa perustella muilla kuin, että on kivaa ostaa uusia laukkuja. Mikä siinä se kiva juttu on? Rahanmeno vai uutuudenviehätys?
Jos naisella ei ole Louis Vuittonia, niin en pidä minään.
Minulla on vain yksi käsilaukku. Se maksoi kai noin 20 euroa. Ei voisi vähempää kiinnostaa käsilaukut. Minulla on toisaalta varmaan 15 erilaista yleispesuainepulloa. Kuka pitää mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
No selittäkääpä toiselle miehelle miksi niitä laukkuja pitää olla niin paljon? Ymmärrän että arkeen ja juhlaan pitää olla erilaiset laukut, mutta mihin nainen tarvitsee vaikka 5 samankokoista arkilaukkua, 10 juhlatilaisuuksia varten, 3 treenilaukkua jne. Vaimoni ei osaa asiaa perustella muilla kuin, että on kivaa ostaa uusia laukkuja. Mikä siinä se kiva juttu on? Rahanmeno vai uutuudenviehätys?
On kiva, kun on eri värisiä ja eri mallisia laukkuja. Sinun mielestäsi samankokoiset laukut voivat olla eri materiaaleja, erilaisia malleja, erilaisilla taskuilla jne. Arjessa on erilaisia tarpeita sen mukaan, mitä tavaraa kulkee mukana. Juhlissa taas laukun tulee sopia muihin asusteisiin. Esimerkiksi kullanvärisillä soljilla yms. koristettu laukku ei sovi hopeisten korujen kanssa jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisella ei ole Louis Vuittonia, niin en pidä minään.
Terveisin Pena rakennustyömaalta?
Vierailija kirjoitti:
Vaimollasi on eri laukkuja eri käyttötarkoituksiin kuten itsekkin olet ymmärtänyt. Erityylisiä ja värisiä laukkuja tarvitaan eri asujen kanssa. Jotkut haluavat matchata laukun kulloiseenkin asuunsa ja asusteisiinsa.
Itselläni on kaksi laukkua. Tilava arkilaukku ja pieni juhlalaukku. Kummatkin ovat laafukasta mustaa nahkaa. Arkilaukussa on aina kaikki tavarani mukana. En viitsi vaihdella tavaroita laukusta toiseen, joten käytän kulloistakin laukkua kokoajan kunnes se alkaa näyttää rähjäiseltä. Tällöin ostan uuden suunnilleen samanlaisen laukun ja siirrän tavarani siihen. On kyllä tullut selväksi, että harvat naiset näin toimivat.
Etkö oikeasti muka pysty ymmärtämään..? :D
Laukussa kulkee mukana kännykkä, kuulokkeet, avain, lompakko, meikkipussi, pieni peili, siteitä, nenäliinoja, kipulääke ja minun tapauksessani diabetesvälineet. Mihin ajattelit tunkea noi tavarat jos ei laukkuun?
Vierailija kirjoitti:
Laukussa kulkee mukana kännykkä, kuulokkeet, avain, lompakko, meikkipussi, pieni peili, siteitä, nenäliinoja, kipulääke ja minun tapauksessani diabetesvälineet. Mihin ajattelit tunkea noi tavarat jos ei laukkuun?
Mies on tietysti sitä mieltä, että lompakko, puhelin ja avaimet mahtuu housujen taskuun ja muuta ei tarvita.
Minulla on laukussa aina kännykkä, lompakko, nenäliinoja, pari kangaskassia kauppareissuja varten, pieni sateenvarjo ja astmalääkkeet nyt ainakin. Sitten välillä miehen kanssa liikkuessa hän tunkee minulle kännykkänsä ja lompakkonsa. Voisin minä kuljettaa kaikki housuntaskuissa, mutta olisihan se epämukavaa.
Laukkuna minulla on Marimekon olkalaukku, se on joka tilanteeseen sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laukussa kulkee mukana kännykkä, kuulokkeet, avain, lompakko, meikkipussi, pieni peili, siteitä, nenäliinoja, kipulääke ja minun tapauksessani diabetesvälineet. Mihin ajattelit tunkea noi tavarat jos ei laukkuun?Mies on tietysti sitä mieltä, että lompakko, puhelin ja avaimet mahtuu housujen taskuun ja muuta ei tarvita.
Miehen mielsetä diabetesvälineitä ei tarvitse kuljettaa mukana ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laukussa kulkee mukana kännykkä, kuulokkeet, avain, lompakko, meikkipussi, pieni peili, siteitä, nenäliinoja, kipulääke ja minun tapauksessani diabetesvälineet. Mihin ajattelit tunkea noi tavarat jos ei laukkuun?Mies on tietysti sitä mieltä, että lompakko, puhelin ja avaimet mahtuu housujen taskuun ja muuta ei tarvita.
Mun mies oli ihan oikeasti tuota mieltä, kunnes ilmoitin hänelle, että en ole muuli, enkä enää halua kantaa hänen vesipullojaan, ipadejaan, hanskojaan, pipojaan, pikku ostoksiaan yms kun olemme kaupungilla tai lomamatkalla. Hänellä oli tapana aina kysyä että ”mahtuisiko tämä vielä sinne sun laukkuun” - ja saattoi mahtuakin, mutta sittn mun laukku pullisteli ja painoi eikä ollut kivaa. Kun kieltäydyin kantamasta hänen tavaaroitaan, hän hankki oman olkalaukun ja alkoi kulkea sen kanssa.
Monet naiset kantavat laukuissaan myös lastensa tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Laukku on freudilaisittain naiselle alitajuisesti vagina-kohtusymboli. Siksi se on tärkeä ja siihen panostetaan. Laukun malli, käyttötapa ja käsittely kuvaavat hänen persoonaansa ja seksuaalisuutensa ominaisuuksia. Juuri kukaan ei kulje laukku avoinna.
Seksuaalisuuden manitsit niin kerrohan millainen käsilaukku on aseksuaalilla naisella?
Minulla on 11 erilaista iltalaukkua. Osa on kangasta, osa nahkaa, osa koristeellisia ja osa hyvin yksinkertaisia. Lisäksi joitakin värikkäämpiä sen perinteisen mustan lisäksi. Arkeen on myös vaihtoehtoja, sekä kangasta että nahkaa ja erilaisia värejä. Pienempiä laukkuja, mihin mahtuu ne tarpeellisimmat jutut, sekä isompia mihin sopii lisäksi vaikka vesipullo, evästä ja muuta isompaa. Osa on olalla kannettavia, osa kädessä kannettavia. Joissakin on vain avattava läppä, joissakin vetoketju. Koko laukku on yhtenäinen, tai on enemmän taskuja. Laukku valitaan tarpeen mukaan.
Mulla on erikseen iltalaukut ja arkilaukut.
Ja sitten arkilaukuista erikseen kesälaukut ja talvilaukut. Ja niistä vielä tietenkin erikseen laukut eri asuihin. Onhan se nyt selvä että farkkujen kanssa käytetään eri laukkuja kuin kevyen leninki/hame/jakkupukujen kanssa. Tyyli, värit jne.
Mitä tässä on niin ihmeellistä käsittää?
Minulla on edellämainittujen tarpeellisten perusjuttujen lisäksi myös työkaluja.
Löytyy mm. sakset, pihdit, pieni ruuvimeisseli, rullamitta, pieni mattoveitsi, usein muutama naula ja ruuvi yms.
Hyvin usein minulta siis löytyy "kättä pidempää" kun jotain tarvitaan. On herättänyt muutamankin kerran ihmetyksensekaista kunnioitusta, siis miehissä :)
Laukulla on kätevä huitaista miestään, jos asiat eivät etene oman mielen mukaisesti:)
Lisäksi olen huomannut, että laukusta ei löydy mitään ja alimmaiset tavarakerrokset ovat jo maatumassa.
M51
Niissä kukee kätevästi kaikki tarvittavat romut mukana.