Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä parasta Suomessa kun palaat ulkomaanmatkalta?

Vierailija
05.06.2018 |

Riippuen tietysti millaisessa maassa on tullut käytyä mutta minua ilahduttaa se että meillä yleensä tuotteen hinta on se mikä hinnastossa tai hyllyn reunassa lukee. Ilman tinkausta, neuvotteluja ja juomarahoja.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä keksi mitään. Mulla ei ole suomessa muuta kuin työ (josta en edes pidä). En pidä ihmisistä, sijainnista, tavoista, säästä. Jos nyt jotain pakko sanoa niin se, että pääsee töihin tienaamaan ja säästämään uutta matkaa varten. Mulla on pakko olla aina 1-2 seuraavaa reissua tiedossa/maksettuna. En muuten jaksaisi tätä p*skaa.

Saanko kysyä:  Minkä maan kansalaisuuteen vaihtaisit suomalaisuutesi, kun kerran täällä on kaikki niin p-skaa? 

Totuus kuitenkin on se, että Suomi on maailmassa se maa, missä kaikki toimii.  On eri asia matkustella ja lomailla muualla maailmassa, kuin asua siellä ja olla sen maan kansalainen.  Turisti ottaa aina rusinat pullasta.  On idioottimaista kuvitella, että arki siinä ihanassa lomaparatiisissa on samanlaista kuin turistina olo.

Jos sinulla on täällä vain työ ja sekin ikävä, niin hyvä ihminen, tee itsellesi jotain!  Ikävissä olosuhteissa eläminen syö sinua ja koko lopun ikäsi et kuitenkaan voi matkustella.  Muuta sinne toiseen maahan, etsi sieltä työ joka on mieleinen, hae kansalaisuutta ja elä siellä sitten onnellisena.

Tuolla joku kehui Venäjää, okei.  Olen asunut siellä jonkun aikaa, en kauhean kauaa, mutta sen verran, että totesin, miten todellakin on eri asia lomailla tai vierailla ko. maassa, kuin asua siellä.  Jo pelkästään juomaveden jatkuva hakeminen kaupungin toiselta puolelta lähteen viereen tehdystä kaivosta kävi oikeasti rasittavaksi.  Ne, kenellä ei ollut omaa autoa (enemmistöllä) kulkivat junalla sankoineen ja kanistereineen.  Yhdessäkään vierailemassani kerrostalossa ei ollut hissiä eikä rappukäytävässä valoa.   Hienon ostoskeskuksen ruokaosastolla leijui sama voimakas eltaantuneen lihan ja kalan haju, mikä siellä on aina vastassa ns. kivijalkamyymälöissä.   Leivät kohtuuhyviä, mutta mistään ei saanut kunnon levitettä leivän päälle.  Juustotkin suht. kelvollisia, mutta makkarat pahanmakuisia.  Lihaa en sieltä uskaltanut ostaakaan.  Halpaa kyllä, mutta myös huonoa laatua paljon. 

Suomeen tullessa aina ensimmäisenä ilahduttaa se, että vastassa on maa, jonka asiat minä hallitsen.  Osaan kieltä ja tiedän miten täällä toimitaan.  Oma koti näyttää aina ihanalta.  Vessakin toimii ja suihkusta tulee kunnolla vettä.  

Totta, Venäjällä on alueita jotka on todella surkeita ja huonokuntoisia. Nuo kerrostalot kusenhajuineen on ihan todellisuutta tänäänkin.

Sattumalta olin kaupungissa/alueella jossa on käytetty 2,1 miljardia dollaria (muistaakseni ne oli dollareita) infrastruktuurin kohentamiseen viimeisten 5 vuoden aikana. Siellä mm on parhaillaan osa fudismatseista. Ja ajetaan formuloiden osakilpailu vuosittain. Vain pienen pieni murunen Äiti Venäjästä

Vierailija
62/62 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla