Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä parasta Suomessa kun palaat ulkomaanmatkalta?

Vierailija
05.06.2018 |

Riippuen tietysti millaisessa maassa on tullut käytyä mutta minua ilahduttaa se että meillä yleensä tuotteen hinta on se mikä hinnastossa tai hyllyn reunassa lukee. Ilman tinkausta, neuvotteluja ja juomarahoja.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus ja hygienia. Aina kun astun koneesta Helsinki-Vantaalle takaisin niin tulee vaan tosi turvallinen olo!

Vierailija
42/62 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieli. Matkustelen paljon ja omaan maailman surkeimman kielipään ja olen tosi huono englannissa. Silti lähden matkoille ja selviän kyllä, mutta se on ns. Välttämätön paha ja inhoan käyttää englantia tai muita kieliä😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessako huonot valikoimat?!

Siis esim. Leipävalikoima Suomessa on TOSI laaja! Löytyy kaikkea laidasta laitaan ja vielä enemmän. Ulkomailla on tarjolla croisantteja, suklaa-croisantteja ja vitivalkoista paahtoleipää. Se ei ole edes vaaleaa paahtoleipää vaan VALKOISTA paahtoleipää! Muuta ei sitten olekaan tarjolla.

Suomessa on ihan älyttömän terveelliset ruokailutottumukset ihan ylipäänsä muutenkin. Se joka muuta väittää ei ole tarpeeksi matkustellut!

Vierailija
44/62 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perhe ja oma talo. Ei tosiaankaan mikään muu.

Palasin juuri eilen viimeisimmältä reissulta - oli puhdasta ja raikasta ilmaa, uskomattoman kauniit maisemat, aurinkoista ja lämmintä (kuten meillä onneksi nyt kolmisen viikkoa), siistein paikka ikinä ( ei voi edes verrata likaiseen Suomeen), edullista jne. Aikataulut piti ohjelmien kanssa, ruoka oli hyvää eikä ollut pelkoa ruokamyrkytyksestä. Kaikkialla oli turvallinen olo.

Mulla oli ennakkoluuloja paikasta ja maasta mutta olin aivan äimän käkenä kuinka upeaa joka paikassa oli. Pieniä miinuksia palveluhenkilökunnan hymyttömyydestä, kielitaidottomuudesta ja hanavedestä jota ei voinut juoda.

Olin Venäjällä

Vierailija
45/62 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Kreikasta tulleena: vessapaperit voi heittää pönttöön

Vierailija
46/62 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana raikas hanavesi on paras!

Tuota leipäjuttua en kuitenkaan ymmärrä. Saksassa asuneena toedän niiden mahtavat leipävalikoimat suoraan leipomosta. Paljon täysjyvää yms. Ja niitä leipomoja on kaikkialla. Eri asia sitten jos siellä menee kaupasta leipiään etsimään.

Vierailija
47/62 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kaikki haukkuvat suomalaisia leipävalikoimia. Mutta kun olen itse ollut millä tahansa maailmankolkalla (eniten Briteissä, Saksassa, Australiassa, mutta myös Italiassa, Espanjassa, Jenkeissä) niin kyllä se Suomessa kuitenkin on paljon parempi! Meillä ihan tavallisesta kaupasta saa joka päivå tuoretta leipää suoraan leipomosta tuotuna (en siis puhu lidlin paistopisteestä, vaan ihan oikeiden leipomoiden leivästä). Täällä saa myös monenlaista leipää, eri viljoista, täysjyvästä, leseistä, siemenistä, muista mausteista ja jopa marjoista, kun useimmissa paikoissa saa vain valkoista vehnäpaahtista tai yhtä valkoista, hampaisiin takertuvaa vehnäpatonkia. Toki sit leipomosta saa croissantia ja suklaapullaa maassa kuin maassa, mutta oikeaa leipää, jossa on jotain purtavaa ja jonkun verran ravinteita ja kuituja, sitä ei löydy mistään.

Paitsi Pohjoismaista ja Venäjältä. Suomessa on hyvää leipää!

Tämä juuri. Kun on asunut Keski-Euroopassa useamman kuukauden ja saatavilla on vain tätä vehnä&askaa, jota ei enää viitsi syödä seuraavana päivänä. Samaa schaissea päivästä toiseen. Ravintoarvot nollassa.

Vierailija
48/62 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen palatessa on miellyttävää ajaa huoltikselle, kaataa itse kahvinsa, valita itsepalveluna pullat tai sämpylät ja istahtaa avariin tiloihin nauttimaan tuotteet, päivän lehti avoinna riittävän suurella pöydällä.

Olen harrastanut automatkailua ympäri eurooppaa vuosikymmenen, enkä missään muussa maassa ole löytänyt yhtä hyviä bensa-asemia kuin suomessa. Sveitsin systeemi ehkä vetää vertoja kotimaalle.

Yleensä ulkomailla löytää automaattikahvia, ehkä jonkun pullankänttyrän ja tuotteensa saa nauttia ahtaasti, seisoen ja hieman kahvikuppia suuremman tarjoilutason äärellä.

Kuukauden reissulta kun palaa kotimaahan, etsin yleensä aina ensimmäiseksi ABC:n ja tunnen palanneesi takaisin kotiin.

Vierailija
49/62 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi mitään. Mulla ei ole suomessa muuta kuin työ (josta en edes pidä). En pidä ihmisistä, sijainnista, tavoista, säästä. Jos nyt jotain pakko sanoa niin se, että pääsee töihin tienaamaan ja säästämään uutta matkaa varten. Mulla on pakko olla aina 1-2 seuraavaa reissua tiedossa/maksettuna. En muuten jaksaisi tätä p*skaa.

Vierailija
50/62 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri Kreikasta tulleena: vessapaperit voi heittää pönttöön

Tuon takia yksi kerta Kreikassa riitti minulle.

Vierailija
51/62 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessako huonot valikoimat?!

Siis esim. Leipävalikoima Suomessa on TOSI laaja! Löytyy kaikkea laidasta laitaan ja vielä enemmän. Ulkomailla on tarjolla croisantteja, suklaa-croisantteja ja vitivalkoista paahtoleipää. Se ei ole edes vaaleaa paahtoleipää vaan VALKOISTA paahtoleipää! Muuta ei sitten olekaan tarjolla.

Suomessa on ihan älyttömän terveelliset ruokailutottumukset ihan ylipäänsä muutenkin. Se joka muuta väittää ei ole tarpeeksi matkustellut!

Minusta Suomessa on surkeaakin surkeampi leipätarjonta. Lidlin paistopisteessä oli aikaisemmin ihan syötävää maalaisleipää, mutta ei valitettavasti ole enää. Enkä ole mielestäni ainut, vaan olen nähnyt muidenkin haahuilevan epätoivoisena supermarkettien leipäosastoja kun ei löydy mitään kelvollista.

Vierailija
52/62 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

Vierailija
53/62 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailetteko te pelkästään jossain turkissa ja Egyptissä? Esim vesijohtovettä voi juoda aikalailla koko Euroopan alueella, eikä suurimmassa osassa eu-maita tarvitse pelätä sen enempää kuin Suomessakaan. Olen nyt asunut puoli vuotta suomen ulkopuolella, eikä vielä ole yhtään mitään tullut ikävä.

Vierailija
54/62 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kantaa juomavettä kaupasta

Hotelli matkailijoilta tämän ymmärtää mutta sitä en voi käsittää että Minkä vuoksi Paikalliset asukkaat jotka voisivat hyvin keittää hanavettä ja laittaa sen sen jälkeen kannussa jääkaappiin kuitenkin ostavat suurimmaksi osaksi juomaveden kaupasta.

Vierailija
55/62 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon totta, ettei tarvi lotrata pullovesien kanssa. Etelä-Euroopasta jos palaa takaisin kotimaahan, niin ensimmäisenä huomaa vihreyden. Sen näkee jo lentokoneesta, kun Pk-seutu näyttää kuin laskeuduttaisiin johonkin metsän keskelle. Etelän maihin kun laskeutuu koneella, niin näyttää enempikin aavikolta.

Sinkkumies

Vierailija
56/62 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se kans. Tuopin voi käydä tilaamassa tiskiltä, samoin kahvin ja se tulee heti. Ei tarvi leikkiä 15 minuuttia sivistynyttä pöydässä odotellessaan kahvejaan.

Välillä tosin paukkaan etelässäkin tiskille tekemään tilauksen ja minua katsotaan kuin moukkaa ;) Luulevat varmaan, että jäävät silloin ilman juomarahojaan. Maksan kyllä tipit lomalla. 

Jos olisin siellä töissä, niin en kyllä alkaisi ympäri vuoden tippaamaan.

Sinkkumies

Vierailija
57/62 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kauppojen ruokavalikoimat .

Surkeita leipiä ja tuoretuotteita.

Niin erilailla me koetaan asiat. Minä nimenomaan kaipaan ulkomailla ollessani Suomen kauppojen runsasta leipävalikoimaa, ulkomailla yleensä tarjolla vaan valkoisesta vahnäjauhosta leivottuja sämpylöitä ja paahtoleipiä.

Varmaan jossain 3000 asuttamassa pikkukylässä on noin. Mä matkustelen isoihin kaupunkeihin, joista kyllä löytyy valikoimaa ja toreja, joten olen aikaisemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä.

Sinkkumies

Vierailija
58/62 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota leipäjuttua en kuitenkaan ymmärrä. Saksassa asuneena toedän niiden mahtavat leipävalikoimat suoraan leipomosta. Paljon täysjyvää yms. Ja niitä leipomoja on kaikkialla. Eri asia sitten jos siellä menee kaupasta leipiään etsimään.

No jaa. Oon juuri asunutpuoli vuotta saksalaisessa pikkukaupungissa - ja onhan täällä leipomoita. Ne näyttävät kaikki myyvän pizzanpalasia tai jotain voitaikinakierteitä ja noin miljoonaa erilaista kaakkua. Ja sitä vehnäpatonkia. Ok tää on aika läntistä Saksaa, melkein Ranskan rajalla, ehkä idemmässä on enemmän ”ruokaa” eikä vain mansikkaleivosta.

Vierailija
59/62 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä keksi mitään. Mulla ei ole suomessa muuta kuin työ (josta en edes pidä). En pidä ihmisistä, sijainnista, tavoista, säästä. Jos nyt jotain pakko sanoa niin se, että pääsee töihin tienaamaan ja säästämään uutta matkaa varten. Mulla on pakko olla aina 1-2 seuraavaa reissua tiedossa/maksettuna. En muuten jaksaisi tätä p*skaa.

Saanko kysyä:  Minkä maan kansalaisuuteen vaihtaisit suomalaisuutesi, kun kerran täällä on kaikki niin p-skaa? 

Totuus kuitenkin on se, että Suomi on maailmassa se maa, missä kaikki toimii.  On eri asia matkustella ja lomailla muualla maailmassa, kuin asua siellä ja olla sen maan kansalainen.  Turisti ottaa aina rusinat pullasta.  On idioottimaista kuvitella, että arki siinä ihanassa lomaparatiisissa on samanlaista kuin turistina olo.

Jos sinulla on täällä vain työ ja sekin ikävä, niin hyvä ihminen, tee itsellesi jotain!  Ikävissä olosuhteissa eläminen syö sinua ja koko lopun ikäsi et kuitenkaan voi matkustella.  Muuta sinne toiseen maahan, etsi sieltä työ joka on mieleinen, hae kansalaisuutta ja elä siellä sitten onnellisena.

Tuolla joku kehui Venäjää, okei.  Olen asunut siellä jonkun aikaa, en kauhean kauaa, mutta sen verran, että totesin, miten todellakin on eri asia lomailla tai vierailla ko. maassa, kuin asua siellä.  Jo pelkästään juomaveden jatkuva hakeminen kaupungin toiselta puolelta lähteen viereen tehdystä kaivosta kävi oikeasti rasittavaksi.  Ne, kenellä ei ollut omaa autoa (enemmistöllä) kulkivat junalla sankoineen ja kanistereineen.  Yhdessäkään vierailemassani kerrostalossa ei ollut hissiä eikä rappukäytävässä valoa.   Hienon ostoskeskuksen ruokaosastolla leijui sama voimakas eltaantuneen lihan ja kalan haju, mikä siellä on aina vastassa ns. kivijalkamyymälöissä.   Leivät kohtuuhyviä, mutta mistään ei saanut kunnon levitettä leivän päälle.  Juustotkin suht. kelvollisia, mutta makkarat pahanmakuisia.  Lihaa en sieltä uskaltanut ostaakaan.  Halpaa kyllä, mutta myös huonoa laatua paljon. 

Suomeen tullessa aina ensimmäisenä ilahduttaa se, että vastassa on maa, jonka asiat minä hallitsen.  Osaan kieltä ja tiedän miten täällä toimitaan.  Oma koti näyttää aina ihanalta.  Vessakin toimii ja suihkusta tulee kunnolla vettä.  

Vierailija
60/62 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se kans. Tuopin voi käydä tilaamassa tiskiltä, samoin kahvin ja se tulee heti. Ei tarvi leikkiä 15 minuuttia sivistynyttä pöydässä odotellessaan kahvejaan.

Sinkkumies

Tämäpä juuri. Ja pahimmassa tapauksessa sitä ennen on odotettava 15 minuuttia tarjoilijaa ja lopuksi 15 minuuttia laskua.