Naurettavin kursailu, jota olet todistanut?
Kommentit (1003)
Kuulin, et seinäjoella ihmeteltiin ja vähän närkästyttiin kun vieras tuli kahvipöytään ekasta kutsusta. Mokoma röyhkimys! Kuuluis kuulema kursailla ensin.
Ihme kainostelua ja nöyräilyä. Pyyntö kahvipöytään ja kohtelias toiminta heti perään ilman kiemurteluja. Selvä peli.
Kursailija kait yrittää esittää vaatimatonta. Muistuu mieleen yllätysvieras, joka jäi yöksi. Tarjosin nukkumapaikaksi tyhjillään olevaa teinin huonetta. Ei toki, voin nukkua sohvalla. Muutaman yrityksen jälkeen totesin, että nuku sitten. Kahden istuttava sohva n. 190 cm miehelle. Aamulla herätessä vieraan ilme oli kyllä hiukkasen hapan. Aamiaiselle totesi vielä ettei hänen takiaan olisi tarvinnut. Tosin sattui olemaan perheen perusaamiaisvärkit. Hyvin upposi juusto, kinkku ja paahtoleipä kahvin kera.
Vierailija kirjoitti:
Kursailija kait yrittää esittää vaatimatonta. Muistuu mieleen yllätysvieras, joka jäi yöksi. Tarjosin nukkumapaikaksi tyhjillään olevaa teinin huonetta. Ei toki, voin nukkua sohvalla. Muutaman yrityksen jälkeen totesin, että nuku sitten. Kahden istuttava sohva n. 190 cm miehelle. Aamulla herätessä vieraan ilme oli kyllä hiukkasen hapan. Aamiaiselle totesi vielä ettei hänen takiaan olisi tarvinnut. Tosin sattui olemaan perheen perusaamiaisvärkit. Hyvin upposi juusto, kinkku ja paahtoleipä kahvin kera.
Hah hah! Jos meillä tahtoisi sohvalle, tarjolla on yli 100 vuoden vanha kapea puinen, jonka kansi narisee.
Mutta vieraat nukkuu kyllä just siinä, mihin heille pedataan.
Joskus 1982 tai 83 olin hakenut isän kanssa äitienpäiväkakun jostain kolmen kilsan päässä sijainneesta konditoriasta. Äiti sitten kahvipöydässä, että on niin nätti kakku, ettei tuosta raaski leikata. Kolmekymppinen muija.
Voi ristuksen valopetrooli. 🤯
Tuli mieleen vanha juttu.
Tapasin uutta poikaystävää n. kolmatta tai neljättä kertaa. Tavattiin harvoin, koska välimatkaa oli parisataa kilsaa junarataa.
Hän vei minut syömään opiskelijalounasta Porthaniaan (UniCafe Porthania Helsingissä toimii edelleen). Sanoin, että maksan molemmat ja hän sanoi pariin kertaan, että ei. No, olin ensin jonossa, joten maksoin vain oman annokseni. Sitten kun tuli hänen vuoronsa, hän luuli, että olen maksanut molemmat...
Että sellaista savolaista kursailua. Nolottaa tuo tilanne yhä, vaikka ollaan oltu jo 49 vuotta naimisissa!
Hyvätuloisena toimitusjohtajana en kehdannut kertoa köyhälle poliisille todellisia tulojani, vaan kursailin ja kerroin olevani opiskelija.
Asuin vuosia Saksassa. Olin lentää selälleni, kun vieraat tulivat pöytään ekasta kutsusta. Mutta: leikattavaa kakkua ei kukaan vieraista leikkaa itselleen, vaan emäntä leikkaa ja nostelee palat lautasille.
Kruisailin baarissa ja laukesin asfalttiin...terveisin.pienimunainen mies
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisena toimitusjohtajana en kehdannut kertoa köyhälle poliisille todellisia tulojani, vaan kursailin ja kerroin olevani opiskelija.
Jaa. Ainoat sakot sain ylinopeudesta noin 15v sitten. Poliisi kysyi vuosituloja. Sanoin, etten ihan tarkkaan muista, ehkä 50 000e. Poliisi tarkisti tuloni, virnisteli sitten jälkeen että tulothan on vain noin 49500.
Kunhan kursailet siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah! Jos meillä tahtoisi sohvalle, tarjolla on yli 100 vuoden vanha kapea puinen, jonka kansi narisee.
Mutta vieraat nukkuu kyllä just siinä, mihin heille pedataan.
Mulla oli ennen asunnoton tosinuija kaverina. Se oli niin hyvin tottunut siihen kallioilla, pusikoissa ym. paikoissa nukkumisiin, että kun se oli mun luona yökylässä, niin se nukkui kovalla lattialla, vaikka minä hänelle pedin petasin, missä voisi nukkua. Ei edes suostunut nukkumaan vuoteessa.
Minä en ala leikkiä kursailijoiden kanssa. Saavat juoda kylmää kahvia ja koettaa pyydystää lusikkaan sitä täytekakkua josta kermat sulaneet. Kaadan kahvit kuppiin,leikkaan kakkupalat lautasille ja ilmoitan asiasta, jos perseet ei nouse niin voi voi. Kerran on kutsuttu,toista ja kolmatta kutsua ei tule.
Ekaa kertaa näytettiin sukulaisille, hautajaisissa,eteläpohojammaalla. Ihmettelin ,kun kukaan ei kehotuksista huolimatta ota ruokaa. No minäpä reippaana menin ottamaan ekana. Sitä mulkoilujen määrää. Siellä oli joku rituaali,että vanhimmasta aloitetaan otto. Kylymää se soppa olis ollu,jos sitä suvun vanhinta olis jääny oottaan. Jälkeenpäin kuulin,että ahneeksi vävyksi oli nimitelty.
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa näytettiin sukulaisille, hautajaisissa,eteläpohojammaalla. Ihmettelin ,kun kukaan ei kehotuksista huolimatta ota ruokaa. No minäpä reippaana menin ottamaan ekana. Sitä mulkoilujen määrää. Siellä oli joku rituaali,että vanhimmasta aloitetaan otto. Kylymää se soppa olis ollu,jos sitä suvun vanhinta olis jääny oottaan. Jälkeenpäin kuulin,että ahneeksi vävyksi oli nimitelty.
Surujuhlassa ja häissä on paras katsoa, mikä on menettelytapa, vaikka olisikin ylpeä rempseydestään. Etikettiin on syytä tutustua etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surujuhlassa ja häissä on paras katsoa, mikä on menettelytapa, vaikka olisikin ylpeä rempseydestään. Etikettiin on syytä tutustua etukäteen.
No enhän minä silloin ymmärtänyt,että niillä oli sellainen fetissi.
Diabeetikkona noudatan ensimmäistä kutsua! En halua alkaa voimaan huonosti verensokerin laskiessa!
taas meni juttu navan alapuolelle
Meillä on turha kursailla liikaa, jos kahvia haluaa saada.
-Otatko kahvia?
-Ei minua varten tarvitse keittää.
-Oletko ihan varma, ettet ota sitä kahvia?
-Ei minua varten tarvitse
Me ei itse juoda kahvia, niin en sitten turhaan vieraalle keittele, kun ei kerta ota. On muutama tuossa vaiheessa vähän hätääntynyt, kun en ole tehnyt elettäkään sen kahvin keittämiseksi. Että jos minä kuitenkin sitä kahvia ottaisin... Jos ei tuossakaan vaiheessa saa suutaan auki, niin jää ilman kahvia.