Naurettavin kursailu, jota olet todistanut?
Kommentit (1003)
Kursaal Flyers oli hyvä bändi. Toinen kuuma vinkki: Zappan Cruising with Ruben and the Jets. Siinä kursailun ykkösnimet vähäks aikaa. Tulkaa perässä, jos pysytte.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin itse kursailleeni (hassu sana) lukiessani tätä ketjua. Olen ollut pitkään vegaani, olimme menossa silloisen mieheni äidin veljen luokse kylään. Tästä on noin 10 vuotta aikaa. He olivat laittaneet tarjolle suolaista ja makeaa. Kun sitten sanoin, että olen vegaani, enkä voi mitään tarjottavia syödä, talon emäntä näytti todella loukkaantuneelta ja ihmetteli miksi emme olleet tästä etukäteen kertoneet. Hän sanoi tietävänsä kyllä mitä tarjota, kun ystäväpiirissä on erilaisia ruokavalioita. Hävetti, kun olin vanhat ihmiset aliarvioinut enkä halunnut heitä omalla "hankalalla" ruokavaliollani vaivata!
Tosin puolustukseksi on sanottava, että silloin sai aina joka paikassa selittää veganismia ja mitä voin syödä mitä en, joten mieluummin olin ilman tai toin omat eväät. Onneksi maailma on muuttunut valtavasti! :)
Vegaanius ideologisista syistä eikä terveydellisistä syistä ei estä syömästä mitä tarjotaan. Kieltäytyminen ilman oikeaa syytä on junttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin itse kursailleeni (hassu sana) lukiessani tätä ketjua. Olen ollut pitkään vegaani, olimme menossa silloisen mieheni äidin veljen luokse kylään. Tästä on noin 10 vuotta aikaa. He olivat laittaneet tarjolle suolaista ja makeaa. Kun sitten sanoin, että olen vegaani, enkä voi mitään tarjottavia syödä, talon emäntä näytti todella loukkaantuneelta ja ihmetteli miksi emme olleet tästä etukäteen kertoneet. Hän sanoi tietävänsä kyllä mitä tarjota, kun ystäväpiirissä on erilaisia ruokavalioita. Hävetti, kun olin vanhat ihmiset aliarvioinut enkä halunnut heitä omalla "hankalalla" ruokavaliollani vaivata!
Tosin puolustukseksi on sanottava, että silloin sai aina joka paikassa selittää veganismia ja mitä voin syödä mitä en, joten mieluummin olin ilman tai toin omat eväät. Onneksi maailma on muuttunut valtavasti! :)
Vegaanius ideologisista syistä eikä terveydellisistä syistä ei estä syömästä mitä tarjotaan. Kieltäytyminen ilman oikeaa syytä on junttia.
Hahaa, ihmiset nyt kieltäytyy syömästä vaikka mita ja harvemmalla on syynä sairaus. Ei vegaanin tarvitse syödä kylässä lihaa , kun se ei hänen ruokavalioonsa kuulu. En itsekään söisi ruokaa jota inhoan, vaikka inhon perusteena ei olisi mitään terveydellistä syytä.
Parasta on kuitenkin vain olla hiljaa, eikä mainostaa, ettei voi/halua syödä jotakin ja ottaa pöydästä sitä mitä voi syödä esim leipää ja salaattia. Kehua vielä emäntää, että onpas hyvää salaattia, leivästä puhumattakaan :)
Lankomies oli perheineen kutsuttu meille syömään. Laitettiin paahtopaistia, valkosipuliperunoita ja jotain jälkkäriäkin. Kun sitten alettiin kattaa pöytää, ilmoittivat, että heille riittää pelkkä kahvi. Ihan sama. Me joka tapauksessa syödään, kun on jo nälkä ja jonkun verran oltiin vaivaakin nähty. Tulivat kuitenkin vastahakoisesti pöytään. Lankomies taisi sitten santsata kaksikin kertaa, kun ”oli niin hyvää”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mikä siinä lakanoiden pesussa koetaan niin hankalana ja työläänä? Nyrkkipyykilläkö te ne lakananne pesette vai mitä kummaa? Jos omat lakanat menee pesuun viikon tai parin välein, niin eihän se lisää työmäärää ollenkaan, että siihen samaan koneelliseen laittaa ekstralakanat mukaan.
Tämä ei liity kursailuun, mutta vastataan, kun kysytään. Itse koen lakanapyykissä työläänä mankeloinnin (onneksi on sentään mankeli, ettei tarvitse silittää) ja tyynyliinojen silityksen. Lakanapyykki myös vaatii vähintään kahden ihmisen läsnäolon, jotta mankelointia edeltävä vetäminen onnistuisi. Tästä syystä otan autolla liikkuessani omat lakanat mukaan. Haluan siis säästää isäntäväkeä ylimääräiseltä vaivalta.
Suomessa on aika paljon sinkkutalouksia, mitenköhän ne ressukat saavat lakanapyykin houdettua, jos siihen hommaan kerran tarvitaan kaksi ihmistä? Että voidaankin yksinkertaisesta asiasta tehdä vaikeaa, lakanat vaan suoraan pyykkinarulta kaappiin, ei ketään kiinnosta että onko ne mankeloitu vai ei.
Härreguud! Ettekö tiedä että lakanoita tulee vetää, vanuttaa, nykiä, heilutella, ravistella ja nytkytellä, sitten mankeloida ja nykiä vielä uudestaan jotta kuidut asettuu :D Ja rullaaminen tai ihan tavan taittelu pilaa ne kyllä kertakaikkiaan ja lopullisesti, viikkaamiselle on tarkat vaiheet jotka on toistettava juuri oikeassa järjestyksessä.
Anopilla todettiin pahasti levinnyt syöpä sisäelimissä. Hän sanoi jossain vaiheessa, että kyllähän minulla jo edellisenä kesänä - yli vuotta aiemmin - oli kipuja alavatsassa, mutta minä en valita. Eikä siis mennyt lääkäriin. Just niin.
Vierailija kirjoitti:
Jos voitan lotossa, ostan Corvetten ja lähen sillä kursaileen! Se on saletti!
Sana on kruisailu, joten...????
Vierailija kirjoitti:
Anopilla todettiin pahasti levinnyt syöpä sisäelimissä. Hän sanoi jossain vaiheessa, että kyllähän minulla jo edellisenä kesänä - yli vuotta aiemmin - oli kipuja alavatsassa, mutta minä en valita. Eikä siis mennyt lääkäriin. Just niin.
Liittyy aiheeseen miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voitan lotossa, ostan Corvetten ja lähen sillä kursaileen! Se on saletti!
Sana on kruisailu, joten...????
Palstan luonne huomioiden tällaiset nyt menee siinä sivussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy aiheeseen miten?
No eikö tuo nyt ole juuri sitä, että ei mulla nyt niin väliä-asenne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy aiheeseen miten?
No kursailua pahimmillaan: minä en valita, minä en aiheuta huolta, mun takia ei tarvi lääkärin vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret kursailijat 2018 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei tule syömään pöydän ääreen, kun teemme siellä ruokaa. Olemme siis lapsiperhe ja jos kyläilemme siellä olemme yötä ja ruokaa myös teemme paikan päällä.
Kun olemme lopettelemassa ruokailua anoppi kaivaa omia eväitään kuivakaapista ja syö ne tiskipöytään nojautuen. Hänelle on katettu lautanen pöydällä.
Anoppilassa ei ole koskaan tarjolla ruokaa. Keitetyt perunat satunnaisesti. Siis pelkät perunat.
Työttömyys ja tukien niukkuus pitää tätä perinnettä yllä. Naapurissa asuu nuori mies joka kerää pihasta tumppeja ja tekee niistä sätkiä.
Siivoaa myös pihaa omatoimisesti kun on jouten. Hän on ollut jo 8 vuotta työttömänä ja täyttää tällä viikolla 28-vuotta. Kyseessä on siis insinööri ja fiksu tapaus. Kuuleman mukaan syö pelkkää perunaa ja lähiaikoina on alkanut syödä perunaa ihan raakana, koska terveysvaikutukset on paremmat raakana.
Kyllä tälle maalle pitäisi saada järjestys ja mittavat tukien korotukset. Kursailu ei nimittäin tule loppumaan sataan vuoteen Suomessa.
Tämä nuori mies on erityisen kova kursailemaan kun tulee kylään päivälliselle. Hän myös valventaa poikaani skeittailussa, joten aina harjoitusten päätteeksi tulevat syömään luokseni. Ihan kamalaa tekee katsoa niin laihaa kursailijaa. Sen yhden perunan ottaa ja vähän kastiketta, kun ei kehtaa ja ei ole tapana ottaa enempää.
Miten tuollainen hyvä mies tulevaisuudessa sen työpaikankaan voi ottaa, kun ahneet tulee ja vie nenän edestä. Siinä jää kursailijat ilman hyvää elämää.
Se on merkki pitkästä ja vaikeasta köyhyydestä se. Onneksi Suomalaisessa mentaliteetissä köyhä on hyvä ja pyhä. Arvot eivät enää ole samat ja köyhiä rangaistaan kursailusta.
Yksi sana: töihin.
Minä olen ollut 12 vuotta työttömänä ja olen DI. Työkokemusta ei löydy ja ei sitä tulekaan kun en saa töitä. Mitään 8e tunti hommia en ala tekemään. Sen verran minäkin osaan kursailla.
T: Ikä 32v
Lukion jälkeen olet käynyt armeijan ja valmistunut DI:ksi... alle vuodessa. Aika nopeasti, hattua nostan!
Mistäs tuon armeijan repäisit?
Turkulainenhan kursailee tussun edessäkin. "Kyllä mää panisisin."
Äitini oli yökylässä. Olin laittanut puhtaan pyykeen valmiiksi iltasuihkua varten ja kertonut hänelle siitä. Kävi sitten suihkussa ja kertoi kuivanneensa käsipyyhkeeseen ettei isoa tarvisi turhaan ottaa käyttöön. No kivapa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mikä siinä lakanoiden pesussa koetaan niin hankalana ja työläänä? Nyrkkipyykilläkö te ne lakananne pesette vai mitä kummaa? Jos omat lakanat menee pesuun viikon tai parin välein, niin eihän se lisää työmäärää ollenkaan, että siihen samaan koneelliseen laittaa ekstralakanat mukaan.
Tämä ei liity kursailuun, mutta vastataan, kun kysytään. Itse koen lakanapyykissä työläänä mankeloinnin (onneksi on sentään mankeli, ettei tarvitse silittää) ja tyynyliinojen silityksen. Lakanapyykki myös vaatii vähintään kahden ihmisen läsnäolon, jotta mankelointia edeltävä vetäminen onnistuisi. Tästä syystä otan autolla liikkuessani omat lakanat mukaan. Haluan siis säästää isäntäväkeä ylimääräiseltä vaivalta.
Suomessa on aika paljon sinkkutalouksia, mitenköhän ne ressukat saavat lakanapyykin houdettua, jos siihen hommaan kerran tarvitaan kaksi ihmistä? Että voidaankin yksinkertaisesta asiasta tehdä vaikeaa, lakanat vaan suoraan pyykkinarulta kaappiin, ei ketään kiinnosta että onko ne mankeloitu vai ei.
Härreguud! Ettekö tiedä että lakanoita tulee vetää, vanuttaa, nykiä, heilutella, ravistella ja nytkytellä, sitten mankeloida ja nykiä vielä uudestaan jotta kuidut asettuu :D Ja rullaaminen tai ihan tavan taittelu pilaa ne kyllä kertakaikkiaan ja lopullisesti, viikkaamiselle on tarkat vaiheet jotka on toistettava juuri oikeassa järjestyksessä.
Ja just jåå! Mulla on 70-luvun Marimekon ja Metsovaaran pussilakanoita vieläkin käytössä. Ei oo virutettu,vanutettu eikä nyitty. Ihan rullattu tai viikattu mankeloinnin jälkeen.
Mummo tekee itsestään aina hirveän numeron juhlassa kuin juhlassa kursailullaan. Loppujen lopuksi kaikki energia menee kaikilla mummon maanitteluun ruokapöytään ja sitten alkaa maanittelu, että otahan nyt servetti, ota nyt, se kuuluu kattaukseen, ota se VITTU OTA SE SAATANA, ja sit loput ajasta maanitellaan että ota nyt kakkupala ja ottaisitko kermaa kahviin jne. Aivan loputonta. Kaikki synttäri- ja kihlajaisvahvit menneet mielestäni pilalle hänen käytöksensä vuoksi. Itse kokee varmaan olevansa kohtelias mutta mun tekis mieli heittää kakulla naamaan.
Idealamppu kirjoitti:
Mummo tekee itsestään aina hirveän numeron juhlassa kuin juhlassa kursailullaan. Loppujen lopuksi kaikki energia menee kaikilla mummon maanitteluun ruokapöytään ja sitten alkaa maanittelu, että otahan nyt servetti, ota nyt, se kuuluu kattaukseen, ota se VITTU OTA SE SAATANA, ja sit loput ajasta maanitellaan että ota nyt kakkupala ja ottaisitko kermaa kahviin jne. Aivan loputonta. Kaikki synttäri- ja kihlajaisvahvit menneet mielestäni pilalle hänen käytöksensä vuoksi. Itse kokee varmaan olevansa kohtelias mutta mun tekis mieli heittää kakulla naamaan.
Lopettakaa maanittelu. Erittäin helppo ratkaisu, ja veikkaan että muutaman kerran jälkeen mummokin lopettaa tuo typeryyden.
Äitini opetti kursailua ja nuukailua kun kotona kasvoin, ja onpahan homma opetella eroon niistä tavoista. Yksikin on tämä että kaapissa pidetään kahta astiastia, niitä huonoja vanhoja joista syödään aina, ja niitä parempia joita käytetään kun tulee vieraita. Tässä aikuisena sitten olin tilanteessa jossa omistin myös ne kaksi astiastia ja käytin vain niitä rikkinäisiä ja kolhiintuneita ja haaveilin ehjistä kun välähti, että miksi mä en käytä vaan niitä hyviä, kauniita astioita joista tulee paljon parempi mieli. Eikä tarvi vieraidenkaan alkaa jankuttamaan etä ei heille tarvi laittaa hienoja astioita, ei heijä takiaan. Ja kaapissa on paljon paremmin tilaa...
Mun äiti ei kylään tullessaan huoli edes tyynyä ja peittoa yöksi. Ihan oikeasti, ei suostu ottamaan kun voi aivan hyvin käyttää sohvatyynyä ja yöllä tulee muutenkin niin kuuma että nukkuu mieluiten pelkällä pussilakanalla. Isällä menee sitten yöllä hermot, kun herää toistuvasti siihen, että toinen yrittää viedä häneltä peittoa, kun tulee kylmä.
Kylässä ollessaan äiti ei myöskään suostu syömään ja juomaan oikeista astioista, kun ei hänen takia tarvitse ja ne kuluu käytössä. Tuo mukanaan omat kertakäyttöastiat.
Kyllä onnistuu kun sopii etenemisestä opinto-ohjaajan kanssa. Oma miehenikin on valmistunut kahdessa vuodessa. Ei tuottanut ainakaan hänelle ongelmia. Ei aina ole pakko edetä hitaiden mukana.
Mieheni on huippuälykäs.