Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin kursailu, jota olet todistanut?

Vierailija
04.06.2018 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (1003)

Vierailija
481/1003 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruiskukkaset kirjoitti:

Olin varmaan jotain 9 - 10 vuotias kun äitini oli tehnyt mummolassa siskoilleen jonkin suuren urotyön. Siskot halusivat maksaa asiasta jotain, taisi olla joku nimellinen 50 markkaa mitä tuputtivat auton ikkunasta sisään. Ei, ei, en ota, ei, ei ei-tyyppinen tragikomedia jatkui varmaan minuutin. Minä sitten takapenkiltä lippalakki vinossa huudahdin, että minä voin ottaa! No sain rahan ja tädit olivat selkeästi tyytyväisiä, itsekin olin kuin naantalin aurinko, mutta äiti otti sen kädestäni ja heitti ikkunasta ulos. Vieläkin #¤"%/&%ttaa tämä naurettava kursailunäytös, vaikka tästä on jo pitkästi yli 30 vuotta. Me oltiin kuitenkin oikeasti köyhyysrajalla aina.

Vaimo kertoi taas samankaltaisesta tapauksesta omasta lapsuudestaan, jossa vanhemmat eivät millään suostuneet ottamaan bensarahaa saadusta kyydistä. Vaimo oli sitten innokkaana lapsena ottanut rahan vastaan, eivätkä hänen vanhempansa siihen mitään sanoneet. Kuitenkin vaativat rahan itselleen, kun lähtivät ajamaan kotiin ja tietenkään kyydittävät eivät tätä tilannetta nähdeet. Vaimo ei tästä tietty kostunut mitään, ihmetteli tapahtumaa kyllä kovasti.

Inhosin tuota kursailua niin paljon, että nykyisin menen esimerkiksi heti kahvipöytään kun kutsu käy ja otan aina tarjotun palkkion vastaan ilman mukinoita. Ketään ei varmaan yllätä se ettemme valinneet vanhempiemme vasemmistolaisia puolueajatuksia ja kurjuuden jakamisen käsitettä.

Meillä oli juuri tuota, että kieltäydyttiin ottamasta tyrkytettyä rahaa, mutta se annettiin sitten salaa mulle ja sain kyllä pitää sen. Siksi yllätyinkin, kun mennessämme ala-asteella luokkaretkelle kaverini isä velvoitti minua maksamaan kyydistä tyttärensä kanssa järjettömän summan bensarahaa - huomattavasti pienemmän summan kuin junalippu, jolla muut menivät samaan paikkaan, ja hän olisi muutenkin ajanut kyseisen matkan ilman minua viedessään tyttärensä sinne ja oli itse lupautunut valvojaksi.

Siis huomattavasti suuremman

Vierailija
482/1003 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se yöllinen siemensyöksy voi kyllä tapahtua ihan siistille ja sivistyneellekin nuorelle. Ja side voi vuotaa ohi hygieniastaan huolehtivaltakin.

No kai ne nyt silloin vaihdetaan! Ihan eri asia kuin se, että samoissa vuodevaatteissa on nukkunut vaikka joku illalla peseytynyt lapsukainen, jolta ei vuoda mistään reiästä mitään.

No lasten lakanoihin viimeseks haluan mennä tai lapsiani laittaa nukkumaan.

T: pyrvin- kuuri päällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1003 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se yöllinen siemensyöksy voi kyllä tapahtua ihan siistille ja sivistyneellekin nuorelle. Ja side voi vuotaa ohi hygieniastaan huolehtivaltakin.

No kai ne nyt silloin vaihdetaan! Ihan eri asia kuin se, että samoissa vuodevaatteissa on nukkunut vaikka joku illalla peseytynyt lapsukainen, jolta ei vuoda mistään reiästä mitään.

No lasten lakanoihin viimeseks haluan mennä tai lapsiani laittaa nukkumaan.

T: pyrvin- kuuri päällä

Hyi, kaikkien lakanat on ällöttäviä 😫

Vierailija
484/1003 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruiskukkaset kirjoitti:

Olin varmaan jotain 9 - 10 vuotias kun äitini oli tehnyt mummolassa siskoilleen jonkin suuren urotyön. Siskot halusivat maksaa asiasta jotain, taisi olla joku nimellinen 50 markkaa mitä tuputtivat auton ikkunasta sisään. Ei, ei, en ota, ei, ei ei-tyyppinen tragikomedia jatkui varmaan minuutin. Minä sitten takapenkiltä lippalakki vinossa huudahdin, että minä voin ottaa! No sain rahan ja tädit olivat selkeästi tyytyväisiä, itsekin olin kuin naantalin aurinko, mutta äiti otti sen kädestäni ja heitti ikkunasta ulos. Vieläkin #¤"%/&%ttaa tämä naurettava kursailunäytös, vaikka tästä on jo pitkästi yli 30 vuotta. Me oltiin kuitenkin oikeasti köyhyysrajalla aina.

Vaimo kertoi taas samankaltaisesta tapauksesta omasta lapsuudestaan, jossa vanhemmat eivät millään suostuneet ottamaan bensarahaa saadusta kyydistä. Vaimo oli sitten innokkaana lapsena ottanut rahan vastaan, eivätkä hänen vanhempansa siihen mitään sanoneet. Kuitenkin vaativat rahan itselleen, kun lähtivät ajamaan kotiin ja tietenkään kyydittävät eivät tätä tilannetta nähdeet. Vaimo ei tästä tietty kostunut mitään, ihmetteli tapahtumaa kyllä kovasti.

Inhosin tuota kursailua niin paljon, että nykyisin menen esimerkiksi heti kahvipöytään kun kutsu käy ja otan aina tarjotun palkkion vastaan ilman mukinoita. Ketään ei varmaan yllätä se ettemme valinneet vanhempiemme vasemmistolaisia puolueajatuksia ja kurjuuden jakamisen käsitettä.

Meillä oli juuri tuota, että kieltäydyttiin ottamasta tyrkytettyä rahaa, mutta se annettiin sitten salaa mulle ja sain kyllä pitää sen. Siksi yllätyinkin, kun mennessämme ala-asteella luokkaretkelle kaverini isä velvoitti minua maksamaan kyydistä tyttärensä kanssa järjettömän summan bensarahaa - huomattavasti pienemmän summan kuin junalippu, jolla muut menivät samaan paikkaan, ja hän olisi muutenkin ajanut kyseisen matkan ilman minua viedessään tyttärensä sinne ja oli itse lupautunut valvojaksi.

Maksoitko?

Kursailijoiden vastakohtiakin löytyy, niitä jotka eivät koskaan maksa mistään ja niitä, jotka maksattavat omatkin kulunsa muilla, jos lähdet esim. kyytiin. Mahdollisista maksuista pitäisi aina sopia etukäteen, niin olisi selvä peli kaikkien kannalta. 

Vierailija
485/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mikä siinä lakanoiden pesussa koetaan niin hankalana ja työläänä? Nyrkkipyykilläkö te ne lakananne pesette vai mitä kummaa? Jos omat lakanat menee pesuun viikon tai parin välein, niin eihän se lisää työmäärää ollenkaan, että siihen samaan koneelliseen laittaa ekstralakanat mukaan.

Tämä ei liity kursailuun, mutta vastataan, kun kysytään. Itse koen lakanapyykissä työläänä mankeloinnin (onneksi on sentään mankeli, ettei tarvitse silittää) ja tyynyliinojen silityksen. Lakanapyykki myös vaatii vähintään kahden ihmisen läsnäolon, jotta mankelointia edeltävä vetäminen onnistuisi. Tästä syystä otan autolla liikkuessani omat lakanat mukaan. Haluan siis säästää isäntäväkeä ylimääräiseltä vaivalta.

Onneksi en ole tätäkään tiennyt yksinasuvana vaan olen laittanut lakanat kaappiin vetämättä ja mankeloimatta. En edes silitä niitä. 

Tuo lakanoiden vetäminen, voi jessus. Kuulen mielessäni äidin vihaisen äänen " No kuka tulee vetämään?!"

Teinipoikien äidit huutavat yleensä lakanoita pyykätessään vihaisina enemmänkin "kuka on taas vetänyt?!"

Vierailija
486/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ajattelin, että on se kiva kun meillä Suomessa ei ole sellaista sonnanjauhantakulttuuria, missä puhutaan toista ja tarkoitetaan toista, mutta ihan totta, onhan meillä tämä kursailu. En kanssa ymmärrä, enkä jaksa alkaa ymmärtämäänkään. Mielestäni kursailu on semmoinen osa kulttuuria, jota ei tarvitse säilyttää.

Ihme sinällään, että atomia ei ensimmäisenä halkaistu Suomessa, kun sitä viimeistä kakkupalaa kuitenkin jaetaan melkein sinne atomitasolle asti.

No siis asiahan on niin, että suomalaiset kirkkaasti ensimmäisinä halkaisivat atomin, mutta olivat niin kainoja että antoivat kunnian toisille :D "No eihän tämä nyt mitään ollut... Ihan tuurilla sattui halkeamaan... Ja voi voi kun nämä hajoamistuotteetkin ovat nyt näin likilaskuisia..."

Vierailija
487/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri jättää sinut autolla 50m päähän kodista, kun säästää niin paljon aikaa ja bensaa siten.

Vierailija
488/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hieman kursailen vieraissa paikoissa koska kotona opetettiin et olet ahne ja läski jos käyt pöytään ekana. Jotenkin siitä jäi kammo ja toivon että joku liikahtaa ennen minua jotta voin mennä pöytään seuraavaksi. Vanhemmat ihmiset toki päästän ensin ihan kohteliaisuussyistä. Mieheni usein pelastaa minut esimerkiksi sukulaisillaan toteamalla naiset ensin jolloin "saan luvan" aloittaa eikä tarvitse hävetä olevansa läski tai mies käy itse ensin. Minua ei tarvitse maanitella, toisella kehoituskerralla olen jo menossa. Täällä päin tällainen toiminta on kyllä yleistä...

Vierailija
489/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kursaile kahvipöytään menon kanssa koska vihaan kylmää kahvia. Yleensä olenkin siellä sitten ensimmäisenä.

Minkin inhoan kylmää kahvia, mutta ei kai nyt enää juuri missään kaadeta kahveja valmiiksi kuppeihin?  Tai siis joo, isoäitini 87v tekee niin ja muutama hänen ikäisensä, eivät enää nuoremmat. 

Vierailija
490/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, me arabit ollaan kursailun kuninkaita. Ollaan ratkaistu tämä ”olkaa hyvä, pöytä on katettu” -dilemma sillä tavalla, että keräämme jokaista tarjoiltavaa lautaselle ja törkätään se vieraan eteen :D sit alkaa syömään. Jos ei voi/jaksa/tykkää niin jättää syömättä. Yleensä ”kohteliaisuudesta” jättävätkin lautaselle jotain ja kahvia/mehua/teetä ei koskaan juoda loppuun, olen ymmärtänyt tämän johtuvan pula-ajasta: ei haluta syödä kaikkea jottei vaikuteta köyhiltä tai nälkää nähneiltä 🤦🏻‍♀️ Ihan käsittämätöntä meininkiä nykyaikana enkä ymmärrä, miksi nuoretkin tätä harrastaa

Jossain sotien jälkeen julkaistussa suomalaisessa naisille tarkoitetussa tyyli- ja käytösoppaassa neuvottiin ettei hieno nainen juo ikinä lasiaan tai kuppiaan tyhjäksi eikä myöskään syö lautastaan tyhjäksi.

Nykyäänhän tuota pidetään lähinnä huonona käytöksenä koska turha ruokahävikki on ihan oikeasti ekologinen ongelma.

Vierailija
491/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hieman kursailen vieraissa paikoissa koska kotona opetettiin et olet ahne ja läski jos käyt pöytään ekana. Jotenkin siitä jäi kammo ja toivon että joku liikahtaa ennen minua jotta voin mennä pöytään seuraavaksi. Vanhemmat ihmiset toki päästän ensin ihan kohteliaisuussyistä. Mieheni usein pelastaa minut esimerkiksi sukulaisillaan toteamalla naiset ensin jolloin "saan luvan" aloittaa eikä tarvitse hävetä olevansa läski tai mies käy itse ensin. Minua ei tarvitse maanitella, toisella kehoituskerralla olen jo menossa. Täällä päin tällainen toiminta on kyllä yleistä...

Tuntuu kyllä oikeasti aika oudolta, että ihmisen käytös, eikä painoindeksi tai tarkemmin ottaen rasvaprosentti, määrittää onko lihava.

Vierailija
492/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruiskukkaset kirjoitti:

Maksoitko?

Kursailijoiden vastakohtiakin löytyy, niitä jotka eivät koskaan maksa mistään ja niitä, jotka maksattavat omatkin kulunsa muilla, jos lähdet esim. kyytiin. Mahdollisista maksuista pitäisi aina sopia etukäteen, niin olisi selvä peli kaikkien kannalta. 

Maksoin juu, mutta kyllähän kaverin isälle naurettiin selän takana.

Vierailija
493/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli merkkipäivä ja vanhempansa ja sisarustaan puolisoineen tulivat toiselta paikkakunnalta juhlistamaan, osa jäi vielä yövieraiksi. Oltiin juuri muutettu ja kaikki järkkäily ja vieraisiin varautuminen stressasi, olin myös töissä joten aika oli kortilla. Suunnitelmana oli käydä yhdessä ravintolassa syömässä, jonka jälkeen meille kahville ja miehen äiti toi mukanaan täytekakun. Halusin kuitenkin jotain omalta osaltani vieraita huomioiden tehdä ja ehdin kuin ehdinkin leipoa pikkuleipiä kahvipöytään. Niitä ottikin sitten ehkä yksi ihminen yhden kappaleen. Kyllä otti päähän.

Vierailija
494/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri jättää sinut autolla 50m päähän kodista, kun säästää niin paljon aikaa ja bensaa siten.

Joo, järjetöntä on kanssa kun kyytiläinen alkaa kursailla, että "minä voin jäädä tässä jo pois...". Ihan kuin autolla vietäessä säästäisi merkittävästi aikaa ja bensaa, että kävelee viimeiset 50 metriä, jos ihan perillekin voisi ajaa muutamassa sekunnissa.

Vierailija
495/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pollyhanna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kursaile kahvipöytään menon kanssa koska vihaan kylmää kahvia. Yleensä olenkin siellä sitten ensimmäisenä.

Minkin inhoan kylmää kahvia, mutta ei kai nyt enää juuri missään kaadeta kahveja valmiiksi kuppeihin?  Tai siis joo, isoäitini 87v tekee niin ja muutama hänen ikäisensä, eivät enää nuoremmat. 

Niin, kyllä kahvi pitäisi aina kaataa kuumana jo pöydässä istuvien kuppeihin, eikä niin että ensin kaadetaan pöydässä oleviin kuppeihin kahvi kylmenemään ja sitten yritetään saada kursailujengi pöytään istumaan juomaan kylmää kahvia.

Poikkeuksena sitten seisova pöytä - tyylinen tarjoilu, jossa kahvi otetaan pöydästä mukaan, mutta silloinkin sitä pitäisi kaataa kuppeihin sitä mukaa kuin kahvia otetaan.

Vierailija
496/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisvieras ei halunnut lakanoita sohvalle, jota olin petaamassa hänelle. Ei hänen takiaan nyt tarvi, tulee vaan pyykkiä... Eikä uskonut, vaikka sanoin nätisti monta kortaa. Oli pakko sanoa napakasti, ja sitten se tietysti loukkaantui. Et jumalauta todellakaan hiero ihoas koko yötä mun vaaleaan sohvaani ilman lakanoita!!!

Vihaan koko kursailua NIIIIIN paljon! Ihan todella raivostuttavaa, kun on varta vasten laitettu pöytä koreaksi, niin ruveta pelleilemään jotain "en minä nyt, älä nyt, eihän sitä nyt" -paskaa. Sano vittu kiitos ja istu pöytään!

Vierailija
497/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursailuhan on hirveän epäkohteliasta. Kun on nähty vaivaa ja tehty tarjottavaa, niin eihän siinä kohtaa sanota, että en halua! Ja sitähän se kursailu oikeasti on, vaikkei sitä tarkoitetakaan. Oma perheeni tietää jo, että minä kutsun pöytään tasan yhden kerran. Jos ei tulla niin en ala maanittelemaan. Istun itse kahville tai syömään ja jos eivät muut tule pöytään ennen kuin olen lopettanut, niin korjaan pöydän. Toisten vaivannäköä pitää kunnioittaa sen verran, että pöytään tullaan heti kun kutsutaan. Ja sanotaan kiitos.

Vierailija
498/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolaisvieras ei halunnut lakanoita sohvalle, jota olin petaamassa hänelle. Ei hänen takiaan nyt tarvi, tulee vaan pyykkiä... Eikä uskonut, vaikka sanoin nätisti monta kortaa. Oli pakko sanoa napakasti, ja sitten se tietysti loukkaantui. Et jumalauta todellakaan hiero ihoas koko yötä mun vaaleaan sohvaani ilman lakanoita!!!

Vihaan koko kursailua NIIIIIN paljon! Ihan todella raivostuttavaa, kun on varta vasten laitettu pöytä koreaksi, niin ruveta pelleilemään jotain "en minä nyt, älä nyt, eihän sitä nyt" -paskaa. Sano vittu kiitos ja istu pöytään!

”Sano vittu kiitos ja istu pöytään!” 😂 tuota alan käyttämään, jos kursailijoita tulee kylään

Vierailija
499/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään mulla on lasten yökylläkavereille pussi jossa ON sama pussilakana muutaman vieraan ajan. Tyynyliinaan vaihdan kyllä jokaiselle nukkujalle.

Hyi saakeli otan kyllä jatkossa omat lakanat aina mukaan kaikkialle. Ihmisestä irtoaa nukkuessa kuollutta ihosolukkoa vaikka on kuinka siisti ja kiva ihminen, ja myös monet ihosairaudet tarttuvat samoja lakanoita käyttäessä. Yök.

Miten sun kaltainen hysteerikko selviää esim. elokuvateatterissa? Laitatko pressun penkin päälle vai puetko sadetakin päällesi?

Mä teen usein niin, että sanon että lakanoissa on nukkunut yksi ihminen ( yleensä joku lapsen kaveri tms.) mutta jos haluavat, annan mielelläni puhtaat lakanat, itse saavat kyllä pedata.

Mua ei haittaa lakanoiden peseminen, mutta pedata en jaksa. Yleensä kaikki toteavat, että ei haittaa.

Olin kerran vastaavassa paikassa yötä, jossa sanottiin, että näissä lakanoissa on yksi miehen kaveri nukkunut yhden yön, haittaako. Olin oikeasti niin järkyttynyt, että sanoin kohteliaana että ei haittaa, kun en keksinyt miten selviydyn siitä tilanteesta loukkaamatta A) sitä kaveria B) käytettyjen lakanoiden tyrkyttäjää. Mutta sattumoisin tiedän, millainen karvainen ja haiseva turake niissä lakanoissa oli nukkunut ja yritin koko yön pysytellä kyljelläni ja liikkumatta, etten hiero hänen eritteitään itseeni. Siis oikeasti! Hyi saatana!

Vierailija
500/1003 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä "siistit" ihmiset ei sotke lakanoita ja ette laita lakanoita kiertoon jos niissä on jotain eritteitä... Ihanko oikeasti väitätte tarkastavanne ne lakanat aina joka neliösentin alalta? Ette todellakaan tarkasta. Eikä kukaan vieras tule sanomaan, että kannattaa pestä noi lakanat, kun lorahti vähän valkovuotoa tai pantiin niissä ja pyyhittiin spermat tyynyliinoihin.

Jokaisesta ihmisestä irtoaa joka yö hikeä. Naisista ja miehistä omia eritteitään. Hiukset rasvoittaa aina. On hilsettä. Kynsisientä. Täitä. Satiaisia. Kihomatoja. Ja sitä ihan tavallista likaa. Ei ihmisiä voi laittaa nukkumaan toisten likaamiin lakanoihin! Ei vain voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä