Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh:n uusi parisuhde, ongelmat

Vierailija
04.06.2018 |

Olen yh, asiat on ihan hyvin teinipojan kanssa.
Olen nyt seurustellut pari vuotta uuden miehen kanssa.
Suhde on edennyt vähän erilailla kuin kuvittelin. Mies on luotettava ja huolehtiva, raitis ja pitää itsestään ja kodistaan huolta. Ongelma on että hän sanoi aika pian ettei halua enää isäpuoleksi. On aikanaan eronnut sellaisesta suhteesta.
Toinen ongelma on, että toisaalta sanoo että tykkäsi omakotitalostaan (asuu nykyään kerrostalossa) mutta kun tulee puheeksi että muuttaisi minun taloon, niin sanoo ettei ole oikein omakoti-ihminen.
Aina kun käy niin ettei teini lähdekään jonnekin suunnitellusti vaan jää kotiin kun meidän piti olla kahden, mies on todella ärtyisä eikä jää kanssamme, vaan hänellä on muuta menoa. Kahden olo on aina melko petipainotteista.
On kuitenkin aikaa sitten sanonut että haluaisi muuttaa yhteen.

Teini on todella fiksu, kohtelias ja rauhallinen tyyppi.

En yhtään tiedä mitä tästä pitäisi ajatella.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika viettää aikaa isänsä kanssa säännöllisesti. En minä varaisää miehestä ajatellutkaan. Mutta kun hän halusi meidän luo muuttaa, olisihan hänen pitänyt toinen aikuinen olla, ja olla jossain suhteessa poikaan, ja katsoa vaikka että on ruokaa kaapissa ja muuta, niin kuin aikuiset tekee kun kotona asuu alaikäisiä. Mies helposti laittaa välipalan vain meille kahdelle eikä kutsu poikaa välipalalle vaikka tämä on huoneessaan.

Ap

Siinäpä oikein kohtelias ja huomaavainen mies.

Vierailija
42/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nyt valita kumman kanssa haluat säilyttää välit. Molempia et saa.

Terveisin parisuhteessa oleva teinin äiti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainenhan mies karkoittaa teinin, jos pian kokee, että ei ole tervetullut omassa kodissaan.

Sillä olen epäröinyt tässä. Kun poika on sellaista kohteliasta vetäytyvää tyyppiä. Ehkä ei edes sanoisi mitään, väistyisi vaan, ja minä luulisin että kaikki on ok.

Ap

Mies lähtee pois, kun lapsi kotona, ette tee mitää yhdessä, mies ei tarjoa ruokaa. Tyhmenpikin tajuaa mistä kyse. Milloin sinä olet ajatellut silmäsi avata?

Vierailija
44/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainenhan mies karkoittaa teinin, jos pian kokee, että ei ole tervetullut omassa kodissaan.

Sillä olen epäröinyt tässä. Kun poika on sellaista kohteliasta vetäytyvää tyyppiä. Ehkä ei edes sanoisi mitään, väistyisi vaan, ja minä luulisin että kaikki on ok.

Ap

Mies lähtee pois, kun lapsi kotona, ette tee mitää yhdessä, mies ei tarjoa ruokaa. Tyhmenpikin tajuaa mistä kyse. Milloin sinä olet ajatellut silmäsi avata?

Sano ihan suoraan mistä on kyse, sitähän tässä tuskailen.

Kun muuten on hyvä mies. Raitis, siivoaa, käy kaupassa, pitää minusta todella hyvää huolta (mutta vain minusta), elää terveellisesti ja kohtuudella. Mutta onko hyvä mies vaan lapsettomalle naiselle, vai mitä tarkoittaa?

Ap

Vierailija
45/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, nytkin ilmeisesti usein te syötte iltapalaa ja teini on huoneessaan... Vetäytyminen on siis jo alkanut. Meillä ollaan tosi paljon yhdessä, istuskellaan ja jutellaan porukalla.

-se parisuhteellinen teinin äiti

Vierailija
46/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun muuten on hyvä mies. Raitis, siivoaa, käy kaupassa, pitää minusta todella hyvää huolta (mutta vain minusta), elää terveellisesti ja kohtuudella. Mutta onko hyvä mies vaan lapsettomalle naiselle, vai mitä tarkoittaa?

Ap

Mieti tuota tilannettasi teinin näkökulmasta. Kuvittele että olet se teini ja elät tuossa ympäristössä.

Joko tajuat?

Vierailija
47/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, nytkin ilmeisesti usein te syötte iltapalaa ja teini on huoneessaan... Vetäytyminen on siis jo alkanut. Meillä ollaan tosi paljon yhdessä, istuskellaan ja jutellaan porukalla.

Mä en ole tajunnut. Olen luullut että kuuluu nykyään teini-ikään vetäytyä omaan huoneeseen tietokoneelle. Itsellä oli kyllä erilaista teininä, katsottiin telkkaa yhdessä ja muuta.

Ap

Vierailija
48/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian teini alkaisi itsekin välttelemään miestäsi, kun tuntee että on häiriöksi. Hiippailisi yöllä hakemaan ruokaa yms. Mites jos teini haluaisi tuoda kavereita luoksensa... sehän ois tupla- tai triplahäiriö miehellesi. Et sä voi karkoittaa lastasi antamalla miehen muuttaa luoksesi. Muistan miten kaverini puhui miten äitinsä uusi mies meni aina protestiksi isoeleisesti toiseen huoneeseen kun kaverini perheineen kävi kylässä. Sen vuoksi eivät usein käyneet kylässä kun aikuisenakin miehen mielipide tuli selväksi naisen lapsista lapsenlapsista.

Vierailija
49/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en ole tajunnut. Olen luullut että kuuluu nykyään teini-ikään vetäytyä omaan huoneeseen tietokoneelle. Itsellä oli kyllä erilaista teininä, katsottiin telkkaa yhdessä ja muuta.

Ap

Kysyin joskus johonkin terkkarin lappuun tms mikä teinin mielestä on kotona kivointa tekemistä. "Musta se on parasta kun kaikki ollaan sohvalla ja katotaan leffaa tai jutellaan vaan." Myös syödään illallinen aina (ellei jollain ole menoja) yhdessä ja kännyköitä ei oteta pöytään. Jutellaan oikeasti tosi paljon ja meillä on läheiset välit koko porukalla. Mies tekee teinin kanssa välillä kaksin juttuja. :)

Tuon miehen kanssa et koskaan saa tätä. Saat vaan teinisi tuntemaan olonsa ylimääräiseksi kotona. Mä olin itse sellainen ylimääräinen teini (oli tosin vielä rajumpaa kuin teillä) ja käyn nykyään terapiassa työstämässä arvottomuuden tunteitani.

Vierailija
50/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Lista hyvistä ominaisuuksista ei tee tuosta miehestä juuri oikeaa miestä sinulle.

Vierailija
51/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ainakaan muuttako yhteen, äläkä hyväksy mieheltä minkäänlaista nyrpeyttä poikaasi kohtaan. Kamalaa lapselle, jos joutuu kokemaan että hän ei saisi olla omassa kotonaan.

Suoraan sanottuna, jos seksi on hyvää niin pidä suhde kevyenä tapailuna ja tavatkaa sinun kotisi ulkopuolella että poika ei altistu miehen käytökselle.

Tämä on viisaasti sanottu. Teini-ikäinen voi vaikuttaa jo isolta pojalta, mutta mieti miten inhottavaa on asua kotona, missä vieras mies nyrpeilee. Olen itse ollut omien lapsieni kanssa samassa tilanteessa, luulin hölmönä, että mies alkaisi pitää ajan myötä lapsistani. Ei alkanut vaan kohteli kuin ilmaa. Mies piti lapsia ja varsinkin vähän isompia lapsia vain kilpailijoina, jotka haittasivat kahdenkeskistä "laatuaikaamme".

Miten tässä sitten kävi?

Ap

En kestänyt tilannetta enää, se särki sydämeni. Olisin niin halunnut rakastaa hyvää miestä, joka oli kaikilla muilla mittareilla täydellinen. En voinut katsoa enää, kuinka omat lapseni olivat kiusaantuneita kotonaan ja ruokapöydässä vallinnut hiljaisuus särki korvia. Alussa mies ja lapset tulivat hyvin toimeen ja olivat jonkin verran yhdessä, mutta lapsien kasvu  ilmiselvästi ärsytti miestä. Jätin miehen ja muutimme lasten kanssa omaan kotiin. Kaikki olivat helpottuneita. 

Vierailija
52/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kysyin joskus johonkin terkkarin lappuun tms mikä teinin mielestä on kotona kivointa tekemistä. "Musta se on parasta kun kaikki ollaan sohvalla ja katotaan leffaa tai jutellaan vaan." Myös syödään illallinen aina (ellei jollain ole menoja) yhdessä ja kännyköitä ei oteta pöytään. Jutellaan oikeasti tosi paljon ja meillä on läheiset välit koko porukalla. Mies tekee teinin kanssa välillä kaksin juttuja. :)

Tuon miehen kanssa et koskaan saa tätä. Saat vaan teinisi tuntemaan olonsa ylimääräiseksi kotona. Mä olin itse sellainen ylimääräinen teini (oli tosin vielä rajumpaa kuin teillä) ja käyn nykyään terapiassa työstämässä arvottomuuden tunteitani.

Kiitos kun kerroit tästä. Mä olen miettinyt, onko kohtuutonta ajatella että heillä voisi olla jotain kaksinkin joskus. Nythän ei ole juurikaan edes kolmin.

Vierailija
53/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap sori

Vierailija
54/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kiitos kun kerroit tästä. Mä olen miettinyt, onko kohtuutonta ajatella että heillä voisi olla jotain kaksinkin joskus. Nythän ei ole juurikaan edes kolmin.

Kertomasi perusteella miehelläsi ja teinilläsi ei tule koskaan olemaan mitään kaksin. Ainakaan mitään kivaa, korkeintaan vaivautunutta ja pakotettua mutta tuskin sitäkään. 

Vierailija
55/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ainakaan muuttako yhteen, äläkä hyväksy mieheltä minkäänlaista nyrpeyttä poikaasi kohtaan. Kamalaa lapselle, jos joutuu kokemaan että hän ei saisi olla omassa kotonaan.

Suoraan sanottuna, jos seksi on hyvää niin pidä suhde kevyenä tapailuna ja tavatkaa sinun kotisi ulkopuolella että poika ei altistu miehen käytökselle.

Tämä on viisaasti sanottu. Teini-ikäinen voi vaikuttaa jo isolta pojalta, mutta mieti miten inhottavaa on asua kotona, missä vieras mies nyrpeilee. Olen itse ollut omien lapsieni kanssa samassa tilanteessa, luulin hölmönä, että mies alkaisi pitää ajan myötä lapsistani. Ei alkanut vaan kohteli kuin ilmaa. Mies piti lapsia ja varsinkin vähän isompia lapsia vain kilpailijoina, jotka haittasivat kahdenkeskistä "laatuaikaamme".

Miten tässä sitten kävi?

Ap

En kestänyt tilannetta enää, se särki sydämeni. Olisin niin halunnut rakastaa hyvää miestä, joka oli kaikilla muilla mittareilla täydellinen. En voinut katsoa enää, kuinka omat lapseni olivat kiusaantuneita kotonaan ja ruokapöydässä vallinnut hiljaisuus särki korvia. Alussa mies ja lapset tulivat hyvin toimeen ja olivat jonkin verran yhdessä, mutta lapsien kasvu  ilmiselvästi ärsytti miestä. Jätin miehen ja muutimme lasten kanssa omaan kotiin. Kaikki olivat helpottuneita. 

Kiitos tästä kommentista. Minustakin mies on kaikilla muilla mittareilla täydellinen. Sydäntä särkee erota hänestä, mutta yhtä lailla särkee katsoa näiden etäisiä välejä. Ruokapöydässä ei juuri huulta heitetä sen harvan kerran kun ollaan kolmestaan. Kaksin teini puhuu minulle kyllä. Mikähän lapsissa ärsytti miestäsi? Minustakin tuntuu että mies ärtyy pojasta vaikka tämä ei olisi tehnyt mitään ihmeellistä.

Ap

Vierailija
56/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, jolla on huono itsetunto ei kestä edellisen liiton pojan seuraa. Poika muistuttaa aina exästäsi. Tyttölapsi on helpompi hyväksyä, koska hän muistuttaa äitiään eli sinua. Been there done that. Etsi itsevarmempi ja fiksumpi mies.

Vierailija
57/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, jolla on huono itsetunto ei kestä edellisen liiton pojan seuraa. Poika muistuttaa aina exästäsi. Tyttölapsi on helpompi hyväksyä, koska hän muistuttaa äitiään eli sinua. Been there done that. Etsi itsevarmempi ja fiksumpi mies.

Olisiko tosiaan näin. Koska poika on sellaista hiljaista tyyppiä, ei sellainen joka tahallaan ärsyttää ihmisiä. Niin olen ihmetellyt esim miksi miestä niin paljon jurppii hänen tekemiset ja olemus. Jos se ei olisi niin hullua, väittäisin että se vaikuttaa suorastaan mustasukkaiselta. Lapselle?

Ap

Vierailija
58/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/126 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija