Yh:n uusi parisuhde, ongelmat
Olen yh, asiat on ihan hyvin teinipojan kanssa.
Olen nyt seurustellut pari vuotta uuden miehen kanssa.
Suhde on edennyt vähän erilailla kuin kuvittelin. Mies on luotettava ja huolehtiva, raitis ja pitää itsestään ja kodistaan huolta. Ongelma on että hän sanoi aika pian ettei halua enää isäpuoleksi. On aikanaan eronnut sellaisesta suhteesta.
Toinen ongelma on, että toisaalta sanoo että tykkäsi omakotitalostaan (asuu nykyään kerrostalossa) mutta kun tulee puheeksi että muuttaisi minun taloon, niin sanoo ettei ole oikein omakoti-ihminen.
Aina kun käy niin ettei teini lähdekään jonnekin suunnitellusti vaan jää kotiin kun meidän piti olla kahden, mies on todella ärtyisä eikä jää kanssamme, vaan hänellä on muuta menoa. Kahden olo on aina melko petipainotteista.
On kuitenkin aikaa sitten sanonut että haluaisi muuttaa yhteen.
Teini on todella fiksu, kohtelias ja rauhallinen tyyppi.
En yhtään tiedä mitä tästä pitäisi ajatella.
Kommentit (126)
Miehelle juttunne on vaan seksisuhde. Ei halua muuttaa yhteen eikä viihdy pojan kans.
Vierailija kirjoitti:
No, mies ei halua jakaa sinua kenenkään toisen kanssa kun on sinun kanssasi. Miksi: koska suhteenne perustuu seksiin ja sitä ei voi harrastaa jos paikalla on ulkopuolisia. Kannattaisi varmaan nyt vaan miettiä mitä SINÄ haluat, eikä sitä, mitä tuo mies haluaa. Ja muistaen tietenkin sen, että se sun poikasi on sun elämässäsi sun elämäsi loppuun asti.
Ei sitä seksiä voi monien vuosienkaan suhteessa harrastaa muiden läsnäolessa :D
Paljon teillä on sitä yhteistä aikaa viettää muutenkin kuin seksi merkeissä?
...hän sanoi aika pian ettei halua enää isäpuoleksi. Hän on ollut rehellinen ja kertonut ettei halua isäpuoleksi, mutta nyt sinä kuitenkin odotat että viettäisitte aikaa perheenäkin?
Voitaisiin viettää aikaa vaikka kuinka paljon jos siihen ei liity seksiä, voitaisiin käydä teattereissa mutta ei käydä, voitaisiin kolmestaankin joskus käydä jossain tutuilla tai kutsua ihmisiä mutta aina ns kahdenkeskinen aika menee kaiken edelle. Vaikka teini olisi kotonakin, hän on usein huoneessaan tietysti.
Voitaisiin puuhailla pihalla tai ulkoilla mutta ei tehdä sitäkään.
Seksiä voi tietysti harrastaa omassa makuuhuoneessa, ja joka viikko on kokonaisia iltoja aivan kahden.
Ap
Vierailija kirjoitti:
...hän sanoi aika pian ettei halua enää isäpuoleksi. Hän on ollut rehellinen ja kertonut ettei halua isäpuoleksi, mutta nyt sinä kuitenkin odotat että viettäisitte aikaa perheenäkin?
Minä tulkitsin että se tarkoittaisi, ettei hän halua olla perheessä isäpuolen asemassa, kuljettaa harrastuksiin ja kouluun ja keitellä puuroa aamuisin. Olin ihan valmis oleen arkivanhempi ja vastuullinen. En minä kuvitellut ettei me oltaisi juuri lainkaan kolmestaan. Ja ettei miehelle ja teinille syntyisi edes kaverillista suhdetta. Voisihan mies muuten jututtaa teiniä ja olla kiinnostunut.
Ap
No. Kuvittelit väärin. Mies haluaa pomppaa eikä kotileikkiä.
Kyllä hän minun kanssa haluaisi asua.
Ap
Tuntuu ettei miestä kiinnosta muu kuin seksi. Ei tuollainen suhde tule tekemään sinua onnelliseksi jatkossa.
Älkää ainakaan muuttako yhteen, äläkä hyväksy mieheltä minkäänlaista nyrpeyttä poikaasi kohtaan. Kamalaa lapselle, jos joutuu kokemaan että hän ei saisi olla omassa kotonaan.
Suoraan sanottuna, jos seksi on hyvää niin pidä suhde kevyenä tapailuna ja tavatkaa sinun kotisi ulkopuolella että poika ei altistu miehen käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tulkitsin että se tarkoittaisi, ettei hän halua olla perheessä isäpuolen asemassa, kuljettaa harrastuksiin ja kouluun ja keitellä puuroa aamuisin. Olin ihan valmis oleen arkivanhempi ja vastuullinen. En minä kuvitellut ettei me oltaisi juuri lainkaan kolmestaan. Ja ettei miehelle ja teinille syntyisi edes kaverillista suhdetta. Voisihan mies muuten jututtaa teiniä ja olla kiinnostunut.
Ap
Niin, sinä tulkitsit. Mutta mies mitä ilmeisimmin tarkoitti, että haluaa säilyttää suhteenne kahden aikuisen välisenä suhteena. Lapsesi ei kiinnosta häntä.
Mutta koska lapsi on jo teini, niin mikä kiire sinulla on? Sitten kun hän aikanaan muuttaa kotoa pois, mieskin ehkä haluaa muuttaa yhteen sinun kanssasi. Jos itse enää siinä vaiheessa haluat.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin viettää aikaa vaikka kuinka paljon jos siihen ei liity seksiä, voitaisiin käydä teattereissa mutta ei käydä, voitaisiin kolmestaankin joskus käydä jossain tutuilla tai kutsua ihmisiä mutta aina ns kahdenkeskinen aika menee kaiken edelle. Vaikka teini olisi kotonakin, hän on usein huoneessaan tietysti.
Voitaisiin puuhailla pihalla tai ulkoilla mutta ei tehdä sitäkään.
Seksiä voi tietysti harrastaa omassa makuuhuoneessa, ja joka viikko on kokonaisia iltoja aivan kahden.
Ap
No hyvä, olethan sinä ajatellut mitä SINÄ haluat parisuhteelta. on vaan aivan eri asiat kuin mitä mies haluaa, koska hän (kuten hyvin oletkin analysoinut):
- EI halua viettää aikaa vaikka kuinka paljon jos siihen ei liity seksiä,
- Ei halua käydä teattereissa
- Ei halua kolmestaankin joskus käydä jossain tutuilla tai kutsua ihmisiä
- Haluaa priorisoida ns kahdenkeskinen ajan kaiken edelle
- Ei halua puuhailla pihalla tai ulkoilla
- Haluaa Seksiä aivan kahden
Huomaatko ristiriidan? Luuletko että tilanne muuttuu, kun poikasi muuttaa pois kotoa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä höpötä. Jos hän haluaisi asua kanssasi, hän asuisi jo kanssasi. Te tapaisitte toistenne sukulaisia ja ystäviä ja eläisitte arkea yhdessä. Mutta hän ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lue: varmistaa seksi 24/7
Millainen suhde tästä voisi tulla? Seksi on hyvää ja mies on huolehtiva ja huomaava minua kohtaan. Ei vaan yhtään perhetyyppiä.
Vaikka poika muuttaa joskus kotoa, haluanhan minä että hän voi käydä kotona, ja hänen perheensä ja lapsensa. Ei minusta tule vapaata lapsetonta, millään, ikinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄlä höpötä. Jos hän haluaisi asua kanssasi, hän asuisi jo kanssasi. Te tapaisitte toistenne sukulaisia ja ystäviä ja eläisitte arkea yhdessä. Mutta hän ei halua.
Ne olemme tavanneet toistemme sukulaisia. Hän olisi muuttanut luokseni heti, mutta minä epäröin kun hänenhän olisi pitänyt asua pojankin kanssa, ja pojan hänen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millainen suhde tästä voisi tulla? Seksi on hyvää ja mies on huolehtiva ja huomaava minua kohtaan. Ei vaan yhtään perhetyyppiä.
Vaikka poika muuttaa joskus kotoa, haluanhan minä että hän voi käydä kotona, ja hänen perheensä ja lapsensa. Ei minusta tule vapaata lapsetonta, millään, ikinä.
Ap
Mutta ei käy sinun kanssa teatterissa, puuhaile pihalla, ette tee juttuja kolmistaan? Huomaavainen ihminen tulee vastaan myös toisille tärkeissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Seksi, omakotitalo, pyykinpesijä, ruuanlaittaja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄlä höpötä. Jos hän haluaisi asua kanssasi, hän asuisi jo kanssasi. Te tapaisitte toistenne sukulaisia ja ystäviä ja eläisitte arkea yhdessä. Mutta hän ei halua.
Ne olemme tavanneet toistemme sukulaisia. Hän olisi muuttanut luokseni heti, mutta minä epäröin kun hänenhän olisi pitänyt asua pojankin kanssa, ja pojan hänen kanssa.
Ap
Eli tiedät itsekin, ettei yhdessä asumisesta voi tulla mitään, koska mies ei halua osallistua poikasi elämään. Ja kuten sanoit poikasi tulee aina olemaan läsnä elämässäsi, joten parasta vaan suosiolla asua erillään, jos haluat miehen kanssa kuitenkin olla.
Entä sitten kun poika lähtee kotoa opiskelemaan? Hän ei varmasti taakseen katso kun lähtee opiskelijaelämään. Mitä jos asun miehen kanssa silloin?
Ap
No, mies ei halua jakaa sinua kenenkään toisen kanssa kun on sinun kanssasi. Miksi: koska suhteenne perustuu seksiin ja sitä ei voi harrastaa jos paikalla on ulkopuolisia. Kannattaisi varmaan nyt vaan miettiä mitä SINÄ haluat, eikä sitä, mitä tuo mies haluaa. Ja muistaen tietenkin sen, että se sun poikasi on sun elämässäsi sun elämäsi loppuun asti.