Yh:n uusi parisuhde, ongelmat
Olen yh, asiat on ihan hyvin teinipojan kanssa.
Olen nyt seurustellut pari vuotta uuden miehen kanssa.
Suhde on edennyt vähän erilailla kuin kuvittelin. Mies on luotettava ja huolehtiva, raitis ja pitää itsestään ja kodistaan huolta. Ongelma on että hän sanoi aika pian ettei halua enää isäpuoleksi. On aikanaan eronnut sellaisesta suhteesta.
Toinen ongelma on, että toisaalta sanoo että tykkäsi omakotitalostaan (asuu nykyään kerrostalossa) mutta kun tulee puheeksi että muuttaisi minun taloon, niin sanoo ettei ole oikein omakoti-ihminen.
Aina kun käy niin ettei teini lähdekään jonnekin suunnitellusti vaan jää kotiin kun meidän piti olla kahden, mies on todella ärtyisä eikä jää kanssamme, vaan hänellä on muuta menoa. Kahden olo on aina melko petipainotteista.
On kuitenkin aikaa sitten sanonut että haluaisi muuttaa yhteen.
Teini on todella fiksu, kohtelias ja rauhallinen tyyppi.
En yhtään tiedä mitä tästä pitäisi ajatella.
Kommentit (126)
Vanhemmat eronneet miehet osaavat jo kuormia kermat suhteista eivätkä alistu remonttireiskoiksi. Teillähän on hyvä suhde noin jos kerran on paljon seksiä.
M45
Kysy itseltäsi riittääkö tämä nykyinen suhde sinulle. Jos ei riitä, anna olla. Jos taas riittää niin pidätte asiat samanlaisena. Lapsi on kuitenkin tärkein siihen asti kunnes muuttaa omilleen ja sen jälkeen on ihan sama kenen kanssa asut ja mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat eronneet miehet osaavat jo kuormia kermat suhteista eivätkä alistu remonttireiskoiksi. Teillähän on hyvä suhde noin jos kerran on paljon seksiä.
M45
Luulin tätä kyllä hyväksikin suhteeksi Minusta vaan ei kyllä pelkkä seksi riitä kauhean pitkälle. En minä remonttireiskaa etsi, mutta kyllä minä haluaisin että mies on lämminsydäminen ja hyvä kumppani, jonka kanssa voisi yhdessä rakentaa tulevaisuutta. Ja minun puolelta siihen tulevaisuuteen liittyy aina poika, hänen perhe, ehkä lapsenlapset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älkää ainakaan muuttako yhteen, äläkä hyväksy mieheltä minkäänlaista nyrpeyttä poikaasi kohtaan. Kamalaa lapselle, jos joutuu kokemaan että hän ei saisi olla omassa kotonaan.
Suoraan sanottuna, jos seksi on hyvää niin pidä suhde kevyenä tapailuna ja tavatkaa sinun kotisi ulkopuolella että poika ei altistu miehen käytökselle.
Tämä on viisaasti sanottu. Teini-ikäinen voi vaikuttaa jo isolta pojalta, mutta mieti miten inhottavaa on asua kotona, missä vieras mies nyrpeilee. Olen itse ollut omien lapsieni kanssa samassa tilanteessa, luulin hölmönä, että mies alkaisi pitää ajan myötä lapsistani. Ei alkanut vaan kohteli kuin ilmaa. Mies piti lapsia ja varsinkin vähän isompia lapsia vain kilpailijoina, jotka haittasivat kahdenkeskistä "laatuaikaamme".
Jos mies rakastaisi ja oikeasti välittäisi AP:sta, hän haluaisi tehdä kaikkea mukavaa yhdessä.
Pelkkä pano on ihan oikeasti pelkkä pano.
Vierailija kirjoitti:
Millainen suhde tästä voisi tulla? Seksi on hyvää ja mies on huolehtiva ja huomaava minua kohtaan. Ei vaan yhtään perhetyyppiä.
Vaikka poika muuttaa joskus kotoa, haluanhan minä että hän voi käydä kotona, ja hänen perheensä ja lapsensa. Ei minusta tule vapaata lapsetonta, millään, ikinä.
Ap
Ei tulekaan, mutta älä nyt ainakaan tuo teini-ikäisen lapsen kanssa saman katon alle lapsen läsnäolosta ärsyyntyvää miestä, siitä ei hyvä seuraa.
Sitä en tiedä millainen suhteestanne voi tulla. Monet ovat ihan vakavassa parisuhteessa eri kodeilla, mutta tietty jos mies ei kestä poikasi läsnäoloa eikä yhtään halua tutustua häneen niin ei kai teille mitenkään voi tulla kuin kevyt seksisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ainakaan muuttako yhteen, äläkä hyväksy mieheltä minkäänlaista nyrpeyttä poikaasi kohtaan. Kamalaa lapselle, jos joutuu kokemaan että hän ei saisi olla omassa kotonaan.
Suoraan sanottuna, jos seksi on hyvää niin pidä suhde kevyenä tapailuna ja tavatkaa sinun kotisi ulkopuolella että poika ei altistu miehen käytökselle.
Tämä on viisaasti sanottu. Teini-ikäinen voi vaikuttaa jo isolta pojalta, mutta mieti miten inhottavaa on asua kotona, missä vieras mies nyrpeilee. Olen itse ollut omien lapsieni kanssa samassa tilanteessa, luulin hölmönä, että mies alkaisi pitää ajan myötä lapsistani. Ei alkanut vaan kohteli kuin ilmaa. Mies piti lapsia ja varsinkin vähän isompia lapsia vain kilpailijoina, jotka haittasivat kahdenkeskistä "laatuaikaamme".
Miten tässä sitten kävi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:n pitäisi kuunnella sua (ellei hän ole provo)
Jos ap:n mieskin on ilmaissut aika selvästi, että haluaa lapsettoman parisuhteen, niin sitten se tarkoittaa sitä. Hieman ihmetyttää, että mies vielä jaksaa pyöriä kuvioissa, taitaa jotekin kuvitella, että kun teini muuttaa pois, katoaa hän ap:n elämästä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45
Luulin tätä kyllä hyväksikin suhteeksi Minusta vaan ei kyllä pelkkä seksi riitä kauhean pitkälle. En minä remonttireiskaa etsi, mutta kyllä minä haluaisin että mies on lämminsydäminen ja hyvä kumppani, jonka kanssa voisi yhdessä rakentaa tulevaisuutta. Ja minun puolelta siihen tulevaisuuteen liittyy aina poika, hänen perhe, ehkä lapsenlapset.
Ap
Sitten olet väärän miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:n pitäisi kuunnella sua (ellei hän ole provo)
Jos ap:n mieskin on ilmaissut aika selvästi, että haluaa lapsettoman parisuhteen, niin sitten se tarkoittaa sitä. Hieman ihmetyttää, että mies vielä jaksaa pyöriä kuvioissa, taitaa jotekin kuvitella, että kun teini muuttaa pois, katoaa hän ap:n elämästä kokonaan.
Tätä olen vähän alkanut ihmetellä, että ajatteleeko mies että sitten poika on pois minun elämästä. Miksi muuten olla naisen kanssa joka on lapsi, jos ei yhtään pidä perhe-elämästä
Ap
Äitini uusi mies ei hyväksynyt minua (teiniä). Ilmaisi halveksuntansa ihan avoimesti. Äiti ei puolustanut minua. Muutin 17-vuotiaana pois. Surullinen, pettynyt ja vihainenkin fiilis jäi, kun oma äiti, jonka pitäisi suojella lastaan, ei ollut lainkaan kiinnostunut hyvinvoinnistani. Tämä uusi mies ei tosin ollut ainoa ongelma välillämme.
KESKUSTELKAA ASIASTA AVOIMESTI!
- monet miehet huonoja tunteiden kanssa, esim. pyydä asettumaan poikasi rooliin.
Missä muuten poikasi isä, miten on läsnä pojan elämässä?
Onko miehellä huonoja kokemuksia aiemmasta isäpuolen roolista, tullut traumoja?
Keskustelkaa kaikesta, huolista ja peloistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45
Ap
Hyvä mies sinulle on sellainen, joka on kiinnostunut sinusta itsestäsi (ei pelkästään seksistä), myös pojastasi (koska hän tulee aina olemaan osa elämääsi) ja haluaa tehdä ja harrastaa yhteisiä asioita.
Ap:n miesystävä ei vaikuta hyvältä tulevaisuuden valinnalta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän minun kanssa haluaisi asua.
Ap
No ei näköjään halua.
Teot puhuu kovempaa kuin sanat.
Poika viettää aikaa isänsä kanssa säännöllisesti. En minä varaisää miehestä ajatellutkaan. Mutta kun hän halusi meidän luo muuttaa, olisihan hänen pitänyt toinen aikuinen olla, ja olla jossain suhteessa poikaan, ja katsoa vaikka että on ruokaa kaapissa ja muuta, niin kuin aikuiset tekee kun kotona asuu alaikäisiä. Mies helposti laittaa välipalan vain meille kahdelle eikä kutsu poikaa välipalalle vaikka tämä on huoneessaan.
Ap
Tuollainenhan mies karkoittaa teinin, jos pian kokee, että ei ole tervetullut omassa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Poika viettää aikaa isänsä kanssa säännöllisesti. En minä varaisää miehestä ajatellutkaan. Mutta kun hän halusi meidän luo muuttaa, olisihan hänen pitänyt toinen aikuinen olla, ja olla jossain suhteessa poikaan, ja katsoa vaikka että on ruokaa kaapissa ja muuta, niin kuin aikuiset tekee kun kotona asuu alaikäisiä. Mies helposti laittaa välipalan vain meille kahdelle eikä kutsu poikaa välipalalle vaikka tämä on huoneessaan.
Ap
Et ole tosissasi? Ja sinä siedät tuollaista käytöstä lapsesikin kodissa?
Vierailija kirjoitti:
Tuollainenhan mies karkoittaa teinin, jos pian kokee, että ei ole tervetullut omassa kodissaan.
Sillä olen epäröinyt tässä. Kun poika on sellaista kohteliasta vetäytyvää tyyppiä. Ehkä ei edes sanoisi mitään, väistyisi vaan, ja minä luulisin että kaikki on ok.
Ap
Ap ei oikein hoksaa, että hän on miehelle pelkkä pano. Lisäksi mies vaikuttaa tylsältä ja yksitoikkoista kumppanilta, kun elämä pyörii panemisen ympärillä ja eikä mitään muuta.