Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vasemmistoaate kuuluu monen nuoruuteen. Elämänkokemus tuo järjen päähän ja kasvattaa oikeistolaiseksi.

Tuore ylioppilas
03.06.2018 |

Hyvinvointivaltioon kun ei enää ole paluuta, joten ilmaisen rahan jakaminen pitää nyt lopettaa. Onneksi ihminen kasvaessään tämän tajuaa, vaikka monet nuoruuden kokemttomuudessaan onkin kiinnostunut vasemmistolaisuudesta.
Sosiaaliturva ja julkiset palvelut eivät vaan enää kanna, vaan kaiken on oltava vastikkeellista, kuten myöskin leipäjonot. Miten nyt ei ilman niitä selvittäisi vaikka vuosisatoja on selvitty ilman.
Samoin matalan palkan alat pitää olla, ei tuottamattomasta työstä voida, eikä pidä maksaa, näin se vaan on.
Tätä pohtii tuore ylioppilas

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
62/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikista tyhmimmät nuoret aina kuvittelevat olevansa viisaimpia ja ovat äänekkäimpiä? Miksi tällaisten tyyppien pitää aina ensin itse kokea se kun huono tuuri osuu omalle kohdalle ja sitten käännetään kelkkaa? Ovatko tällaiset ihmiset jotenkin tosi itsekkäitä eli ajatellaan kaikki oman elämäntilanteen ja navan kautta? Kuten että sitten kun MINÄ olen saanut ilmaisen koulutuksen, voidaan poistaa verovaroista kustannettu koulutus koska MINÄ maksan nyt veroja. Ja tavallinen palkansaaja ei hyödy mitään kokoomuksen agendasta koska kokoomus haluaa matalammat palkat Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvari kirjoitti:

Ei arvot ole iästä kiinni. Muistan kun olin parikymppisenä Kokoomuksen edustajana vaalilautakunnassa. Vieressä istui eläkeläinen Vasemmistoliiton mandaatilla. Se sanoi, että "Katso nyt meitä. Sinä olet kokoomuslainen, vaikkei sinulla ole kuin opintolainaa. Minä olen kommunisti, vaikka minulla on velaton asunto, auto ja kesämökki."

Totuus löytyy puolestavälistä, eli jos tarkastellaan asuinalueita, Kokoomus saa varakkaammilla asuinalueilla enemmän ääniä mutta ei kuitenkaan pääse enimmillään kuin noin 50 prosenttiin.

Pankkilainalla hankittu asunto ei ole varallisuutta. Ai saa#tana että voi ihmiset olla tyh#miä.

Vierailija
64/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winston Churchill: "Ellei nuorena ole idealisti, on sydämetön. Ellei vanhana ole konservatiivi, on vähän tyhmä"

Miten oikeassa tuo valtiomies olikaan.

Vierailija
65/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena olin hieman ylimielinen ja jotkut ajatukseni olivat oikeistolaisia. Nyt kun on tullut ikää ja elämänkokemusta, ajattelen muitakin kuin itseäni, ja olen kokenut sen tosiasian että vakava sairaus ja siitä seurannut työttömyys voivat osua kenen tahansa kohdalle, nyt vanhemmiten olen siirtynyt yhä enemmän vasemmalle. 

Itse olin aika samanlainen nuorempana. Itse valmistuin vuonna 2007 ylioppilaaksi, ja tuolloin olin aika kokoomuslainen (todennäköisesti vain jonkin trendikkyyden vuoksi). Kuvittelin tuolloin, että köyhyys on aina oma vika, ja että kaikki vasemmistolaiset ovat kateellisia kommareita.

Sittemmin olen itsekin ollut pitkiäkin aikoja työttämänä, ja yliopisto-opiskelujen kautta oikeasti perehtynyt sosiaalipolitiikkaan ja muihin yhteiskunnallisiin asioihin, ja ymmärtänyt sen, kuinka esim. sosiaaliturva ja pienet tuloerot vähentävät rikollisuuden ja pahoinvoinnin määrää yhteiskunnassa. Ja kun nykyään suurin osa kaveripiiristäni on vasemmistoa tai vihreitä äänestävää, niin siinä on oppinut myös sen, että vasemmistolaiset omaavat yleensä ihmisläheisemmän ja solidaarisemman arvomaailman, ja näin ollen olen myös itsekkin vuosien saatossa muuttunut vasemmistolaiseksi. Vuoden 2012 kunnallisvaaleista alkaen olen vasemmistoa äänestänyt, ja sillä mennään tulevaisuudessakin.

Nykyään tosinaan jopa hävettää nuo alle parikymppisenä lausumani typerät kommenttini.

Opit sitten vihervasemmistolaisena menemään muiden taskuille?

Vierailija
66/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore ylioppilas kirjoitti:

ei tuottamattomasta työstä voida, eikä pidä maksaa, näin se vaan on.

Milläs talousopilla tuottamatonta työtä pitää edes teettää?

Vierailija
67/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 43-vuotias vasemmistolainen työssäkäyvä perheenäiti, joka asuu omistusasunnossa Espoossa. Ruotsinkielinen sukunimi. Siitä huolimatta vasemmistolainen.

Olen seurannut politiikkaa aika tiiviisti jo vuosikymmenet. Ainoat poliitikot, joihin tällä hetkellä luotan ovat Li Andersson ja Anna Kontula.

He ovat pysyneet maan pinnalla noustuaan itse hierarkiassa. He pitävät koko ajan aktiivisesti heikko-osaisten ihmisten puolia.

Vahva ja turvallinen yhteiskunta pitää huolta kaikista. Tasa-arvoisuus alkaa jo syntymästä, kun kaikista pidetään huolta. Rahaa pitää kerätä ja jakaa järkevästi ja tuottavasti. Kokoomuslainen syytää rahaa niille, joilla sitä jo on, vaikka tasa-arvoisempi yhteiskunta olisi huomattavasti tuottavampi. Köyhä laittaa rahan kiertoon, rikas jemmaa veroparatiisiin.

Vahva ja turvallinen yhteiskunta vaatii, että on jakovaraa. Vasemmisto vaan ei tuota työpaikkoja, joista sitä jakovaraa syntyy. Vasemmiston pitäisi oikestaan olla oikeiston kannalla jotta saisi sitä jaettavaa - aikamoinen paradoksi. Näyttäkää yksikin vasemmistolainen/sosialistinen valtio, jossa on turvallinen ja tasa-arvoinen demokraattinen yhteiskunta  - ihan vaan tänne listalle näkyviin ...

Vierailija
68/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelet siis olevasi nyt jotenkin aikuisempi, kun olet oikeistolainen? Moni siirtyy iän myötä oikealle, kun omaisuutta alkaa kertyä. Se ei ole kypsyyttä vaan itsekkyyttä. Tasaisempi tulonjako luo vakaan yhteiskunnan, joka on varakkaidenkin etu.

Mielenkiintoinen tuo itsekkyden ja vakauden käsite, eli jos et luovu omastasi vapaaehtoisesti, otamme sen väkisin vakauden (ei itsekkyyden) vuoksi.

Vierailija
69/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltioon kun ei enää ole paluuta, joten ilmaisen rahan jakaminen pitää nyt lopettaa. Onneksi ihminen kasvaessään tämän tajuaa, vaikka monet nuoruuden kokemttomuudessaan onkin kiinnostunut vasemmistolaisuudesta.

Sosiaaliturva ja julkiset palvelut eivät vaan enää kanna, vaan kaiken on oltava vastikkeellista, kuten myöskin leipäjonot. Miten nyt ei ilman niitä selvittäisi vaikka vuosisatoja on selvitty ilman.

Samoin matalan palkan alat pitää olla, ei tuottamattomasta työstä voida, eikä pidä maksaa, näin se vaan on.

Tämä mikään tuore ylioppilas on! Selvästi vanhan sedän jorinoita. Trolli mikä trolli.

Vierailija
70/80 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
71/80 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
72/80 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään toimivaan yhteiskuntaan tarvitaan kumpaakin, vasenta ja oikeaa. Harmi, ettei kumpikaan puoli ymmärrä tätä. 

73/80 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Euroopan maat ovat maailman parhaiten toimivia ja rauhanomaisimpia yhteiskuntia. Rationaalisessa tarkastelussa täkäläinen järjestelmä on siis paras: ei kumpaakaan äärilaitaa, vaan sopivasti aineksia molemmista. On hullun hommaa lähteä muuttamaan radikaalisti sellaista, mikä on todettu hyväksi.

Vierailija
74/80 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
75/80 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
76/80 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ylioppilas voi olla noin vi"tun tyhmä?

Vierailija
77/80 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan peukutusten mukaan 70% suomalaisista on enemmän vasemmalla kuin oikealla. Miksi tämä ei näy vaalituloksessa?

Menkää hyvät palstalaiset äänestämään!

(tai rypekää oikeiston kyykyttäminä orjina)

Vierailija
78/80 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ylioppilas voi olla noin vi"tun tyhmä?

Se ei ole enää tuore ylioppilas. Onkohan jo kovasti ehtinyt menestyä elämässä...

Vierailija
79/80 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena saattaa elää sellaisessa harhassa että kun on ahkera ja fiksu niin sitten joko menestyy tai ainakin pärjää ja että huono-osaiset ovat itse aiheuttaneet ongelmansa.

Mutta totuus on se että kenelle tahansa, myös niille kaikkein älykkäimmille, lahjakkaimmille ja ahkerimmillekin voi osua eteen mm. sellaisia henkilökohtaisen talouden tuhoavia asioita kuin sairastuminen, vammautuminen, läheisen sairastuminen tai vammautuminen, työttömyys, kodin tuhoutuminen homevaurioiden tai tulipalon takia jne.

Vierailija
80/80 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus eletään yhteiskunnan kustannuksella. Raha tuntuu tulevan seinästä tai vanhemmilta. Silloin on helppo kannattaa jakamistalouden aatetta.

Aikuisena huomaa olevansa maksumiehenä. Jakamistalous ei enää tunnukaan kivalta kun kaikki haluavat jakaa niitä sinun rahojasi, joiden eteen olet tehnyt töissä pitkiä päiviä. Silloin väkisinkin tulee ajatus että jokaisen pitäisi tehdä vähän jotain oman toimeentulonsa eteen.