Vasemmistoaate kuuluu monen nuoruuteen. Elämänkokemus tuo järjen päähän ja kasvattaa oikeistolaiseksi.
Hyvinvointivaltioon kun ei enää ole paluuta, joten ilmaisen rahan jakaminen pitää nyt lopettaa. Onneksi ihminen kasvaessään tämän tajuaa, vaikka monet nuoruuden kokemttomuudessaan onkin kiinnostunut vasemmistolaisuudesta.
Sosiaaliturva ja julkiset palvelut eivät vaan enää kanna, vaan kaiken on oltava vastikkeellista, kuten myöskin leipäjonot. Miten nyt ei ilman niitä selvittäisi vaikka vuosisatoja on selvitty ilman.
Samoin matalan palkan alat pitää olla, ei tuottamattomasta työstä voida, eikä pidä maksaa, näin se vaan on.
Tätä pohtii tuore ylioppilas
Kommentit (80)
Oikeistopuudeli se vaan jaksaa räksyttää.
Niin se vaan on 75-vuotias isänikin edelleen vasemmistolainen. Ettei olisi lukiosta valmistuminen nyt vähän nostanut liikaa tunnettasi omasta kypsyydestäsi ja uskomusta siitä että ajatuksesi olisivat niitä ainoita oikeita kypsän ihmisen ajatuksia?
Taitaa Björn Wahlroos olla ainoa joka siirtyi vasemmistolaisesta oikeistolaiseksi, mutta hänen empatiakykynsä ja moraalinsa me jo tunnemmekin.
Mikä on tuottamatonta työtä ja mikä tuottavaa? Olen aina ihmetellyt vähän näitä käsitteitä. Siis oletaan että on vaikka joku siivooja sairaalassa, joka yhtäkkiä lakkaisi tekemästä työnsä kokonaan? Kuitenkaan sairaalahygienian kannaltahan työ on äärimmäisen tärkeää. Silti ajatellaan yleisesti ettei siivoojan työ ole tuottavaa. Samoin voidaan ajatella vaikkapa poliisin ja palomiehen työstä.
Millä tavalla siis määritellään objektiivisesti jonkin tietyn työn tuottavuus?
Oikeistoliberalistit usein ajattelevat ettei jostain työstä tarvitse maksaa kuin 7e/tunti kun ei se työ ole kuulemma tuottavaa. Perusteluja harvoin kuulee miksi se työ ei ole tuottavaa.
Eipä ole sinuakaan historian tuntemuksella siunattu. Toivottavasti ikä tuo lisää järkeä ja ymmärrät syvien varallisuuserojen ja yhteiskunnallisen epävarmuuden välisen suhteen.
Itsekkyys ajaa oikeistolaiseksi.
Ei moraali.
Ei silti kaikkien nuoruuteen. Esimerkiksi minä olen ollut pennusta alkaen niin fiksu etten ole ikinä hurahtanut vasemmistolaisuuteen.
Arvelet siis olevasi nyt jotenkin aikuisempi, kun olet oikeistolainen? Moni siirtyy iän myötä oikealle, kun omaisuutta alkaa kertyä. Se ei ole kypsyyttä vaan itsekkyyttä. Tasaisempi tulonjako luo vakaan yhteiskunnan, joka on varakkaidenkin etu.
Ei suinkaan, vaan aikuistuessaan ja vanhetessaan moni myös siirtyy vähitellen entistä parempipalkkaisiin töihin, jonka myötä valitettavasti myös monen ahneus kasvaa. Tämän takia mielipiteet kääntyvät oikeiston suuntaan.
Työnsin myös käteni paskana alettuani oikeistolaiseksi
Ei arvot ole iästä kiinni. Muistan kun olin parikymppisenä Kokoomuksen edustajana vaalilautakunnassa. Vieressä istui eläkeläinen Vasemmistoliiton mandaatilla. Se sanoi, että "Katso nyt meitä. Sinä olet kokoomuslainen, vaikkei sinulla ole kuin opintolainaa. Minä olen kommunisti, vaikka minulla on velaton asunto, auto ja kesämökki."
Porvari kirjoitti:
Ei arvot ole iästä kiinni. Muistan kun olin parikymppisenä Kokoomuksen edustajana vaalilautakunnassa. Vieressä istui eläkeläinen Vasemmistoliiton mandaatilla. Se sanoi, että "Katso nyt meitä. Sinä olet kokoomuslainen, vaikkei sinulla ole kuin opintolainaa. Minä olen kommunisti, vaikka minulla on velaton asunto, auto ja kesämökki."
Totuus löytyy puolestavälistä, eli jos tarkastellaan asuinalueita, Kokoomus saa varakkaammilla asuinalueilla enemmän ääniä mutta ei kuitenkaan pääse enimmillään kuin noin 50 prosenttiin.
Ja sairastuminen ajaa jälleen vasemmistolaiseksi. Elämän kiertokulku
No itse asiassa vihreä aate kuuluu monen nuoruuteen, mutta sitten kun opinnot on ohi ja laskut täytyy maksaa ihan omalla, itse ansaitulla rahalla, niin mieli muuttuu kummasti.
Ja on aika naurettava yleistys, että työttömät olisivat vasemmistolaisia. Kyllä niitä on ihan laidasta laitaan.
Nyt kun sekä työttömien että vanhusten kimppuun on jo Sanoma Oy:n taholta hyökätty, niin koska on sairaiden, äitien ja opiskelijoiden vuoro? Pitäisikö sairaseläke ja äitiysraha olla vastekkeellisia? Entäs opintoraha, se kokonaan pois ja lainaa tilalle?
Olin joku yläasteikäinen, kun ymmärsin olevani vasemmistolainen (= pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskuntamallin kannattaja). Olen läpi elämäni pysynyt tällä kannalla, vaikka pari vuosikymmentä on kulunut, olen kokenut mullistavia asioita ja mm. tullut uskoon.
Vasemmistolaisuudella en tarkoita liberaalien sosiaalisten arvojen ajamista, vaan puhtaasti sitä, että kansalaisten perustarpeet (terveyden- ja sairaanhoito, koulutus, vanhushoiva yms.) järjestetään yhteisvastuullisesti verovaroin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys ajaa oikeistolaiseksi.
Ei moraali.
Kumpi on mielestäsi itsekäs; toisten verorahoilla loisiva työtön kommari vai hänen elatuksensa maksava töitä paiskiva kapitalisti? On se kumma, etteivät vassarit tajua sitä ironiaa, mikä itsekkääksi haukkumiseen liittyy.
Ne loisivat eivät yleensä äänestä, kerran löysivät sopivan puolueen ja nyt hävetään presidenttiä myöden tuon oikestopuolueen ex-puheenjohtajan tekosia.
Ihmiset ovat sellaisia, että heti kun ansaitaan pikkasen yli mediaanin (jos sitäkään), kuvitellaan, että ollaan suurtakin talousherraa ja että kokoomus ajaa omaa asiaa. Täällä AV:lla on varmaan yksi tai kaksi tosirikas, jonka asiaa kokoomus oikeasti ajaa. Muut kuvittelevat olevansa jotain, mitä eivät oikeasti ole.
Tuore ylioppilas ja silti kirjoittaa noin huonoa suomea?
Nuorena olin hieman ylimielinen ja jotkut ajatukseni olivat oikeistolaisia. Nyt kun on tullut ikää ja elämänkokemusta, ajattelen muitakin kuin itseäni, ja olen kokenut sen tosiasian että vakava sairaus ja siitä seurannut työttömyys voivat osua kenen tahansa kohdalle, nyt vanhemmiten olen siirtynyt yhä enemmän vasemmalle.
Totuus löytyy puolestavälistä. Kumpikaan laita ei toimi eikä tule koskaan toimimaan.