Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miestä ei kiinnosta häiden järjestely

Vierailija
03.06.2018 |

Mies kosi minua jouluna ja ehdotti, että menemme naimisiin ensi vuoden talvena. Aloimme yhdessä pohtia vieraslistaa tämän vuoden helmikuussa, mutta siihenpä tuo miehen innostus on jämähtänyt.

Haluaisin pohtia miehen kanssa yhdessä paikkaa, tarjottavia, ohjelmaa, bändiä, kuvaajaa ja kaikkea muuta juhliin liittyvää, mutta mies häipyy paikalta kun yritän näyttää esimerkiksi paikkoja. Hän on hirveän turhautunut, koska kaikki maksaa niin paljon. Aivan kuin hän kuvittelisi, että 90 vieraan juhlat voi helposti järjestää 4000-5000 eurolla.

Ei voi. Bändi (minulle kävisi Spotify-lista mutta miehelle bändi on ehdoton) maksaa 1500 euroa. Ruoat maksavat 3000 euroa. Minä haluan ehdottomasti kuvaajan häihin, mies on tätä vastaan koska hänen mielestään kuvaaja on turha. Kuvaaja maksaa noin 1200 euroa. Miehen mielestä vieraiden ottamat kuvat riittävät. Olen metsästänyt yksin juhlapaikkoja viikon, ja löysin ihan kivan 600 eurolla ja näytin sitä innoissani miehelle. Mies vaan sanoi no joo ja häipyi taas omiin hommiinsa.

Yksikseni kun olen laskenut, olen tullut siihen tulokseen että ehdoton maksimibudjetti olisi 10 000 euroa. Säästämme molemmat yhteiselle häätilille ja molempien vanhemmat antavat avustusta, joten säästäväisesti elämällä saamme kyllä tuon verran kasaan. Mieheni ahdistuu, kun edes mainitsen että tuo olisi varmaan aika realistinen summa. Mies ei kuitenkaan haluaisi elää säästeliäästi, koska hänestä ei ole mitään järkeä tuhlata juhlaan noin paljon rahaa. Samalla hän kuitenkin haluaa perinteiset hääjuhlat eikä esimerkiksi pelkkää ravintolaillallista perheiden kesken, mikä olisi kyllä minulle sopinut.

Mikä hitto tuota miestä vaivaa? En minä haluaisi näitä juhlia yksin järjestää, mutta tällä hetkellä uskon että joudun tekemään kaiken itsekseni! Aina kun yritän edes puhua tulevista juhlista, mies vaikenee ja sanoo ettei hän kyllästyy kohta koko hääaiheeseen, mutta miten voi varata esimerkiksi pitopalvelun jos ei yhtään voi edes puhua koko juhlista?

Hän ei ole koskaan ennen ollut tällainen. Esimerkiksi silloin, kun olemme menossa matkalle hän juttelee ja suunnittelee aivan innoissaan, mitä kaikkea voisimme tehdä. Ärsyttää.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että kutsutte sukulaiset kotiin kakkukahveille, ja järkkäätte vapaamuotoisemmat iltabileet kavereille. Paljon halvemmalla pääsee, ja kaikilla on kivempaa!

... paitsi miehellä, joka haluaa oikeat kunnon häät.

Vierailija
42/47 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tossa vaiheessa ei pystytä keskustelemaan, ei lupaa hyvää.

Summia oleellisempaa on, että kommunikaatio ei toimi, ette halua ilahduttaa toisianne, ette arvosta toistenne näkemyksiä.

Muuten, kokenut hääkuvaaja luetteli 10 merkkiä, joista näkee jo häissä, että ero tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tossa vaiheessa ei pystytä keskustelemaan, ei lupaa hyvää.

Summia oleellisempaa on, että kommunikaatio ei toimi, ette halua ilahduttaa toisianne, ette arvosta toistenne näkemyksiä.

Muuten, kokenut hääkuvaaja luetteli 10 merkkiä, joista näkee jo häissä, että ero tulee.

Oliko yksi niistä se, ettei kutsuta kunnon kallista kuvaajaa paikalle? :D 

Vierailija
44/47 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 vierasta?! Onko häihin pakko kutsua ne etäisimmätkin serkut ja kummin kaimat vai oletteko oikeasti niin läheisiä 90 ihmisen kanssa, että ne pitää kaikki kutsua? Budjetti kevenee kummasti, kun jättää "turhat" vieraat kutsumatta.

Ja sille, joka ihmetteli miksi vihkipaikka maksaa niin kaikki eivät halua mennä naimisiin kirkossa. En itseasiassa ymmärrä yhtään miksi kukaan HALUAISI mennä naimisiin kirkossa, koska ovat niin kalseita, kylmiä ja kaikuvia. Eri asia, jos on pieni sympaattinen kirkko, mutta isot kirkot ovat kaikkea muuta mitä tunnelmallisia.

Vierailija
45/47 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh! Onpas teillä tulossa kalliit häät!

Meille vieraita on tulossa noin 50 ja noin 3000 tuhannella selviämme. Vähemmälläkin oltaisiin päästy, jos oltaisiin valittu halvempi paikka.

Nyt järki käteen ja hieman kohtuutta näihin suunnitelmiin. Hääpukuja saa paljon halvemmallakin, eikä hääkuvia tarvitse muuta kuin yhdet "viralliset". Pohtikaa, mikä juhlissa on oikeasti teille ja vieraidenne viihtyvyyden kannalta tärkeää. Muulla ei ole niin merkitystä.

Pakko kysyä, missä vietätte häitänne, kun kustannukset kohoavat kolmeen miljoonaan?

Vierailija
46/47 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni hautajaisissa meillä oli kuvaaja ja lisäksi poikani kuvasi, että saa eri perpsektiiviä. Ammattikuvaajan otokset olivat poikkeusetta kaikkien mielestä huonompia ja osa on varma, että olemme sekoittaneet kuvaajat keskenään. Emme ole.

Vierailija
47/47 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei miehiä oikeasti kiinnosta häät ja niiden järjestely. Teeskentelevät naisen mieliksi. Teemavärinä kulta ja valkoinen? Hyvä idea rakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme