Pituus miinus 110cm on se paras paino kaikille
Kommentit (83)
https://pasteboard.co/HobR4Pt.png
Siinä näette punaisella viivalla miten ap laskukaava osuu suositusten mukaiseen painoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taasen olen lukenut, että se paras paino on: pituus - 100 - 10%
Esim. hlö on 176 cm pitkä, joten 176 - 100 = 76 - 10% = 68,4 kg olisi 176 cm pitkän ihmisen normaalipainon keskivaiheilla https://bmi.fi/?h=176&w=68.4 mukaan!
Tämä pätee ainakin mulla. 158cm ja 52 kg. Olen sopusuhtainen, hoikahko. Tässä pituudessa näkyy pienikin painon heilahtelu ja painaessani 49-50kg näytin mielestäni liian laihalle. Kun otetaan huomioon että ikää pian 40v niin ihan liian kuivakka olin. Aloittajan laskukaavalla saisin painaa 48kg, onko se sitten aikuisen ihmisen paino?
Mä oon samanpituinen ja näytän 48-kiloisena tanakalta varsinkin lantion ja reisien kohdalta. Miten ihmeessä oot hoikahko 4 kiloa lihavampana? Ihmiset siis näkee nykyään yhä isommat hoikkina tai normaaleina.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta katsohan, on erilaisia ruumiinrakenteita. Isoluinen todella näyttää nälkiintyneeltä tuossa painossa, kun luut törröttävät esiin. Itse vähän päälle 160cm ja 47-kiloisena näytin nälkiintyneeltä etiopialaiselta. Valokuvia minusta tuolloin ovat kaikki kauhistelleet.
terveysintoilijaBMI21 kirjoitti:
Lihavuus ja tanakkuus on pop ja hot. Bodipositiivisuus on saanut ihmiset vastuuttomiksi ja ylipainoa kerätään useita kiloja. Viidakon ihmiset ovat hoikkia. Ei ne mässytä burgeria päivittäin tai uppopaista Mars-patukoita kevyeksi iltapalaksi. Lihavuus aiheuttaa miljardien tappiot ja siinä ei ole mitään siistiä ja ihailtavaa. Lihavia pitäisi paheksua samalla tavalla kuin viinasieppoja ja tupakoitsijoita.
Musta olis parempi paheksua trolleja, jotka ilkeyttään syytävät tuollaista saastaa nettiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taasen olen lukenut, että se paras paino on: pituus - 100 - 10%
Esim. hlö on 176 cm pitkä, joten 176 - 100 = 76 - 10% = 68,4 kg olisi 176 cm pitkän ihmisen normaalipainon keskivaiheilla https://bmi.fi/?h=176&w=68.4 mukaan!
Tämä pätee ainakin mulla. 158cm ja 52 kg. Olen sopusuhtainen, hoikahko. Tässä pituudessa näkyy pienikin painon heilahtelu ja painaessani 49-50kg näytin mielestäni liian laihalle. Kun otetaan huomioon että ikää pian 40v niin ihan liian kuivakka olin. Aloittajan laskukaavalla saisin painaa 48kg, onko se sitten aikuisen ihmisen paino?
Mä oon samanpituinen ja näytän 48-kiloisena tanakalta varsinkin lantion ja reisien kohdalta. Miten ihmeessä oot hoikahko 4 kiloa lihavampana? Ihmiset siis näkee nykyään yhä isommat hoikkina tai normaaleina.
Päinvastoin. Ihmisiltä on hävinnyt normaalipainon käsitys. Normaalipainoisia pidetään ylipainoisina ja sairaan näköisiä luukasoja kauniina.
Vierailija kirjoitti:
https://pasteboard.co/HobR4Pt.png
Siinä näette punaisella viivalla miten ap laskukaava osuu suositusten mukaiseen painoon.
Eli pitkälle näyttäis toimivan paremmin. Kaksimetrisellä bmi olisi jo 23. (160-senttisellä bmi 23 olisi 59kg.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ap, kerro ihmeessä Usain Boltille että hän on merkittävästi ylipainoinen tuon sun kaavasi mukaan :D
Tuon laskukaavan mukaan Usain Bolt on 9 kg ylipainoinen. Aika lähelle oikeaa se minusta silloin heittää suosituksen. Jos ei olisi niin lihaksikas kaveri niin laskukaavan antama 85 kg paino olisi hänelle todella sopiva.
Ahaa. Eli ap esittää laskukaavan, jonka piti olla sama aivan kaikille, mutta sä perustelet että laskukaava toimii, kun vaan muokkailee sitä oman makunsa mukaan.
Hyvä. ehdotan että kaikille isoluisille kaava onkin pituus miinus 80 :)
Ei.
Vaan jos Usain Bolt painaisi laskukaavan mukaiset 85 kg niin hän olisi ihan terveellisen painoinen. Siinä mielessä tuo laskukaava antaa ihan järkevän tuloksen.
Mutta kun hän painaa lähemmäs 100 kiloa, joka on laskukaavan mukaan liikaa, niin eihän se toimi.
Joo, mä näytän tosi hyvältä 32kg painavana. Oon ollut alimmillani aikusena 40 kg, ja ihan keskitysleirivangin näköinen. Mulle paras paino on 46-48kg, näytän naiselta en lapselta, luut ei törrötä eiä kukaan luule että oon vakavasti sairas.
Jos on lihakseton tikkukäsi ja -jalka, voi ollakin. Jos on kunnon lihakset, ei tuo pidä paikkaansa. Luepas bodauslehtiä.
Colette kirjoitti:
Ei todellakaan ole! Pituus - 120 on oikea. Pitkille (yli 170cm) pituus - 125.
Höpsistä! Pituus - 150 on oikea. Siihen päästäksesi sun on amputoitava pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 165cm ja painan 67kg. Tuon mukaan minun pitäisi siis painaa vain 55kg, olen joskus painanut 60kg ja silloin jo näytin sairaanloisen laihalta, ystävät olivat huolissaan minusta, luulivat että minulla on syöpä tai anoreksia. Olin todella kamalan laiha, miltä näyttäisinkään 55 kiloisena!
Tuota kutsutaan itsepetokseksi ja ystävyydeksi :)
Onhan Christian Ronaldokin rimpula. Pituus on 187 cm ja paino vain 84 kg. Ilmankos ei tullut maaleja viime pelissä.
Mun pitäis ap:n logiikalla painaa 45 kiloa. Oon aikuinen nainen ja mun kuukautiset loppuu alta 48 kilon. Painan pituus - 100 ja hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Christian Ronaldokin rimpula. Pituus on 187 cm ja paino vain 84 kg. Ilmankos ei tullut maaleja viime pelissä.
No ilmankos! Päässyt läskistymään. Hänenhän pitäisi ap:n mukaan painaa vain 77 kiloa!
Pituus miinus 110 toisi minulle melko alhaisen painon (169cm eli olisin 58 kg), mutta olen joskus painanut 58-59 enkä ollut liian laiha, hoikka kylläkin. Nyt painan 62 ja ylimääräistä löytyy vähän masusta ja reisistä, tosin voisin ihan hyvin painaa saman jos rasvaa olisi vähemmän ja lihasta vastaavasti enemmän. Hoikempi ja terve olisin silti. Pituus miinus 100 eli 69kg olisi jo ihan liikaa.
Luulen että nuo yhtälöt ei ihan toimi koko pituusskaalalle, ja lisäksi pitää ottaa huomioon rasvaprosentti.
Milloin ihmiset tajuavat, että painon kyttääminen ja sen käyttäminen ainoana terveyden mittarina on täysin turhaa?
T. Laiha läski