Pituus miinus 110cm on se paras paino kaikille
Kommentit (83)
En ole ap, mutta olen tämän saman kuullut ihan lääkärin suusta, siis pituus miinus 110.
Vierailija kirjoitti:
Naisille -115, miehille -100 tai -110.
Kummasti on täällä aina niitä, jotka kertovat olevansa pelkkää luuta ja nahka, jopa aliravittuja, jos paino alkaa viitosella. Suomen katukuvassa ei näitä tule oikeastaan ikinä vastaan joten hyvin on pystytty tuo aliravitun viitta hartioilta karistamaan.
Tämä ja aloittaja (jos ovat eri henkilöitä) taitavat olla jotain pro-ana-tyyppejä.
Normaaleilla ihmisillä on muutakin tekemistä ja ajattelemista elämässään kuin seistä vaa'alla ja pakkomielteillä omasta painostaan...
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta olen tämän saman kuullut ihan lääkärin suusta, siis pituus miinus 110.
Joka alalla on omat hölmönsä.
Painoin tuon keuhkokuumeen jälkeen. Kroppa näytti hyvältä (=mallivartalolta), mutta naama todellakaan ei ja olo oli muutenkin todella heikko ja voimaton.
Olen 165cm ja painan 67kg. Tuon mukaan minun pitäisi siis painaa vain 55kg, olen joskus painanut 60kg ja silloin jo näytin sairaanloisen laihalta, ystävät olivat huolissaan minusta, luulivat että minulla on syöpä tai anoreksia. Olin todella kamalan laiha, miltä näyttäisinkään 55 kiloisena!
Aina kun painan tuon, dd-kupin rintani muuttuvat tyhjiksi pusseiksi, joten ei ole tosiaankaan paras paino minulle.
150-110 =40 joka on aivan liian vähän. Nyt painan 54 joka on aivan liikaa mutta urheilen kyllä paljon. Enää 37v ei jaksa miettiä mitä toiset ajattelee millainen minun pitäisi olla. Kun olo tuntuu hyvältä niin se riittää 😊
Se oikea arvo on pituus -100.
Eli:
160cm/60kg
170cm/70kg
180cm/80kg
190cm/90kg
200cm/100kg
Paino ?
180cm - 110cm = 70cm... - sehän on pituus - ei p a i n o...
Lisäksi - en voisi kuvitella olevani jonkun hernekepin näköinen MIES.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ap, kerro ihmeessä Usain Boltille että hän on merkittävästi ylipainoinen tuon sun kaavasi mukaan :D
Tuon laskukaavan mukaan Usain Bolt on 9 kg ylipainoinen. Aika lähelle oikeaa se minusta silloin heittää suosituksen. Jos ei olisi niin lihaksikas kaveri niin laskukaavan antama 85 kg paino olisi hänelle todella sopiva.
Ahaa. Eli ap esittää laskukaavan, jonka piti olla sama aivan kaikille, mutta sä perustelet että laskukaava toimii, kun vaan muokkailee sitä oman makunsa mukaan.
Hyvä. ehdotan että kaikille isoluisille kaava onkin pituus miinus 80 :)
Ile1962 kirjoitti:
Paino ?
180cm - 110cm = 70cm... - sehän on pituus - ei p a i n o...
Lisäksi - en voisi kuvitella olevani jonkun hernekepin näköinen MIES.
Pituus taikka paino,ei se ole niin tarkkaa tällä idioottien palstalla.
Ehdotan ap:lle että hän voi laskea ÄO:nsä vähentämällä 110 siitä mitä sen kuvittelee olevan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taasen olen lukenut, että se paras paino on: pituus - 100 - 10%
Esim. hlö on 176 cm pitkä, joten 176 - 100 = 76 - 10% = 68,4 kg olisi 176 cm pitkän ihmisen normaalipainon keskivaiheilla https://bmi.fi/?h=176&w=68.4 mukaan!
Tämä pätee ainakin mulla. 158cm ja 52 kg. Olen sopusuhtainen, hoikahko. Tässä pituudessa näkyy pienikin painon heilahtelu ja painaessani 49-50kg näytin mielestäni liian laihalle. Kun otetaan huomioon että ikää pian 40v niin ihan liian kuivakka olin. Aloittajan laskukaavalla saisin painaa 48kg, onko se sitten aikuisen ihmisen paino?
Mä oon samanpituinen ja näytän 48-kiloisena tanakalta varsinkin lantion ja reisien kohdalta. Miten ihmeessä oot hoikahko 4 kiloa lihavampana? Ihmiset siis näkee nykyään yhä isommat hoikkina tai normaaleina.
Lihavuus ja tanakkuus on pop ja hot. Bodipositiivisuus on saanut ihmiset vastuuttomiksi ja ylipainoa kerätään useita kiloja. Viidakon ihmiset ovat hoikkia. Ei ne mässytä burgeria päivittäin tai uppopaista Mars-patukoita kevyeksi iltapalaksi. Lihavuus aiheuttaa miljardien tappiot ja siinä ei ole mitään siistiä ja ihailtavaa. Lihavia pitäisi paheksua samalla tavalla kuin viinasieppoja ja tupakoitsijoita.
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 110 euroa on se paras paino kaikille.
Pituus miinus 110 litraa on se paras paino kaikille.
Pituus miinus 110 dalmatialaista on se paras paino kaikille.
Harmi minulla on vain kaksi dalmatialaista. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ap, kerro ihmeessä Usain Boltille että hän on merkittävästi ylipainoinen tuon sun kaavasi mukaan :D
Tuon laskukaavan mukaan Usain Bolt on 9 kg ylipainoinen. Aika lähelle oikeaa se minusta silloin heittää suosituksen. Jos ei olisi niin lihaksikas kaveri niin laskukaavan antama 85 kg paino olisi hänelle todella sopiva.
Ahaa. Eli ap esittää laskukaavan, jonka piti olla sama aivan kaikille, mutta sä perustelet että laskukaava toimii, kun vaan muokkailee sitä oman makunsa mukaan.
Hyvä. ehdotan että kaikille isoluisille kaava onkin pituus miinus 80 :)
Ei.
Vaan jos Usain Bolt painaisi laskukaavan mukaiset 85 kg niin hän olisi ihan terveellisen painoinen. Siinä mielessä tuo laskukaava antaa ihan järkevän tuloksen.
164-senttisenä naisena pituus miinus sata miinus 10% tarkoittaisi 57,6 kg. Sellainen olinkin nuorena, alle kaksikymppisenä ja uudestaan n. 26-vuotiaana, mutta niillä oli silti selvä ero: teininä tuo paino oli hyvä, mutta laihdutettuani n. 15 "liikakiloa" pois olinkin 26-vuotiaana uudestaan 57-kiloisena toki hoikka, mutta muidenkin mielestä oikeastaan ehkä vähän liiankin ja oloni oli paremminkin hutera, voimaton eikä kovin terve, joten annoin painon rauhallisesti nousta ja jo taas jaksoin liikkua ja tehdä töitä tehokkaasti.
Paras oloni aikuisena on ollut 61-63-kiloisena, muuten aivan samana kuin samanpituinen, jo vanhuusikäinen äitini on ollut koko aikuisikänsä raskauksia lukuunottamatta ja hänkin on voinut aina hyvin. Mainittakoon vielä, että emme ole äitimme kanssa (rumasti sanottuna) mallia lauta, vaan lantiomme on D-mallia ja poveakin on. Tämä on vain mielipide, mutta itse pidän kyllä enemmän ns. naisellisista muodoista(ni), toisin kuin tuntuvat monet niistä ajattelevat, jotka haluaisivat naisten painon olevan normaalipainon alarajalla.
Toimintakyky on tärkeintä ja alipainon rajoilla väkisin keikkuminen sairasta.