Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä lapsen kanssa liikkumiseen?

Vierailija
03.06.2018 |

Haluaisin laihduttaa ja parantaa kuntoa eli lisätä liikuntaa. Kaiken liikkumisen on käytännössä tapahduttava siten, että 5v lapsi on mukana. Olisiko hyviä ehdotuksia? Olen itse keksinyt nämä:

- kävelylenkit
- lapsi pyöräilee, minä kävelen (ollaan harjoitteluvaiheessa ilman apupyöriä, eli meno on tosi huteraa)
- pallopelit, esim. jalkapalloa yhdessä
- metsäretket, käytännössä samaa kuin kävely

Uimahallissa ollaan käyty, mutta ne menevät kesäksi kiinni. Meressä en uskalla antaa lapsen uida siten että pystyisin itsekin uimaan niin, että se käy liikunnasta.

Ehdotuksia, ajatuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapselle pelastusliivit päälle kun se ui meressä niin ei taatusti huku.

Vierailija
2/5 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset rakastavat myös erilaisia temppuratoja. Niitä saa tehtyä pihaan hyvinkin yksinkertaisista materiaaleista ja niitä sitten veivaamaan ympäri moneen kertaan.

Pyöräilynkin lapsesi varmaan oppii pian j pääsette siinäkin sykkeen nostavaan tasoon.

Liikuntaa laihdutusmielessä harrastaessahan tärkeää olisi se, että syke nousee ainakin 80, ja liikuntaa harrastetaan vähintään kolme kertaa viikossa ja ainakin puolituntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa leikkipuistossa on jotain lihaskuntovälineitäkin, penkki ja tanko ainakin. Saa ihan hyvin liikuntaa, kun leikkii ensin hippaa lapsen kanssa (itse juosten vaikka takaperin, jos haaste ei muuten riitä) ja sitten tekee omalle kunnolle sopivia lihaskuntoliikkeitä lapsen hääriessä hiekkalaatikolla. Itselläni on hyvä joogasarja, jonka voi tehdä seisaallaan/kämmenet maassa.

Vierailija
4/5 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökiltä löytyy vene niin soutaminen, lasta voi kantaa reppuselässä, ulkojumppaa löytyykö sellasta mihin pääsee lapsen kanssa?

Vierailija
5/5 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotijumppaa. Teette lapsen kanssa yhdessä ja välillä voit käyttää lasta painona. Viisivuotias sylissä antaa kyykkäämiselle kivasti lisätehoa.