Nimetön lastensuojeluilmoitus, auttakaa!
Jos teen lasun puhelimitse mainitsematta nimeäni, niin sinnehän jää kuitenkin tieto puhelinnumerostani, minkä perusteella tietysti näkee soittajan. Siellähän voi vaikka olla Fonecta Caller tms. asennettuna mistä soittajan näkee suoraan. Ja kun lastensuojelun pitää antaa lain mukaan tieto ilmoituksen tekijästä, niin ei taida paljon nimen kertomatta jättäminen tässä auttaa...
Saatan siis mahdollisesti joutua tekemään lasun (toivottavasti en!) ja haluan tehdä sen ehdottoman nimettömänä. Pitääkö tässä lähteä prepaidia ostamaan vai miten tuon tekisi?
Kommentit (49)
Miksi ihmeessä pitäisi tehdä lasu? Miksi halua palvella tuota lapsiperheiden elämän pilaavaa vainokoneistoa?
Lasu ei auta perheitä, valitettavasti. Enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos tilanne on vakava, mieti muita keinoja auttaa perhettä.
Ei ne numeroa ala onkia. Toivo, että olet nimetön. Älä anna kuitenkaan itsestä tuntomerkkejä (tyyliin "naapurista kuului huutoa", "olin perheen kanssa silloin ja silloin teatterissa"), jos et oikeasti halua, että sinua tunnistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joudut tekemään?
Ei ollut tämä kysymyksen aiheena, kiitos vaan. Ja ei ole mikään kosto/kiusanteko kyseessä. En halua eritellä tarkemmin, ja toivon, että olen epäilyineni väärässä.
Puhelimen asetuksista saa numeron näytön pois, jolloin vastaanottaja ei sitä näe eikä pysty mistään tonkimaan.
Jos lasu on aiheellinen ja ko perheen tilanne vaatii viranomaisten puuttumista, niin parempi se on tehdä kuin katua myöhemmin, jos jotain sellaista tapahtuukin, minkä olisi sivullisen (?) puuttumisella voinut estää. Sen vuoksi sen saa nimettömänä tehdä, että ihmiset puuttuisivat kun huomaavat ja tietävät perheen sitä tarvitsevan, eivätkä jättäisi ilmoittamatta oman maineensa tai väliensä menettämisen vuoksi.
No laita niin ettei se numero näy kun soitat.
Yksityishenkilö, eli esim. naapuri, työkaveri, tms., voi tehdä lasun nimettömänä. Viranomainen -opettaja, lastentarhanopettaja, terkkari...- ei. Tiedän, koska olen molemmilla tavoilla itse tehnyt, ja lastensuojelusta minulle näin sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joudut tekemään?
Ei ollut tämä kysymyksen aiheena, kiitos vaan. Ja ei ole mikään kosto/kiusanteko kyseessä. En halua eritellä tarkemmin, ja toivon, että olen epäilyineni väärässä.
Eli ensin selvität, onko epäilyksesi oikeat vai eivät. Jos on syytä ilmoittaa, voit soittaa, silloin joudut piiloittamaan numerosi, voit ostaa prepaidin. Voi laittaa sähköpostia tai ihan etanakirjeen.
Ihmisillä on oltava oikeus valita muitakin kuin se virallinen kasvatuslinja ilman, että kutsutaan huostaanottajat paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne numeroa ala onkia. Toivo, että olet nimetön. Älä anna kuitenkaan itsestä tuntomerkkejä (tyyliin "naapurista kuului huutoa", "olin perheen kanssa silloin ja silloin teatterissa"), jos et oikeasti halua, että sinua tunnistetaan.
Ja jos olet yksityishenkilö, yhteystietosi eivät juuri kiinnosta (ellei ole rikos tai akuutti tilanne). Koulusta tms. tulleessa ilmoituksessa saatetaan tavata ilmoittajaa, mutta pääasiassa perheen kanssa keskustellaan ilmoituksen jälkeen heidän yksityisasioistaan ja ne eivät pääsääntöisesti ilmoittajalle kuulu.
Ellei ole kyseessä väkivalta, Oikea väkivalta, tai todella törkeää heitteillejättöä, jätä lasu tekemättä!!!!
Siinä viimeistään pilaat sen perheen (vanhempien Ja lasten) elämän. Surullista mutta totta.
Lasu on käytännössä sama kuin ilmoittaisit poliisille. Googlaa lasukeskusteluita. Oma lapseni on joutunut perättömän lasun kohteeksi (joku teki väärästä lapsesta) ja meni monta arkipäivää asian selvittämiseen. Tiedä, mitä olet tekemässä.
Voit tehdä nimettömänä ihan huoletta ellet ole viranomainen ja virkasi puolesta velvoitettu tekemään. Minä tein lapseni ystävästä eikä kukaan ollut kiinnostunut siitä, kuka minä tarkalleen olen. Vain tuo yhteys/suhde lapseen, joka selitti, miksi tiedän, mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Ellei ole kyseessä väkivalta, Oikea väkivalta, tai todella törkeää heitteillejättöä, jätä lasu tekemättä!!!!
Siinä viimeistään pilaat sen perheen (vanhempien Ja lasten) elämän. Surullista mutta totta.
Esim. 60-luvulla lähes kaikkia lapsia kasvatettiin/hoidettiin sellaisella tavalla, joka nykyään olisi lasun paikka. Silti heistä tuli ihan terveitä aikuisia.
Koko lasusysteemissä ja siihen liittyvässä ilmiantokoneistossa ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä nimettömänä ihan huoletta ellet ole viranomainen ja virkasi puolesta velvoitettu tekemään. Minä tein lapseni ystävästä eikä kukaan ollut kiinnostunut siitä, kuka minä tarkalleen olen. Vain tuo yhteys/suhde lapseen, joka selitti, miksi tiedän, mistä puhun.
Mutta jos et oikeasti halua, että sinut tunnistetaan, sinun ei tarvitse alkaa mitenkään perustella, että tiedät, mistä puhut. Ilmoittajan tehtävä on ilmoittaa huolensa, ja lapsen ja hänen huoltajiensa kanssa pohditaan, onko huolelle aihetta. T. Sosiaalityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä viimeistään pilaat sen perheen (vanhempien Ja lasten) elämän. Surullista mutta totta.Esim. 60-luvulla lähes kaikkia lapsia kasvatettiin/hoidettiin sellaisella tavalla, joka nykyään olisi lasun paikka. Silti heistä tuli ihan terveitä aikuisia.
Koko lasusysteemissä ja siihen liittyvässä ilmiantokoneistossa ei ole mitään järkeä.
Mutta te samat ihmiset kuitenkin sitten valitatte että lastensuojelu ei ole tehnyt mitään jos sattuukin käymään niin että joku lapsi kuolee vanhempiensa tai sukulaistensa pahoinpitelemänä..
Prepaid-liittymä ja soitat mahdollisimman kaukana omasta kotoasi. Hinta noin 7e
Miksi joudut tekemään?