Jos kerran tasavallan presidenttikin arvostelee Soinin toimintaa, miksei Soinia eroteta? Kanerva sai lähteä muutaman yksityistekstiviestin takia
Kommentit (63)
Mä itse uskon, että Kanervan teatteri oli etukäteen sovittu juttu siinä kuin tuo Sipilän lentelykin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Jäätteenmäen toilailukin oli aika mitätön tähän Soinin sähellykseen verrattuna.
Muistaaksenihan siinä oli kyse suoranaisesta valehtelusta, jos en väärin muista.
Onhan semmoinen poliitikolla nyt pikkaisen pahempi asia, kuin totuuden puhuminen.
Mutta jos oma moraali on noin sekaisin, niin en enää ihmettele.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä poliitikko pitäisi erottaa mielipiteidensä takia. Politiikon työ on tuoda mielipiteensä esille rehellisesti ja suoraselkäisesti.
Eikä kieroilla pitkin seunostoja ilmaisematta mitä mieltä mistäkin asiasta on.
Soinille diplomi esimerkillisestä toiminnasta!
Sinkkumies
No miksi Kanerva joutui lähtemään?
Koska valehteli. Koska ei ollut ensimmäinen kerta. Koska oli luvannut ettei enää toistu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä poliitikko pitäisi erottaa mielipiteidensä takia. Politiikon työ on tuoda mielipiteensä esille rehellisesti ja suoraselkäisesti.
Sinkkumies
Ministeriksi ryhtyessään sitoutuu edustamaan Suomea, sen hallitusta ja niiden virallista linjaa. Jos haluaa edustaa jotain muuta näkemystä täytyy olla suoraselkäinen ja pyytää eroa. Silloin saa yksityishenkilönä toimia kuinka haluaa. Ministeri on hyvin arvovaltainen edustaja maalleen. Soini toimi typerästi edusti omia näkemyksiään. Soini tulisi vapauttaa ministerin tehtävistä.
Ulos vaan tuo mätisäkki ! Onhan se ennenkin töpeksiny ulkomailla, Turkis kehtas sympatiseerata niitten ihmisoikeuksia,kuin se ois Suomen kanta! Jos kyseessä ois nainen ois saanu jo lähtee! Pienemmästäkin syystä täällä ovea ollaan näyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaaksenihan siinä oli kyse suoranaisesta valehtelusta, jos en väärin muista.
Onhan semmoinen poliitikolla nyt pikkaisen pahempi asia, kuin totuuden puhuminen.
Sinkkumies
No ei todellakaan ole ensimmäinen ministeriössä joka on jäänyt kiinni "muistamattomuudesta", paljon räikeämpiäkin tapauksia on ollut. Tutustupa keissiin vähän parmemin ennen kuin alat muiden moraalista puhua.
Wikipedia kertoo:
Hallituksen vallassaoloaika jäi kuitenkin lyhyeksi. Loppukeväällä alkoi paljastua, että Jäätteenmäki oli saanut tietonsa ulkoministeriön salaisiksi luokitelluista asiakirjoista (mm. WASB-050), jotka hän oli saanut presidentin silloiselta neuvonantajalta Martti Manniselta. Jäätteenmäki kielsi aluksi saaneensa mitään papereita, vaan "kuulleensa kaikenlaista". Seuraavaksi hän kertoi saaneensa muutaman faksin "yllättäen ja pyytämättä". Papereita oli tullut kuitenkin yli kaksi tuhatta sivua. Manninen kiisti Jäätteenmäen puheet ja sanoi lähettäneensä ne pyynnöstä. Kun Jäätteenmäeltä kysyttiin, valehteleeko hän, hän vastasi: "Puhun niin totta kuin osaan." Tämä kommentti söi hänen uskottavuuttaan.[12]
Soinilla on jokin outo paikka politiikan kartalla. Maskotti tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa olisi ovi jo käynyt.
Kanerva vastuuseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
No ei todellakaan ole ensimmäinen ministeriössä joka on jäänyt kiinni "muistamattomuudesta", paljon räikeämpiäkin tapauksia on ollut. Tutustupa keissiin vähän parmemin ennen kuin alat muiden moraalista puhua.
Kyllä minä tiedän olenko mä töissä saanut jotain papereita tuhansia sivuja, vai enkö ole.
Ei siinä ole mitään epäselvää, eikä mun tarvi puhua niin totta kuin osaan. Joko olen saanut tai sitten en ole.
Sinkkumies
Sipilällä on ollut ihan saman sortin asioiden vääristelyä kuin Jäättenmäellä, mutta miesten kohdalla katsotaan herkemmin sormien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Kyllä minä tiedän olenko mä töissä saanut jotain papereita tuhansia sivuja, vai enkö ole.
Ei siinä ole mitään epäselvää, eikä mun tarvi puhua niin totta kuin osaan. Joko olen saanut tai sitten en ole.
Sinkkumies
Joo, mutta vastaavia tapauksia on ollut historiassa muitakin, vain tässä mentiin eroamiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Jäätteenmäki oli tavannut Mannisen töölöläisessä Mamma Rosa -ravintolassa 28. tammikuuta 2003, ja Mannisen mukaan toistuvasti pyytänyt tätä luovuttamaan salaisen WASB-050-asiakirjan tai tiivistelmän siitä. Manninen kertoi näyttäneensä Jäätteenmäelle asiakirjaa jo tapaamisen aikana ja seuraavana päivänä hän faksasi koosteen siitä Jäätteenmäen kotiin. Jäätteenmäki sai Manniselta tietoja kaikkiaan 39 asiakirjasta.[13]
Jäätteenmäki jätti eronpyyntönsä pääministerin tehtävistä presidentille 18. kesäkuuta 2003. Eroon johti eduskunnan luottamuspula, joka oli syntynyt Jäätteenmäen valehtelun seurauksena.[12] Presidentti hyväksyi eroanomuksen ja pyysi Jäätteenmäen hallitusta jatkamaan toimitusministeristönä uuden hallituksen muodostamiseen saakka.[14] 24. kesäkuuta Jäätteenmäen tilalle nimitettiin puolustusministerinä Jäätteenmäen hallituksessa toiminut keskustan varapuheenjohtaja Matti Vanhanen. [15]
Martti Manninen erotettiin tehtävästään presidentin neuvonantajana 19. kesäkuuta 2003.[16]
Vierailija kirjoitti:
Soinilla on ilmeisesti joku erityisvapaus tehdä mitä huvittaa.
Kuten sanottu, Soinilla on todellisuudessa Niinistön vahva tuki, vaikka uutinen nyt muuta antaakin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Joo, mutta vastaavia tapauksia on ollut historiassa muitakin, vain tässä mentiin eroamiseen asti.
Mä olin itse silloin ulkomailla, Suomessa olin vielä silloin kun tää ceissi lähti vyörymään eteenpäin. Pidettiin pienoiset grillibileet sinä iltana kun ulkomaille tämä tieto kantautui.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Ulos jo tuo pelleilijä.
Petterillä ei riitä kantti.
Juha taitaa olla Soinin kanssa samoilla linjoilla?
Sen kantin pitäisi löytyä Samposta laittaa Soini ulos, joten kantin perään on turha kysyä. Sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
No miksi Kanerva joutui lähtemään?
No sehän oli ilmiselvä vääryys. Toisella vääryydellä ei paikata sitä ensimmäistä vääryyttä.
Aikuinen mies saa tekstailla ihan kenen kanssa sitä huvittaa. Naurettavaksi on mennyt tämä maailma.
Sinkkumies
Joo-o, mut oikeusvaltion periaatteen mukaan Soinin täytyy pelata samoilla säännöillä kuin muidenkin.
Mitä sössötystä tämä nyt on? Sulla on sun omat periaatteet ja Soini rikkoi niitä. So what?
Mitään sääntökirjaa kun ei ole olemassakaan. Jos sääntökirjassa lukisi, että Tukiaiselle ei saa lähettää tekstiviestejä, niin ei kai Kanerva niitä sitten olisi lähettänyt.
Sinkkumies
Eihän sulla ole edes ressukka tietoa siitä, miksi namusetä sai kenkää. Eihän hän puutarhanhoidollisten kysymysten takia kenkää saanut, vaan valehtelun. Hän jäi kiinni valehtelusta ja se on raskautta asia ministerille, jolta velvoitetaan ehdotonta rehellisyyttä.
Kanerva sai ihan syystä kenkää, mutta niin kuuluisi saada Soininkin. Paskin ulkoministerimme kautta aikain. Menee jopa Kanervan ja Stubbinkin ohi paskuudessaan.
Täytyy muistaa myös se, että eihän eduskunta, tai valtioneuvosto Kanervaa erottanut, vaan Kokoomus ilmoitti, ettei Kanerva voi jatkaa tehtävässään, niinpä Kanerva erosi itse. Se on siis puolueen asia, nauttiiko ministerinsä puolueen luottamusta vai ei. Arvatkaa kaks kertaa, Tomisiko Sampo Terho samoin kuin Katainen aikoinaan. Ei todellakaan. Kukaan ei uskalla sinisessä tuhnussa alkaa vastustamaan melonipäätä.
Sen takia täytyy vähän tarkastella asioita Wikistä, kun itse en ollut silloin paikanpäällä.
Enkä siis väitä tietävänikään, kun en täällä jokaista käännettä ollut seuraamassa ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Mä olin itse silloin ulkomailla, Suomessa olin vielä silloin kun tää ceissi lähti vyörymään eteenpäin. Pidettiin pienoiset grillibileet sinä iltana kun ulkomaille tämä tieto kantautui.
Sinkkumies
Entä kun Kanerva erotettiin? Pidittekö kunnon bakkanaalit? Soinin erotessa sika vartaaseen?