Häpeän omaa sukunimeäni mutta sukulaisille ei käy että vaihdan
Sukunimi ei vain sovi estettisesti muihin nimiini, kalskahtaa juntilta ja olen jatkuvasti saanut kuulla ihan ala-asteelta lähtien mitenkä sukunimeeni liitetään erityisesti juoppous ja alkoholosmi. Sukunimi on hirveä taakka josta haluaisin vain päästä eroon.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että ei sovi "estettisesti" muihin nimiin... Mitenkäs sitä sanotaankaan, ei nimi miestä (naista) pahenna ellei mies (nainen) nimeä. No, eihän se sukulaisille kuulu, jos haluat nimesi vaihtaa. Valitse kerralla tarpeeksi komealta kalskahtava.
Sukunimeä kun ei voi noinvain vaihtaa, paitsi vasta ensivuoden alussa kun sukunimilaain muutos astuu voimaan. Etunimien vaihtaminen on paljon yksinkertaisempaa ja helpompaa, sen ku vain ilmoittaa ja maksaa summan niin saa uuden nimen. Tähän asti vaihdettavan sukunimen on löydyttävä omasta suvusta korkeintaan kolmen sukupolven päästä. Olen kuitenkin käynyt kaikki isovanhempieni sukunimet läpi eikä mikään ole sopiva.
Ap
Ap
No etköhän nyt malta puolivuotta, anteeksi 7 kuukautta odottaaja sen jälkeen näytät sukulaisille persettä.
Kiljunen? Kotamäki? Naukka? Malinen? Astola? Humala?
Vierailija kirjoitti:
Mihin sukunimeen liitetään heti juoppous?
Metsola 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Usein pikkupaikkakunnilla ajatellaan että kaikki ihmiset joilla on sama etu- tai sukunimi ovat samanlaisia. Esimerkiksi meillä päin asui pitkään asui pitkään kirkolla yksi kyläjuoppo, Malinen, jonka kaikki kyllä tunsivat. Meni viinaan toissa vuonna ja hukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun menet ja vaihdat. Siinäpähän narisevat. Pääsetpähän niistä eroon, jos niikseen on. Sinun elämästäsi tässä on kyse, ei sukulaisten. Jos ryhtyy elämään sen mukaan, mitä muut meiltä haluavat, ei muuta ehdikään kuin koko ajan miellyttämään ja unohtamaan itsensä. Itsekin vaihdoin sukunimeni, koska en kokenut vanhaa omakseni.
Sitä kun haluaa pysyä kuitenkin hyvissä väleissä sukulaistensa kanssa. Pelkästä sukunimesta riiteleminen olisi turhaa ja lapsellista.
Ap
Eihän siitä riidellä tarvitse. Eikä kysyä lupaa keneltäkään. Vaihdat vaan.
Tarkoitatko sukulaisilla isää, äitiä ja sisaruksia? Vaiko etäisempiä?
Vierailija kirjoitti:
Yhden esiäitini sukunimi oli Känninen :D ei ap
Mie halluun tietää mikä se sukunimi on!!
"Jennica Charlotte Viinanen" tms?
Onko nimesi Rimppi, Vulli, Ala-pää vai Junttila?
Uusi sukunimi voi olla Vesipää tai Selviö.
Tiedättekö miten pahalta Tuusulan kunnasta tuntuu, nyt after TIS 2018 kauden.
Vierailija kirjoitti:
Uusi sukunimi voi olla Vesipää tai Selviö.
Selviö-nimisiä on nimihaun mukaan jo olemassa alle 15 henkilöä, joten ei käy, jollei ole omassa suvussa. Vesipää-nimisiä ei ole yhtään.
Huh, aikamoinen lista kun lukee noita ehdotettuja nimiä.
Mun on pakko syödä joka aamu kaurapuuroa, koska sukulaiset muuten suuttuu. Tavataan kerran kesässä ja jos saavat kuulla, että täällä Kontulassa olen syönyt kurkkuvoileivän kaurapuuron sijaan, niin kyllä kääntävät selkänsä ja puhuvat keskenään pahaa.