Häpeän omaa sukunimeäni mutta sukulaisille ei käy että vaihdan
Sukunimi ei vain sovi estettisesti muihin nimiini, kalskahtaa juntilta ja olen jatkuvasti saanut kuulla ihan ala-asteelta lähtien mitenkä sukunimeeni liitetään erityisesti juoppous ja alkoholosmi. Sukunimi on hirveä taakka josta haluaisin vain päästä eroon.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Holinen?
Viinistö.
Vierailija kirjoitti:
Mene naimisiin ja ota miehen nimi. Siitä tuskin kukaan voi valittaa.
Paitsi se yksi palstahullu. :D
Tai sit vaihdat johonkin ranskalaiseen niin jopas kuulostaa paremmalta, esim. Laurent-Perrier tai Piper-Heidsieck
Ota käyttöön mummon tai äidin tyttönimi, se on helpompaa. Tein niin. Sukunimi ei ollut juopotteluun viittavaa, vaan juoppoja ja tappajia löytyy suvusta. Harvinainen suomalainen nimi, hieno. Älytön työ aina, kun haki esim. lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Tai sit vaihdat johonkin ranskalaiseen niin jopas kuulostaa paremmalta, esim. Laurent-Perrier tai Piper-Heidsieck
Heineken on kiva ja kuulostaa melkein suomalaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heineken on kiva ja kuulostaa melkein suomalaiselta.
Mitenkä joku saksalainen kuten vaikka Sinebrychoff?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi sukunimi voi olla Vesipää tai Selviö.
Mut jos etunimet kansainvälisiä, niin uudeksi sukunimeksi vaikka Teetotaler.
Waterhead
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sululaisesi konkreettisesti tekevät, jos teet nimenmuutoksen maistraattiin?
Ovat sanoneet katkaisevansa välit ja lopettavansa yhteyden pidon jos teen sen. Paljon on myös kyselty miksi häpeän sukunimeä ja kun kerron niin heti pitää uhriutua. Mutta en haluaisi olla huonoissa väleissä sukulaisteni kanssa.
Ap
Täysin höpöhöpö trolli taas.
Yksikään edes vähänkään järjissään oleva ihminen ei pomminvarmasti laita välejään poikki jonkun nimenmuutoksen takia ja jos joku niin tekisikin, niin sehän olisi vain hyväksi nimenvaihtajalle, ettei tarvitsisi moisen sekopään kanssa olla enää missään tekemisissä.
0/5
kirjoitti:
Sukunimi ei vain sovi estettisesti muihin nimiini, kalskahtaa juntilta ja olen jatkuvasti saanut kuulla ihan ala-asteelta lähtien mitenkä sukunimeeni liitetään erityisesti juoppous ja alkoholosmi. Sukunimi on hirveä taakka josta haluaisin vain päästä eroon.
Seliseli. Täysi-ikäisen ei tarvitse totella kuin virkavaltaa. Suku ei ole virkavaltaa. Senkus vaihdat.Eikä suvun kanssakaan tartte olla tekemisissä.
Ihme valitusta asiasta jonka voi hoitaa hyvin nopsaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sululaisesi konkreettisesti tekevät, jos teet nimenmuutoksen maistraattiin?
Ovat sanoneet katkaisevansa välit ja lopettavansa yhteyden pidon jos teen sen. Paljon on myös kyselty miksi häpeän sukunimeä ja kun kerron niin heti pitää uhriutua. Mutta en haluaisi olla huonoissa väleissä sukulaisteni kanssa.
Ap
Ei tartte olla missään väleissä sukulaisten kanssa. Mä olen vaihtanut sukunimeni koska häpesin sitä ja tiedän perheen jossa puolet lapsista on vaihtanut aikuisiällä sukunimensä koska se sukunimi oli niin hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Kankkunen.
Humalainen
Jos minä olisin Finni tai Finnilä sukunimeltäni, niin olisin vaihtanut heti kun täytin 18v. mulla on suvussa ihan hienojakin nimiä. Finni ei varmaan silloin tarkoittanut kauheaa mätivää näppylää vaan jotain suomalaisuuteen liittyvää kun se nimi on otettu käyttöön, mutta nyt on tilanne eri. Monia, monia kauniitakin sukunimiä on jäänyt pois kun suku on hiipunut, kyllä rumat nimet saakin heivata. Miten ruman nimisesta suvusta voisi olla ylpeä? Vielä reilu sata vuotta sitten ihmiset muuttivat sukunimeään sen mukaan mihin muuttivat asumaan, eikä kukaan itkenyt sukunimen perään.
Vierailija kirjoitti:
Kossula?
Ei ole suomalainen nimi (tuskinpa muunkaan maalainen)
Kosander? Naukkula? Shotti-Lasinen?
Humalainen? LOL Vaihtoon vaan, uudeksi nimeksi Raitis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi sukunimi voi olla Vesipää tai Selviö.
Waterhead
von Wasserkopf
Jurri tai Känönen olisi osuva nimi.
Mun sukunimi on Viinamäki eikä kyllä hävetä lainkaan. Eikä kukaan ole luullut juopoksi.