Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan maksanut ostoksia jonkun toisen nimissä olevalla kortilla? Esim puolisosi.

Vierailija
01.06.2018 |

Onko tämä miten yleistä?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävän kanssa käytetään ristiin toistemme kortteja riippuen siitä kumman tilillä on rahaa. Muuten toki tilisiirto olisi näppärä, mutta meillä on eri pankit. Pitäisi avata yhteinen tili niin saisi molemmille siihen omat kortit, ainahan se on riski maksaa toisen kortilla.

Ei ole pakko avata yhteistä tiliä vaan toiselle voi antaa käyttöoikeuden omaan tiliin. Itse en juurikaan käyttänyt S-tiliäni, joten muuttaessani mieheni kanssa yhteen annoin hänelle tilin käyttöoikeuden ja teimme tilistä ruokatilin. Molemmilla on siis omat kortit ja verkkopankkitunnukset kyseiselle tilille.

Vierailija
22/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen kai jonkun kerran maksanut mummoni kortilla käydessäni hänen puolestaan kaupasta. Ei mitään ole kukaan sanonut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehen Visaa olen vinguttanut. Eilen annoin oman kortin pojalle kun en itset päässyt kauppaan ja hän hoiti perheen ostokset.

Vierailija
24/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa aikoinaan teininä kaverin kanssa makseltiin juomia ristiin toistemme korteilla, siitä kyllä on jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
25/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapariskunta tekee tätä jatkuvasti. Tehnyt monta kertaa mieli käräyttää kassalle moinen toiminta. Hommaisivat sitten vaikka rinnakkaiskortit tms., koska ko. toiminta ei ole sallittua. 

Me tehdään tätä molempien suostumuksella. Ihan turhaa nipottamista taas. 

Vierailija
26/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mieheni korttia useinkin käyttänyt. Jos hän ei jaksa lähteä kauppaan tms. niin antaa mulle korttinsa, että shoppaile sinä söpöliini itelles jotain kivaa. Koska olen persaukinen duunari ja hän ei ole.

Tiedetään, ettei se laillista ole, mutta voevoe.

Vierailija
27/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävän kanssa käytetään ristiin toistemme kortteja riippuen siitä kumman tilillä on rahaa. Muuten toki tilisiirto olisi näppärä, mutta meillä on eri pankit. Pitäisi avata yhteinen tili niin saisi molemmille siihen omat kortit, ainahan se on riski maksaa toisen kortilla.

Ei ole pakko avata yhteistä tiliä vaan toiselle voi antaa käyttöoikeuden omaan tiliin. Itse en juurikaan käyttänyt S-tiliäni, joten muuttaessani mieheni kanssa yhteen annoin hänelle tilin käyttöoikeuden ja teimme tilistä ruokatilin. Molemmilla on siis omat kortit ja verkkopankkitunnukset kyseiselle tilille.

Ei se pelkkä käyttöoikeus tuo omia kortteja tai verkkistunnareita.

Vierailija
28/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hoksasin, että tuleehan sitä toisinaan käytettyä asiakkaan korttia, kun heille kaupassa käyn

Vierailija
29/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla hotellissa olen tilannut palvelun ja maksanut luottokortilla puhelimessa kielitaidottoman äitini puolesta. Korttikin oli äidin.

Vierailija
30/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on muilta pois?

Oon käyttänyt vanhempieni kortteja ja mieheni. On jotkut satunnaiset miehetkin tykänneet korttejaan mutta en napannut.

Vierailija
31/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti lainaan omaa tai firman korttia lapsilleni jotka käyvät puolestani asioilla, miesystävän kanssa myö s saatetaan käyttää toistemme kortteja.

Vierailija
32/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs on, jos minä köyhä luottotiedoton nainen nainkin rikkaan luottotietoisen isännän, saanko käyttää hänen rajatonta visa-luottokorttiaan, koska meillähän on tietenkin sama sukunimi?

Vierailija
33/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme vaimon kanssa toistemme kortteja jatkuvasti. Koskaan ei ole tullut ongelmia asiaan liittyen, koska eihän se kassatyöntekijä näe kenenkä kortilla maksaminen tapahtuu.

Teknisesti ottaen kyseinen toiminta on toki laitonta, vaikka naurettavaltahan se kuulostaakin. Koska kyseisestä toiminnasta ei voi käytännössä joutua vaikeuksiin eikä siinä ole mitään maalaisjärjellä ymmärrettävästi epärehellistäkään, aiomme jatkaa kyseistä toimintaa hyvillä mielin.

Te raivolainkuuliaiset vannepäämammat saatte puolestani toimia kuten itse parhaaksi näette. Rentoa loppuelämää teille.

Vierailija
34/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaupassa maksanut, mutta joskus automaatilta nostanut rahaa miehen kortilla.

Vierailija
35/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kaupassa maksanut, mutta joskus automaatilta nostanut rahaa miehen kortilla.

Ja jatkuvasti hoidan miehen verkkopankkiasiat häen tunnuksillaan. Vähän tuntuu typerältä kirjoittaa loppuun terkuin Matti :)

Vierailija
36/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useassa eri kaupassa toissa viime vuosina, eika tosiaan myyjalle nay kortin omistajan nimea mistaan naytolta. Ainut tapaus kun olen halunnut tarkistaa henkilollisyyden, on ollut kun henkilo nappaili hermostuneen oloisena jatkuvasti tunnusluvun vaarin. Muuten ei taida myyjia kiinnostaa, eika siita ohjeisteta muuta kun etta pitaisi ottaa pois jos huomaa etta on jonkun toisen kortti.

Vierailija
37/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Looginen päättelijä kirjoitti:

Käytämme vaimon kanssa toistemme kortteja jatkuvasti. Koskaan ei ole tullut ongelmia asiaan liittyen, koska eihän se kassatyöntekijä näe kenenkä kortilla maksaminen tapahtuu.

Teknisesti ottaen kyseinen toiminta on toki laitonta, vaikka naurettavaltahan se kuulostaakin. Koska kyseisestä toiminnasta ei voi käytännössä joutua vaikeuksiin eikä siinä ole mitään maalaisjärjellä ymmärrettävästi epärehellistäkään, aiomme jatkaa kyseistä toimintaa hyvillä mielin.

Te raivolainkuuliaiset vannepäämammat saatte puolestani toimia kuten itse parhaaksi näette. Rentoa loppuelämää teille.

No, ei nyt sinällään vaikeuksiin, mutta mikäli toisen kortilla maksamisesta jää kiinni, pitäisi myyjän takavarikoida kortti. Olen tosin käsittänyt, että kortin kyllä saisi takaisin hakemalla pankista parin päivän päästä.

Vierailija
38/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olen käyttänyt toisen bonuskorttia. Käytän vieläkin toisen kaupparyhmän, toisessa olen nyt itsekin kantiksena.

Vierailija
39/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kävin ostamassa iskälle tupakkaa iskän kortilla, iskän käskystä lähikaupasta. Rikos on kuitenkin jo vanhentunut.

Vierailija
40/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pelkkä käyttöoikeus tuo omia kortteja tai verkkistunnareita.

Se on kyllä oikeesti "verkkistuntsa".