Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan maksanut ostoksia jonkun toisen nimissä olevalla kortilla? Esim puolisosi.

Vierailija
01.06.2018 |

Onko tämä miten yleistä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini korttia oon käyttänyt oikeastaan aina kun käyn hänen kanssaan kaupassa, koska hän ei uskalla itse käyttää korttikonetta.

Olin kerran kassalla, ja edellä olevan miehen maksu ei mennyt läpi (taisi olla väärä tunnusluku), myyjä otti kortin ja mies heti sanoi, että kyseessä on vaimon kortti. Myyjä vähän empi, mutta antoi miehen sitten vaan allekirjoittaa kuitin. Ihmettelin vähän miten myyjä antoi noin tehdä, kun oli todistajiakin pitkä jono paikalla, koska laitontahan se on...

Vierailija
42/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Minulla on omat kortit ja puolisolla omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt äitini korttia, kun hänelle olen käynyt kaupassa. Kavereita olen jelpannut, kun ovat olleet kipeitä tms. joten heidän korttiaan olen käyttänyt.

Miehen kanssa käytettiin korttejamme ristiin rastiin silloin kun vielä oli eripankeissa rahat, eikä siirtäminen näkynyt heti. Nyt on näppärää, kun on pankkisovellus ja sama pankki, senkun siirtää vaan vaikka kassalla rahaa.

Eihän se vissiin ihan luvallista ole, mutta voevoe onhan tässä maassa hurjempiakin rikoksia sattunut.

Vierailija
44/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisena avustajana ollessani melkein jokainen asiakas antoi pankkikorttinsa ja tunnuslukunsa että pystyin käymään kaupassa. Toki monilla oli käteistä, mutta sekin meni niin että minä kävin nostamassa isomman summan kerralla ja siitä sitten käytettiin. Lisäksi kerran kaverin kanssa shoppaillessa liike oli menossa kiinni ja kaveri sovituskopissa, niin antoi housut ja kortin että maksaisin ne housut sillä välin kun hän pukeutui ja myyjä sai alkaa laittaa liikettä kiinni.

Vierailija
45/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaupassa ja maksanut mieheni kortilla. Onko se jonkun mielestä erikoista?

Vierailija
46/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on useampikin kirjoittaja väittänyt että toisen ihmisen kortin käyttäminen, jos siihen on henkilön itsensä lupa, on "laitonta".

Se ei ole laitonta. Sen sijaan se on kyllä ehdottomasti pankin käyttäjäsääntöjen vastaista. Ja ne säännöt on jokainen hyväksynyt kortin hankkiessaan.

Eihän tuosta mitään sanktioita voi tulla. Pankki kyllä voi ottaa kortin pois niin halutessaan.

Vierailija
47/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa. 

Vierailija
48/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole maksanut toisen kortilla, mutta rahaa olen luvan kanssa nostanut joitakin kertoja ja maksanut sitten käteisellä. Kuitenkin kiinnijäämisen riski kortilla maksaessa on aina olemassa, joten mielestäni on pienempi paha käydä ensin automaatilla, vaikka olisihan se helpompaa maksaa kortilla.

Vierailija
49/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs on, jos minä köyhä luottotiedoton nainen nainkin rikkaan luottotietoisen isännän, saanko käyttää hänen rajatonta visa-luottokorttiaan, koska meillähän on tietenkin sama sukunimi?

Teette yhteisen tilin ja sinne mies laittaa luoton summaksi sen mitä saa.

Näin me tehdään kun toinen on rikas ja toinen ei. Ei tarvitse siirrellä rahaa mitenkään vaan maksaa vaan visalaskun joka kk.

Vierailija
50/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran miehen korttia, kun kävin tankkaamassa. Minulla oli vain käteistä ja bensa valo paloi (oli vain korttiasema vieressä).. Mies antoi korttinsa että pääsen kotio. 

Vierailija
51/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, miehen kortilla ja hän minun kortilla. Hän tietää minun tunnuslukuni ja minä hänen. Tai jos on pieni ostos, niin sehän menee lähimaksulla. Koskaan ei kumpikaan ilman lupaa tietenkään ota toisen korttia käyttöönsä!

Vierailija
52/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto täällä on tiukkapipoista jengiä😂 Välillä on vaikea uskoa lukemaansa, oikein mietitään että pitää käräyttää. Luoja. Oletteko hulluja?

Vierailija
53/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on useampikin kirjoittaja väittänyt että toisen ihmisen kortin käyttäminen, jos siihen on henkilön itsensä lupa, on "laitonta".

Se ei ole laitonta. Sen sijaan se on kyllä ehdottomasti pankin käyttäjäsääntöjen vastaista. Ja ne säännöt on jokainen hyväksynyt kortin hankkiessaan.

Eihän tuosta mitään sanktioita voi tulla. Pankki kyllä voi ottaa kortin pois niin halutessaan.

kassakin voi ottaa kortin pois, jos huomaa väärinkäytön.

Vierailija
54/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs on, jos minä köyhä luottotiedoton nainen nainkin rikkaan luottotietoisen isännän, saanko käyttää hänen rajatonta visa-luottokorttiaan, koska meillähän on tietenkin sama sukunimi?

Teette yhteisen tilin ja sinne mies laittaa luoton summaksi sen mitä saa.

Näin me tehdään kun toinen on rikas ja toinen ei. Ei tarvitse siirrellä rahaa mitenkään vaan maksaa vaan visalaskun joka kk.

Rikas isäntä tilaa tietenkin sinulle rinnakkaiskortin sinun nimelläsi isolla luottorajalla tiliinsä :-)

Vierailija
55/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein yhdessä vaiheessa. Annoin pojalleni oman korttini kun tiesin hänen tulevan salilta kaupan kautta ja tilasin joitain ruokatavaroita. Aiemmin tehtiin niin, että hän maksoi ja minä sitten siirsin hänen tililleen laskun loppusumman, mutta tämä tapa oli kätevämpi. Nyt poika asuu jo muualla. Tottakai tiesin, ettei näin saisi tehdä, mutta vastuu oli mielestäni minun.

Joskus ammoisina aikoina nuorena siis, istuttiin melkoisen pitkään White Ladyssa Meikussa. Yhden kaverin rahat loppuivat ja sanoin että hae itsellesi ja mulle myös tuoppi ja kirjoita mun nimi siihen kuittiin. Siihen aikaan ei siis ollut tunnuslukuja, vaan maksu kortilla suoritettiin höylän avulla paperitositteeseen. Ei tullut seuraamuksia. Rahat hävisivät mun tililtä, kun käytössä oli mun kortti.

Vierailija
56/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kassa ei antanut maksaa ennekuin allekirjoitin oman kortin takaosaan allekirjoituksen. En ollut muistanut sitä ja oli allekirjoittamatta varmaan vuoden ennenku eräs kassa sanoi asiasta ja allekirjoitin ja maksoin. Mitähän järkeä tuossakin oli :D

Vierailija
57/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti, riippuen kumman tilillä on rahaa. Monesti siirretään kaikki rahat sille joka maksaa laskut ja on täten perheen menoista vastuussa, kortti vaihtaa kättä jos toisen pitää sitten kuitenkin käydä kaupassa tmv.

On jo vuosia pitänyt hommata yhteinen tili mutta ei olla saatu aikaiseksi, oma vika siis mutta jo on jollakin ankea elämä jos täysin ulkopuolisena tekee mieli "käräyttää" pariskunta joka käyttää yhteisiä rahoja kortilla jossa on vain toisen nimi...

Vierailija
58/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein. Aina kun omalla tilillä ei ole rahaa maksan miehen kortilta. Olen tehnyt niin aina, jo ennen näitä uusia maksupäätteitä, aika harvoin myyjä ennenkään katsoi ettei se ole mun kortti, joskus piti käydä automaatilta sillä nostamassa käteistä kun myyjä ei suostunut myymään kortilla. Mutta nykyään se ei ole mikään ongelma kun ei sitä korttia tarvi näyttää edes myyjälle.

Vierailija
59/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran miehen korttia, kun kävin tankkaamassa. Minulla oli vain käteistä ja bensa valo paloi (oli vain korttiasema vieressä).. Mies antoi korttinsa että pääsen kotio. 

Korttiasemaankin voi laittaa käteistä...

Vierailija
60/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, Mieheni käyttää korttiani jatkuvasti (hän on kotona ja minä töissä, joten tienaan perheemme tulot). Hänelle on tilattu tosin omakin kortti. Ei todellakaan vaikuta meidän elämäämme suuntaan tai toiseen, onko sallittua. Kukaan ei sitä muutenkaan ikinä tarkista, kun kerran Pin koodi on tiedossa.