Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan maksanut ostoksia jonkun toisen nimissä olevalla kortilla? Esim puolisosi.

Vierailija
01.06.2018 |

Onko tämä miten yleistä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään, älytön ajatuskin. Miksi kukaan raha-asiansa hyvin hoitava tekisi niin?

Mies juuri pari viikkoa kävi kaupassa mun kortilla, kun omansa ei toiminut ja uuden saamiseen meni aikaa. Joten jos vähän mietit, ennenkuin syljet aivotuotoksesi maailmalle.

Vierailija
62/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaid kortilla aivan ehtojen mukaistakin maksaa.

https://www.aktia.fi/fi/aktia-prepaid

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vaihdeltiin joskus kortteja miehen kanssa, jos toisella ei ollut rahaa tms. Mutta nykyään esim. Pivolla voi siirtää rahaa ilman viivettä eri pankkien välillä, joten tarvetta kortin lainaamiseen ei ole.

Vierailija
64/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vaikka kuinka. Aika laajasti käytetään lähisuvun ja kaveripiirin kesken toistemme kortteja. Kerran kyllä ex unohti mun kortin kauppaan, eikä sitten tietenkään saanut sitä enää sieltä noudettua, vaan mun piti ite sitten käydä. Mut ikinä ei oo myyjä keltään tarkistanu, onko kortti oma vai jonkun muun.

Vierailija
65/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen vain nostanut rahaa toisen kortilla.

Vierailija
66/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kortilla pari kertaa. Hyvin meni.

Vierailija
67/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan influenssan kourissa lähetin silloisen poikaystäväni kauppaan. Käteistä ei ollut, joten lainasin korttiani. 

Kaupassa myyjä nappasi kortin pois ja totesi, että kortin omistaja voi noutaa kortin henkilökohtaisesti seuraavan tunnin sisällä. Ei selittelyt auttaneet, vaan pakkohan se oli hakea.

Yli 40 asteen kuumeessa parin kilometrin matka kävellen kauppaan ja takaisin pirtsakoissa talvipakkasissa. 

Eivät onneksi ottaneet maksua. Sen sijaan sain todella vihaisen mulkaisun myyjältä ja "Anna olla viiminen kerta" -tyyliset nuhtelut.

Kerta oli viimeinen ja siitä viisastuneena kotona on aina myös käteistä. 

Vierailija
68/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Looginen päättelijä kirjoitti:

Käytämme vaimon kanssa toistemme kortteja jatkuvasti. Koskaan ei ole tullut ongelmia asiaan liittyen, koska eihän se kassatyöntekijä näe kenenkä kortilla maksaminen tapahtuu.

Teknisesti ottaen kyseinen toiminta on toki laitonta, vaikka naurettavaltahan se kuulostaakin. Koska kyseisestä toiminnasta ei voi käytännössä joutua vaikeuksiin eikä siinä ole mitään maalaisjärjellä ymmärrettävästi epärehellistäkään, aiomme jatkaa kyseistä toimintaa hyvillä mielin.

Te raivolainkuuliaiset vannepäämammat saatte puolestani toimia kuten itse parhaaksi näette. Rentoa loppuelämää teille.

No, ei nyt sinällään vaikeuksiin, mutta mikäli toisen kortilla maksamisesta jää kiinni, pitäisi myyjän takavarikoida kortti. Olen tosin käsittänyt, että kortin kyllä saisi takaisin hakemalla pankista parin päivän päästä.

Hyvin teoreettinen mahdollisuus tuo kiinnijääminen. Ei se kassatyöntekijä näe kenen kyseinen maksukortti on. Käytännössä ei siis joudu vaikeuksiin, koska pitäisi oikeasti olla aivokääpiö jäädäkseen kiinni.

Vierailija
69/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan miehen kanssa toistemme korteilla lähikaupassa. Lähibaarissa myös kun kesäisin käymme terassilla.  Tiedossa on, että ei ole sallittua, mutta tuskin siitä vankilaan joutuisi kun molemmilla on suostumus siihen hommaan. Tuskin syyttäjä lähtisi ajamaan syytettä. Eikä ne kaupan myyjät enää nykyään näe nimeä siinä kortissa kun se vaan lykätään siihen laitteeseen. Paitsi ilmeisesti Specsaversilla. 

Vierailija
70/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran miehen korttia, kun kävin tankkaamassa. Minulla oli vain käteistä ja bensa valo paloi (oli vain korttiasema vieressä).. Mies antoi korttinsa että pääsen kotio. 

Korttiasemaankin voi laittaa käteistä...

Ei käynyt käteinen laisinkaan. Vain kortti luki siellä. Oli sellainen pieni asema.

Vierailija
71/71 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme tätä toisinaan puolison kanssa. Meillä on eri pankit niin rahansiirto kestää.