Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se nyt sitten niin kamalaa jos laitattaa vauvalle korvakorut?

Vierailija
01.06.2018 |

Haluaisin tytölle 4kk korvakorut, olisi niin suloinen niiden kanssa. Eihän se ole kun pari pientä nipsausta ja sekunneissa ohitse. Mies on ehdottomasti vastaan ja uhkaili lasulla ja erolla jos teen sen.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänää näin leikkipuistossa venäläisen n.1v. taaperon korviksilla. Tosi oudon näköistä se oli, kun hiuksetkaan ei vielä kasvaneet kunnolla. Ei ollut mielestäni söpöt, vaikka lapsi söpö olikin. Enemmänkin muetin että miksi.. monet pikkuiset myös repivät korviaan väsyneinä. Ei sovi korvikset siihen.

Vierailija
62/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä leimaa mitään wt-touhuksi, mutta korvikset vauvalla on juuri sitä. Jopa näissä perinteisissä "vauvalle korvikset" -maissa koulutetumpi väestö on luopunut jo pitkälti ja sitä harrastaa paikallinen duunariporukka enää.

En tunne yhtään fiksua vanhempaa, joka olisi laittanut pienelle vauvalle tai edes taaperolle korviksia. Jos näkee 3-5 -vuotiaalla korvikset, voi lyödä suoraan vetoa, että tn. eroperhe ja erittäin kouluttamattomat vanhemmat, tekevät jotain hanttihommaa tai ovat työttömiä. Ikää vähän, rööki palaa huulessa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen jolla ei ole korvakoruja

en halua korvakoruja

Eli se ois ollu ok ,et mut ois vauvana reijitetty?

Vierailija
64/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:lle vaihtoehto vauvan silpomiseen, toitottavasti riittää siksi aikaa kun päähänpisto kestää:

https://www.glitter.fi/tarrakorvakorut-30-paria

Vierailija
65/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiralta voi leikata pentuna hännän..se on söpömpi niin:)

Vierailija
66/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi poika?

Vierailija
67/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kamalaa, sattuu on ja on turha toimenpide. En kyllä laittaisi vähän isommallekaan lapselle kovin mieluusti, itse sain reiät korviin 13-vuotiaana.

Vierailija
68/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi enää, ei liki 20 vuoteen enää, Suomen laki kieltää. Ehkä tällaiseenkin sitten pitää se laki laatia jos ei vanhemman aivot sitä tajua.

Vierailija
69/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en halua korvakoruja

Vanhemmat nyt aika pitkälti päättävät alaikäisen asioista. Tuskin sinulle olisi monikaan asia ok nykyään mitä sinulle on vauvana tehty.

Vierailija
70/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva ei ole nukke, koriste tai leikkikalu vaan ihminen. Anna hänen päättää omasta kehostaan.

Surullista, että on äitejä, joille tämä ei ole itsestään selvää. Kaveri piti vauvaansa jonkinlaisena asusteena, puki omiin vaatteisiin sointuvaksi ja lävistytti korvat kun lapsi oli 1-vuotias.

Vierailija
71/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raajan poistaminen on sinusta sama asia kun korvikset? :,D mitkä äo 70 kansan kokoontumiset täällä on?!

Vierailija
72/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva ei ole nukke, koriste tai leikkikalu vaan ihminen. Anna hänen päättää omasta kehostaan.

Surullista, että on äitejä, joille tämä ei ole itsestään selvää. Kaveri piti vauvaansa jonkinlaisena asusteena, puki omiin vaatteisiin sointuvaksi ja lävistytti korvat kun lapsi oli 1-vuotias.

Mitä pahaa on siinä että pukee vauvan omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin? Vai sinä tarkoituksella puit lapsesi rumiin vaatteisiin silloin kun he eivät vielä osanneet itse sanoa mistä pitävät? Miksi.......?

Vierailija
73/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on laitettu lapsena ja toivoisin että ei olisi, ajoittain täyttyvät pahanhajuisella töhnällä, jolloin lienevät lievästi tulehtuneet, vaikka olleet jo korvissa melkein 30 vuotta.

Vierailija
74/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vauvojen-korvakorut-jakava…

"Piekänen ei näe ongelmaa vauvojen korvien rei'ittämisessä. Hänen mielestään pienillä tytöillä olevat korut ovat sen sijaan viehättäviä.

–Tytöistä tulee kyllä sellaisia pikkuprinsessoja kun heillä on ne vaaleanpunaiset timangit korvissa, Piekänen huokaa."

Hyi hitto mikä akka. Tuollaisen liikkeessä en kyllä asioisi ikinä.

Toi on oksettavinta, mitä olen vähään aikaan lukenut. Mitäs jos se tyttö haluaisikin mieluummin olla seikkailija tai vaikka lääkäri? Inhottaa tuollainen prinsessatuputus muutenkin. Ulkonäkö sitä ja ulkonäkö tätä. Elämässään epäonnistuneiden luusereiden horinaa.

Terv. elämässään menestynyt, jota ei pakotettu lapsena prinsessarooliin

Miksei lääkärillä tai seikkailijalla voi olla vaaleanpunaiset timantit korvissa? Täytyy näyttää mieheltä vai ollakseen näitä??

Vierailija
75/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sisäsiittoisten suomalaismammojen höperintää, ettei vauvalle korviksia sais laittaa.

Enkka 23 alapeukkua.

Ehkä saan nyt lisääkin.

Vierailija
76/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö oli jo 13 v, kun halusi itse reiät korviin. Korvakorut ei tee mielestäni yhdestäkään vauvasta söpömpää. Itse asiassa näyttävät tyhmiltä puolikaljujen vauvojen korvissa. Turha vedota joihinkin kehitysmaiden kulttuureihin " et siellä ihan normaalia" niissä maissa on kaikkia muitakin pöhköjä juttuja.

Vierailija
77/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitata sitten jos ja kun lapsi itse haluaa korvikset. Minä halusin kun olin 5v ja sain ne. Äiti vei paikalliseen kultasepänliikkeeseen ja myyjä ampui reijät korviin. Myöhemmin teininä tein reikiä itse lisää hakaneulalla.

Vierailija
78/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en halua korvakoruja

Ne kasvaa umpeen jos ei koruja pidä.

Vierailija
79/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on provo, mutta esim. Tsekissä kaikilla tyttövauvoilla on korvikset eikä sitä pidetä minään muuna kuin normaalina.

Ja esim. Intiassa ja Sri Lankassa POIKAvauvoille laitetaan korvikset ja mekko päälle. Mutta tässä onkin taustalla pelko siitä että jumalat saattavat varastaa arvokkaamman poikalapsen, joten hänet naamioidaan tytöksi.

Itse en laittaisi mitään koruja vauvoilla. Otin itse korvikset 21-vuotiaana.

Tosiaan miksi katsotaan että tyttö on merkittävä jo vauvana tytöksi? Miksi heidän ruumiillinen koskemattomuutensa ei ole yhtä arvokas kuin poikien? Miksi vauvat eivät ole samanarvoisia? Ylistämällä alistaminen on myös alistamista. Lapsia tulee tasapuolisesti kehua siitä mitä he tekevät ja ovat, ei niin että tytöt ovat vain kauniita ja pojat osaavia. Kuinka pielessä teidän kasvatuksenne on? hukkaatte lastenne potentiaalin eli kaiken sen mitä he voisivat tulevaisuudessa osata.

Tottakai tytöt on tyttöjä, ja pojat poikia. Sukupuolineutraalius on naurettava asia.

Vierailija
80/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en halua korvakoruja

Ne kasvaa umpeen jos ei koruja pidä.

Ei "kasva umpeen" sen jälkeen, kun putki, jonka "reikä" muodostaa arpeutuu, mihin ei kauaa mene. Arpi ei muutu terveeksi kudokseksi. Ihan samanlainen kudosvaurio kyseessä kuin mikä tahansa muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä