Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se nyt sitten niin kamalaa jos laitattaa vauvalle korvakorut?

Vierailija
01.06.2018 |

Haluaisin tytölle 4kk korvakorut, olisi niin suloinen niiden kanssa. Eihän se ole kun pari pientä nipsausta ja sekunneissa ohitse. Mies on ehdottomasti vastaan ja uhkaili lasulla ja erolla jos teen sen.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi poika, niin voisit samalla viedä lääkäriin poistattamaan esinahan.

Eikun niin joo, lääkärit eivät tee sitä! Samoin ei vauvan korvalehtiä puhkota.

Vierailija
42/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vauvojen-korvakorut-jakava…

"Piekänen ei näe ongelmaa vauvojen korvien rei'ittämisessä. Hänen mielestään pienillä tytöillä olevat korut ovat sen sijaan viehättäviä.

–Tytöistä tulee kyllä sellaisia pikkuprinsessoja kun heillä on ne vaaleanpunaiset timangit korvissa, Piekänen huokaa."

Hyi hitto mikä akka. Tuollaisen liikkeessä en kyllä asioisi ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin jollain on fiksu mies!

Vierailija
44/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat koristella omaksi huviksesi jotain, osta vaikka huonekasvi ja ripusta siihen jotain kimalletta. Sopisit sen hoitajaksi paremmin kuin vauvan.

Vierailija
45/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat opettaa, että söpöys ja ulkonäkö ovat parhaat ominaisuudet lapsessasi? Minkä muunkaan viestin tuo antaisi, kuin että lapsi ei kelvannut omana itsenään edes äidilleen?

Jos lapsesi olisi poika, laitattaisitko hänelle pikku implantit käsivarsiin että tulisi söpöt hauikset ja riittävän miehekkään näköinen parin kuukauden ikäisenä?

Vierailija
46/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesusonherra kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni voidaan laittaa korvikset. Ei lapsi siitä kärsi. Se on oikeastaan verrannollinen pentu koiran hännän typistykseen. Tehdäänhän ympärileikkauksiakin jo hyvin nuorena esim. juutalaisille ja ihan hyvin menestyneitä ihmisiä niistä tulee, isosta nenästä huolimatta.

Niin huono provo että ei jaksa tämän enempää provosoitua.

Vierailija
47/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on provo, mutta esim. Tsekissä kaikilla tyttövauvoilla on korvikset eikä sitä pidetä minään muuna kuin normaalina.

Ja esim. Intiassa ja Sri Lankassa POIKAvauvoille laitetaan korvikset ja mekko päälle. Mutta tässä onkin taustalla pelko siitä että jumalat saattavat varastaa arvokkaamman poikalapsen, joten hänet naamioidaan tytöksi.

Itse en laittaisi mitään koruja vauvoilla. Otin itse korvikset 21-vuotiaana.

Tosiaan miksi katsotaan että tyttö on merkittävä jo vauvana tytöksi? Miksi heidän ruumiillinen koskemattomuutensa ei ole yhtä arvokas kuin poikien? Miksi vauvat eivät ole samanarvoisia? Ylistämällä alistaminen on myös alistamista. Lapsia tulee tasapuolisesti kehua siitä mitä he tekevät ja ovat, ei niin että tytöt ovat vain kauniita ja pojat osaavia. Kuinka pielessä teidän kasvatuksenne on? hukkaatte lastenne potentiaalin eli kaiken sen mitä he voisivat tulevaisuudessa osata.

Vierailija
48/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Piekänen ei näe ongelmaa vauvojen korvien rei'ittämisessä. Hänen mielestään pienillä tytöillä olevat korut ovat sen sijaan viehättäviä.

–Tytöistä tulee kyllä sellaisia pikkuprinsessoja kun heillä on ne vaaleanpunaiset timangit korvissa, Piekänen huokaa."

Toi on oksettavinta, mitä olen vähään aikaan lukenut. Mitäs jos se tyttö haluaisikin mieluummin olla seikkailija tai vaikka lääkäri? Inhottaa tuollainen prinsessatuputus muutenkin. Ulkonäkö sitä ja ulkonäkö tätä. Elämässään epäonnistuneiden luusereiden horinaa.

Terv. elämässään menestynyt, jota ei pakotettu lapsena prinsessarooliin

Vierailija
49/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan. Ei kiinnosta sun vauva. 

Vierailija
50/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

–Tytöistä tulee kyllä sellaisia pikkuprinsessoja kun heillä on ne vaaleanpunaiset timangit korvissa, Piekänen huokaa."å

Kauheeta ruo rovokin, vauva itkee ja rimpuilee, satutampa lisää, samalla itkullahan se menee.

Ja vauva ei ole prinsessaisempi korut korvissa, vaan se on sitä pikkuaikuiset leikkiä jota näkee ainakin amerikan lapsimissikisoissa. Kilo pakkelia naamalle, ripsarit lisäkkeineen ja kajaaleineen naamassa huulipunalla ja poskipunalla, pää täyteen hiuslisäkkeitä ja tupeeraukset päälle. YÖK!

Lapset ovat kauneimpia ollessaan juuri sellaisia kun ovat. Omina itsenään, hyppiessään kuralammikossa, kaivaessaan hiekkalaatikolla , tutkiessaan sammakkoa nurmikolla, tukka tuulen tuivertamana, naama leikin tuhraamana ja iloinen huoleton hymy huulillaan.

Vierailija
51/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesusonherra kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni voidaan laittaa korvikset. Ei lapsi siitä kärsi. Se on oikeastaan verrannollinen pentu koiran hännän typistykseen. Tehdäänhän ympärileikkauksiakin jo hyvin nuorena esim. juutalaisille ja ihan hyvin menestyneitä ihmisiä niistä tulee, isosta nenästä huolimatta.

Hah! Jostain syystä häntien typistäminen kiellettiin laissa jo aikaa sitten...

Vierailija
52/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan omaan nenääs, oot niin söötti.  Vahinko kun  niitä ei voi laittaa aivoihin.

Vierailija
53/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaan omaan nenääs, oot niin söötti.  Vahinko kun  niitä ei voi laittaa aivoihin.

Ei ne uskalla, voi vahingossa lävistää sen yhden ainoan aivosolunsa ja valahtaisivat kuolaavana kasvina lattialle.

Vierailija
54/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea aika laittaa korvikset on sitten kun lapsi ymmärtää että se sattuu ja että reiät voivat tulehtua jos niihin pääsee bakteereita, ja haluaa ne silti. 

Jos laitat vauvalle reiät, satutat häntä, altistat tulehdusriskille ja loukkaat hänen oikeutta määrätä omasta kehostaan. Toisin sanoen syyllistyt pahoinpitelyyn. Olet aika pimeä jos pahoinpidelty vauva näyttää sinusta söpömmältä kuin sellainen jota on hoidettu hyvin.

Käyttäydytkö rajattomasti enemmänkin?

Se että takapajuisemmissa maissa ei kunnioiteta lasten oikeuksia niin kuin meillä ei tarkoita että asia on ok. Intiassa ja Etelä-Euroopassa perheväkivaltaankin suhtaudutaan ymmärtäväisesti. Hm, ehkä näillä on jokin yhteys: tyttölapsen keho ei kuulu hänelle itselleen edes vauvana vaan nähdään koristeena.

Vierailija
55/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuollaista vanhemmuutta, jossa oma tyttövauva nähdään lähinnä jonain omana nukkena ja leikkikaluna. Puetaan söpösti tylleihin ja näköjään jopa lävistetään korviakin. Mulla on kaksi tyttöä ja on niillä tietty välillä pinkkiäkin päällä, mutta minulle he ovat lapsia ja kauniita juuri sellaisina kuin ovat. Lasten tulee saada leikkiä, iloita ja tuntea olonsa hyväksi. Ei mä alkaisi heitä satuttamaan turhilla korvien rei'ityksillä ja pukemaan heitä epämukaviin vaatteisiin, joissa on hankala olla ja niitä ei saisi sotkea. Ihan sama vaikka kaikki muut lävistelisi vauvojaan, mutta mä en siihen ryhtyisi. Korvikset ovat ihan turhia vauvoilla. Onneksi edes miehelläsi on jotain järkeä päässä ap.

Vierailija
56/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen vauva tarvitsee korvakorut? Lävistele ihan itsesi täyteen jos siltä tuntuu ja jätä vauva rauhaan.

Vierailija
57/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Meillä vielä tokaluokkalainenkin möyhää ja nujuaa sen verran paljon, että itse ainakin voin hyvin helposti kuvitella, mitä korvakoru tekee korvanlehdelle, jos se jää leikkiessä kiinni kaverin tukkaan/trampoliiniin/sohvaan/you name it.

Vierailija
58/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten niin kamalaa, jos lapselle laittaa lävistyksen jonnekkin muualle? Tai tatuoinnin, ihan pienen vaan?

Vierailija
59/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa on yksi jolle on vauvana laitettu korvikset, sen isä taisi olla romani tai jotain, ja siksi. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ollut. Joiltakin pikkupojilta leikataan sentään pippelistäkin pala ja se on  monille ihan ok.

Vierailija
60/94 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se sen kamalampaa kuin mikään muukaan lävistys tai pysyvän jäljen jättävä kehonmuokkaus. Söpö pikku nenäläväri tai tatuointi.

Ymmärrän kyllä että se tuntuu eri jutulta, "kaikkihan" ne korvikset lopulta tahtoo, mutta minusta nämä kuuluu siihen itse riittävän vanhana päätettävään kategoriaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi