Onko se nyt sitten niin kamalaa jos laitattaa vauvalle korvakorut?
Haluaisin tytölle 4kk korvakorut, olisi niin suloinen niiden kanssa. Eihän se ole kun pari pientä nipsausta ja sekunneissa ohitse. Mies on ehdottomasti vastaan ja uhkaili lasulla ja erolla jos teen sen.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa fiksulta. Toivottavasti huoltajuus jää hänelle jos toteuttaa uhkauksensa.
Ethän sä vaan usko, että korvisten takia kukaan menettää huoltajuuden, kun ei vuosien hakkaamisenkaan jälkeen?
Eihän tätä edes tutkittaisi.
Kipu on yksi asia, lapsen oikeus päättää omasta ruumiistaan on toinen asia. Et sinä vauvaa tatuoisikaan, vaikka se olisi kuinka hassua.
Olisitko myös valmis laittamaan lapselle nenäkorun? Entä huulikorun tai napakorun? Tuskin. Jättäisin myös ne korvikset laittamatta, yhtä lailla sekin on lävistys
Kuinka ruma mukulan pitää olla, että se näyttäisi söpöltä vasta korvisten kanssa?
Tässä lastensuojelun kannanotto asiaan. Ja minun mielipiteeni kyllä se on kamalaa että oman paskan turhamaiauutesi takia haluat satuttaa vauvaasi jotta hän näyttäisi ” prinsessalta” Eikö lapsesi ole jo mailman kaunein omissa silmissäsi? Jos ei, niin miksi? Etkö saanut itse tarpeeksi huomiota kun kasvoit? Miksi hän ei kelpaa sellaisena kun hän on?
Vierailija kirjoitti:
Tässä lastensuojelun kannanotto asiaan. Ja minun mielipiteeni kyllä se on kamalaa että oman paskan turhamaiauutesi takia haluat satuttaa vauvaasi jotta hän näyttäisi ” prinsessalta” Eikö lapsesi ole jo mailman kaunein omissa silmissäsi? Jos ei, niin miksi? Etkö saanut itse tarpeeksi huomiota kun kasvoit? Miksi hän ei kelpaa sellaisena kun hän on?
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lastensuojelu-korvakoru-lo…
Aloitus on provo, mutta esim. Tsekissä kaikilla tyttövauvoilla on korvikset eikä sitä pidetä minään muuna kuin normaalina.
Ja esim. Intiassa ja Sri Lankassa POIKAvauvoille laitetaan korvikset ja mekko päälle. Mutta tässä onkin taustalla pelko siitä että jumalat saattavat varastaa arvokkaamman poikalapsen, joten hänet naamioidaan tytöksi.
Itse en laittaisi mitään koruja vauvoilla. Otin itse korvikset 21-vuotiaana.
Kyllä lapsen pitää sen ikäinen olla että ymmärtää ettei niitä korviksia saa repiä ja hipeloidä. Itse sain reijät n. 4 vuotiaana. Ja kielloista huolimatta (kuulemma) hiplasin niitä ja tulehtuivat todella kipeiksi. Mutta onneksi reijät tehtiin, käytän korviksia päivittäin.
Kui helkkarin ruma se sun vauvas on jos korviksilla yrität tilanteen pelastaa?
Onneks oma vauva on suloinen ilmankin.
Syitä miksi ei korviksia.
-aiheutat lapselle kipua omaksi huviksi
-ne voi tulehtua. Kyllä, voi. Lisää kipuja pienelle viattomalle vauvalle.
-niitten lukko voi pettää ja lapsi laittaa sen suuhunsa. Ootko miettinyt miten vauvan käy kun elimistössä seikkailee terävä metallinpalanen? Ja se tukehtumisriski....
Vauvat ovat suloisia ja söpöjä ihan ilman mitään koruja korvissakin, pistä panta päähän, mekkoa päälle ja kutita se kaunein asuste esiin eli vauvan iloinen hymy. Jos lävistät korvikset vauvan korviin, olet kamala äiti kun satutat lasta oman huvin vuoksi ja vaikka kaikki ei sitä päin naamaa sanoisikaan, he ajattelisivat sitä.
Oi, voi sentään... taas tätä sisäsiittoista suomalaismammojen höpinää.
Ei olla muita maita kuin Suomea nähty, kun ollaan näin kovasti vauvan korvakoruja vastaan...
Esim. Turkissa ja Etelä-Euroopassa lukemattomilla tyttövauvoilla tosiaan on ne söpöt korvikset.
Eikä kukaan kauhistele, moiti, tee lastensuojeluilmoituksia, meso eikä hauku. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole, mutta mikset voisi odottaa? Itse kuuntelisin puolison mielipidettä asiaan. Tuskin missään edes suostutaan laittamaan vauvalle reikiä. Taidat vain provoilla!
"Pieni Victoria sai äidin ja isä Esko Eerikäisen yhteisellä päätöksellä korvakorut vain parin viikon ikäisenä. Martina ilmoitti asiasta internetissä ja sai osakseen valtavat määrät kritiikkiä."
"– En välitä [kritiikistä]. Tiedän itse, mikä on oikein ja mikä väärin. Victoria ei ole kärsinyt sekuntiakaan. Jos olisin tiennyt mitä seuraa, en olisi kertonut tätä julkisuuteen, Martina pohti."
Lähde: https://www.mtv.fi/viihde/muut/artikkeli/martina-aitolehti-on-hullaantu…
Tuskin kukaan ammatistaan ylpeä lävistäjä noita reikiä on vauvalle laittanut, vaan joku epämääräinen tuttava jossakin.
Niin tämä ketju lähti varmaan tuolta omituisimmat asiat jota olet asiakaspalvelijana selittämään ketjusta, jossa joku nyt vänkää vaan että mitä hänen olisi pitänyt ulkomaisille ystävilleen sanoa kun he olivat tyhmiä ja lävistivät tyttövauvansa korvat. Viimeisin häneltä on että eihän se ole suomen laissa kiellettyä. No ei ehkä ole yksityiskohtaisesti, mutta lasten oikeuksien julistuksessakin jonka Suomi on hyväksynyt sanotaan: ”Lasta on suojeltava kaikelta väkivallalta, välinpitämättömältä kohtelulta ja hyväksikäytöltä.”
”Lasta ei saa kiduttaa. ...”
”Lapsella on oikeus ilmaista omat mielipiteensä kaikissa itseään koskevissa asioissa ja ne on otettava huomioon lapsen iän ja kehitystason mukaisesti. ”
Miten vauva ilmaisee että hän ei halua korviksia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsen pitää sen ikäinen olla että ymmärtää ettei niitä korviksia saa repiä ja hipeloidä. Itse sain reijät n. 4 vuotiaana. Ja kielloista huolimatta (kuulemma) hiplasin niitä ja tulehtuivat todella kipeiksi. Mutta onneksi reijät tehtiin, käytän korviksia päivittäin.
Eli olit 4-vuotiaanakin liian nuori niihin. Minulle laitettiin ne joskus neljännellä luokalla, en hiplannut, ei tulehtuneet eivätkä olleet kipeät. Käytän itsekin korviksia päivittäin. Käyttäisin myös vaikka olisin vasta aikuisena laittanut reiät.
Omani saa varmaan vasta kouluikäisenä jos todella ne haluaa, yritän kyllä viivyttää sillä monille lapsille se kipu tulee yllätyksenä ja eivät halua toista reikää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole, mutta mikset voisi odottaa? Itse kuuntelisin puolison mielipidettä asiaan. Tuskin missään edes suostutaan laittamaan vauvalle reikiä. Taidat vain provoilla!
"Pieni Victoria sai äidin ja isä Esko Eerikäisen yhteisellä päätöksellä korvakorut vain parin viikon ikäisenä. Martina ilmoitti asiasta internetissä ja sai osakseen valtavat määrät kritiikkiä."
"– En välitä [kritiikistä]. Tiedän itse, mikä on oikein ja mikä väärin. Victoria ei ole kärsinyt sekuntiakaan. Jos olisin tiennyt mitä seuraa, en olisi kertonut tätä julkisuuteen, Martina pohti."
Hyi hemmetti, se että aitolehti on sellaiset laittanut on oikein hyvä syy olla itse olla tekemättä samaa typeryyttä perässä.
Minä olen 32-vuotias eikä ole ikinä ollut korviksia, onneksi. Äiti olisi halunnut laittaa minulle ekalla luokalla mutta en tahtonut enkä tahdo edelleenkään kehooni ylimääräisiä itselle tarpeettomia reikiä. Onneksi ei laitettu vauvana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hemmetti, se että aitolehti on sellaiset laittanut on oikein hyvä syy olla itse olla tekemättä samaa typeryyttä perässä.
Siksi tuon "uutisen" tänne kopioinkin. Itsellänikään ei ole reikiä korviksia varten. N 54
Vierailija kirjoitti:
Oi, voi sentään... taas tätä sisäsiittoista suomalaismammojen höpinää.
Ei olla muita maita kuin Suomea nähty, kun ollaan näin kovasti vauvan korvakoruja vastaan...
Esim. Turkissa ja Etelä-Euroopassa lukemattomilla tyttövauvoilla tosiaan on ne söpöt korvikset.
Eikä kukaan kauhistele, moiti, tee lastensuojeluilmoituksia, meso eikä hauku. Päinvastoin.
Vau... siis vau.
Naiset ja herrat, tässä on maailman paras vastaus, olette sisäsiittoista porukkaa kun että halua aiheuttaa pienelle vauvalle kipua, vaarantaa tulehduksille ja muille kuolettaville vaaroille.
Ja vain siksi että jossain muualla tehdään niin!
Nyt sankoin joukoin vauvoille lävistykset korviin, huivit päähän, leikelkää sukupuolielimet ja hakatkaa ne teinitytöt jotka kehtaavat olla illalla ulkona ystäviensä kanssa, KYLLÄHÄN MUUALLAKIN NIIN JOTKUT TEKEE!!!!
Etelänpellevaltioiden naisilla on usein ihan järkyttävän kokoiset katiskat korvissa. Kilinä vaan käy, kun ne pyörittelevät päätään jotain koko ajan selittäessään.