Onko noloa jos aikuisella ihmisellä ei ole ajokorttia?
Kuulin kun työkaverini puhui (luultavasti) minusta ja sanoi että kyllä aikuisen ihmisen täytyy olla hieman yksinkertainen/tyhmä jos ei ole ajokorttia.
Enpä ole ennemmin ajatellut että jos et omista korttia, olet tyhmä. Kortittomuuteen voi olla monta eri syytä. Esim itselläni on se että pyrin elämään mahdollisimman ekologisesti ja pyrin pitämään hiilijalanjälkeni mahdollisimman pienenä. Jollakin toisella syy voi olla joku muu.
Mitäs mieltä olette?
Kommentit (65)
Minä olen kolmekymmentä ja vasta nyt autokoulussa. Tähän mennessä olen pärjännyt aivan hyvin ilman ajokorttia enkä kyllä ole osannut kortittomuutta hävetä. Joskus toisilta on kuullut ihmettelyä kyllä, oon vaan vastannut, että ei oo tarvetta eikä kiinnostusta.
No ei ole! Varsinkaan kaupunkien keskustoissa autolla ja näin ollen ajokortilla ei tee yhtään mitään. Jo aikanaan luolamiesten aikaan, kun minä ajokortin hankin, opettajamme sanoi, että jos ei autoa tarvitse, ajokorttia ei kannata hankkia - se on turhan kallis henkilöllisyystodistus. Minä olen maalaistollukkana ajokorttia ja autoa tarvinnut, mutta jos asuisin kaupungissa tai siis olisin nuorena asunut, en olisi hankkinut koko läpyskää.
Ei se noloa ole. Joskus vaan ihmettelen miksi tehdä elämänsä tarpeettoman vaikeaksi? Onhan ajokortti tosi kätevä olla vaikka vain satunnaisesti lainaisi autoa käyttöönsä. Kuitenkin ihan oikeasti ilman autoa on tosi vaikea elää. Eikä se ole mitään autotonta elämää jos istuu kyydissä ja joku muu ajaa.
Minusta tuollaiset puheet ekologisuudesta on useimmissa tapauksissa jälkikäteen itselleen keksittyjä perusteluita. Todelliset syyt miksi autokoulu on jäänyt käymättä löytyy ihan muualta.
Ei ole noloa. En ole tarvinnut eikä miesystäväkään. Olemme 50++ ;)
Vierailija kirjoitti:
Kuulin kun työkaverini puhui (luultavasti) minusta ja sanoi että kyllä aikuisen ihmisen täytyy olla hieman yksinkertainen/tyhmä jos ei ole ajokorttia.
Enpä ole ennemmin ajatellut että jos et omista korttia, olet tyhmä. Kortittomuuteen voi olla monta eri syytä. Esim itselläni on se että pyrin elämään mahdollisimman ekologisesti ja pyrin pitämään hiilijalanjälkeni mahdollisimman pienenä. Jollakin toisella syy voi olla joku muu.
Mitäs mieltä olette?
mulla oli tyhmä fiilis kun luokkakaverit sai kortin
Itse en saanu kun oli köyhä äiti
No kyllä on törppö työkaveri, huh huh. Tuollaista idioottia en jaksais kuunnella yhtään. Mitä typerää siinä on jos ei ole ajokorttia?! Minua ei ole ikinä kiinnostunut moista korttia hankkia ja en ole sitä kaivannut tippaakaan! Olen 58 v nainen.
Tiedän tytön, joka yritti 3 kertaa läpäistä autokoulun ja ei onnistunut
Äitinsä ei ollut vuhainen , vaan sanoi että olisivat antaneet ne rahat sitten hyväntekeväisyyten
rikkaat vanhemmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä olette?mulla oli tyhmä fiilis kun luokkakaverit sai kortin
Taidat olla oikeesti tyhmä..hah ..hah..haa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oli eka kerta kun tajusin että raha pyörittää maailmaa
En toki olisi äidiltäni mitään rahaa edes pyytänyt ajokorttiin...
Olen 51 vuotias, eikä minullakaan ole korttia. En ole koskaan kokenut sitä tarvitsevani. Miehellä on kortti ja aina hän on minua tarpeen vaatiessa kuskannut. Nykyään voin tarvittaessa saada kyydin myös aikuisilta lapsiltamme, joilla kaikilla on ajokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi rakas lapsi - ei kai siinä mitään tyhmää ole, jos äidilläsi ei ollut rahaa kalliiseen ajokorttiin. Ikäväähän se rahan vähyys aina on, mutta ei sille mitään voi. Ei minullakaan ole rahaa kustantaa lapsilleni ajokorttia. Onneksi he ymmärtävät sen ja menevät autokouluun sitten, kun heillä itsellään on siihen - ja autoon - varaa.
Oon asunut koko ikäni Helsingissä ja myös työpaikat ovat olleet täällä järkevien kulkuyhteyksien varrella. En keksi yhtäkään syytä miksi ajaisin ajokortin. Olen kolmekymppinen. Edes lapset eivät riitä syyksi, kun täällä on helppo liikkua julkisilla lastenkin kanssa.
Ei kai siinä mitään noloa ole. Miksi maksaa pieni omaisuus kortista jos sitä ei oikeasti tarvitse?
Epäkäytännöllistä se kyllä ajoittain on, ainakin omassa elämässä. Nyt on ehkä muuton vuoksi kehkeytymässä tilanne, että se kortti on vaan hankittava, kun julkiset ei kulje uudessa osoitteessa niin että pääsisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se noloa ole. Joskus vaan ihmettelen miksi tehdä elämänsä tarpeettoman vaikeaksi? Onhan ajokortti tosi kätevä olla vaikka vain satunnaisesti lainaisi autoa käyttöönsä. Kuitenkin ihan oikeasti ilman autoa on tosi vaikea elää. Eikä se ole mitään autotonta elämää jos istuu kyydissä ja joku muu ajaa.
Minusta tuollaiset puheet ekologisuudesta on useimmissa tapauksissa jälkikäteen itselleen keksittyjä perusteluita. Todelliset syyt miksi autokoulu on jäänyt käymättä löytyy ihan muualta.
Se on se tyhmyys, kun ei päässyt koulusta läpi:)
Ei ole yhtään noloa! Ei vitsit, aivan loksahti leuat auki kun luin aloituksen. Itsellä on ajokortti, mutta joskus toivon että en olisi ikinä sitä ajanutkaan. Auto on hirvittävä rahareikä + että silloin tulisi liikuttua enemmän esim. polkupyörällä. Ja jos asuisinkin jollain kaupunkialueella esim. Helsinki tai Tampere, en missään nimessä pitäisi autoa. Mutta nyt asun kunnassa jossa aivan minimaalisen olematon julkinen liikenne + kaupat ja työpaikka sen verran kaukana, että oikeastaan en pärjää ilman autoa tällä hetkellä, valitettavasti.
Ja jos ei ajokorttia olisi, en ikinä joutuisi juoppokuskaamaan ketään. ;)
Maksoin opintolainani pois 30 vuotiaana.
Jäi sitten kortti hankkimatta.
Auto on, mies kuskaa...
Antakaa 3000 eur..ajan kortin HETI
Ei se noloa ole, mutta saattaa tietysti tehdä elämän hankalammaksi. Itselläni on ajokortti mutta en ole yli kymmeneen vuoteen ajanut, koska ei ole ollut tarvetta. Joitakin kertoja on joku yrittänyt saada mua ajamaan autollaan, mutta harjoituksen puutteen vuoksi en todellakaan uskalla lähteä kylmiltään ajelemaan, ja se on aiheuttanut joskus kitkaa, että miksen voi ajaa, kun on korttikin. Siksi en yleensä mainosta, että ajokortti on.
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa. Kaikkein kivoimpia liikenteessä ovatkin nuo "kerran puolessa vuodessa ajelen, kun otin lainaksi naapurin Sierran". Liikennesäännöt ja auton hallinta täysin hukassa. Ja ei - ilman autoa ei ole vaikea elää - sen sijaan, että pummii toiselta auton lainaan, voi pummia kyydin, jos kaveri on menossa vaikkapa kauppaan ja tarttee jotain isompaa ostaa. Olen kokeillut sekä autollista että autotonta elämää ja suurin ero niissä on hinta. Auton omistaminen ja käyttäminen on kallista.
Harvinaisen tyhmä työkaveri sinulla.