Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin soitot kolmen kuukauden välein

Vierailija
01.06.2018 |

Soitetaanko TE-toimistosta työttömille edelleen kolmen kuukauden välein vai ovatko käytännöt muuttuneet? Olen itse työtön ja minulle on sieltä soitettu viimeksi yli neljä kuukautta sitten.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitteleehan nuo. En kyllä ymmärrä mitä hyötyä siitä pitäisi olla..

Vierailija
2/22 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö työkkäriin itse soittaa, jos sieltä ei tule soittoa noin kolmen kuukauden välein? Tilanteeni ei ole muuttunut eikä minulla juuri nyt ole heille mitään asiaa. Kaikkiin työtarjouksiin olen vastannut ja lähettänyt hakemukset sekä lisäksi tietenkin muutenkin hakenut töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuusta työttömänä, ei ole soiteltu. Saas nähdä tuleeko soitto nyt, kun  ilmoitin saaneeni töitä, mutta aloitus on vasta juhannuksen jälkeen :D

Vierailija
4/22 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani ne työkkärin soitot ovat valitettavasti olleet turhia. Joka kerta on kuitenkin "päivitetty" työllistymissuunnitelma. Onko se suositus vai ns. pakko, että suunnitelma päivitetään joka kolmas kuukausi?

Vierailija
5/22 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin soittopyynnön netin kautta. Ilmoitti että soittavat viimeistään maaliskuun 19 päivä. Ei ole vieläkään tullut sitä puhelua.

Vierailija
6/22 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa ehkä

Vierailija
7/22 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne mulle soitelleet tasaisesti 3kk välein. Ihan turhia soittoja, kestää n. 5min. Todetaan että haen edelleen töitä ja toivotetaan tsemppiä. Sen jälkeen saan kirjoitella taas työkkärille suunnitelman eli että haen töitä ja miten sitä teen. Ihan sama teksti kuin aiemminkin, en ymmärrä miksi se pitää tehdä. Miten se hyödyttää mun työnhakua? Voin itse vastata että ei mitenkään. Mun ongelma on se että ei ole työpaikkaa, ei se etten osais noudattaa suunnitelmaa.

Vierailija
8/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työllistämissuunnitelmaa enää välttämättä laadita? Kuittasin edellisen heinäkuussa eikä sen jälkeen työkkäristä ole kuulunut mitään. Tosin hakeuduin nyt omatoimisesti työnhakukoulutukseen kyselemättä työkkäriltä sen kummemmin mitään. Saa nähdä kelpaako aktiivisuuden osoitukseksi tai onko muutakaan hyötyä.

Vierailija
9/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luki omissa tiedoissa työkkärin sivuilla, että soittavat eräänä päivänä. Kalenterin mukaan tämä eräs päivä olisi ollut sunnuntai. Eivät soittaneet.

Vierailija
10/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännön mukaan pitäisi soittaa kuukausittain. Ei sitä kukaan valvo. Soitetaan pauttiarallaan kerran kvartaalissa.

Vierailija
11/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei olla ikinä soitettu. Ilmottauduin ekan kerran työkkäriin yli vuosi sitten. Välissä oon ollu osa-aikatyössä (ja siis koko ajan kirjoilla työkkärissä) ja nyt jo yli 3 kk vain nollatuntisopimuksella töissä. Mutta ilmeisesti ne silti laskee mut työssä olevaksi eikä ehkä siksi soittele? Yhtään työtarjoustakaan tms. en ole sieltä saanut. Kerran pyydettiin kirjeitse päivittämään työllistymissuunnitelma mutta se on ainoa kerta kun he ovat itse lähestyneet minua.

Vierailija
12/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin työkkärissä tammikuussa tekemässä suunnitelmaa, ja tällä viikolla soitettiin ensimmäisen kerran. Päivitettiin suunnitelmaa...

Että jippii, yritän kyllä kokoajan hakea töitä ja päässyt haastatteluihinkin, mutten koskaan kelpaa enää siellä...

Vierailija
13/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin vähän aikaa sitten, mutta sitä ennen oli kuuden kuukauden hiljaisuus. Puhelimessa ihmetteli, että miksi minulle ei ole tullut työtarjouksia. No mistä mä voisin tietää?

Olen kyllä hakenut todella montaa paikkaa ilman työkkärinkin apua.

Tuleeko muuten niistä työtarjouksista joku sähköposti, viesti tai kirje kotiin? Jos ne pitää itse nähtä mol.fistä, niin onko siinä miten kauan aikaa reagoida siihen? En hirveän usein kirjaudu sinne, vaikka mol.fi'ssä käynkin lähes päivittäin katsomassa uudet työpaikat.

Vierailija
14/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin soittopyynnön netin kautta. Ilmoitti että soittavat viimeistään maaliskuun 19 päivä. Ei ole vieläkään tullut sitä puhelua.

Soittivat lopulta kesällä ja kun mainitsin soittopyynnöstä niin täti kertoi että sellainen näkyy koneella. Se ei selvinnyt miksi soittopyyntöön ei koskaan vastattu. Oli siis tämä noin 3 kuukauden välein soitto. Ekan kerran kun ilmoittauduin työttömäksi netissä jätti epäilemään onko kaikki oikein täytetty. Jos siellä olisi ollut virhe tai jokin kohta täyttämättä eikä kukaan vastaa soittopyyntöön niin se on karenssi. Ja se menee aina työttömän syyksi oli vika missä tahansa.

Vierailija
15/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että.

Jäin työttömäksi 21.6. Soitin toiselle työnantajalle, joka oli ottamassa minua töihin.

Kieltäydyin 26.6 minulle tehdystä työtarjouksesta. Soitin työkkäriin ja kysyin miten menetellä työtarjousten kanssa, kun olen mahdolisesti työllistymässä lähiaikoina.

Minulle vastannut te-virkailija tarkistilanteeni ja kertoi, että ei tule karenssia, kun jatkossa vastaat haet tarjottuja töitä, niin olen tehnytkin.

Eilen menin liittoni sivuille katsomaan, milloin saan työttömyyskorvaukset.

No ne tuli tänään. 1. päivä maksettu ja 2.8 alkoi karenssi.

Tämä karenssi annettiin minulle 7.8 tehdyllä päätöksellä, jossa on vedottu tuohon 26.6 tehtyyn tarjoukseen.

Eli annettiin karenssi "työpaikasta" jota ei ole ollut konkreettisesti olemassa/tarjolla melkein kahteen kuukauteen, kun päätettiin vaan antaa karenssi jälkikäteen, ihan vittuillakseen.

Olen joutunut silmätikuksi, kun muistin muistuttaa pohjois-savon te-toimistoa edellisen kerran, että he rikkovat lakia, kun eivät saa edes lainmääräämässä ajassa (30vrk) toimitettua työvoimapoliittista lausuntoa kassalle.

Eilen soitettuani te-toimiston "asiakaspalveluun", kehoittivat menemään sossuun ja tekemään valituksen oikeusasiamiehelle viivästyneistä käsittelyajoista.

Vuokrat maksamatta, laskut maksamatta ja verot kantamatta.

Hyvin te vedätte, JES

Vierailija
16/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että.

Jäin työttömäksi 21.6. Soitin toiselle työnantajalle, joka oli ottamassa minua töihin.

Kieltäydyin 26.6 minulle tehdystä työtarjouksesta. Soitin työkkäriin ja kysyin miten menetellä työtarjousten kanssa, kun olen mahdolisesti työllistymässä lähiaikoina.

Minulle vastannut te-virkailija tarkistilanteeni ja kertoi, että ei tule karenssia, kun jatkossa vastaat haet tarjottuja töitä, niin olen tehnytkin.

Eilen menin liittoni sivuille katsomaan, milloin saan työttömyyskorvaukset.

No ne tuli tänään. 1. päivä maksettu ja 2.8 alkoi karenssi.

Tämä karenssi annettiin minulle 7.8 tehdyllä päätöksellä, jossa on vedottu tuohon 26.6 tehtyyn tarjoukseen.

Eli annettiin karenssi "työpaikasta" jota ei ole ollut konkreettisesti olemassa/tarjolla melkein kahteen kuukauteen, kun päätettiin vaan antaa karenssi jälkikäteen, ihan vittuillakseen.

Olen joutunut silmätikuksi, kun muistin muistuttaa pohjois-savon te-toimistoa edellisen kerran, että he rikkovat lakia, kun eivät saa edes lainmääräämässä ajassa (30vrk) toimitettua työvoimapoliittista lausuntoa kassalle.

Eilen soitettuani te-toimiston "asiakaspalveluun", kehoittivat menemään sossuun ja tekemään valituksen oikeusasiamiehelle viivästyneistä käsittelyajoista.

Vuokrat maksamatta, laskut maksamatta ja verot kantamatta.

Hyvin te vedätte, JES

En ole myöskään saanut mitään ilmoitusta te-toimistolta kotiini tuosta 7.8 annetusta "niin vi"tun ihanasta päätöksestä"

No asiahan riitautetaan, prosessi on jo käynnissä.

Vierailija
17/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi tammikuussa, kerran mulle on soitettu, maaliskuussa, ei sen jälkeen.

Vierailija
18/22 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä soitellaan 3kk:n välein ja uhkaillaan ja pakotetaan ties mihin aina... ihme etten karenssissa ole vielä

Vierailija
19/22 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole soitettu kertaakaan. Kela kyllä vähensi työttömyystukea sen nelisen prosenttia. Mikä ihmeen suunnitelma? Yksinkö sellainen tehdään? Mitä hyötyä työkkäristä sitten on?

Vierailija
20/22 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi 2018 marraskuussa. Täti soitti tammikuussa, toukokuussa ja nyt elokuussa. Patistelee töihin. Olen 63-vuotias ja viimeinkin täti alkaa sympata ajatustani siitä että ikääntyneitä ei palkata. Mulla on vielä muistaakseni 9 kk eläkeikään. Soitin suutani tuosta ikääntymisasiasta siihen malliin, että täti otti silmätikuksi. Kuulemma taas juuri viime viikolla joku 60-vuotias sai vakipaikan jostain .... viitataan siihen että en vain viitsi hakea (joka on puolet totuudesta). Eioota tulee joka tapauksessa.

Työkkäritädin mielestä kuka vain palkkaisi 63-vuotiaan naisen vaikka mihin hommiin! Syyttää minua lannistumisesta ja luovuttamisesta ... kyllähän 60-vuotias hakkaa 30-vuotiaat mennentullen. Sen viestin kun saisi työnantajillekin perille, etteivät sitten palkkaa niitä nuorempia.

Nyt lähetti täti mulle kaksi työtarjousta, joihin tietty väsään hakemukset. Lisäksi ilmaisin kiinnostukseni (NOT) näihin työvalmennuskursseihin. Siis tähän pelleilyyn, johon pitäisi osallistua ettei napsahda leikkuri. On jo siis leikannut pari kertaa (vai kolme, en muista). Leikkuri leikkaa kuitenkin satasen verran ansiosidonnaisesta korvauksestani. 

Toivotaan nyt, että teatteri kokee loppunsa vuodenvaihteessa. Nöyryyttävää ja alentavaa tämä on etenkin meidän vanhempien ihmisten kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä